TV-sarjaketju

  • 2 197 207
  • 9 744

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Jakso on tullut eilen Yleltä 21.45 ja löytyy myös areenasta. Kirjoitin jaksosta tänään.

Miten meni noin omasta mielestä?

Tämä tiivistää juuri tuon sinun idioottimaisuutesi. Heität avoimeen tv-sarjaketjuun kommenttia sarjasta alle vuorokauden jälkeen ja, kun tästä huomautetaan esität kuinka olet suorastaan joutunut pidättelemään kirjoittelua aiheesta.

Jaksokohtainen keskustelu heti jakson jälkeen on järkevää sarjan omassa ketjussa, ei yleisessä tv-sarjaketjussa. Tajuatko edes näiden kahden eroa? Ilmeisesti et.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tämä tiivistää juuri tuon sinun idioottimaisuutesi. Heität avoimeen tv-sarjaketjuun kommenttia sarjasta alle vuorokauden jälkeen ja, kun tästä huomautetaan esität kuinka olet suorastaan joutunut pidättelemään kirjoittelua aiheesta.

Jaksokohtainen keskustelu heti jakson jälkeen on järkevää sarjan omassa ketjussa, ei yleisessä tv-sarjaketjussa. Tajuatko edes näiden kahden eroa? Ilmeisesti et.

Ota myös tähtäimeesi muut varsin tuoreeltaan aiemmista jaksoista puhuneet. Noin muuten arvelinkin että havahduit paskat housussa kun et päässytkään tylyttämään perustellusti. Rehti jätkä nostaisi kättä virheen merkiksi. Niin olen itsekin tehnyt kun aihetta ollut. Ja EK ei mitään massiivista keskustelua ole herättänyt, eli sopii mielestäni juuri tänne.

Jakso on tullut Suomen televisiosta eilen ja kirjoitin siitä tänään. Tämä olkoon osaltani tässä.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Jakso on tullut Suomen televisiosta eilen ja kirjoitin siitä tänään. Tämä olkoon osaltani tässä.
Paistaapa tästä ”koska mä voin”-asenne. Spoileri-tägien käyttäminen on tosi iisiä ja tällaisissa tapauksissa kohteliasta muita käyttäjiä kohtaan, mutta kun ei.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Ota myös tähtäimeesi muut varsin tuoreeltaan aiemmista jaksoista puhuneet. Noin muuten arvelinkin että havahduit paskat housussa kun et päässytkään tylyttämään perustellusti. Rehti jätkä nostaisi kättä virheen merkiksi. Niin olen itsekin tehnyt kun aihetta ollut. Ja EK ei mitään massiivista keskustelua ole herättänyt, eli sopii mielestäni juuri tänne.

Jakso on tullut Suomen televisiosta eilen ja kirjoitin siitä tänään. Tämä olkoon osaltani tässä.

En muista muiden nimimerkkien päteneen myös muissa topikeissa spoilereilla. Sinun osaltasi sen sijaan tätä olen havainnut useamminkin kuin kerran.

Soo, soo siit muutkin. Tyytyväinen?

Ja et vieläkään tunnu tajuavan sitä pointtia. Hoet vain tuota mantraa, että yhyy siitä on jo lähes vuorokausi aikaa, kun tää jakso tuli. Sillä milloin jakso on tullut Suomen televisiosta ei ole väliä, jos se on tuore jakso. Kyse on siitä, mikä on järkevä tapa keskustella yleisessä tv-sarjaketjussa ja mikä taas ei. Se, että vuorokauden sisällä avoimessa ketjussa kirjoitellaan jaksoista "spoilereita" ei ole fiksua. Täällä on spoileritägit sitä varten, jos on pakko yleistä ketjua käyttää tietyn sarjan jaksoista keskusteluun. Niiden käytöstä ei edes veloiteta maksua.

Rehtinä jätkänä varmaan osaat itsekin nostaa kätesi pystyyn ja todeta, että spoileritägien käyttö ei ole liian vaikeata kuin ei myöskään sen uuden ketjun luominen sarjalle, jos siitä haluaa keskutella jaksojen sisältöä enemmänkin avaten. Mutta ethän sä näe edes omassa käytöksessäsi tässä, etkä Walking Dead ketjussa mitään moitittavaa...
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Paistaapa tästä ”koska mä voin”-asenne. Spoileri-tägien käyttäminen on tosi iisiä ja tällaisissa tapauksissa kohteliasta muita käyttäjiä kohtaan, mutta kun ei.

Kyllä ne tägit olisi kahden muun sarjaa seuraavan kanssa laitettu jos keskustelu olisi häirinnyt. Eipä ole sarjasta vain muilta tekstiä irronnut. Nyt tulen jatkossa tägejä käyttämään tämän sarjan osalta.

Itseltäni löytyy myös selkärankaa pahoitella, eli anteeksi käytökseni. Odotan innolla sarjasta alkavaa keskustelua kun seuraajia on täälläkin näköjään enemmän.

Edit. Korjattu Ennen Kuolemaa sarjan näkemyksiä tägeihin.
 
Viimeksi muokattu:

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ei kiinnosta koska en seuraa Ennen kuolemaa, mutta siitä olen samaa mieltä että tuoreesta jaksosta keskustelu ilman spoilereita yleisessä ketjussa on vähän, noh, ajattelematonta. Jos seuraajia on enemmän ja keskustelua syntyy = Oma ketju pystyyn jossa keskustellaan reaaliajassa sarjasta. Muuten Spoilertagit.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Flou

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ota myös tähtäimeesi muut varsin tuoreeltaan aiemmista jaksoista puhuneet.
@SamSpade @Flou @Tpip
Minä olen ainakin tällainen, ja pidän itseäni sikäli kyllä ZayWestiä pahempana spoileriterroristina, että olen saattanut vain tägätä Zayn ja alkaa kertoa näkemyksiäni uusimmasta jaksosta. Zay taas on minusta aina viestin alkuun kirjoittanut esim "Ennen Kuolemaa 2x03", joka on ainakin minusta ihan riittävä ennakkovaroitus viestin sisällöstä. Tai siis itse katson jakson yleensä päivää myöhemmin kuin Zay, mutta en spoilaannu tuosta, osaan olla lukematta kun otsikosta jo näkee mitä viesti sisältää.
Ei se silti sitä faktaa poista, että spoileritagit on hyvä ja kannatettava ajatus, eikä niistä haittaakaan ole, vaikka jakso jo telkkarista olisikin tullut. Kuka nyt ylipäätään enää lineaarisen telkkarin tahdissa sarjoja katsoo (kuin pakosta).
Toisaalta on myös sanottava että aika kärkkääksi ja lapselliseksi meni keskustelu näistä spoilereista.

No, uusimmasta Ennen Kuolemaa jaksosta:
Ellei jakson lopun Chrisun harhanäky ollutkin totta. Kaksoisveli? Se muuttaisi peliä ja kyllähän rouva Mimica vähän turhan allevivatusti korosti heidän heikkoa asemaa. Toisaalta Mimicat ovat näyttäytyneet helvetinmoisina tonttuina ja tämä perheen hit girl perunan kuorimiseen tarkoitetun veitsensä kanssa syö uskottavuutta jos puhutaan kovasta rikollisperheestä tarkkojen sekä isojen kuvioiden parissa.
Eiköhän se Davor Mimica ihan oikeasti ollut joka Christiania tuli listimään. MInusta tämä on jopa ihan looginen juttu, eli se hitgirl ja polski laitettiin tappamaan Hanna ja Björn, koska Chrisun tappaminen oli säästetty Davorille. Myös tämän rouvan kostonhimo asettui loogiseen aspektiin, eli on oikeastaan ollut vain Davorin julkisivu. Harhanäky Stefanista siellä satamassa oli vain katsojien hämäämiseksi.
Tämä spekulaatio tosin perustuu siihen että Davorin kuolema ykköskaudella oli edes jotenkuten kiistettävissä. Putosiko se ammuttuna veteen tms?
Muuten tämä Piiri ja Maria Sidin kaappausilmoitus oli aivan absurdia kamaa, kuten koko rekka-autolla auto veteen ja sieltä kabiinista livekuvaa kännykkään. Siis ei edes Designated Surivorissa ole näin tyhmiä hommia. Ja siinä on tosi tyhmiä hommia.
Niin, ja olisiko Lasse Wiking kuitenkin tässä vallankaappauksessa mukana. Se huolestuneen näköinen poliisipäällikkö olisi tosiaan myös potentiaalinen iso kiho. Mutta eiköhän tässä ole jotain puolustusvoima tms poliittista kuviota myös.
 
Viimeksi muokattu:

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä tykätään FOXin maailmojen sodasta? 3 ekaa jaksoa tullu ja minusta varsin lupaava.

 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@SamSpade @Flou @Tpip
Minä olen ainakin tällainen, ja pidän itseäni sikäli kyllä ZayWestiä pahempana spoileriterroristina, että olen saattanut vain tägätä Zayn ja alkaa kertoa näkemyksiäni uusimmasta jaksosta. Zay taas on minusta aina viestin alkuun kirjoittanut esim "Ennen Kuolemaa 2x03", joka on ainakin minusta ihan riittävä ennakkovaroitus viestin sisällöstä. Tai siis itse katson jakson yleensä päivää myöhemmin kuin Zay, mutta en spoilaannu tuosta, osaan olla lukematta kun otsikosta jo näkee mitä viesti sisältää.
Ei se silti sitä faktaa poista, että spoileritagit on hyvä ja kannatettava ajatus, eikä niistä haittaakaan ole, vaikka jakso jo telkkarista olisikin tullut. Kuka nyt ylipäätään enää lineaarisen telkkarin tahdissa sarjoja katsoo (kuin pakosta).
Toisaalta on myös sanottava että aika kärkkääksi ja lapselliseksi meni keskustelu näistä spoilereista.

No, uusimmasta Ennen Kuolemaa jaksosta:
Eiköhän se Davor Mimica ihan oikeasti ollut joka Christiania tuli listimään. MInusta tämä on jopa ihan looginen juttu, eli se hitgirl ja polski laitettiin tappamaan Hanna ja Björn, koska Chrisun tappaminen oli säästetty Davorille. Myös tämän rouvan kostonhimo asettui loogiseen aspektiin, eli on oikeastaan ollut vain Davorin julkisivu. Harhanäky Stefanista siellä satamassa oli vain katsojien hämäämiseksi.
Tämä spekulaatio tosin perustuu siihen että Davorin kuolema ykköskaudella oli edes jotenkuten kiistettävissä. Putosiko se ammuttuna veteen tms?
Muuten tämä Piiri ja Maria Sidin kaappausilmoitus oli aivan absurdia kamaa, kuten koko rekka-autolla auto veteen ja sieltä kabiinista livekuvaa kännykkään. Siis ei edes Designated Surivorissa ole näin tyhmiä hommia. Ja siinä on tosi tyhmiä hommia.
Niin, ja olisiko Lasse Wiking kuitenkin tässä vallankaappauksessa mukana. Se huolestuneen näköinen poliisipäällikkö olisi tosiaan myös potentiaalinen iso kiho. Mutta eiköhän tässä ole jotain puolustusvoima tms poliittista kuviota myös.

Tuo purkaus oli yhden nimimerkin ja parin tykkäys-tukihenkilön hyökkäys minua kohtaan. Sikäli ironista että minä tein etikettivirheen, mutta hän rikkoi aivan suoraan palstan sääntöjä aloittamalla provosoivan hyökkäyksen josta olisi voitu saada usean viestin offtopic-vääntö ja liekkimeri. En onneksi yhtä viestiä enempää sortunut tuohon ala-arvoisuuteen mukaan vaikka hän "soosoo, muutkin, tyytyväinen?" -vittuilulla ja idiootiksi leimaamisella hakikin jotain jatkomyllyä. Itsemoderointi, provosointi, henkilökohtaisuuksiin meneminen jne. Sieltä sääntöpykälistä valitsemaan.

Ja homman kruunasi se että pyysin anteeksi ja korjasin virheeni. Sen jälkeen tulikin täysin hiljaista ja tämä yksi riehuja ei kokenut tarvetta pahoitella. Ja eipä muuten ole tullut yhtäkään viestiä myöskään tv-sarjaan liittyen. No, kukin tyylillään ja katsoisin itse toimineeni lopulta kelvollisesti vaikkei olisi pitänyt reagoida sanallakaan edes alunperin.

Seuraava tagien takaa löytyvä viesti sisältää juttua Ennen Kuolemaa sarjan jaksosta 2x05.

Davorin tuominen takaisin vaatisi melkoista selittelyä kun tosiaan ammuttuna tippui lätäkköön. Ehkä little bit too much vaikka aika korkealla lennetään. Piirin sisältä Lasse voisi olla kaappaaja ja hänhän olisi voinut rakentaa piirin piirin sisällekin. Värväsihän tuo Chrisunkin aika tuosta noin vaan ja nimenomaan puhui rahasta. Ahneus olisi hyvä motiivi.

Saa nähdä mikä Hannan tilanne on. Aika koomista hoipertelua ennen kuin jysähti auton alle.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Mitä tykätään FOXin maailmojen sodasta? 3 ekaa jaksoa tullu ja minusta varsin lupaava.

Itse odottelen BBC:n Mailmojen Sotaa (tässä syksymmällä), joka vihdosta viimein kertoo tarinan siinä ajassa johon se on kirjotettukin.. 1800 luvun loppun teknologiat ja yhteiskunta kuten myös alkup kirjassa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mun mielestä yleisen kohteliaisuuden merkeissä olisi hyvä, että kaikki spoilerit näihin yleisiin ketjuihin laitettaisiin spoiler-tageihin. Erikseen sitten sarjan omat ketjut, joista esim GOT-ketjussa heti jakson julkaisun jälkeen keskusteltiin spoilereista, koska silloin jokainen tiesi että ei sinne kannata mennä ellei ole jaksoa katsonut. Spoilertagit kun on olemassa, ja niiden käyttö on todella yksinkertaista, niin mielellään myös niitä olisi kiva käyttää. Täältä kun kuitenkin saa hyviä sarjavinkkejä, niin olisi kiva lukea tätä suht huoletta ilman että tarvitsee pelätä spoilaantumista.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
HBO Nordicilta löytyy sellainen Hulun minisarja kuin Looking for Alaska.

Teinidraamaa mutta erittäin hyvin kirjoitettua ja sujuvasti etenevää sellaista. Ilmeisesti seurailee hyvinkin tarkkaan romaania, johon sarja pohjautuu. Alkuosa sarjasta muistutti hyväntuulisuudessaan jopa erinomaista Freaks and Geeks -sarjaa, mutta puolenvälin paikkeilla tapahtuu aikamoinen muutos tunnelmassa. Nauratti ja olisi itkettänytkin varmaan, jos en olisi tällainen tunnekylmä paskiainen. Nuoret näyttelijät ovat erinomaisia, erityisesti Colonelia esittävä Denny Love. Kahdeksan osaa, ja tuskinpa lisää on tulossa. Suosittelen kyllä.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Mitä tykätään FOXin maailmojen sodasta? 3 ekaa jaksoa tullu ja minusta varsin lupaava.

Parin jakson perusteella ei meinaa ainakaan upota. Jotenkin paistaa se, että budjettia ei ole nimeksikään ja kerrotaan sama tarina halvemmalla kuin War of the Worlds elokuva. Pitää vielä tuo kolmas jakso väijyä, jos tuo tuosta parantuisi hieman. Sekoitin tämä itse asiassa tuohon BBC:n tuotantoon ja olin ekan jakson aikana vähän ihmeissäni, että enkö minä nähnyt tästä ihan erilaisen trailerin.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Tuo purkaus oli yhden nimimerkin ja parin tykkäys-tukihenkilön hyökkäys minua kohtaan. Sikäli ironista että minä tein etikettivirheen, mutta hän rikkoi aivan suoraan palstan sääntöjä aloittamalla provosoivan hyökkäyksen josta olisi voitu saada usean viestin offtopic-vääntö ja liekkimeri. En onneksi yhtä viestiä enempää sortunut tuohon ala-arvoisuuteen mukaan vaikka hän "soosoo, muutkin, tyytyväinen?" -vittuilulla ja idiootiksi leimaamisella hakikin jotain jatkomyllyä. Itsemoderointi, provosointi, henkilökohtaisuuksiin meneminen jne. Sieltä sääntöpykälistä valitsemaan.

Ja homman kruunasi se että pyysin anteeksi ja korjasin virheeni. Sen jälkeen tulikin täysin hiljaista ja tämä yksi riehuja ei kokenut tarvetta pahoitella. Ja eipä muuten ole tullut yhtäkään viestiä myöskään tv-sarjaan liittyen. No, kukin tyylillään ja katsoisin itse toimineeni lopulta kelvollisesti vaikkei olisi pitänyt reagoida sanallakaan edes alunperin.

Hyvää uhriutumista. Sanoin mielestäni vielä lähes asiallisesti ekassa viestissä niistä spoilereista ja aloitit itse vittuilun/vastavittuilun saman tien. "Miten meni noin omasta mielestä". Sen sijaan, että olisit ottanut sen neuvon niistä spoileritägien käytöstä heti, asiasta piti vielä parin viestin verran vääntää rautalankaa ja "tukihenkilöiden" käydä tykkäilemässä ja kommentoimassa, että osasit miettiä omaa käytöstäsi spoilerien suhteen.

Walking Dead -ketjussa mielestäni on käyty tämä sama keskustelu sinun spekulointien suhteen. Sielläkin asenne on ollut sama ylimielinen, mitä olet tässä ketjussa nyt useamman viestin osalta esittänyt. Toki siinä vaiheessa "rehtinä" pyysit käytöstäsi anteeksi, kun olit jo puun ja kuoren välissä etkä enää voinut kepuloida itseäsi noitten spoileritägien käytöstä ulos, kun muutkin asiasta huomauttivat.

Sattuneesta syystä en lähtenyt skannailemaan ketjua läpi, että ketkä muut eivät osaa keskustella sarjoista jokseenkin fiksusti spoileritägejä käyttäen. Lukutaitoisina ihmisinä varmaan tunnistavat itsensä ja @benicio ainakin otti neuvosta oppia. Kiitos siitä.

Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta pätkääkään Ennen Kuolemaa -sarja, enkä varmaan siitä tule viestiäkään kirjoittamaan. Sen sijaan se kiinnostaa, että tätä ketjua voi lukea minä ja moni muu ilman, että tarvii miettiä mistä sarjasta henkilöt nyt tykkäävät käydä reaaliaikaista keskustelua ilman spoileritägejä. Jos tätä pointtia ei ymmärrä, niin en voi mitään. Jotta keskustelu pysyy edes jossain määrin eläväisenä tuo spoileritägien käyttö on aika "pakollinen" tämmöisessä ketjussa.

Minulla myös saattaa olla muutakin tekemistä kuin kyttäillä tätä ketjua ja tarkistella, että josko jo kolmannen viestin jälkeen olisit huomannut, mitä hain takaa alunperinkin. Sori siitä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Hyvää uhriutumista. Sanoin mielestäni vielä lähes asiallisesti ekassa viestissä niistä spoilereista ja aloitit itse vittuilun/vastavittuilun saman tien. "Miten meni noin omasta mielestä". Sen sijaan, että olisit ottanut sen neuvon niistä spoileritägien käytöstä heti, asiasta piti vielä parin viestin verran vääntää rautalankaa ja "tukihenkilöiden" käydä tykkäilemässä ja kommentoimassa, että osasit miettiä omaa käytöstäsi spoilerien suhteen.

Walking Dead -ketjussa mielestäni on käyty tämä sama keskustelu sinun spekulointien suhteen. Sielläkin asenne on ollut sama ylimielinen, mitä olet tässä ketjussa nyt useamman viestin osalta esittänyt. Toki siinä vaiheessa "rehtinä" pyysit käytöstäsi anteeksi, kun olit jo puun ja kuoren välissä etkä enää voinut kepuloida itseäsi noitten spoileritägien käytöstä ulos, kun muutkin asiasta huomauttivat.

Sattuneesta syystä en lähtenyt skannailemaan ketjua läpi, että ketkä muut eivät osaa keskustella sarjoista jokseenkin fiksusti spoileritägejä käyttäen. Lukutaitoisina ihmisinä varmaan tunnistavat itsensä ja @benicio ainakin otti neuvosta oppia. Kiitos siitä.

Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta pätkääkään Ennen Kuolemaa -sarja, enkä varmaan siitä tule viestiäkään kirjoittamaan. Sen sijaan se kiinnostaa, että tätä ketjua voi lukea minä ja moni muu ilman, että tarvii miettiä mistä sarjasta henkilöt nyt tykkäävät käydä reaaliaikaista keskustelua ilman spoileritägejä. Jos tätä pointtia ei ymmärrä, niin en voi mitään. Jotta keskustelu pysyy edes jossain määrin eläväisenä tuo spoileritägien käyttö on aika "pakollinen" tämmöisessä ketjussa.

Minulla myös saattaa olla muutakin tekemistä kuin kyttäillä tätä ketjua ja tarkistella, että josko jo kolmannen viestin jälkeen olisit huomannut, mitä hain takaa alunperinkin. Sori siitä.

Oletin että modet tulisivat ojentamaan sinua kirjaimellisista sääntörikkeistä ja toki moittimaan myös minua kun täkyihisi tartuin. Siksi annoin aiemmin olla. Ja toki minua olisi voinut moittia kanssakirjoittajien epäkunnioittamisesta. Otan tarvittaessa sanktiot vastaan ja tiedän tämän viestin olevan off-topicia. En kuitenkaan loputtomiin jätä puolustautumatta tältä sinun raivohöyryilyltä.

Ellet ole muokkaillut viestejä, tämä paska on helppo kasata. Tylsät faktat ja tsekkasin palstan säännöt vielä varmuuden varalta.

Sinä aloitit puhumaan spoilertagien käytöstä ja sinusta niitä tulisi käyttää. Ellet ole moderaattori, harrastit itsemoderointia jo heti aluksi. Sen lisäksi toit avausviestissäsi TWD-ketjun asioita tänne, eli suoraa ketjun aiheen vierestä puhumista. Itse vielä korostit miten sarjoille tulisi tarvittaessa olla omat ketjut, mutta TWD-paskasi toistui useasti. Idiootiksi leimailu, piilovittuilu ja lukutaitoon viittaaminen täyttänee provosoinnin merkit. "Soo, soo muutkin. Tyytyväinen?" Minä en puhdas pulmunen ole, mutta alussa antamani vastaus oli fakta. Jakso oli jo tullut Suomen televisiosta ulos. En löytänyt sääntöpykälää joka kieltäisi keskustelun. Eli itsemoderoit jälleen. Sitten provoilusi tekikin tehtävänsä ja sorruin samaan.

Lopulta pyysin anteeksi, korjasin virheeni ja toimin kuten mm. SINÄ OHJEISTIT. Tuokaan ei kelvannut vaan oli kepulointia paineen alla. TWD-ketjussa olen käyttäytynyt myös mallikelpoisesti pitkään ja tämäkin on fakta. Sinä vain päätit pommittaa off-topicia ja maalata kuvaa että spoilaan koko ajan. Vai mihin tämä TWD-pakkomielteesi perustuu? Siihen että olen toiminut väärin ja lopulta oppinut virheistäni sekä pyytänyt anteeksi. Niin joo. Sehän on kepulointia ja puun ja kuoren välissä toteutettua toimintaa. Sinulla kun on myös ilmeisesti kyky päättää mitä anteeksipyyntö ja tapojen korjaaminen merkitsee.

Sinä tuskin olet mikään vitun auktoriteetti tässä ketjussa, mutta selkärangaton osaat olla. Ja jääräpäinen vittuilija joka ei väärin ole toiminut. Minä tein tässä tapauksessa pointtini selväksi, eli sarjan ilmestymisajankohdan sekä vähäisen keskustelun. Joka ei ennen purkaustasi häirinnyt ketään. Ja kyllä, otin myös neuvoista opiksi kun etiketin mukaista käytöstä toivottiin. Tämä tuntui ylivoimaiselta tajuttavalta. Eli tuoda esiin oma pointti, mutta mahdollisesti tajuta sen olevan väärin. Ja korjata virhe anteeksipyynnön kera.

Ja sinä kehtaat syyttää ylimielisyydestä ja puhua muiden kunnioittamisesta. Luehan itse omat viestisi ja mieti millä sävyllä lähdit alunperin liikenteeseen ja käyttäydyitkö sen mukaisesti mitä mm. minulta tivasit. Minä ihan oikeasti olen pahoillani ja toimin jatkossa täällä toivotulla tavalla.

Nyt tämä keissi oli osaltani tässä. Pyydän anteeksi tätä avautumistani, mutta koin tarpeelliseksi tehdä tietyt asiat selviksi.

Edit. Korailtu kirotusvireitä.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt vahva HBO suositus. Vähään aikaan ei ole kolahtannut mikään sarja näin kovaa ja edelliset jotka kolahtaneet yhtä kovaa ovat mm Sopranos ja Ray Donovan.
Nyt mennään Romaniaan ja ollaan vahvasti siellä, koko tuotanto sieltä. Se mikä tässä parasta on että siloteltu "jenkkipaska" loistaa poissaolollaan, on karua miljöötä, on mustaa huumoria, on sarkasmia. Paljon maanläheistä, eurooppalaista asennetta jenkkimaailmaan ja jenkkisarjoihin verrattuna.
Sarjan asetelma on todella lähellä yllä mainittuja sarjoja, siksi ehkä kolahtaakin tälläiseen nelikymppiseen perheenisään, eli on perhettä, on hämäräbisneksiä ja hyvin samalla isolla kuvalla mennään kuin Sopranosissa ja Ray Donovanissa.

Umbre / Shadows




_
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ensimmäisen jakson katsoin juuri ja tykkäsin kyllä. Ei taida olla jenkkituotanto? Sen verran hidastempoista oli verrattuna jenkkituotantoon?
Mä oon kyllä tästä tykännyt, vaikka kyllähän se rahan vähyys pikkuisen liikaa näkyy ajoittain. Nyt kerrotaan kuitenkin tarinaa, eikä mässäillä tehosteilla ja iänikuisilla valtausorgioilla, eli jo lähdössä tämä ottaa etumatkaa kilpailevaan tuotantoon.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt vahva HBO suositus. Vähään aikaan ei ole kolahtannut mikään sarja näin kovaa ja edelliset jotka kolahtaneet yhtä kovaa ovat mm Sopranos ja Ray Donovan.
Nyt mennään Romaniaan ja ollaan vahvasti siellä, koko tuotanto sieltä. Se mikä tässä parasta on että siloteltu "jenkkipaska" loistaa poissaolollaan, on karua miljöötä, on mustaa huumoria, on sarkasmia. Paljon maanläheistä, eurooppalaista asennetta jenkkimaailmaan ja jenkkisarjoihin verrattuna.
Sarjan asetelma on todella lähellä yllä mainittuja sarjoja, siksi ehkä kolahtaakin tälläiseen nelikymppiseen perheenisään, eli on perhettä, on hämäräbisneksiä ja hyvin samalla isolla kuvalla mennään kuin Sopranosissa ja Ray Donovanissa.

Umbre / Shadows




_

Joo... Tykkäsin kans. Suosittelen.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mä oon kyllä tästä tykännyt, vaikka kyllähän se rahan vähyys pikkuisen liikaa näkyy ajoittain. Nyt kerrotaan kuitenkin tarinaa, eikä mässäillä tehosteilla ja iänikuisilla valtausorgioilla, eli jo lähdössä tämä ottaa etumatkaa kilpailevaan tuotantoon.

Ei tuo minun kommentti missään nimessä ollut negatiivinen, vaikka sen niinkin voisi nähdä. Jenkkituotanto on yleensä paljon nopeatempoisempaa ja paljon toimintapainotteisempaa. Tämä ensimmäinen jakso oli sen verran erilainen että kiinnitin huomiota siihen. Menee kyllä katseluun.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Nyt vahva HBO suositus. Vähään aikaan ei ole kolahtannut mikään sarja näin kovaa ja edelliset jotka kolahtaneet yhtä kovaa ovat mm Sopranos ja Ray Donovan.
Nyt mennään Romaniaan ja ollaan vahvasti siellä, koko tuotanto sieltä. Se mikä tässä parasta on että siloteltu "jenkkipaska" loistaa poissaolollaan, on karua miljöötä, on mustaa huumoria, on sarkasmia. Paljon maanläheistä, eurooppalaista asennetta jenkkimaailmaan ja jenkkisarjoihin verrattuna.
Sarjan asetelma on todella lähellä yllä mainittuja sarjoja, siksi ehkä kolahtaakin tälläiseen nelikymppiseen perheenisään, eli on perhettä, on hämäräbisneksiä ja hyvin samalla isolla kuvalla mennään kuin Sopranosissa ja Ray Donovanissa.

Umbre / Shadows




_


Oletko Pustinan katsonut? Vähemmän toiminnallinen, vuodelta 2016, mutta jos tuo miljöö sytyttää, niin sytyttää varmaan tämäkin:


Uutuussarja Pustina (Wasteland) sijoittuu pohjoisböömiläiseen kyläyhteisöön, jossa sattuu tapaus, joka muuttaa kaikkien kyläläisten elämän. Suuri ulkomainen kaivosyhtiö on havittelemassa Pustinan kylän alla olevia hiilivarantoja ja tarjoaa kyläläisille houkuttelevia korvauksia maiden myymisestä. Pormestari Hana Sikorova kamppailee yhtiötä vastaan, kun hänen 14-vuotias tyttärensä Misha katoaa. Perinteisesti tiiviit sukulaisuussuhteet alkavat säröillä, ja Hana alkaa epäillä kaikkien kyläläisten rehellisyyttä ja lahjomattomuutta. Aluksi kaikki Pustinan asukkaat auttavat Mishan epätoivoisessa etsinnässä, mutta hiljalleen kunkin todellinen luonne alkaa paljastua.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ei tuo minun kommentti missään nimessä ollut negatiivinen, vaikka sen niinkin voisi nähdä. Jenkkituotanto on yleensä paljon nopeatempoisempaa ja paljon toimintapainotteisempaa. Tämä ensimmäinen jakso oli sen verran erilainen että kiinnitin huomiota siihen. Menee kyllä katseluun.
Joo, en ottanutkaan niin, ja ihan kirjaimellisestihan kerroit pitäneesi. Tuo hidastempoisuus ja efektien vähyys vaan tuli vielä toisessakin viestissä esiin, niin niitä kommentoin.

Mä olen nyt kolme jaksoa katsonut, ja vierailijoista ei hirveästi ole vielä näkynyt. Niitä "koneita" vilaukselta. Siinähän tuo rahan vähyys näkyi myös, kun ei se hajonnut "koira" olisi tekniikallaan millään ollut niin nopea ja ketterä, mitä annettiin ymmärtää. Mutta aika pikkujuttuja.

Btw, kai tää on minisarja, eli tulee päätökseen. Itseltä loppuu näissä kyllä mielenkiinto, jos tarinaa jatketaan ja jatketaan. Aloitus on kunnioittanut alkuteosta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Oletko Pustinan katsonut? Vähemmän toiminnallinen, vuodelta 2016, mutta jos tuo miljöö sytyttää, niin sytyttää varmaan tämäkin:
Kiitti vinkistä. Täytyy tutustua.
Tuohon pointtiini vielä lisätäkseni, iso asia on sillä että koko tuotanto ja kieli on sieltä mistä sarja kertoo. Moni hehkutti Tsernobylin maasta taivaaseen, oli hyvä sarja, mutta kyllä itselleni paremmin putoaa yllä mainittu Umbrekin juuri autenttisemman tunnelman ja kielenkin vuoksi.

_
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Gåsmamman neljäs kausi alkoi kuun alussa ja viimeset 2 jaksoa tulee torstaina Cmoreen... yksi laadukkaimpia ruotsalaisrikosarjoja imo. Täytyy kokeilujakso Cmorea napata tuotavarten...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Suomalainen Invicible Heros ansaitsee kyllä kaikki kehut, mitä lukenut siitä olen. Kyseessä siis 70-luvun alkuvuosien Chile ja sotilasjuntan valtaannousu sosialistien vainoamisineen ja suomalaisen diplomaatin painiskelu pakolaisten suojaamisen ja oman perheen välillä. 4/6 takana ja kovasti tykkään. 70-lukulainen miljöö toimii, näyttely on läpi linjan vähintäänkin kohtalaista ja kansainvälinen meininki on läsnä niin kuvauksessa kuin ihan käytännössä elokuvan monikielisyydessä.

Tätä lisää ja hyvä Yle!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös