Itsekin tuolla aikaisemmin aika vapaasti puhuin tämän kauden jaksoista, mutta kyllä nyt nettiaikana voi olettaa että monet katsovat "reaaliajassa" näitä sarjoja ja kukaan tuskin tahallaan haluaa toisen nautintoa pilata. En halua nyt perustella sillä että kun muullakaan ei ole spoiler tageja niin itsekään en niitä käytä, mutta kun keskusteluun päästiin niin se vaan vei mukanaan, pahoittelut siis omalta osalta.
Mutta missä sitten kulkee se raja, että kauanko jakson julkaisemisesta pitää spoilertageja odotella? Mielestäni yli viikko mennyt jaksosta niin voi jo aika vapaasti puhua nykyaikana, varsinkaan kun on tiedossa ettei suomessa sarjassa olla lähelläkään, niin harva oikeasti katsoo tv:n tahdissa.
Voitko kertoa mullekin mitä olen täällä spoilannut, kun en itse huomannut yhtään spoileria sisältävää viestiä? Jos tarkoitat minun avautumista True Bloodista, niin tuossa ei ole ainakaan yhtään kunnon spoileria mukana. Seuraava teksti spoilaa True Bloodin uusimman kauden.
imperfektistä voi joku toki tajuta, että eräälle perheelle käy jotain, mutta tuostakin kyllä näkisin, että ei tuota tajua ellei ole katsonut kautta. Kun nimen omaan kiroan heidän aiheuttamia tunteita, kauden päätyttyä.
Ja ok, ehkä osittain voi laskea spoileriksi, että mainitsen nimeltä muutaman henkilön *gasp* ne onkin hengissä vielä 4. kaudella. Vai monesko lie kausi loppuikaan...
Ja ok, ehkä osittain voi laskea spoileriksi, että mainitsen nimeltä muutaman henkilön *gasp* ne onkin hengissä vielä 4. kaudella. Vai monesko lie kausi loppuikaan...
Omissa topikeissaan on mun puolesta ok spoilata heti seuraavana päivänä niitä jaksoja. Mutta yleisessä topikissa olisi mun mielestä hyvä pitää pää kiinni yllättävistä juonenkäänteistä aika pitkäänkin. Vaikka porukka pitkälti seuraakin Jenkkilän tahtiin reaaliajassa sarjoja, ei se tarkoita sitä, että kaikki sarjat katsotaan viikon sisällä siitä, kun jakso on tullut ulos.
Suomalaisilla katsojilla on tätä nykyä neljä eri tahtia mihinkä tahtiin sarjoja seurataan. On Jenkkilän tahti, Canal + / Muut maksukanavat, dvd -julkaisujen tahtiin ja sitten nämä normikanavat.
Parhaitenhan asia ratkeaisi omalla tv-puolella. Onhan täällä jo peleillekin oma puoli, niin miksei myös tv-viihteelle. Sinne sitten vielä erikseen spoileripuoli, joissa keskustelu käydään Jenkkilän tahdissa (tyyliin kausi 3 xxxxx ja uuden kauden alkaessa kausi 4 xxxx jne.) ja erikseen Suomen television tahdissa seuraavilla oma puolensa, eikä kukaan spoilaannu vahingossa. Nythän nämä tv-ketjut lähinnä hukkuvat muun yleisen sälän alle...
Viimeksi muokattu: