TV-sarjaketju

  • 2 181 137
  • 9 688

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tappajan kantapäillä

Per-Åke Åkesson ja Monica Olhed olivat aikoinaan Ruotsin taitavimpia henkirikostutkijoita. Heidän tiiminsä selvitti Skånessa naisiin kohdistuneen murhasarjan, ja se pystyi lopulta ratkaisemaan myös kymmenvuotiaan Helénin tapauksen, joka oli järkyttänyt syvästi koko Ruotsia vuonna 1989. Tositapahtumien pohjalta tehty ruotsalainen rikossarja on nordicnoiria aika puhtaimmilaan. Selvä TV sarjatuotanto, ei mikään ”silta”
Tää on kyllä hyvä. Etenee tosi hitaasti, mutta on kyä mun makuun. Täytyy sanoa, että 80-, 90- ja 2000-luvun Ruotsi esitetetään sarjassa ankeimmillaan. Hienoa ajankuvaa yli 20 vuoden taakse. Näyttelijät kyllä vetävät hienon vähäeleisesti roolinsa. Tässä linkissä HS:n arvostelu tästä sarjasta. Tietyllä tavalla tämä ruotsalainen Tappajan kantapäillä sarja muistuttaa David Fincherin v. 2007 tekemää Zodiac elokuvaa, josta kans itse tykkäsin aikoinaan kovasti.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mikäs se Suomi sarja Ylellä oli 5-10v sitten.
Oliko lehden toimitus tms istui pöydän ympärillä, Hissu Hietalahti mukana ja oli Taneli Mäkelä pöydän päässä?
Lopettivat sarjan kun se parrakas heebo kuoli.
Ihmisten puolue oli ihan helmi. Sarja lopetettiin jo ennen tämän vasemmistohenkisen herran näyttelijän kuolemaa, mutta sen jälkeen tekijät totesivat, ettei sarjaa tulla enää koskaan jatkamaan. Onneksi on DVD:llä.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Kimmon eka kausi on kyllä todella kova, kun tässä aloin uudestaan kattomaan monen vuoden jälkeen. Loput kaudet ei yllä samalle tasolle valitettavasti. Mikko Leppilampikin on tässä aivan huikea.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Kimmon eka kausi on kyllä todella kova, kun tässä aloin uudestaan kattomaan monen vuoden jälkeen. Loput kaudet ei yllä samalle tasolle valitettavasti. Mikko Leppilampikin on tässä aivan huikea.

Tuossa kävi kuten usein käy, eli sarjaa venytettiin liian pitkälle. Eritoten viimeisellä kaudella taso oli jo heikko. Nissinen ja Steffe toimi paljon paremmin pienemmässä roolissa ja varsinkin Nissisen kuviot lyötiin lopulta ihan läskiksi.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kimmon eka kausi on kyllä todella kova, kun tässä aloin uudestaan kattomaan monen vuoden jälkeen. Loput kaudet ei yllä samalle tasolle valitettavasti. Mikko Leppilampikin on tässä aivan huikea.
Kolmoskaudessa ei ollut mitään järkeä, mutta silti uskomatonta tykitystä. Sarjan nimi olisi oikeastaan pitänyt muuttaa muotoon "Nissinen", koska täysi Hietalahden show se oli.

Toivottavasti neljäs kausi joskus tulisi.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
YLE Areena tarjoaa sivistymättömille huikean suomikomediakirjon, Kieroa kotimaista. Ei voi mennä metsään kun tämän kategorian alta katsoo kaiken.

Miten olin jo unohtanut PPP:n ja Taneli Mäkelän Kaverille ei jätetä. Tämä on huikeaa suomalaista komediataidetta. Sarjassa on kaikki parhaat elementit.
Vanhan ja uudenliiton näyttelijät. Komediaa. Tragediaa. Nostalgiaa. Suomi-maisemaa ja Seksiä. Irina Björklund nuorena, huh.

 
Suosikkijoukkue
HPK
Ihmisten puolue oli ihan helmi. Sarja lopetettiin jo ennen tämän vasemmistohenkisen herran näyttelijän kuolemaa, mutta sen jälkeen tekijät totesivat, ettei sarjaa tulla enää koskaan jatkamaan. Onneksi on DVD:llä.

Tuosta sarjasta on hyvä 62 videon playlist YouTubessa. Oli kyllä todella hauska sarja. Kun tuota vertaa nykypolitiikkaan niin ei aina erota parodiaksi/satiiriksi.

 

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Onkohan tuo uusi versio The Stand sarjasta mistään kotoisin. Aihe on toki varsin ajankohtainen. Alkaa tällä viikolla HBO'lla.



Samaa miettinyt. Kirjat olen lukenut useita kertoja ja "vanhasta" minisarjasta pidän todella paljon. Molly Ringwald ja Gary Sinise minisarjan ns pääparina ( Frannie Goldsmith ja Stu Redman) oli loistavia.

Onkohan James Marsdenista ja Odessa Youngista samaan?
 
Suosikkijoukkue
HPK
Samaa miettinyt. Kirjat olen lukenut useita kertoja ja "vanhasta" minisarjasta pidän todella paljon. Molly Ringwald ja Gary Sinise minisarjan ns pääparina ( Frannie Goldsmith ja Stu Redman) oli loistavia.

Onkohan James Marsdenista ja Odessa Youngista samaan?

Muista myös, että tuo minisarja oli hyvä. Olin aika nuori kun sitä isobroidin kanssa katsoin, joten voi olla, että aika on kullannut muistot.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
The good Lord bird

Ethan Hawke näyttelee mielipuolista saarnamiestä John Brownia, joka vapauttaa orjia väkivalloin keksittyjä raamatunjakeita ladellen yhdysvaltain sisällisodan aattona. Tarina kerrotaan orjuutetun “Onion”-pojan näkökulmasta, jota Brown erehtyy luulemaan tytöksi ja pukee tämän mekkoon. Ihan hyvä ja näppärä tarinankerronnalinen idea, ilmeisesti suoraan kirjasta, johon sarja perustuu.

Erinomanen vähän erilainen "länkkäri", jossa Hawke vetää kyllä huikean roolin. Sellasta välillä ihan poskettomia tapahtumia sisältävä sarja oikeiden historiallisten tapahtumien puitteissa. HBO:lla
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Samaa miettinyt. Kirjat olen lukenut useita kertoja ja "vanhasta" minisarjasta pidän todella paljon. Molly Ringwald ja Gary Sinise minisarjan ns pääparina ( Frannie Goldsmith ja Stu Redman) oli loistavia.

Onkohan James Marsdenista ja Odessa Youngista samaan?
Kyllä mä ainakin odotan aika paljon tältä! Toi vanha sarja oli joskus ihan hävyttömän kova, mutta jotenkin sitä on ajan hammas syönyt vähän turhan paljon. En edes tiedä mikä siinä oli, mutta jotenkin se ei enää toiminut kun tossa joku aika sitten kyyläsin.

HBO:lla näytti olevan muutama muukin "uusi" sarja, joissa ainakin synopsis vaikutti mielenkiintoiselta. Eli The Third Day, Your Honor, No Man's Land ja varauksin Flight Attendant. Ja onhan siellä paljon muutakin, näköjään.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kyllä mä ainakin odotan aika paljon tältä! Toi vanha sarja oli joskus ihan hävyttömän kova, mutta jotenkin sitä on ajan hammas syönyt vähän turhan paljon. En edes tiedä mikä siinä oli, mutta jotenkin se ei enää toiminut kun tossa joku aika sitten kyyläsin.

HBO:lla näytti olevan muutama muukin "uusi" sarja, joissa ainakin synopsis vaikutti mielenkiintoiselta. Eli The Third Day, Your Honor, No Man's Land ja varauksin Flight Attendant. Ja onhan siellä paljon muutakin, näköjään.
Raised by wolves listaan myös.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Varmaan monella tiedossakin, mutta Netflixin israelilainen Fauda on ihan jees agentti-sarja. Jos tykkää Le Bureau ja Homeland, niin pitää varmaan tästäkin.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
YLE Areena tarjoaa sivistymättömille huikean suomikomediakirjon, Kieroa kotimaista. Ei voi mennä metsään kun tämän kategorian alta katsoo kaiken.

Miten olin jo unohtanut PPP:n ja Taneli Mäkelän Kaverille ei jätetä. Tämä on huikeaa suomalaista komediataidetta. Sarjassa on kaikki parhaat elementit.
Vanhan ja uudenliiton näyttelijät. Komediaa. Tragediaa. Nostalgiaa. Suomi-maisemaa ja Seksiä. Irina Björklund nuorena, huh.

Itse huomasin eilen, että Kaverille ei jätetä tuotantokaudet olivat Areenaan ilmestyneet. Jonkun verran niitä on tuloksetta tullut etsittyäkin. Todellakin, loistava sarja. Eilen katselin jakson Asessorin mieshuolet, joka on mitä mainiointa parodiaa vanhoista suomalaisista mustavalkoelokuvista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Varmaan monella tiedossakin, mutta Netflixin israelilainen Fauda on ihan jees agentti-sarja. Jos tykkää Le Bureau ja Homeland, niin pitää varmaan tästäkin.
Fauda on mielestäni erittäin jees. Le Bureau ei ehkä ole paras vertailukohta, vaikka sama genreä periaatteessa edustaakin ylätasolla. Siinä missä Le Bureau on monipolvista progedeathmetallia vähintään yhdeksänminuuttisine kappaleineen, Fauda on kahden ja puolen minuutin suoraviivista trashia ilman selittelyjä. Tykkäsin suuresti molemmista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Islantilaissarja Ministeri saa suositukseni. Alussa tein sen virheen, että vertasin sarjaa tarpeettomasti Vallan linnakkeeseen. Ensinnäkin jälkimmäinen on aikamoinen mestariteos. Toiseksi Ministerissä keskitytään aika lailla päähenkilön mielenterveyden ongelmiin, mikä onkin sarjan pihvi. Olafur Darri Olafsson on roolissaan erinomainen, mikä ei toki yllätä.
 

Kyle

Jäsen
C Moresta löytyy Mr Mercedes-sarjaa kolmen tuotantokauden verran ja löytyykin täten varmasti monelta palstalaiselta, jotka omistavat liigapassin. Perustuu Stephen Kingin Bill Hodges trilogiaan. Itse olen lukenut kirjasarjan ensimmäisen osan Mersumies ja siitä innostuinkin kyseiseen televisiosarjaan.

Itse olen jonkin verran lukenut Stephen Kingin kirjoja ja monesti niiden pohjalta tehdyt elokuvat ja sarjat ovat olleet pettymyksiä. Mr Mercedes on tässä mielessä poikkeus ja erittäin vahva suositus. Ensimmäinen kausi toimii varmasti poliisi-sarjojen ystäville "Silta-sarjan hengessä" vaikkei muuten Kingin tuotanto nappaisikaan.

Enempää spoilaamatta voin sanoa että ensimmäinen kausi on kirjalle hyvin uskollinen ja vähän epätyypillistä Kingin tuotantoa, ollen puhdas trilleri. Toisessa kaudessa tulee vähän enemmän yliluonnollisia elementteja, mutta ilman kirjan lukemista sanoisin että toimi jopa ensimmäistä kautta paremmin televisiosarjana. Kolmatta kautta on vasta yksi jakso takana ja saa nähdä mihin suuntaan lähtee menemään.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Katsoin juuri Viikinkien viimeisen tuotantokauden jälkimmäisen puoliskon loppuun, ja vaikka välillä olikin melko pitkäveteistä (siis nimenomaan vikan puolikkaan osalta), niin voi jumalauta että harmittaa että sarja loppui. On mun kaikkien aikojen suosikkisarja, ja vielä helposti, vaikka onkin yleisesti jakanut mielipiteitä erään sarjan käännekohdan jälkeen. Mitä sitä ihminen nyt odottaa, ellei seuraavaa tuotantokautta?! Huomenna varmaan pitää aloittaa alusta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Alkuun hieman arvelutti kirjasta täysin poikkeava asioiden kertomisjärjestys, mutta tuohan toimii todella hyvin.
Tästä melkolailla eriävä mielipide. Tämän yhden suosikkikirjani muutaman kerran lukeneena vahva näkemykseni on, että juuri pöpön leviäminen ja maailman tyhjentyminen ihmisistä on se koko goddamn pointti, miksi kirja on niin erinomainen kuin se on. Jännityselementti #1.
Sarjan kerronan alkaminen suoraan Boulderista tyhjentää palkeet ennen kuin ne täyttyykään. Lisäksi jo lähtökohtaisesti perusideaan sopimattoman kronologisen poukkoilun kömpelöhkö toteutus tuo mieleen Neil Hardwickin Pakanamaan Kartan, eikä sillain hyvällä tavalla.

Toinen pieni kritiikki on taas kerran ajankohtaan pakotetut PC-säädöt castingeissa; kirjan mieshahmoista on tehty naishahmoja (kuten Ralph -> Ray Brentner) ja valkoihoisista tummaihoisia (kuten Larry Underwood). Molemmat toki vetävät roolinsa hienosti mutta... loppuuko maailman eriarvoisuus näillä taas?

Hyväntahtoisen hömpän kasvoilla varustettu Alexander Skarsgård ei myöskään oikein vakuuta Randall Flaggina.

Mutta eiköhän se siitä vielä lähde.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
@TuleeEnnenaikaisesti Mukava lukea mielipide, joka eroaa omasta paljon. Näin nämä asiat koetaan. Yksi syy sille, miksi pidän tästä poikkeavasta järjestyksestä on se, että sillä tehokkaasti vältetään aiemmin tehdyn minisarjan uudelleen lämmittely. Tarkoitan sitä, jossa on Gary Sinise ja Molly Ringewald pääosissa ja joka seuraa hyvin uskollisesti kirjan tapahtumia. Lienee tuttu?

Voisi vaihtaa ajatuksia tuosta enemmänkin sitten, kun sarja on kokonaan nähty.

PS. Heather Graham on edelleen todellinen ilo silmille. Ei meinaa uskoa, että hän on 50-vuotias.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Areenasta löytyvä uusi kotimainen kolmiosainen komediasarja Sisäilmaa oli aika hauska. Ei nyt ihan MS Romantikin tasoa, mutta ihan jees. Tosin
viimeinen jakso oli hieman hämmentävä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vaikka olen tällainen karski äijä olevinaan, niin kylläpä hieman vetistää. Nimittäin tuossa sairastellessa, kun kerran nämä "miekka ja magiikka"- jutut kiinnostaa, niin aloitin flixistä katsomaan erästä tällaista. Nimittäin K-13 ja ajoittain K-14 sarjaa Merlin. Viisi kautta ja olipa kivaa. No joo, sellasta teinimenoa mutta jokin tuossa viehätti. Ehkäpä se, että äitini luki mulle 70-luvulla Disneyn Miekka kivessä tarinaa tai se, että tässä sarjassa oli sellaista hyväntahtoista toimintaa ja huumoria. Ja ketäpä kaltaistani ei kiinnostaisi Kuningas Arthur ja Merlin. Lisänä Lancelot, Morgana, Gavain, Persival ja monet muut pyöreän pöydän ritareista. Hyvät näyttelijät ja semisti oivaa tehosteita. Tarina ja juonenkäänteet loistavia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös