Putous, Ketonen ja Myllyrinne, Jopet show, Team Ahma.. . En ole tainnut koskaan muita suomalaisia huumorisarjoja seuraillut
Itse sitä sukupolvea mitä
@DarkTower tuossa kuvaili, kasvoin Spede Shown ja Velipuolikuun huumoriin jo hyvin varhain. Sanoisin silti että 2000-luvulla muutamia hyviä on tullut, huumorihan on vahvasti myös ajassa kiinni joten se selittänee että jos on pahasti jäänyt menneeseen kiinni niin uudet vitsit ei välttämättä aukea. Ja siinä ei ole mitään pahaa, itsekin kallistun monissa asioissa siihen että ennen oli kaikki paremmin.
Sanoisin että tuosta 2000-luvun vaihteesta eteenpäin löytyy vielä laatua omaan makuun ja kreisikomediaa sketsimuodossa toteuttivat Pulkkinen, Vintiöt(ten years after), Ketonen & Myllyrinne, Jopet Show.
2010-luku onkin sitten vaikeampaa, ehkä tosiaan muutamat ensimmäiset Putous kaudet osuivat osittain omaan makuun.
Se mistä tänne aiemminkin kirjoittelin oli tuo Justimuksen Duo. Se mun näkövinkkelistä nykysketsihuumoria, ovat noin 25v, nuorten tekemää ja esittävät teinejä eli teinihuumoria.
Aluksi tuntui ihan mahdottomalta katsoa tätä, kun antoi mahdollisuuden niin se parani katsoessaan ja kun vielä tajusi että ne päähahmot on sketsihahmoja nykyajan hokemilla. Kaksi kautta Justimus Duoa on mielestäni yllättävän hyvää kreisikomediaa, ei tosin ole sketsimuodossa. Varsinkin jälkimmäinen kausi missä Vintiöistäkin tuttu Hissu Hietalahti koulun reksinä on täyttä timanttia, ja nostaa tuon kakkoskauden tason hyvinkin korkealle. Pidän siitä että vanhempi ja uusi sukupolvi kohtaa tässä ja tekevät yhteistyötä.
Asiaa voisi niinkin tutkia että en tiedä kuinka innoissaan olisin jos ekaa kertaa nyt näkisin Aake Kallialan esittämän kikkeliskokkelis-miehen, sul on mun luonto, mitäs läksit ehehhehh. Onko se hauska aikuiseen makuun vai oliko se vain teininä hasuka kun sitä katsoi.
Knoppitieto tähän liittyen, Aake sanoi jossain haastattelussa että tuo hahmo syntyi kun näkivät samannäköisen tyypin hiippailevan Helsingin Stockmannilla, se on karikatyyri siitä.