Brent Sapergia
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KalPa
Maanantain jakso jäi jotenkin itsellä vaillinaiseksi kun kiekkoa yritän samalla tihrustaa. Mikäs oli se loppukohtaus kun Littlefinger ja Eunukki keskustelivat ja Sansa itkeä tillitti?
Maanantain jakso jäi jotenkin itsellä vaillinaiseksi kun kiekkoa yritän samalla tihrustaa. Mikäs oli se loppukohtaus kun Littlefinger ja Eunukki keskustelivat ja Sansa itkeä tillitti?
Onko muillakin sellainen fiilis, että olisi ihan hyvä, jos tämä tarina jossain vaiheessa loppuisi?
Pikkusormi keuli Varysille kuinka hän on onnistunut juonimaan hommat sille tolalle kuin ne tällä hetkellä ovat. Sansaa itketti kun laiva, jolla hänen piti lähteä pois Kuninkaansatamasta, lähtikin ilman häntä. Sansa oli saanut hetkeä aiemmin kuulla pääsevänsä naimisiin ei Ser Loraksen vaan Tyrion Lannisterin kanssa.
Joffrey se on muuten melkoisen sairas jätkä. Tervetuloa vaan, Hullu Kuningas!
Miksi Joffrey muuten tappoi tuon punapäisen ilotytön vai oliko se vaan kuvaus hänestä ja hänen sairaasta mielestä? Oliko joku motiivi?
C-More Series näyttää Suomessa klo 21.00. En sitten tiedä näkyykö samaan aikaa Suomen HBO:lla. Pitää se HBO:lle myös tekstittää.Minä päivänä tuo ilmestyy jenkeissä? Tässä on nyt toinen kausi ja kolmas vedetty pikavauhdilla ja nyt on kiritty aikataulu kiinni. Eli minä päivänä on katsottavissa HBO-kanavalta telkkarin puolella?
C-More Series näyttää Suomessa klo 21.00. En sitten tiedä näkyykö samaan aikaa Suomen HBO:lla. Pitää se HBO:lle myös tekstittää.
En tiedä olenko ainoa, mutta ehkä heikoin jakso mitä muistan. Hiukan on hiljaista ollut viime aikoina, eikä tämä hommaa muuttanut, lisäksi loistavia dialogejakaan ei nähty.
Tshovri?
Zohfri ennemminkin. Mutta eikö olisi parempi puhua henkilöistä heidän omilla nimillään, kun täällä tuntuu olevan muutenkin hankalaa pitää nimet ja naamat muistitssa, koska henkilöitä sarjassa putkahtelee esiin niin saatanan nopeaan tahtiin. Toki joku "Eunukki" ja "Pikkusormi" yms selvät ovat ok, mutta että Tshovri?!Joffrey. Voidaan myös lausua Tshovri.
Katsoin eilen kolmoskauden 6. ja 7. jaksot. Ensimmäistä kertaa sarjan aikana minusta tuntui, että katson tv-sarjaa, enkä kirjojen kuvitettua versiota. Toki eroja on ollut aiemminkin, mutta nyt ne tulivat epätavallisen räikeästi esiin. Alla spoilertageissa lisää pohdintaa kirjasarjan ja tv-sarjan eroista. Älkää lukeko, jos ette ole käyneet kirjoja 1-5 läpi.
Niin, minä kyllä pidän aika tiukasti tähän ketjuun kuuluvana keskustelua, jossa verrataan tv-sarjan eroja kirjoihin. Tuosta viestistänikin n. 80% käsitteli suoraan tv-sarjaa, mutta toki sellaisesta näkökulmasta, jota ei kirjoja lukematon voi itseään spoilaamatta ottaa. Siksi laitoinkin kaiken mahdollisen spoiler-tagien sisään, jotka kaiketi on keksitty juuri tällaisia tilanteita varten ja vielä erikseen kerroin ja varoitin, että mistä kirjoitan, ettei kukaan utelias aatu pilaa tv-sarjanautintoaan (itsekin olen näin tehnyt toisten sarjojen osalta). Henk. koht. en ymmärrä, mikä tässä on ongelmana, suhteellisen helppoa on harppoa spoilertagien yli tekstissä.PS. Edelleen tätä kirjahommaa täällä riittää. Jos näin paljon on kiinnostusta paperiversioon, niin sitä ketjua pystyyn.. Pysyisi tämä meidän vähä-älyisten spekulointiketjuna.
Henk. koht. en ymmärrä, mikä tässä on ongelmana, suhteellisen helppoa on harppoa spoilertagien yli tekstissä.
Enkös minä juuri keskustellutkin Game of Thrones -nimisestä sarjasta ja vieläpä jenkkitahtiin sen kolmannen kauden seiskajaksosta päivää sen jälkeen, kun se tuli jenkeissä ulos? Peitin kaiken mahdollisen, mikä olisi voinut spoilata kirjoja lukemattomia.Koska tämä ketju on nimeltään Game of Thrones (jenkkitahtiin). Jos ketjussa haluttaisiin käsitellä kirjoja, ketjun nimi ei olisi Game of Thrones, vaan A Song of Ice and Fire tai kotosuomalaisittain Tulen ja jään laulu.
Jos joku haluaa avata toisen ketjun Martinin kirjoista, niin siitä vain. Minä en näe tarpeellisena, että Jatkoajassa olisi kaksi ketjua näin integraalisesti toisiinsa liittyvistä aiheista.
Enkös minä juuri keskustellutkin Game of Thrones -nimisestä sarjasta ja vieläpä jenkkitahtiin sen kolmannen kauden seiskajaksosta päivää sen jälkeen, kun se tuli jenkeissä ulos? Peitin kaiken mahdollisen, mikä olisi voinut spoilata kirjoja lukemattomia.
Niin, vaikea kuvitella, että näitä kahta aihetta voi kauheasti erottaa toisistaan - varmasti myös kirja-threadissa tulisi jatkuvasti puhetta sarjasta.
Ei kai niitä spoilerviestejä nyt niin montaa tässä ketjussa ole? Ja tämä spoilerkeskustelukin on paljon häritsevämpää kuin yksittäiset spoilerviestit kun se ei kosketa ollenkaan ketjun aihetta.Toisin sanoen peitit käytännössä kaiken viestistäsi. Ongelma on se, että, kun tähän ketjuun tulee uusia viestejä lukemaan, sitä kuvittelee lukevansa viestejä tv-sarjasta, ei näkevänsä pelkkiä peitettyjä spoileriviestejä.
Ei kai niitä spoilerviestejä nyt niin montaa tässä ketjussa ole? Ja tämä spoilerkeskustelukin on paljon häritsevämpää kuin yksittäiset spoilerviestit kun se ei kosketa ollenkaan ketjun aihetta.