TV-sarjaketju

  • 2 197 169
  • 9 744

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Löytyy. Ja ilmeisesti kolmas tulossa
Hienoa! Tämä tuotantohan taisi olla Youtube(Red) tuotantoa ja ensimmäinen kausi oli kyllä timattia. Siellä muistaakseni oli jokin kuolemantapaus, joka pisti paketin uusiiksi, mutta hyvä, jos toimivaa settiä on voitu jatkaa. Itse siis katsonut vain ensimmäisen seasonin,
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Netflixistä löytyy nyt Cobra Kai -sarja. Jatkoa siis alkuperäisille Karate Kid -elokuville ja mukana tukku alkuperäisiä näyttelijöitä. Ekan jakson perusteella ihan viihdyttävä sarja. Näinhän nämä comebackit pitääkin tehdä, eli lypsetään täysillä sitä nostalgiaa.
No niin, vähän tätä kaipailinkin. Nostalgiaa. Pitäähän tätä tiirailla.

Apropoo, eilen tajusin etten ole katsonut Peaky Blindersia. Ekoista tahdista lähtien kovaa kamaa, tunnari on jo jäätävän hyvä.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
The Secrets She Keeps

Kaveri uudestaseellannista kehu, ja “lainasi” tämän aussisarjan…

Ehkä tää on sellanen naisten kauhua, miksi ei pienten lasten isienkin, mutta mua se nyt ei kauheasti säväyttänyt. Sarja perusuu Michel Robothamin kirjaan ja kauheesti on siä kehuttu. Onhan toki näyttelijäksi tuotu englantialistähti Laura Carmichael (Downton Abbey, ja Marcella)

joo… varmaan tää jollekin YLE:lle ajautuu, ja jos huolettaa pikkulapsen kohtalo ja kahden naisen kinkkinen elämä…
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Tänään lähtee uusintakierrokselle Babylon Berlin, joka jatkuu kahden ekan kauden jälkeen uudella kolmannella kaudella 30.10. alkaen. YLE 1 klo 22_10 tänään, toki kaksi siisöniä het Areenassa

 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Tänään lähtee uusintakierrokselle Babylon Berlin, joka jatkuu kahden ekan kauden jälkeen uudella kolmannella kaudella 30.10. alkaen. YLE 1 klo 22_10 tänään, toki kaksi siisöniä het Areenassa


Piti juuri tulla kysymään palstaveljien mielipidettä tähän sarjaan. Itse jäin eilen ihan koukkuun, kun sattui olemaan telkkari auki ja nyt jatkan yle areenassa katsomista.
Ihmettelen vain, että miten minulla on voinut tälläinen sarja ihan kokonaan ohi. Todella kiehtova löytö.
Luulin jo katsoneeni aivan kaikki ohjelmat, dokumentit ja elokuvat, mitkä liittyvät tuohon aikaan. Pitää useamminkin pistää perjantai-iltana ihan tavallinen tv ohjelmisto auki ja vieläpä ylen kanavat.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Täytyy ottaa Babylon Berlin katsantoon kunhan olen saanut Das Boot -sarjan alta pois, pari jaksoa jäljellä.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Piti juuri tulla kysymään palstaveljien mielipidettä tähän sarjaan. Itse jäin eilen ihan koukkuun, kun sattui olemaan telkkari auki ja nyt jatkan yle areenassa katsomista.
Ihmettelen vain, että miten minulla on voinut tälläinen sarja ihan kokonaan ohi. Todella kiehtova löytö.
Itse tv-dekkareiden ystävänä katsoin Babylon Berlinin aikoinaan heti ilmestyessään. Mun mielestä aika hemmetin hyvä sarja, jossa juoni oli kohtuullinen, mutta miljöö- ja ajankuvaukset olivat ne tekijät, jotka saivat allekirjoittajaneen koukuttumaan Babylon Berliin täysin. Jopa niin paljon, että kävin vuosi sitten syksyllä eka kerran 1900-luvulla erittäin kovia kokeneessa Berliinissä. Nytkin on sellainen fiilis, että tämän korona-ajan jälkeen kun pääsee taas kunnolla matkustelemaan, on Berliini kyllä eka kohteiden listalla aika korkealla. Paljon tuli vuosi sitten historiallisia paikkoja Berliinissä nähtyä ja loistavaa ilmapiiriä nautittua, hiukan ikävä kaupunkia, onneksi kolmas tuotantokausi tulee Ylellä jakoon loka-/marraskuussa, niin vähän helpottaa matkakuumetta.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Itse tv-dekkareiden ystävänä katsoin Babylon Berlinin aikoinaan heti ilmestyessään. Mun mielestä aika hemmetin hyvä sarja, jossa juoni oli kohtuullinen, mutta miljöö- ja ajankuvaukset olivat ne tekijät, jotka saivat allekirjoittajaneen koukuttumaan Babylon Berliin täysin. Jopa niin paljon, että kävin vuosi sitten syksyllä eka kerran 1900-luvulla erittäin kovia kokeneessa Berliinissä. Nytkin on sellainen fiilis, että tämän korona-ajan jälkeen kun pääsee taas kunnolla matkustelemaan, on Berliini kyllä eka kohteiden listalla aika korkealla. Paljon tuli vuosi sitten historiallisia paikkoja Berliinissä nähtyä ja loistavaa ilmapiiriä nautittua, hiukan ikävä kaupunkia, onneksi kolmas tuotantokausi tulee Ylellä jakoon loka-/marraskuussa, niin vähän helpottaa matkakuumetta.

Mä olen aivan myyty tähän sarjaan ja tuon ajan Berliiniin. Onko tästä siis nyt 1 vai 2 kautta?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen aivan myyty tähän sarjaan ja tuon ajan Berliiniin. Onko tästä siis nyt 1 vai 2 kautta?
Areenassa on nyt uusintakierroksella kaudet yksi ja kaksi. Lokakuun lopussa alkaa kolmas kausi, joka on siis uusi.
 

Saimaannorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Mulla alkoi jo 10 minuutin kohdalla tökkimään taas se yksi suomalaisten helmasynti. Dialogi on kirjoitettu täyteen, mikä tekee siitä epäluontevan tönkköä eikä se jätä juuri mitään katsojan pääteltäväksi.
Tämä mielestäni helpottaa sarjan edetessä. Parissa ekassa jaksossa tämä ajoittain hieman puudutti minuakin.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Lähetysvirtaisen teeveen harrastajan muutama huomio Ylen sunnuntai--tarjonnasta:

Christine Keelerin tapaus oli hyvä sarja. Kuvittelin ko. tapauksen olleen enemmänkin vakoilujuttu, mutta tuohan oli vain pieni syrjähyppy. Mielenkiintoista ajankuvaa, sukupuoliroolitusta kuuskyt-luvulla ym. jne.
Ajatteluun kannustava, toki 60-luvulla syntyneenä tunnetajuan tietysti paremmin kuin joku toisessa ajassa syntynyt, hehheh.

Tämä Rauhantekijä tuntuu lupaavalta tapaukselta, varsinkin koska AJ Annila vaikuttaa lupaavalta ohjaajalta.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ollut pitkään listalla katsoa Babylon Berlin vaikka tähän asti saanutkin ihasteltua vaan muutamaan kertaan youtubesta se ikoninen kabaretkohtaus. Toissailtana vilkuilin sitten yhden irtojakson kun satuin sopivasti tv:n avaamaan (taisi olla ykköskauden jakso 3) ja eilisestä lähtien nyt katsonut näitä hyvällä mielihalulla jo puolen tusinaa. Pirun hienosti tehty ja hienoja hahmojakin. Lisäksi kun tuohon ajanjaksoon tyrkätyistä dekkareista/jännäreistä tykkää genrenä ylipäätään niin olihan se aika no brainer että tästäkin tykkäisin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ollut pitkään listalla katsoa Babylon Berlin vaikka tähän asti saanutkin ihasteltua vaan muutamaan kertaan youtubesta se ikoninen kabaretkohtaus. Toissailtana vilkuilin sitten yhden irtojakson kun satuin sopivasti tv:n avaamaan (taisi olla ykköskauden jakso 3) ja eilisestä lähtien nyt katsonut näitä hyvällä mielihalulla jo puolen tusinaa. Pirun hienosti tehty ja hienoja hahmojakin. Lisäksi kun tuohon ajanjaksoon tyrkätyistä dekkareista/jännäreistä tykkää genrenä ylipäätään niin olihan se aika no brainer että tästäkin tykkäisin.
Vaikuttaa mielenkiintoiselta, täytyy pistää omalle katselulistalle. Sopii oikein hyvin tuohon Peaky Blindersin perään ja ei tarvitse luopua upeasta 1900-luvun alun tunnelmasta. Tosin musascore ei ainakaan trailerin perusteella pärjää Peaky Blindersille, se on ainakin mulle todella tärkeä osa katselukokemusta.



 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Vaikuttaa mielenkiintoiselta, täytyy pistää omalle katselulistalle. Sopii oikein hyvin tuohon Peaky Blindersin perään ja ei tarvitse luopua upeasta 1900-luvun alun tunnelmasta. Tosin musascore ei ainakaan trailerin perusteella pärjää Peaky Blindersille, se on ainakin mulle todella tärkeä osa katselukokemusta.



Peaky Blindersiin meinasin lähteä vertaamaan viestissäni, mutta ajattelin sitten jättää kuitenkin vertaamatta. Näkisin että tässä on vielä synkempi meno. Yhdelle kaverille kuvailin myös että vähän kuin Boardwalk Empire, mutta aikuisille.

Itse olen tykännyt sarjan äänimaailmasta ja musiikitkin ovat toimineet. Tässä mennään toki enemmän ajankuvaan sopivalla musiikilla siinä missä Peaky Blindersissa ammennetaan mitä tahansa tunnelmaan sopivaa. Puolensa molemmissa lähestymistavoissa ja tykkään kyllä molemmista.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Ollut pitkään listalla katsoa Babylon Berlin vaikka tähän asti saanutkin ihasteltua vaan muutamaan kertaan youtubesta se ikoninen kabaretkohtaus. Toissailtana vilkuilin sitten yhden irtojakson kun satuin sopivasti tv:n avaamaan (taisi olla ykköskauden jakso 3) ja eilisestä lähtien nyt katsonut näitä hyvällä mielihalulla jo puolen tusinaa. Pirun hienosti tehty ja hienoja hahmojakin. Lisäksi kun tuohon ajanjaksoon tyrkätyistä dekkareista/jännäreistä tykkää genrenä ylipäätään niin olihan se aika no brainer että tästäkin tykkäisin.

On loistava sarja. Omalla listalla menee todella korkealle 2010-luvun tv-sarjoissa. Varsinkin puvustus ja lavastus on tehty todella kovalla pieteetillä, helpottaa sarjan maailmaan uppoutumista. Juoni ei ole mikään maailman mullistavin, mutta sopivan koukeroinen ja avautuu mielestäni hienosti jakso jaksolta.

Kolmas kausi alkaa ylellä lokakuussa. Ei taida pystyä katsomaan mistään muista suoratoistopalveluista.
 
Viimeksi muokattu:

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ollut pitkään listalla katsoa Babylon Berlin vaikka tähän asti saanutkin ihasteltua vaan muutamaan kertaan youtubesta se ikoninen kabaretkohtaus. Toissailtana vilkuilin sitten yhden irtojakson kun satuin sopivasti tv:n avaamaan (taisi olla ykköskauden jakso 3) ja eilisestä lähtien nyt katsonut näitä hyvällä mielihalulla jo puolen tusinaa. Pirun hienosti tehty ja hienoja hahmojakin. Lisäksi kun tuohon ajanjaksoon tyrkätyistä dekkareista/jännäreistä tykkää genrenä ylipäätään niin olihan se aika no brainer että tästäkin tykkäisin.

Itsekkin juuri sarjan löytäneenä katsoin parissa päivässä kaikki jaksot. Meni kyllä omaan top5:een Gottien ja Breaking Badien jatkoksi. Aivan mahtava sarja kaikinpuolin. Miljöö, juoni ja näyttelijät osuvat ihan nappiin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vaikuttaa mielenkiintoiselta, täytyy pistää omalle katselulistalle. Sopii oikein hyvin tuohon Peaky Blindersin perään ja ei tarvitse luopua upeasta 1900-luvun alun tunnelmasta. Tosin musascore ei ainakaan trailerin perusteella pärjää Peaky Blindersille, se on ainakin mulle todella tärkeä osa katselukokemusta.
Peaky Blinders on ihan hyvä sarja, joka ammentaa historiasta, mutta aika löyhää tulkintaahan tuo on alkaen siitä musiikista, joka ei kovin vahvasti 20-lukulaista ole. Mutta tosiaan kelpo sarja silti pl. kolmoskausi, joka ei omaan makuuni kantanut. Babylon Berlin on aikakaudessaan vahvemmin kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Raised by Wolves


HBO Max jenkkilän avaukseen tehty Scifi sarja. Ekat jaksot Ridley Scotin ohjaamia.. Erittäin mielenkiintonen ja hyvin toteutettu premissi, jossa maasta pakoon lähetetään ihmisalkioita (no siis sellasia vastasyntyneitä hyytelössä) joita androidit, äiti ja isä, alkaa kasvattamaan aikuisiski. Kyse on ateistien hankkeesta, sillä uskovat eivät hyväksy alkioiden lähettämistä ja androidien kasvatustyötä, näiden alukset saapuvatkin sitten myöhemmin...

No tossa nyt ehkä vähän spoileria, mutta premissi tulee selväksi hyvin nopeasti. Erittäin laadukasta scifiä.

5 jakso tullut, 8 jaksoa kestää. WaitForIt

(ei mulla ei tietenkään ole HBO Max:ia, mutta tunnarit kanadalaiseen CTV Sci-Fi Channel kanavaan, josta päässyt tiiraan.. Killjoys scifisarjaa varten aikanaan tunnarit on lainattu.. joka on muuten scifidiggareille ihan katottava sarja, parempi kuin DarkMatter, vähän samaa genreä)
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Peaky Blinders on ihan hyvä sarja, joka ammentaa historiasta, mutta aika löyhää tulkintaahan tuo on alkaen siitä musiikista, joka ei kovin vahvasti 20-lukulaista ole. Mutta tosiaan kelpo sarja silti pl. kolmoskausi, joka ei omaan makuuni kantanut. Babylon Berlin on aikakaudessaan vahvemmin kiinni.
Viihdettähän tämä on eikä historian kerrantaa ja viihde määritellään monin eri tavoin, ei sen mulle tarvitse olla yks yhteen historian kanssa. Musascore on tunnelmaltaan todella hieno, makuasioita kenelle toimii mutta en millään jaksaisi kuunnella viihdesarjassa pelkkää 20-luvun musiikkia, trailerin perusteella Babylonissa oli jotain ihan muuta mutta palaan tähän kun siirryn siihen sarjaan. Hienoa että tälläisiä sarjoja tehdään ja näin pieteetillä.

Red right hand kaikkine naksahduksineen ja hönkäisyineen on loistava tunnari. Toki eka kausi kolahtaa itselläkin eniten, en ole vielä loppuun asti päässy sarjaa ja tekisi varmasti hyvää katsoa jotain muutakin välillä niin kipinä pysyy entistä parempana.

Hieno ajankuva Peaky on ja loistavia hahmoja, alan itse puhumaan väkisin tällä hetkellä Lontoota Sam Neillin loistavalla aksentilla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viihdettähän tämä on eikä historian kerrantaa ja viihde määritellään monin eri tavoin, ei sen mulle tarvitse olla yks yhteen historian kanssa.
En itsekään ole mikään puritaani, ja mitä kauemmas menneeseen mennään, sen mahdottomampaa mikää oikea tulkinta onkaan. Lähinnä mua vain tökkii historiasarjoissa liika viihteellisyys ja sellainen ihan sama -mentaliteetti - jos tehdään reilusti komediaa, niin fine, tai jos yritetään, niin yritetään kunnolla. Lopulta Peaky Blindersin tyyli alkoi toimia minuunkin, mutta alku tökki huomattavan paljon em. syistä. Lopulta lähinnä vaihtoehtojen vähyys sai jatkamaan, ja onneksi niin teki.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Ville Nieminen , Jukka Rautakorpi
Das Bootin 2.kausi tuli katsottua ja erittäin vahva suositus sille. Ylellä harvoin mitään katsottavaa, mutta nyt voi sanoa että toivoa on. Seuraavaksi Babylon Berlin pyörimään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös