Itse en ihan heti käsitä mihin enää tarvittaisiin GoT - elokuvaa, mutta voihan kaikkea spekuloida.
Voisihan se GoT - elokuva käsitellä aikaa ennen GoT - sarjan tapahtumaa (Robertin kapinaa ja "Mad Kingin" viimeisiä hallitsijavuosia). Itse olisin toivonut, että GoT - sarja olisi alkanut edellämainituilla teemoilla.
Itse toinen jakso oli mielestäni hyvä ja toimintatäytteinen.
Melisandre löysi tiensä Daeneryksen luo Dragonstonelle ja kohta Jon ja Davoskin ovat siellä. Saas nähdä, minkälaista kitkaa akselille Daenerys-Melisandre-Jon-Davos syntyy, varsinkin jos Jon ja Davos kertovat Melisandren polttaneen Stannis Baratheonin tyttären.
Oli tainut tää Hot Pien näyttelijä lihonnut edellisestä kerrastaan. Vähän jäi sellainen kuva, että Hot Pie on kuolemanvaarassa jossakin tulevassa jaksossa, kun Arya pyysi Hot Piea olemaan tappamatta itseään. Nähtäväksi jää, mikä on Hot Pien kohtalo.
Jaime Lannister antoi Randyll Tarlylle aika mielenkiintoisen tarjouksen: Auta meitä sodassa Daenerysia vastaan, niin olet sodan päätyttyä voitokkaasti the Warden of the Reach. Mahtaa Tarly nyt miettiä, kumman puolelle hän nyt lopulta asettuu.
Aryan ja Nymerin kohtaamisessa uskon tekijöiden haluavan pelkästään kertoa katsojille sen, että mitä Nymerialle tapahtui. Kuulema tuolla Aryan sanoilla "That's not you" (You:lla viitataan Nymeriaan) on viitattu Aryan vastaukseen ensimmäisellä kaudella isälleen, kun Ned oli sanonut Aryalle tämän menevän naimisiin jonkun lordin kanssa ja Arya oli vastannut siihen "That's not me", eli Arya ei halua olla tavallinen lady, vaan kulkee omaa tietänsä. Nymeria on tekijöiden mukaan löytänyt oman polkunsa susilauman johtajana, eikä halua palata Aryan luokse. Tuossa vielä linkkiä:
'Game of Thrones': Here's Why Arya Told Nymeria 'That's Not You' | Moviefone
Daeneryksen armeijasta yksi pelistä pois. Taisi tulla Yaralle ja Hiekka-äpärille täytenä yllätyksenä Euronin hyökkäys, niin itsevarmasti olivat seilaamassa kohti Dornea. Luulisi ainakin Yaran tajunneen seuraukset siitä, että vei sedältään osan Rautasaarten laivoista. Tuskin sellainen mielipuoli kuin Euron jättää sellaisen teon rankaisematta. Pientä plussaa tekijöille Euronin psykopaattisuuden tuomisesta mukaan tähän taisteluun. Mitäköhän Theon tekee seuraavaksi? Yrittääkö pelastaa sisarensa setänsä kynsistä vai palaako Dragonstonelle?
Enpä minäkään Jonina muutakaan ratkaisua olisi keksinyt, kun lähteä itse Dragonstonelle juttelemaan Daeneryksen kanssa. Jos Jon ei olisi itse mennyt juttutuokiolle Daeneryksen ja hänen liittolaisten kanssa, olisi Daenerys voinut ottaa sen loukkauksena ja näin Jon olisi jäänyt ilman Dragonglassia. Sansa on nyt Jonin sijaishallitsija pohjoisessa. Petetäänkö Jon nyt toisen kerran ja Pohjoisen suvut julistavat Sansan Pohjoisen kuningattareksi? Vai saapuuko Brann Winterfelliin, puhuu järkeä näille Pohjoisen suvuille ja hänet julistetaan Pohjoisen uudeksi valtiaaksi?
Sam ryhtyi sitten ihan omaa hyvyyttään leikkelemään Jorahin Greyscale-infektiota irti Jorahin kehosta. Miksiköhän tuo leikkeleminen ei ole ollut yleisessä käytössä tuon Greyscalen hoidossa? Jos Samin nämä rikkomukset the Citadelissa tulee yleiseen tietoon, niin mitenköhän käy Samin valmistumisen mestariksi? En usko, että mestarit ja tää arkkimestari katsoo hyvällä näitä Samin puuhia. Niin vanhanaikaisilta tuntuivat nämä mestarit ja arkkimestari olevan, että saattavat potkia Samin pihalle the Citadelista.
Westerosissa on tällä hetkellä mielenkiintoiset asetelmat. Etelässä taistellaan valtaistuimesta ja seitsemän kuningaskunnan hallitsemista, kun taas Pohjoisessa valmistaudutaan Jonin toimesta taisteluun White Walkereita ja Wighteja vastaan.