Olen minäkin aina oikeassa, mutta ongelma on, että kun muista ihmisistä usein jopa 50-70% on väärässä, niin se jää heiltä huomaamatta.Ei mulla ole ollut mitään vaikeuksia erottaa noista klipeistä puhtaita taklauksia törkeistä.
Olen minäkin aina oikeassa, mutta ongelma on, että kun muista ihmisistä usein jopa 50-70% on väärässä, niin se jää heiltä huomaamatta.Ei mulla ole ollut mitään vaikeuksia erottaa noista klipeistä puhtaita taklauksia törkeistä.
Mutta nyt verrattiinkin taklaajia eikä taklattavia. Sekä Ruutu että Mäntylä tulevat suoraan "epäedullisessa asemassa" olevan vastustajan selkään ja tööttäävät nämä twilight zonelle.Mäntylän ja Ruudun tapauksilla on paljon enemmän eroa kuin joidenkin kommenteista voisi päätellä. Taklattavien asennot ovat täysin erilaiset
Mutta nyt verrattiinkin taklaajia eikä taklattavia. Sekä Ruutu että Mäntylä tulevat suoraan "epäedullisessa asemassa" olevan vastustajan selkään ja tööttäävät nämä twilight zonelle.
Ottamatta kantaa tuohon syvälliseen analyysiin, johon oli varmasti nähty runsaasti vaivaa, niin totean vain, että minusta olennaista on vain tuo selkään osuminen ja päähän sattuminen. Eli hyvinkin vertailukelpoiset tilanteet.Näistä syistä johtuen tilanteet olivat varsin erilaisia. Molemmisssa pelataan jääkiekkoa ja ollaan puolustusalueen oikeassa laidassa, molemmissa tapauksissa osuma osuu selkään ja uhria sattuu päähän. Muita yhtäläisyyksiä saakin sitten hakemalla hakea.
Saako niistä liikkeistä myös värilaseja? Olisi kiva seurata joskus näitä pelejä myös Tappara-fanin näkövinkkelistä.Kuitenkin olisi ihan terveellistä, jos jatkoajassa sikapossua huutelevat kävisivät näöntarkastuksessa. Optikolla näöntarkastuksen saa usein maksutta, kun ostaa samasta liikkeestä silmälasit.
Ottamatta kantaa tuohon syvälliseen analyysiin, johon oli varmasti nähty runsaasti vaivaa, niin totean vain, että minusta olennaista on vain tuo selkään osuminen ja päähän sattuminen. Eli hyvinkin vertailukelpoiset tilanteet.
Saako niistä liikkeistä myös värilaseja? Olisi kiva seurata joskus näitä pelejä myös Tappara-fanin näkövinkkelistä.
Nyt pääsit vihdoin villakoiran ytimeen. Minusta kun jokainen selkääntaklaus tähtää vastustajan vahingoittamiseen. Ne ovat siis minun silmissäni jo oletusarvoisesti törkeitä ja tahallisia. Nyt puhun siis näistä, missä taklattava ei käännä viime hetkellä selkäänsä.Jos olennaista on vain se mitä tapahtuu, eli seuraukset, niin olkoon sitten niin. Tekojen tahallisuudella ja törkeydellä ei ole siis mitään väliä. Hieno juttu. Minä kun luulin että sillä on jotain väliä, hakeeko tarkoituksella kaverin loukkaantumista vai ei.
Nyt pääsit vihdoin villakoiran ytimeen. Minusta kun jokainen selkääntaklaus tähtää vastustajan vahingoittamiseen. Ne ovat siis minun silmissäni jo oletusarvoisesti törkeitä ja tahallisia. Nyt puhun siis näistä, missä taklattava ei käännä viime hetkellä selkäänsä.tapparammies kirjoitti:Jos olennaista on vain se mitä tapahtuu, eli seuraukset, niin olkoon sitten niin. Tekojen tahallisuudella ja törkeydellä ei ole siis mitään väliä. Hieno juttu. Minä kun luulin että sillä on jotain väliä, hakeeko tarkoituksella kaverin loukkaantumista vai ei.
Asia on harvinaisen selvä. Jos siis jokainen selkään osunut taklaus on todistus tahallisesta selkäänajosta ja vastaavasti jokainen päähän osunut taklaus on todistus tahallisesta selkäänajosta, ymmärrän kantasi. Jokainen hirvimetsästysonnettomuuskin on muuten tahallinen murha.
Kysymys muuten tuosta Kurvisen asennosta suhteessa Niemiseen: Onko muiden mielestä erikoista että Kurvinen aikoo ottaa taklauksen vastaan vasemmalla kyljellään? Jotenkin tuntuisi että siitä lentää kuin leppäkeihäs verrattuna siihen, että pyrkisi kääntämään oikean kyljen.
Tämä Tapparan kannattajien yritys puolustaa Mäntylää alkaa saada jo aika megalomaalisia selityksiä. Käsittämätöntä vaivannäköä näissä selityksissä muuttaa selkääntaklaus joksikin muuksi.Mäntylän tapauksessa luistelulinja on kaareva, ja isku tulee lopulta lähes 90-asteen kulmassa laitaa kohti ja samalla Kurvista selkään. Kurvinen on n. 45-asteen kulmassa laitaa kohti, jolloin peruskoulumatematiikalla osumakulmaksi jää n. 45 astetta. Jos tilannetta verrataan Ruudun taklaukseen, kylki laidassa olisi "pelastanut" Kurvisen, mutta ei missään tapauksessa Tuckeria. (saivartelijoille todettakoon, että asteet +-10 asteen tarkkuudella)
Tämä Tapparan kannattajien yritys puolustaa Mäntylää alkaa saada jo aika megalomaalisia selityksiä. Käsittämätöntä vaivannäköä näissä selityksissä muuttaa selkääntaklaus joksikin muuksi.
Minusta taklaajan tulosuunnasta riippuu eniten, että missä asennossa taklausta otetaan vastaan. Tuossa tilanteessa Kurvinen olisi saanut suojeltua itseään Niemisen taklausta vastaan aivan täydellisesti. Kysehän ei muutenkaan ole aina siitä, onko se lopputulema löytää itsensä jäänpinnasta vai nähdä taklaajan kaatuvan yritykseensä, vaan siinä, että tietää töötin tulevan ja osaa varautua siihen. Ei olisi Kurvisen kannattanut missään nimessä alkaa kääntyilemään Niemisen edessä, vaan ottaa mitä tuleman pitää. Juuri niin kuin tekikin.
Ilmeisesti tätä tapahtumaa ei missään vaiheessa viety kurinpitäjälle kenenkään toimesta joka on pieni ihme (otteluvalvoja/videotuomari testasi ym. laseja?) koska aika herkästi niitä on sitten viety. On mielenkiintoista mikä on videotuomarin valtuutus koska kun kyseessä on ns. taparikollinen niin yksittäinen ulosajo (joka sinänsä ei ole pelikiellon arvoinen) voi muuttua pelikielloksi historian takia mutta ottaako videotuomari tämän huomioon?
Niin ja mikä on otteluvalvojan rooli videotuomareiden aikakaudella?
Kiekko-Aamulehti kirjoitti:Toinen päävideotuomari Niki Andersson tutki eilen Mäntylän tuoreimman taklauksen ja teki vapauttavan päätöksen.
– Tuomareiden antama pelirangaistus oli oikea tuomio, mutta taklaus ei ollut missään nimessä ottelurangaistuksen arvoinen rike. Kyseessä ei ollut härski teko eikä vahingoittamisyritys, Andersson perusteli.
Näin Mäntylä saa pelata jo tänään Tapparan matkustaessa TPS:n vieraaksi.
Ref: http://kiekko.kaleva.fi/kiekkoal/Tu...E4%2C%20mihin%20t%E4m%E4%20johtaa%22_821057+0
Tätähän juuri hain takaa. Eli näyttääkö se asento oudolta? Siitä kiekko nepillä eteenpäin ja sitten pieni vastataklaus, kyllä siihen olisi ollut aikaa. Kun näytti että Kurvinen oli suurin piirtein rintamasuunta kohti Niemistä. No ihan sama...
Mun mielestä aika mustavalkonen näkemys. Kun esim. kaksi pelaajaa tavoittelee kiekkoa laidasta, niin kyllähän 80-90% tapauksissa ensin kiekkoon ehtinyt pelaaja kääntyy laittaakseen kiekon eteenpäin tai suojatakseen sitä. Jos tätä ennen toinen pelaaja on tehnyt päätöksen taklata, niin kovassa vauhdissa sitä päätöstä ei vaan voi enään muuttaa. Sillon jos toinen ei käännykkään, niin taklaus tulee seläkään. Mun mielestä kyseessä ei silloin ole tahallinen tai törkeä vahingoittamisyritys.Nyt pääsit vihdoin villakoiran ytimeen. Minusta kun jokainen selkääntaklaus tähtää vastustajan vahingoittamiseen. Ne ovat siis minun silmissäni jo oletusarvoisesti törkeitä ja tahallisia. Nyt puhun siis näistä, missä taklattava ei käännä viime hetkellä selkäänsä.
Yhden törkeimmistä päähänkohdistuneista taklauksista näin viime kaudella Raumalla, kun Antti Laaksonen taklasi tahallaan päähän Markku Tähtistä pelin ollessa poikki. Laaksonen ei saanut yllätys yllätys jälkikäteen edes 1 pelin ottelurangaistusta, joka osoitti taas kuinka onnetonta Muukkosen toiminta on. Paljon selkeämpää vastustajan vahingoittamisyritystä ei oikein voi olla, mutta onneksi vältyttiin loukkaantumiselta.
Aivan helvetisti asiayhteydestä irrallinen kommentti ja täyttä paskapuhetta. Mäntylä tähtää ja osuu selkään. Sitä ei mikään mulkerointi muuksi muuta.Mun mielestä aika mustavalkonen näkemys. Kun esim. kaksi pelaajaa tavoittelee kiekkoa laidasta, niin kyllähän 80-90% tapauksissa ensin kiekkoon ehtinyt pelaaja kääntyy laittaakseen kiekon eteenpäin tai suojatakseen sitä. Jos tätä ennen toinen pelaaja on tehnyt päätöksen taklata, niin kovassa vauhdissa sitä päätöstä ei vaan voi enään muuttaa. Sillon jos toinen ei käännykkään, niin taklaus tulee seläkään. Mun mielestä kyseessä ei silloin ole tahallinen tai törkeä vahingoittamisyritys.
Joko tää sun koko sepustus on täyttä provoa tai sitten sää et edes ymmärrä mistä puhutaan.Aivan helvetisti asiayhteydestä irrallinen kommentti ja täyttä paskapuhetta. Mäntylä tähtää ja osuu selkään. Sitä ei mikään mulkerointi muuksi muuta.