TV-sarjaketju

  • 2 201 577
  • 9 759

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Toinen suosikki on nyt Areenassa oleva Le Bureau - vakoojaverkosto.
Tätä on moni kehunut. Täytyy laittaa katselulistalle.
Tällä hetkellä menossa vielä Peaky Blindersin vika kausi, varmasti erilaiset taistelukohtaukset. :)

Mutta se onkin Peakyn juju, on kyllä häkellyttävän hyvä musa tuossa sarjassa ja se rokkenroll/ musavideomaisuus kun se tehdään tyylillä uppoaa muhun. Kuulokkeet korville ja nauttimaan.
Ei vastaavaa yhtä tehokasta ja laadukasta musaa ole käytetty missään miesmuistiin.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ei vastaavaa yhtä tehokasta ja laadukasta musaa ole käytetty missään miesmuistiin.

Tekisi mieli sanoa, että Sopranosissa oli kyllä musiikin käyttö aivan timanttista ja integroituu kohtaukseen tai juoneen erittäin osuvasti. "And we'll send you glad tidings from New York..." ja silleen. Muutenkin Sopranos on pöllähtänyt renesanssin tavoin taas pinnalle, varmaankin suoratoiston kautta, kun tuntuu, että nuorisokin sitä nyt fanittaa ja olivat siis alkuperäisten esitysvuosien aikaan vauvoja. Hyvin kestää aikaa ja olihan se ensimmäisiä sarjoja missä tuotiin elokuvatason tuotanto tv-sarjoihin, ja jokainen yksityiskohta oli mietitty loppuun asti, eikä mikään pienikään asia taustalla, rekvisiitassa tms ole sattumaa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ylihuomenna ilmestyisi Areenaan Babylon Berlinin kolmoskausi. Kaksi ensimmäistä tuli bingetettyä melko tiuhaan tahtiin syyskuussa kun ilmestyivät Areenaan, kuvittelin tosin katsoneeni ainoastaan ensimmäisen kauden kuudentoista jakson jälkeen kun sinänsä ilmiselvää siirtymää en havainnut 1. ja 2. kausien välillä. Olisi toki ollut aika hurjana katsottavaa jos jokainen kausi olisi 16x40 minuuttia tehokasta peliaikaa. Toinen kausi loppui sen sijaan melko selvästi alkuperäisen tarinakaaren päättymiseen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onkos The Umbrella Academy katseltu? Itse sarja ei omalla listalla kärkipäähän noussut, mutta nimenomaan musiikkiensa vuoksi jäi mieleen.
Kiitos vinkistä. Mä suorastaan rakastan jos osataan käyttää musiikkia tv-sarjoissa tai elokuvissa. TV-sarja puolelta esimeriksitä käy vaikkapa Miami Vice, Twin Peaks, Sopranos ja Peaky Blinders.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Mä suorastaan rakastan jos osataan käyttää musiikkia tv-sarjoissa tai elokuvissa.

No erinomainen niin musiikin kuin muiden populääriviihteen viiteiden käyttäjä on Stranger Things. Myös Babylon Berlin on edukseen tällä saralla, puhumattakaan musiikin ja estetiikan yhdistelemisestä (kuten nyt vaikka ne yökerhogabaree kohtaukset).

..on muuten sellainen asia, joka suomalaisissa sarjoissa on aika pahasti laiminlyöty. Ääni ja musasuunnittelu siis..
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos vinkistä. Mä suorastaan rakastan jos osataan käyttää musiikkia tv-sarjoissa tai elokuvissa. TV-sarja puolelta esimeriksitä käy vaikkapa Miami Vice, Twin Peaks, Sopranos ja Peaky Blinders.
Haluan lisätä ainakin pari sarjaa tähän luetteloon, Skins ja Sons of Anarchy.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Netflixistä löytyvää The Queen's Gambit -minisarjaa on tullut nyt muutamia jaksoja katsottua. Suosittelen laadukkaista tv-draamoista nauttiville. Kertoo orpotytöstä miesvaltaisessa shakin maailmassa suunnilleen 60-luvulla. Ei perustu tositapahtumiin, mutta silti todella laadukas sarja ja hyvää viihdettä. Itseasiassa yllätyin kun tätä sarjaa ei ollut vielä täällä mainittu. Viime viikolla ilmeisesti julkaistu. Valtaosa Netflixin tuotannosta on sitä itseään, mutta tämä on erittäin laadukas sarja.

Edit: Tästä siis nauttii vaikka ei itse pelaisikaan shakkia.

Edit2: Sarjan suomennettu nimi Musta Kuningatar.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Haluan lisätä ainakin pari sarjaa tähän luetteloon, Skins ja Sons of Anarchy.
Kiitos vinkeistä.
Aikaisemmin vinkatusta Umbrella Academysta ehdin vilkaisemaan trailerin ja ei taida ollakaan mun kuppi teetä. :)
Mun teekupillisen kanssa nautitaan vaikkapa edellä mainittu The Queen's Gambit minkä ajattelin aloittaa pika puolin.

Sons Of Anarchy on näitä kiinnostavia megasarjoja mitkä mulla on jäänyt väliin kuten Wirekin, molemmat pitäisi joskus katsoa mutta aloittamiseen on kynnys kun helpompaa ottaa jokin minisarja työn alle.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Moderni Perhe

Tuli aikoinaan seurattua paljonkin ja pienen tauon jälkeen homma on toiminut taas. Toki sarjan iso synti on siinä että lähes joka hahmolle on kirjoitettu turhan nokkelia läppiä vastapalloineen. Eipä kuitenkaan liikaa häiritse.

Aikoinaan Phil ja Jay olivat sarjaa seuranneiden frendien suosikkeja, mutta allekirjoittaneelle toimi parhaiten Mitch, Cam ja Claire.

Clairea nyt katsoi ihan järkyttävän kuuman Julie Bowenin vuoksi ja tuossakin olin vähemmistössä kun jengi kuolasi Vergaraa.

Vähemmistöistä puheenollen Mitch ja Cam on kyllä edelleen ihan lyömätön pariskunta. Heti alussa voittivat minut puolelleen kun Camille oli kertynyt vähän raskauskiloja. Adoptiolapsi Lilyn vuoksi.

Varsinkin alkuvaiheessa tässä sarjassa on yllättävän vähän heikkoja jaksoja. Hyvin ovat tekijät jaksaneet satsata hahmojen stooreihin.

Täytynee yrittää kahlata ihan kokonaan läpi tämä jollain aikataululla.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tekisi mieli sanoa, että Sopranosissa oli kyllä musiikin käyttö aivan timanttista ja integroituu kohtaukseen tai juoneen erittäin osuvasti. "And we'll send you glad tidings from New York..." ja silleen. Muutenkin Sopranos on pöllähtänyt renesanssin tavoin taas pinnalle, varmaankin suoratoiston kautta, kun tuntuu, että nuorisokin sitä nyt fanittaa ja olivat siis alkuperäisten esitysvuosien aikaan vauvoja. Hyvin kestää aikaa ja olihan se ensimmäisiä sarjoja missä tuotiin elokuvatason tuotanto tv-sarjoihin, ja jokainen yksityiskohta oli mietitty loppuun asti, eikä mikään pienikään asia taustalla, rekvisiitassa tms ole sattumaa.

Juuri näin. Nyt on menossa varmaan kymmenes läpikatselukerta mutta ensimmäistä kertaa sitten 2000-luvun alun katson jakson viikossa eli siis samaan tahtiin Steve Schirripan ja Michael Imperiolin podcastin kanssa(linkissä pilottijakso)




Musiikki on sarjassa timanttista ja tuskin mikään sarja pääsee lähelle. Eikä ihme kun sarjan luoja David Chase on rock-henkinen ihminen henkeen ja vereen. Helpottaa myös että musiikkivalinnoissa auttaa sarjassa Silvio Dantea näyttelevä Bruce Springsteenin E Street Bändin kitaristi Steve Van Zandt.

Ei pelkästään Gandolfinin ja Edie Falcon (+kumppanit) ylivertainen näyttely vaan käsikirjoituksen taso on niin tapissa kuin se voi olla.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Netflixistä löytyvää The Queen's Gambit -minisarjaa on tullut nyt muutamia jaksoja katsottua. Suosittelen laadukkaista tv-draamoista nauttiville. Kertoo orpotytöstä miesvaltaisessa shakin maailmassa suunnilleen 60-luvulla. Ei perustu tositapahtumiin, mutta silti todella laadukas sarja ja hyvää viihdettä. Itseasiassa yllätyin kun tätä sarjaa ei ollut vielä täällä mainittu. Viime viikolla ilmeisesti julkaistu. Valtaosa Netflixin tuotannosta on sitä itseään, mutta tämä on erittäin laadukas sarja.

Edit: Tästä siis nauttii vaikka ei itse pelaisikaan shakkia.

Edit2: Sarjan suomennettu nimi Musta Kuningatar.

Täältä myös vahva suositus Queen's Gambitille. En pidä shakista juurikaan, mutta ihan hemmetin laadukkaasti tehty draamasarja kyseessä. Eikä missään nimessä tylsä, vaikka shakista ei pitäisi pätkääkään. Minisarja tuli katsottua itse kahteen iltaan, kun erehdyin yhden jakson katsomaan kokeeksi. Sarja oli shakin historiaa tietämättömälle jopa niin uskottava, että luulin sen perustavan oikeisiin tapahtumiin ja olin hyvin hölmistynyt, kun en löytänyt päähenkilöä googlella.

Toinen suositus vastaavasti Barbarians sarjalle. Kuusiosainen sarja perustuu tositapahtumiin ja kertoo Saksan metsien barbaarien ja Rooman välisestä taistelusta ja siihen johtaneista tapahtumista parin tuhannen vuoden takaa. Sarja on saksalaista tekoa, mutta en ainakaan itse huomannut laadussa mitään puutteita. Hyvin tuli tämänkin sarjan parissa viihdyttyä. Taistelut eivät ole toki luokkaan Gladiator -elokuva, mutta hyvin sarjan parissa silti viihtyy eikä budjetin niukkuus vs. Hollywood blockbuster hypi mitenkään pahasti silmille.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Netflixistä löytyvää The Queen's Gambit -minisarjaa on tullut nyt muutamia jaksoja katsottua. Suosittelen laadukkaista tv-draamoista nauttiville. Kertoo orpotytöstä miesvaltaisessa shakin maailmassa suunnilleen 60-luvulla. Ei perustu tositapahtumiin, mutta silti todella laadukas sarja ja hyvää viihdettä. Itseasiassa yllätyin kun tätä sarjaa ei ollut vielä täällä mainittu. Viime viikolla ilmeisesti julkaistu. Valtaosa Netflixin tuotannosta on sitä itseään, mutta tämä on erittäin laadukas sarja.

Edit: Tästä siis nauttii vaikka ei itse pelaisikaan shakkia.

Edit2: Sarjan suomennettu nimi Musta Kuningatar.
Hassu juttu, olin tulossa tänne kehumaan tuota ihan sattumalta Netflixiä selatessa löytynyttä sarjaa, mutta onhan se bongattu "laajalla rintamalla". Sen verran shakkia on tullut pelattua, että ihan oikeilla termeillä siinä mennään - vaikka henkilöt ovatkin fiktiivisiä. Laadukasta ajankuvaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Juuri näin. Nyt on menossa varmaan kymmenes läpikatselukerta mutta ensimmäistä kertaa sitten 2000-luvun alun katson jakson viikossa eli siis samaan tahtiin Steve Schirripan ja Michael Imperiolin podcastin kanssa(linkissä pilottijakso)


Tämä onkin mielenkiintoinen podcast, juttelevatko siis läpi jokaisen jakson? Saisko pienen referaatin mitä käyvät läpi ja miten tuo lisäarvoa katseluun?

Itse olen Sopranos-fani voidaan sanoa ja ennen Sopranosia kaikki mafiahenkinen oli itsellä suosittua ysärillä, on tullut käytyä noin 10 kertaa Italiassa muun muassa Corleonen kylässä ja luettua 'Ndranghetasta sekä Cosa Nostrasta. Sarja tuli kuin tilauksesta. On mulla kokkikirjakin hankittuna, sitä osaa Sopranosista ei voi vähätellä. Ruoanlaittajana arvostaa Sopranosissa ruoan tärkeyttä perhettä yhdistävänä tekijänä ja esillepanokin on esimerkillistä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tämä onkin mielenkiintoinen podcast, juttelevatko siis läpi jokaisen jakson? Saisko pienen referaatin mitä käyvät läpi ja miten tuo lisäarvoa katseluun?

Itse olen Sopranos-fani voidaan sanoa ja ennen Sopranosia kaikki mafiahenkinen oli itsellä suosittua ysärillä. Sarja tuli kuin tilauksesta. On kokkikirjat hankittu jne.

Joo käyvät läpi kokojakson kauhistellen tai nauraen eri tilanteille antaen "behind the scenes" knoppeja eri tilanteista. Steve antaa vähän sinikaulus kuvakulmaa miten kaikki on juuri niinkuin silmämme näkevät kun Michael taas tuo esiin jaksojen teemoja ja mitä David Chase on hakenut milloin milläkin aiheella.

Joka podcastissa käydään siis koko jakso läpi ja lisäksi usein on vieraana joku sarjan näyttelijöistä, kirjoittajista, roolittajista, puvustajista ja ohjaajista jotka kertovat vähän urastaan ja miten saivat Sopranos-duunin jne.

Sopranos Session -kirja joka omastakin hyllystä löytyy pureutuu jaksojen teemoihin mielestäni vielä syvällisemmin mutta tämä podcast on silti kuuntelemisen arvoinen.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tämä onkin mielenkiintoinen podcast, juttelevatko siis läpi jokaisen jakson? Saisko pienen referaatin mitä käyvät läpi ja miten tuo lisäarvoa katseluun?

Joo jokainen podcast-jakso käsittelee järjestyksessä yhtä Sopranos-jaksoa. Välillä heillä on vieraita, eli Sopranosissa olleita näyttelijöitä, ohjaajia, käsikirjoittajia, casting-porukkaa jne. Oikeastaan kaikki elossa yhä olevat isot nimet ovat jo olleet tähän mennessä vieraana pl. David Chase, Steven Van Zandt, Tony Sirico (on jo niin vanha ja heikossa kunnossa että tuskin tulee), Steve Buscemi, Joe Pantoliano, Drea de Matteo nyt ekana tulee mieleen ja näistäkin Van Zandt ja Buscemi on tulossa, Chase ehkä jossain vaiheessa.

Käytännössä podcastin rakenne menee niin, että on alkulöpinät, sitten tulee vieras, sen jälkeen käsitellään jakso ja loppuun fanikysymys. Jos vierasta ei ole (eikä ole jokaisessa jaksossa) niin sen tilalla on yleistä juttelua sarjojen ja leffojen tekemisestä, näyttelemisestä, käsikirjoittamisesta, musiikista, kirjoista jne. Parit mainokset väliin.

Jakso käydään läpi kohtaus kohtaukselta ja väliin tulee aina juttua miten joku kuvattiin, miten sitä kokeiltiin eri tavalla tai miten saatiin joku asia näyttämään tuolta. Tai mitä pohdittiin vaikka kuvauspaikaksi, missä on kuvattu (lavasteissa vai on location), mitä joku biisi tässä kohtaa merkkaa, mitähän tuo asia tarkoittaa tässä yhteydessä ja jos on liitännäinen aiempaan tai tulevaan jaksoon niin sekin mainitaan. Varsinkin Imperioli tuo paljon hyvää benhind the scenes-knoppia koko ajan. Schirripa on vähän mölyävä sähläri, puhuu vieraiden päälle ja lähestyy aikalailla kaduntallaajan tasolla asioita. Päinvastoin kuin Michael, joka on fiksumpi, filosofisempi ja muutenkin aikamoinen tietosanakirja monessakin suhteessa ja hänestä kuulee, että on lukenut paljon kirjallisuutta, tuntee taidetta ja musiikkia todella paljon.

Vieraiden haastattelu on yleensä kaavalla miten aloitti uran, miten päätyi Sopranosiin, Sopranos vuodet ja muutenkin yleistä ja vanhojen muistelua ja mitä tekee nykyisin.

Fanina kyllä saa paljon lisäinfoa tästä podcastista, tosin jos lueskelee läpi vaikka wikipediasta kaikkien jaksojen sivun niin siinäkin saa jo paljon hyvää infoa ja varmaan wikiä täydennellään tämän podcastin myötä, joitain sinne oli jo lisäilty.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Oli pakko löytää scifinälkään jotain katsottavaa ja puoliväkisin tuli aloitettua Star Trek Discovery. Ekat jaksot tai oikeastaan koko ensimmäinen kausi oli ihan tyydyttävää menoa, mutta toisen kauden finaalin jälkeen tämä menee omissa papereissa heittämällä esim Expansen ohitse. Kolmas kausi jatkaa samalla nousevalla trendillä. IMDb 7.3 arvosana on aivan vitsi. Kunhan pääsee ekasta kaudesta ja Klingoneista eroon niin tämä on todella laadukasta settiä.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Oli pakko löytää scifinälkään jotain katsottavaa ja puoliväkisin tuli aloitettua Star Trek Discovery. Ekat jaksot tai oikeastaan koko ensimmäinen kausi oli ihan tyydyttävää menoa, mutta toisen kauden finaalin jälkeen tämä menee omissa papereissa heittämällä esim Expansen ohitse. Kolmas kausi jatkaa samalla nousevalla trendillä. IMDb 7.3 arvosana on aivan vitsi. Kunhan pääsee ekasta kaudesta ja Klingoneista eroon niin tämä on todella laadukasta settiä.


Ööö... tä?

Toinen kausi on toki parempi kuin eka, mutta edelleen... itiömoottori, Spockin sisko, itse Spock, Starfleetillä section 31, militaristinen käskynjaka... kuinka paljon voi kusta enemmän Roddenberryn sukille tai vetää aikajanaa vessasta alas, kuin tässä tehtiin? Kolmas kausi siirettiin fiksusti tulevaisuuteen, jotta aikajanan kakkoseennaimista ei enää tapahdu... 3 jakso jälkeen ei viä osaa sanoa... muutakun että tää on jotain muutz kuin Star Trekkiä, kunpa onnistuisi silti... oikeesti

Kruzmanin Star Trek on syössyt franchinen syöksykierteeseen, josta ei voi kuin toivoa tän kolmannen, ja tulevan Pike sarjan (Strange New Worlds) edes jotenkin nostavan tän suosta. Syksyn StarTrek day oli sekin fiasko joka ei kiinnostanut ketään, ei vaikka paikalle oli haalittu TNG tähdet komppaan Discoveryä ja Picardia.

...Star Trek ketju täytynee nostaa taas esiin, josko Discoverystä viä jotain hyvää nousis...
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Ööö... tä?

Toinen kausi on toki parempi kuin eka, mutta edelleen... itiömoottori
Heh, kuulostaapas muuten aivan älyttömältä suomeksi. Suurin virhe mitä voi tehdä on katsoa sarjoja/elokuvia suomenkielisillä teksteillä. Toisekseen kyseinen sarja kannattaa heti alkuunsa irroittaa kaikista muista star trek pätkistä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nyt tuli kova sarja flixiin, Deadly Class. Ekan jakson jälkeen voisin sanoa, että tämä tulee varmasti katsottua.

"Koditon teini pääsee 1980-luvulla San Franciscossa tarunhohtoiseen yksityiskouluun, jossa rikollisperheiden nuorista koulitaan taiturimaisia tappajia."

Ja sitten traileri jos lähinnä ei Netflixiä omaava kuolevainen haluaa tsekata. Joillekin flixiä harkitsevalle tämä voi olla päätöksen paikka. Ja se kasarimusa, rautaa.


 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mental Samurai Suomi on kyllä hämmentävän huono visailu. Also Ellen Jokikunnaksen TV:ssä pysymisen voisi joku perustella mulle? Ihan käsittämättömän paska työssään ja silti TV:ssä vaan jatkaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Hei kaikki Peaky Blinders fanit. Olisiko nyt aika tilata oma päähine, joka kohottaa sisäisen gangsterisi nollasta sataan? Pahoittelen, jos ketju on väärä, eikä ole tarkoitus mainostaa. Mutta tuote on, kuten sarjakin aivan törkeän cool.
 

Liitteet

  • Screenshot_20201106-094721_Facebook.jpg
    Screenshot_20201106-094721_Facebook.jpg
    504,3 KB · kertaa luettu: 157
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hei kaikki Peaky Blinders fanit. Olisiko nyt aika tilata oma päähine, joka kohottaa sisäisen gangsterisi nollasta sataan? Pahoittelen, jos ketju on väärä, eikä ole tarkoitus mainostaa. Mutta tuote on, kuten sarjakin aivan törkeän cool.
Ainoa ongelma on että olen niin pitkä ettei kukaan näe mua noin coolista kulmasta ettei silmät näy. Ratkaisu olisi ottaa selfiet yläviistosti niin kuin kaikki trendejä seuraavat tietää ja jakaa sitä kaikkiin kanaviin. :)

Mulla on muuten kaapissa noin sata vuotta vanha korkea silinteri puulaatikossa, Helsingin hattutehtaan valmistama ja laatikkokin aito. Se vasta cool onkin.
Olen myös säästänyt edesmenneeltä tuttavamieheltä saamiani pukuja jotka sopii täydellisesti, ovat 60-70 luvulta kotimaisia teetettyjä, komeilla leveillä lahkeilla ja sävy sävyyn liivit sekä takit. Pukujen värit taitaa olla tumman sininen ja harmaa.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Hei kaikki Peaky Blinders fanit. Olisiko nyt aika tilata oma päähine, joka kohottaa sisäisen gangsterisi nollasta sataan? Pahoittelen, jos ketju on väärä, eikä ole tarkoitus mainostaa. Mutta tuote on, kuten sarjakin aivan törkeän cool.
Partaterät ei sisälly hintaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös