Pakko jälleen rientää kehumaan tänne brittiläistä Villagea eli
Kotikylää. Eka kausi tuli ja meni myös Areenasta, tai näin muistelen, että pari viikkoa ne siellä näkyivät. Mutta itse sarjasta siis, varsin onnistunutta ja koskettavaa draamaa, jossa näkökulma on varsin selkeästi alaluokkainen, mutta hahmot eivät kuitenkaan erityisen puhtoisia ole millään puolella ja toisaalta inhimillisyyttä löytyy yllättäviltäkin tahoilta. En nyt osaa sanoa, kuinka hyvä tämä on genressään, kun en ole esim. Downtown Abbeyta ehtinyt katsoa, mutta jokin tässä sarjassa kaappasi minut mukaansa varsinkin toisella kaudella. Viimeksi mm. inhonnut jotain fiktiivistä hahmoa yhtä paljon GoT:n Joffreyn ollessa kusipäisimmillään. Sarjan eka kausi kietoutui mielestäni ehkä hiukan liikaa yhden tragedian ympärille, vaikka ihan hyvää draamaa sekin oli, mutta tämä toinen on ollut vielä parempi. Tuo duunariluokan heräämisen kuvaaminen puhuttelee ainakin mua.
---
Billions vaikuttaisi hyvältä, ja hienoa jos se löytyy HBO:lta. Pitää vain toivoa sateista alkukesää, jotta ehtii tykitellä sen, GoT:n ja Vikingsin lävitse. TWD tulee katsottua aina maanantaisin ja pari Ylen sarjaa (Kotikylä, Deutschland 83) Areenasta samalla viikolla. Saksalaisen Kotiseudun olen ottanut tallennukseen kesää varten. On tämä hienoa nykyään, kun laadukkaita ja mielenkiintoisia sarjoja puskee oikealta ja vasemmalta!