TUTO Hockey mediassa

  • 130 150
  • 368

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
FB ihan hyvä paikka nykyään tiedottaa. Jos TUTO tiedottaisi kotisivullaan, niin siellä ei monikaan päivittäin käy, mutta niistä ketkä ovat facebookissa useat käyvät päivittäin. Näin informaatio menee hyvin perille. Jos joku ei ole facebookissa niin se on oma valinta. En mäkään kiukuttele sitä, että turun sanomissa lukee jotain, vaikka en ole sitä tilannut. Pääasia on se, että porukka tietää, että facebookista löytyy tietoa, on sitten oma asiansa lukeeko sen sieltä.

Minä ja monet muut käyvät TuTon sivuilla lähes päivittäin ja aina ottelupäivänä.

Sanoit, että "näin informaatio menee hyvin perille". Niin, niille jotka ovat Facebookissa ja joita on TuTon keskimääräisestä yleisöstä arvioni mukaan ehkä maksimillaan 20-30%? Lopuista 70-80 prosentista ei sitten niin väliäkään, oma valintansa kun eivät ole Facebookissa? Ei mikään liikeyritys voi tuolla tavalla ajatella, jos se haluaa palvella vanhoja asiakkaita ja saada uusia asiakkaita. Asiakkaan tarpeet ovat aina etusijalla, ja asiakkaan tarpeet eivät ensisijaisesti ole Facebookissa.

Sivumennen, mistä porukka tietää, että Facebookista löytyy tietoa? TuTon kotisivuilla ei ole edes selkeätä linkkiä seuran mahdollisille FB-sivuille. Okei, sivun oikeassa reunassa on lukuisten mainosbannerien lomassa ja välissä "facebook"-banneri, mutta kukapa niitä sponsoribannereita nyt ylipäätään painelee ja käy läpi? Ei ole yhteistyökumppaneissa linkkiä, ei yhteystiedoissa linkkiä. Jos ei FB:tä käytä eikä se ole tuttu, niin mistä TuTon FB-sivuille sitten osaa edes mennä?

Turun Sanomat -vertauksesi ontuu pahasti. Otetaan ennemmin semmoinen vertaus, että TuTon asioista tiedotettaisiin Kupittaan jäähallin alakerran kahviossa, ja on sitten oma asia käykö siellä katselemassa mitä ilmoitustaulun "seinälle" on kirjoitettu.

Luulisi, että myöskään seuralle ei ole sama, tavoittaako tieto katsojia. Ei yritys voi hyljeksiä maksavia asiakkaita jättämällä tiedot yrityksen omilta kotisivuilta pois ja hautaamalla ne johonkin toissijaiseen palveluun. Tai voi tietysti, mutta se on liiketoiminnan kannalta erittäin huono ajatus. Kannattaa muistaa, että yrityksen tulee palvella asiakkaitaan mahdollisimman hyvin eikä niin päin, että asiakkaan pitää hattu kourassa ja nöyränä itse osata etsiä tietoa joko viidakkorummun kautta tai sattumalta.
 

Musashi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Uskon, että TUTOn FB sivuilla vierailee paljon enemmän satunnaisia ihmisiä, jotka eivät koskaan eksyisi TUTOn omalle kotisivulle. Siellä kun näkee kaverin tykkäävän TUTOsta niin voi itsekkin käydä tutstumassa asiaan. Itse käyn TUTOn FB sivuilla pari kertaa päivässä ja kotisvuilla noin kerran viikossa.
 

Musashi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Sanoit, että "näin informaatio menee hyvin perille". Niin, niille jotka ovat Facebookissa ja joita on TuTon keskimääräisestä yleisöstä arvioni mukaan ehkä maksimillaan 20-30%? Lopuista 70-80 prosentista ei sitten niin väliäkään, oma valintansa kun eivät ole Facebookissa? Ei mikään liikeyritys voi tuolla tavalla ajatella, jos se haluaa palvella vanhoja asiakkaita ja saada uusia asiakkaita. Asiakkaan tarpeet ovat aina etusijalla, ja asiakkaan tarpeet eivät ensisijaisesti ole Facebookissa.

En tiedä mistä hatusta nuo arviosi vetäiset. Tuo FB 20-30% voi pitää paikkaansa, mutta oman veikaukseni mukaan kotisivuilla ei käy senkään vertaa. Uudet, nuoret asiakkaat löytävät taatusti TUTOn paremmin facebookista, usein varmaan sattumalta kaverin linkeistä. Sinäkin tiedät, että FBssä on tietoa, niin miksi et lue sieltä? Vähän omaakin vastuuta siihen tiedonhankintaan, eikä aina niin, että minulle on kerrottava, voi itsekkin välillä ottaa selvää.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Sinäkin tiedät, että FBssä on tietoa, niin miksi et lue sieltä? Vähän omaakin vastuuta siihen tiedonhankintaan, eikä aina niin, että minulle on kerrottava, voi itsekkin välillä ottaa selvää.

Olen jo moneen kertaan selittänyt, etten Facebookia käytä enkä siihen tule rekisteröitymään. Minulle nyt sattuu oma yksityisyys, tietoturva ja tietosuoja olemaan tärkeämpää kuin mikään Facebook-profiili. Lisäksi Facebook sellaisenaan on minulle täysin tarpeeton palvelu. Chat-tyyppinen sananvaihto semi-tuttavantuttavien ja hyvänpäiväntuttujen kanssa ei kiinnosta, en ole kiinnostunut keräämään satamäärin virtuaalisia "kavereita", mitkään tykkää sivuistamme ja voita -napinpainelut eivät kiinnosta enkä halua tietää, että nyt joku ex-työkaveri tai kumminkaima on keittänyt kupin kahvia, käynyt paskalla tai laittanut nettiin uuden kuvan tyhmännäköisestä mukulastaan jonka nimeä en edes muista.

Lähimmistä ystävistäni ja lähisukulaisista Facebook-tili on laskujeni mukaan tasan yhdellä, ja hänelläkin käyttö on täysin satunnaista ja profiilissa ovat vain minimitiedot. Eräällä toisella oli aikoinaan tili, ennen kuin hän lopetti sen käyttämisen koettuaan sen tarpeettomaksi. Kukaan muu ei ole Facebookin kautta edes tavoitettavissa.

Eikä se niin mene, että tiedonhankinta on asiakkaan omalla vastuulla, sen on oltava palveluntarjoajan vastuussa mikäli palvelutarjoaja haluaa toimintaansa laajentaa ja asiakkaansa pitää ajan tasalla. Jos vaikkapa aloittava yritys pistää yrityksen pystyyn ja ilmoittaa sitten asiakkaille, että "eti ite facebookista, omalla vastuullasi homma on", niin ei tarvitse kauhean suureen kysyntään ja menestystarinaan varautua.

Tai saahan sitä asiakkaille vaikka tiuskia, vittuilla ja pantata informaatiota parhaan suomalaisen asiakaspalveluperinteen mukaisesti, mutta sillä ei välttämättä enää tänä päivänä niin pitkälle pötkitä.

Musashi kirjoitti:
Itse käyn TUTOn FB sivuilla pari kertaa päivässä ja kotisvuilla noin kerran viikossa.

Se on sinun valintasi, mutta kuten aiemmin todettua, edustanet kuitenkin vähemmistöä. Kun otin esille arvioni, että noin 30% TuTon pelien kävijöistä Facebookia käyttää, niin kyseessä on toki "hatusta vedetty" arvio, mutta perusteltu arvio yhtä kaikki: jos Suomessa on 1,85 miljoonaa FB-tiliä, niin silloin Suomessa noin 3,5 miljoonalla ei ole FB-tiliä. Jos kolmasosalla on FB-tili ja kahdella kolmasosalla ei ole, niin veikkaukseni siitä, että 30% kävisi FB-sivuilla on jopa yläkanttiin.

Sen sijaan internet-yhteys on Tilastokeskuksen mukaan 82 prosentissa kotitalouksissa (tutkittu v. 2010, noussut varmaan tästä). Päivittäin internetiä käyttää lähes 80% väestöstä, tässä siis mukana kaikki ns. senioriluokatkin. 16-44-vuotiaista nettiä käyttää päivittäin yli 90%.

Tästä voi itse kukin tehdä selkeitä laskutoimituksia ja päätelmiä. Jos 80% väestöstä käyttää päivittäin nettiä (vanhuksetkin huomioiden) ja noin 30-35% väestöstä on rekisteröitynyt Facebookiin, niin se tarkoittaa, että päivittäisistä netinkäyttäjistä 45-50% ei ole rekisteröitynyt Facebookiin.

Edellämainittu tarkoittaa pähkinänkuoressa sitä, että nämä 50% (koko Suomen väestöstä) käyttävät nettiä muuhun kuin Facebookiin ja käyvät netin sivuilla, mutta eivät Facebookissa. Mikäli yritys, seura tai mikä tahansa on netissä, niin silloin sen on järkevää tarjota maksimaalinen määrä informaatiota mahdollisimman monessa paikassa - alkaen seuran, yrityksen tai organisaation omista kotisivuista. FB on varmasti hyvä tiedonjatke niille, jotka sitä käyttävät, mutta hyvä renki ei ole aina hyvä isäntä.

Sitä paitsi sama se on, onko tieto TuTon FB-sivuilla vai ei, kunhan se on myös TuTon pääsivuilla. Ei minua haittaa, jos FB-sivulle jotain päivitetään kunhan se päivitetään samanaikaisesti kotisivuille ja muihin kanaviin. Ei voi olla niin vaikeaa päivittää tietoa ensisijaisesti kotisivuille ja toissijaisesti samaan aikaan muihin tiedonjakokanaviin. Tämä onnistuu kyllä muiltakin organisaatioilta, jopa julkishallinnollisilta organisaatioilta.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Hiukan tässä keskustelussa nyt ihmetyttää tämä Facebookin ja kotisivuen vastakkainasettelu. En oikein ymmärrä miksi niin on, eihän noiden kahden pitäisi olla millään tavalla toisiaan pois sulkevia. Sehän olisi aivan ideaali tilanne, että molemmat toimisivat informaatiokanavina. Ainoastaan sitä kritisoin, että Naamakirjasta löytyy infoa enemmän kuin TUTO:n kotisivuilta. Se on päin persettä se.

KooKoo vapautti tänään Lehkosen valmentajan pallilta. Kertokaas nyt joku KooKoon kannattaja, että mitä mieltä olisitte, jos tämäkin tieto olisi vain KK:n Facebook-seinällä, eikä lainkaan seuran kotisivuilla? Tuntuisiko miten järkevältä?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
KooKoo vapautti tänään Lehkosen valmentajan pallilta. Kertokaas nyt joku KooKoon kannattaja, että mitä mieltä olisitte, jos tämäkin tieto olisi vain KK:n Facebook-seinällä, eikä lainkaan seuran kotisivuilla? Tuntuisiko miten järkevältä?

Olin tulossa kirjoittamaan, että ei sitä ole uutisoitu KooKoon sivuilla, mutta olivatkin vissiin justiinsa ehtineet pistää uutisen esille.

Minä olen myös facebook-allergikko ja vanha jäärä, enkä ole ikinä kyseistä palvelua käyttänyt. Sen mitä olen siitä ymmärtänyt, niin kyseessä on kuitenkin erittäin helppo ja kätevä tapa tavoittaa sekä uusia että ennestään tuttuja lukijoita. Mutta kai siitäkin huolimatta olisi järkevintä pistää kaikki ns. virallinen materiaali omille sivuille ja käyttää näitä nykyisiä sosiaalisia medioita ainoastaan mainostus- ja linkinjakokanavina.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En usko, että Mustan Nuolen mainitsema vähän iäkkäämpi "toppatakkiväki" vierailee edes siellä TUTOn kotisivuilla tai käy netissä ylipäätään katsomassa maalikoosteita olipa linkit niihin sitten millä sivuilla tahansa. Sille ryhmälle olennaisimmat tiedotusvälineet ovat TS:n, Aamusien ja Turkulaisen paperiversiot plus radio.

Toki kotisivujen pitäisi olla seuran ensisijainen tiedotuspaikka, mutta TUTOn yleisöprofiilia katsellessa vaikuttaa netti kokonaisuutena aika haastavalta paikalta, ei niinkään erityisesti Facebook.

Tämäkin on tosiaan hyvä pointti. Ei netti ole mikään autuaaksitekevä asia, eivät kotisivut saatika FB. Tämä tulisi seuran tiedotuspuolellakin tiedostaa ja muistaa vanha periaate, jossa Muhammed menee vuoren luo jos vuori ei tule Muhammedin luo. Eli vaikka tiedotuksesta vastaisi nuori, nuorekas ja sosiaalisen median hermolla oleva virtuaalilahjakkuus joka päivittäisi jokaiseen mahdolliseen twitteriin, shitteriin ja garyglitteriin, niin se ei auta, mikäli yleisöstä iso osa lukee joukkueen edesottamuksista sanomalehdestä tai kuuntelee radiota.

Nyt on kuitenkin ollut hyvä tilanne sikäli, että Aamuset-lehdessä ja Turkulaisessakin on ollut kunnon mainontaa, isoja TuTon ottelumainoksia, "TuTo Newsia" Aamusetin sisällä ja Aurinkokuninkaan prinsiipit -mainospalstoja. Lehdistömainonta on parantunut radikaalisti, ja unohtaa ei sovi myöskään radiopuolta radiojuttuineen ja otteluselostuksineen. Perinteiset mediat ovat kuitenkin edelleen otteluyleisön tavoittamisen kannalta se kivijalka.

Mikä iäkkäämpään toppatakkiväkeen tulee, niin sen verran on iäkkäämmän toppatakkiväen kohdalla tapahtunut tietoteknistä edistystä ainakin oman isäni kohdalla, että hän tarkistaa kyllä netistä TuTon kotisivuja aina välillä, usein ottelupäivinä ja varsinkin jos olemme matsia katsomaan menossa. Alkukauden harkkapelien YouTube-linkit oli upotettu kotisivujen uutisiin, ja tuolloin hän niitäkin oli katsonut. Sen sijaan YouTuben TuTo-profiilien etsiminen on jo liikaa, naamakirjoista nyt puhumattakaan.

Kyllä ikäryhmässä 60-69 varmasti ainakin miesten kohdalla on ihan kohtalainen netinkäyttöprosentti. Tietokoneita ja nettiyhteyksiä on kuitenkin heidänkin työurallaan jo ollut iästä riippuen 5-15 vuoden ajan, ja tietty peruskäyttötaito on monella ihan hyvin hallussa. Edellämainittu isäni ainakin käyttää päivittäin nettiä moneen eri asiaan ja päivittää sinne harrastuksiinsa liittyvää tietoa alan harrastajasivuille. Mutta ei hän lähde tietoa tai uutisia erikseen etsimään netin syövereistä, jos niitä ei esim. TuTon kotisivuilla ole.
 

Devon

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Kyllä ikäryhmässä 60-69 varmasti ainakin miesten kohdalla on ihan kohtalainen netinkäyttöprosentti. Tietokoneita ja nettiyhteyksiä on kuitenkin heidänkin työurallaan jo ollut iästä riippuen 5-15 vuoden ajan, ja tietty peruskäyttötaito on monella ihan hyvin hallussa.

Totta. Edellisellä vastauksella viittasinkin lähinnä siihen, että vaikkei netin käyttö sinänsä ongelma olisikaan, ei iäkkäämpi väki siltikään välttämättä vieraile edes TUTOn omilla nettisivuilla kovinkaan aktiivisesti. Ainakin omasta lähipiiristä löytyy varttuneempia henkilöitä, jotka käyvät suhteellisen usein TUTOn otteluissa ja seuraavat kyllä tuloksia ja sarjataulukoita aktiivisesti lehdestä ja teksti-tv:stä, mutta viettävät nettiaikansa ihan jollain muilla kuin TUTOon liittyvillä sivuilla.

Tapauskohtaisia juttuja nämä toki ovat ja kuten todettua olisi tärkeintä, että tietoa on saatavana mahdollisimman paljon kaikkialla mistä kukin kannattaja sitä luontaisesti etsii.
 

Rosvoroope

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Noita prosentteja kun ottaa esiin, kannattaa ottaa myös huomioon, että tuosta viidestä miljoonasta ei ihan kaikki ole potentiaalisia TUTOn kannattajia. Iso osa myös sen ikäisiä, että jo se sulkee pois laskuista. Kun taas kotitaloudessa asuu lähes jokainen suomalainen.

Niille joille se facebook ei ole tuttu, voi olla jäänyt huomaamatta se, että
TUTOn Facebook aukeaa sisälöltään ilman omaa Facebook-tiliä tai rekisteröintiä. Ja ilman tietoturvariskejä.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Nopeasti oli TUTO:n sivuilla reagoitu tähän lauantaina aloitettuun keskusteluun, on nimittäin tänään ilmestynyt kannanotto asian tiimoilta. Eli ihan hyvä että viesti on mennyt perille, tosin jutun perusteella ei mikään tule muuttumaan. Aika ristiriitainen raapustus kaiken kaikkiaan. Ensin todetaan, että kotisuvut on se tärkein ja virallisin tiedotuskanava, samaan hengenvetoon sitten että Facebookin merkitys kasvaa jatkossa entisestään.

Eli vaikka jo nyt Facebookissa on paljon ennemmän infoa kuin kotisivuilla, niin:

1) Kotisivut on seuran tärkein tiedotuskanava.
2) Facebookin merkitys korostuu jatkossa entisestään.

JEP!
 

Rosvoroope

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun mielestä tässä on selkeä systeemi: Kotisivuilla kaikki kiinteä tieto, kuten pelaajalista, sopimustilanne, yms seuran henkilöstöasiat, yhteystiedot, matsiraportit jne jne. Facebookin tehtäväksi jää reaaliaikainen päivitys, TUTOa koskevien juttujen linkittäminen muista medioista, ja ylipäätään lyhyet ja nopeat infot.

Molemmat näkyvät kaikille, joten selaimeen muistiin vaan nämä sivut. Hienoa jokatapauksessa, että seura reagoi nopeasti katsojien ja kannattajien mielipiteisiin!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mun mielestä tässä on selkeä systeemi: Kotisivuilla kaikki kiinteä tieto, kuten pelaajalista, sopimustilanne, yms seuran henkilöstöasiat, yhteystiedot, matsiraportit jne jne. Facebookin tehtäväksi jää reaaliaikainen päivitys, TUTOa koskevien juttujen linkittäminen muista medioista, ja ylipäätään lyhyet ja nopeat infot.

Molemmat näkyvät kaikille, joten selaimeen muistiin vaan nämä sivut. Hienoa jokatapauksessa, että seura reagoi nopeasti katsojien ja kannattajien mielipiteisiin!

Reagointi keskusteluun on kyllä hyvä asia, ja osoittaa, että seurassa kuunnellaan mitä kannattajilla on mielessään. Ei olisi entisaikaan tämmöistä tapahtunut, joten parannusta on tiedottamisessa ja vuorovaikutteisuudessa tapahtunut selvästi.

Täytyy nyt katsoa, pitäisikö sitä vilkaista joskus tuota Facebook-sivuakin. Omalla koneella olen estänyt ison osan turhista skripteistä, kolmansien osapuolien cookieista ja käytännössä kaikki trackerit (myös googlen trackerit ja google analyticsin tarkkailutoiminnot), sekä tietysti mainokset, joten mitään ylimääräistä kyttäys-, mainos- tai seurantapaskaa ei pitäisi tulla. Suosittelen muillekin trackerien pysäyttämiseen Ghostery-ohjelmaa, mainoksien blokkaukseen AdBlock Plus -ohjelmaa ja tarvittaessa taustalla nimettöminä pyörivien skriptien pysäyttämiseen NoScript -ohjelmaa. Kaikki ilmaisia, kaikki toimivia, erityisesti Ghostery. Esimerkiksi ihan Iltasanomien sivuilla on kuusi trackeria: ADmetaa, Adtechia ja muuta ihmisten netinkäyttöä mainostarkoituksessa seuraavaa tirkistelijää.

Internetin käyttöhän on nykyään kuin harrastaisi seksiä kuppaisen, mielenvikaisen väkivaltaisen crack-huoran kanssa. Jos käyttää ehkäisyä, pysyy nimettömänä, pitää lompakostaan kiinni eikä paljasta missä itse asuu, niin välttyy monelta taudilta ja ongelmalta. Jos kutsuu tautisen pirinistin kotiinsa, vetää tätä paljaalla perseeseen, antaa tälle kämpän avaimet käteen ja jättää tämän kotiinsa yksinään bilettämään, niin sitten saa sitä mitä tilaa.

(Ei ole tapana harrastaa seksiä crack-huorien kanssa, edellämainittu oli puhtaasti vertauskuvallinen tulkinta.)
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Internetin käyttöhän on nykyään kuin harrastaisi seksiä kuppaisen, mielenvikaisen väkivaltaisen crack-huoran kanssa. Jos käyttää ehkäisyä, pysyy nimettömänä, pitää lompakostaan kiinni eikä paljasta missä itse asuu, niin välttyy monelta taudilta ja ongelmalta. Jos kutsuu tautisen pirinistin kotiinsa, vetää tätä paljaalla perseeseen, antaa tälle kämpän avaimet käteen ja jättää tämän kotiinsa yksinään bilettämään, niin sitten saa sitä mitä tilaa.

Olipas harvinaisen värikkäitä vertauskuvia tällä kertaa. No eipä silti, kyllähän tänne foorumille väriä mahtuu :)

Aivan kuten sinä ja Rosvoroope totesitte, niin se on ehdottoman hieno asia, että seuran puolesta reagoidaan tällaisiinkin juttuihin. Ei tosiaan olisi tullut kuuloonkaan edellisen johdon aikana. Ja jeps, pitänee vaan tottua vilkuilemaan myös tuota seuran Facebook-seinää, kun kerran jatkossakin vain sieltä suurin osa hiukan pienemmistä uutisista löytyy. Eikä se niin tuskallista sieltä katsoa ole, kun se ei kerran omaa tiliäkään edellytä. Mutta kuten sanoin, niin itsellekin se selvisi vasta äskettäin, ja sittemmin olen evästänyt asiasta parillekin TUTO:n jutuista kiinnostuneelle ei-naamakirjalaiselle. Enkä usko että kovastikaan päin persettä menee jos veikkaa, että edelleen on ainakin jonkin verran ihmisiä, jotka katselevat aika ajoin TUTO:n nettisivua, mutta eivät tiedä että lisää kaikkea pikkukivaa löytyy FB:n puolelta. Tai sitten tietävät sen, mutta eivät sitä, että sinne puolelle vilkaiseminen onnistuu ilman omaa FB-tiliäkin.

Helppo ratkaisu jonka jälkeen varmaan kaikki voi olla tyytyväisiä: Hinatkaa se Facebook-banneri sieltä muiden mainosten joukosta sivun yläosaan. Muuttakaa samalla bannerin ulkonäköä niin, että siitä selviää välittömästi se, että linkki todellakin vie suoraan TUTO:n Facebook-seinälle. Banneri voisi olla vaikka "TUTO Facebookissa!". Tällä hetkellähän se banneri on tosiaan hyvin piilotettu muiden mainosten sekaan. Ja vaikka sen sieltä pongaisi, niin eipä sitä silti tajuaisi sen vievän kaikille avoimelle TUTON seinälle.
 

Musashi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Internetin käyttöhän on nykyään kuin harrastaisi seksiä kuppaisen, mielenvikaisen väkivaltaisen crack-huoran kanssa. Jos käyttää ehkäisyä, pysyy nimettömänä, pitää lompakostaan kiinni eikä paljasta missä itse asuu, niin välttyy monelta taudilta ja ongelmalta. Jos kutsuu tautisen pirinistin kotiinsa, vetää tätä paljaalla perseeseen, antaa tälle kämpän avaimet käteen ja jättää tämän kotiinsa yksinään bilettämään, niin sitten saa sitä mitä tilaa.

(Ei ole tapana harrastaa seksiä crack-huorien kanssa, edellämainittu oli puhtaasti vertauskuvallinen tulkinta.)

Juu piti just sanoa, että en tiedä millaisia noi huorat on ja hyvä ettei sullakaan ole tapana, vaikka oletkin ilmeisesti kerran kokeillut :) Mutta eihän kerta vielä ihmisestä mitään tee, vaan menee kokeilun piikkiin. Kauheana peikkona pidät nettiä ja FBtä. Vähintään luulisi, että olet Stasin agentti kuin noin pelkäät. Itselläni ei niin kauheasti salaisuuksia, niin voin käyttää FBtä rauhassa.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Ja kas, näemmä löytyy tyylikkäästi videoklippeinä myös TUTO:n nettisivulta nuo Pasin tämän päivän haastattelut.

Iso käsi toimiston suuntaan, kun reagoitte näin nopeasti ja tyylikkäästi kannattajien palautteeseen. Vielä se Facebook-banneri sivuilla ylemmäs ja uudelleen nimettynä, niin homma on varsin bueno!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Juu piti just sanoa, että en tiedä millaisia noi huorat on ja hyvä ettei sullakaan ole tapana, vaikka oletkin ilmeisesti kerran kokeillut :) Mutta eihän kerta vielä ihmisestä mitään tee, vaan menee kokeilun piikkiin. Kauheana peikkona pidät nettiä ja FBtä. Vähintään luulisi, että olet Stasin agentti kuin noin pelkäät. Itselläni ei niin kauheasti salaisuuksia, niin voin käyttää FBtä rauhassa.

Ei ole itse asiassa tullut edes kokeiltua, maksullisia naisia nimittäin, mikäli tämä jäi askarruttamaan. Ei huvita maksaa lihan iloista, rahalle on muutakin käyttöä. Tiedän kyllä moniakin maksullisissa käyneitä, tosin en crack-huorissa käyneitä (ainakaan eivät ole kertoneet).

Stasin agenttina en toki pelkäisi vaan kyttäisin muiden tekemisiä, raportoisin niistä ja kehittäisin sopivat haittaohjelmat, trackerit ja skriptaukset, joilla voisin kytätä mahdollisimman monen ihmisen toimintaa. Itse asiassa jos olisin hämäräperäinen tiedonkerääjä, joka haluaisi kerätä ihmisistä tietoa ja myydä sitä kenelle tahansa, niin kehittäisin ohjelmiston, johon ihmiset ihan itse luovuttaisivat yksityiset tietonsa, mielipiteensä, mieltymyksensä ja josta voisi katsoa, mihin poliittiseen porukkaan ja sosiaaliseen ryhmään kukin kuuluisi, jotta ei tarvitsisi enää itse vaivautua vakoilemaan kaiken maailman toisinajattelijoita kansalaisten kommmentteja. Hmm... tuohan kuulostaa tutulta.

Sinulla ei siis salaisuuksia ole, mutta kenelläpä mitään henkilökohtaisia asioita nykyisin olisikaan: onhan yksityiselämä perin yliarvostettua. Moni päästää "virtuaaliseen kotiinsa" kenet tahansa, koska tahansa ja miten tahansa eikä välitä taustalla itsekseen ja omin luvin toimivista virtuaalikyttääjistä. Mutta aika harva kuitenkaan päästäisi fyysiseen kotiinsa väkeä samalla tavalla tai sallisi, että joku tuijottaisi ikkunasta tai kurkkisi postiluukusta. Tai ehkei se sitten haittaa, että joku heppuli tulee omin luvin kämpille kun on itse poissa? Ketäpä pikku kotirauhan rikkominen haittaisi, jos ei ole itse kotona ja tiedä, että joku käy vaikkapa penkomassa viinakaapin sisältöä tai vilkaisemassa, löytyisikö lipaston pohjalta Jallun vuosikerta. Jos löytyy, niin sittenhän vierailija voi kirjata tiedon ylös ja jättää keittiön pöydälle vaikkapa vastaavan lehden näytenumeron. Sehän on vain yleisöpalvelua ja kohdennettua mainontaa.

Netti ei ole minulle peikko, muuten en netissä roikkuisi liiankin kanssa. Netti on virtuaalinen silta. Mutta sen sillan alla voi joskus ollakin peikko. Ja joskus siltakin voi olla huojuva ja vaarallinen kulkea, jos vain säntää sillalle katsomatta mihin astuu. Liian vainoharhainen ei toki kannata olla, muutenhan en tätäkään viestiä kirjoittaisi enkä käyttäisi esim. Microsoftin käyttöjärjestelmää. Mutta mitä tulee FB-ennakkoluuloihin, niin ne eivät ole mitenkään minun yksinoikeuksiani, sillä FB:tä on kohtalaisen moni muukin taho kritisoinut.

Itse ketjun aiheeseenkin välillä jotain, eli hieno homma, kun kotisivuille on Pasin haastislinkki laitettu. Sinne se linkki mahtuu siinä missä Facebookiinkin!
 

jsavolai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat,TiTu,Akaan Kiekko,Pelicans
Sinulla ei siis salaisuuksia ole, mutta kenelläpä mitään henkilökohtaisia asioita nykyisin olisikaan: onhan yksityiselämä perin yliarvostettua.

Kerrataanpa nyt tähän väliin kotipornon säännöt:

1) Älä tee kotipornoa.
2) Jos teet kotipornoa niin älä siirrä sitä mihinkään digitaaliseen mediaan.
3) Jos kotiporno on pakko siirtää digitaaliseen mediaan niin älä siirrä sitä tietokoneelle.
4) Jos digitalisoitu kotiporno on pakko siirtää tietokoneelle niin älä siirrä sitä työkoneelle.
5) Jos digitoitu kotiporno on pakko siirtää työkoneelle, niin älä laita sitä ainakaan jakoon työkoneella.

Tämän homma opetus on että yleensä jokainen käyttäjä itse sinne ne tietonsa ja kotipornonsa nettiin laittaa. Ei kukaan muu. SoMe toimii täysin samalla tavalla. Niinkuin edellä mainittu kotiporno, käyttäjän yksityisasiat eivät sinne SoMeen hyppää ellei niitä explisiittisesti sinne laita. Näin ollen vertailu kämpässä käynnistä ja SoMessa olevan tiedon keruusta ei oikein nyt natsaa - kämppään sisään tullessa kohteelta juuri kysellä onko mieltymykset mitä vaan katsellaan mitä löytyy, SoMessa taas käyttäjä itse niitä juttuja lisäilee intresseihinsä - pääsääntöisesti. Kukaanhan niitä nyt ei tarkista että ovatko ne edes likimainkaan oikein :), sen sijaan kotoa löytyneet homopornokasetit indikoivat että lukaalissa oleskelija saattaa nyt olla mieltynyt moiseen aktiviteettiin.

Mitä tiedottamiseen tulee niin SoMe nyt sattuu olemaan siihen varsin hyvä media. Sen sijaan että pitäisi erikseen tilata uutiskirje taikka tarkastaa kotisivu SoMen sisäänrakennettu systeemi pitää huolen että "tietovirtaan" ilmoitus ilmestyy kun jotain tapahtuu edellyttäen että on sattunut nyt vaikka moisen ilmoituksen / aktiviteetin seurannan nyt intresseihinsä lisäämään.

Ja sitten itse asiaan:

Tokihan samat informaatiot on hyvä laittaa myös varsinaisille kotisivuille koska SoMen tietovirtaan myöskin tieto hyvin helposti hukkuu. Tämäkin ongelma tosin on ratkaistavissa hyvin helposti jolloin samat jutut jotka tulevat julki jossain sosiaalisessa mediassa (FB,Twitter, yms) tulevat näkyviin myös varsinaisella kotisivulla. Ja mistään ruudinkeksintään verrattavissa olevasta tapahtumasta ei ole kyse.

Silta ja peikko vertauksesi on varsin osuva, mutta sillä muutoksella että sillan alla on AINA peikko. Se että antaako peikolle syötävää on täysin sillan ylittäjästä kiinni. Ja keskustelupalstoilla niitä peikkoja vasta riittääkin ;)
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Ja kas, nyt on näemmä TUTO:n sivuillakin linkki maalikoosteeseen. Noin sitä pitää, eihän se vaikeaa ollut. Asiallista reagointia siellä toimistolla!

Nyt vielä se Facebook-banneri...
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Medioita ovat myös muut kuin virtuaalimediat, eli TuTo saisi näkyä eräässä tietyssä vuosittaisessa omassa paperimediassaan. Toisin sanoen: missäs viipyy kausikirja 2011-2012?

Ei ole hallilla ollut myynnissä. Lieneekö olemassa tai edes tuloillaan?

Alkaa olla vähän myöhäistä, sillä kotipelejä on huomisen LeKi-pelin jälkeen enää vaivaiset kaksi: Jukurit-matsi 1.2 ja myöhemmin määriteltävä runkosarjan lopun tasauskotipeli.

Kausikirja on tähän asti joka kausi kuitenkin saatu hallille myyntiin ennen kauden päättymistä, ja niin pitäisi saada nytkin. Ei sitä sen varaan voi laskea, että TuTon kausi varmuudella jatkuu playoffseissa tai playouteissa. Jos joukkue jäisi yhdeksänneksi, niin tosiaan TuTon kotipelit ovat pian ohi. Se on varmaa, että erittäin moni kausikirjan ostaa kuten aina ennenkin, joten miksi viivytellä varmassa tulonlähteessä ja hyvässä muistossa tästä kaudesta?

Fanituotepisteeseen vain kausikirjat myyntiin, hop hop! Samalla sen fanipistetiskin voisi siirtää nykyisestä paikastaan vastakkaiseen nurkkaan, jossa on tyhjää tilaa. Nykyinen sijainti vastapäätä myyntitiskiä, sen "sinappipöytää" ja vessajonoja (sekä tupakalle meneviä ihmisiä pääsisäänkäynnin vieressä) muodostaa pahan pullonkaulan, josta ei mahdu kunnolla kulkemaan eikä mahdu myöskään tutustumaan fanimyyntipöydän antiin. Toisen puolen nurkkaan (parkkipaikan puoleiseen nurkkaan) sijoitettuna tilaa olisi myyntitapahtumalle.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Medioita ovat myös muut kuin virtuaalimediat, eli TuTo saisi näkyä eräässä tietyssä vuosittaisessa omassa paperimediassaan. Toisin sanoen: missäs viipyy kausikirja 2011-2012?
Ei ole hallilla ollut myynnissä. Lieneekö olemassa tai edes tuloillaan?

Ei ole, eikä tule. Tuo asia päätettiin jo ennen kautta, eli että kausikirja jää ainakin tälle kaudelle tekemättä. Itse en sellaista edes kaipaa, mutta tiedän kyllä että monet sellaisen aina mielellään ostavat. Ilmeisesti ei kuitenkaan tarpeeksi moni, kun on koettu turhaksi menoeräksi.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei ole, eikä tule. Tuo asia päätettiin jo ennen kautta, eli että kausikirja jää ainakin tälle kaudelle tekemättä. Itse en sellaista edes kaipaa, mutta tiedän kyllä että monet sellaisen aina mielellään ostavat. Ilmeisesti ei kuitenkaan tarpeeksi moni, kun on koettu turhaksi menoeräksi.

Olen tuollaisen lähes joka kausi ostanut, joten tämä päätös oli ikävä kuulla. Kausikirja ei minusta turha menoerä ole. Jos on liikaa kuluja, niin sitten vain lisää mainoksia ja sponsoreita ja sisältöä vähän tiiviimmäksi, mutta kausikirja on ehdottoman tarpeellinen. Se on se, joka jää konkreettisesti käteen kaudesta ja jota voi selata vuosienkin päästä ja tarkistaa, että tuollainenkin pelaaja Kupittaalla veti. Myös kauden tilastot ja muut faktat ovat kätevästi tarkistettavissa. Niistä voi nopeasti tarkistaa vaikkapa kauden yleisömäärät, jos joku väittää jossain foorumilla aiheesta jotain aivan muuta kuin mitä itse muistaa.

Jos oli Paksalinkin aikana varaa kausikirjaan, niin kyllä pitäisi nytkin olla varaa, kun rahaa on käytetty jos jonkinlaiseen asiaan. Kausikirjahan on paitsi seuran käyntikortti, myös olennainen osa seuran historiankirjoitusta. Kun ei niitä tilastoja ja faktoja edelleenkään missään netissäkään ole saatavissa kattavasti kaikista kausista. Ja nyt olisi ollut tarpeen kausikirja saada senkin takia, että seurassa on tapahtunut viime kauteen verrattuna niin isoja muutoksia.

Vähintään pitäisi edes pdf-muodossa saada kausikirjan tapainen kooste, jos ei ole rahaa enää paperia ostaa ja teosta painattaa. Ja väittäisin, että kyllä kausikirjaakin sopivalla hinnalla myytäisiin hallin myyntipisteissä siinä missä muutakin tavaraa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
TuToa televisiomediassa: huominen Sport-vieraspeli on televisiopeli, ja sen voi nähdä myös Veikkaus-tv:ssä. Hieno homma, että pitkästä aikaa TuTon vieraspelejäkin voi jossain livenä nähdä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Vähintään pitäisi edes pdf-muodossa saada kausikirjan tapainen kooste, jos ei ole rahaa enää paperia ostaa ja teosta painattaa. Ja väittäisin, että kyllä kausikirjaakin sopivalla hinnalla myytäisiin hallin myyntipisteissä siinä missä muutakin tavaraa.

Lainaan itseäni. Nythän oli hallilla myytävänä 2011-2012 -joukkuekuva, jonka jo ostinkin. Tämäkin on parempi kuin ei mitään, eli hyvä veto paikata kauden alussa tehtyä kardinaalimunausta kausikirjan suhteen ja tarjota faneille edes jonkinlainen konkreettinen muisto tämän kauden joukkueesta. Kiitoksia seurajohdolle tästä. Vitosen hinta julisteesta oli passeli, kausikirjasta olisin pulittanut 10-15 euroa kyselemättä.

Kausikuva oli siis hyvä juttu, mutta toivottavasti ensi kaudelle saataisiin se ihan oikea kausikirja takaisin. Kausikirjahan tarjoaa paitsi pelaajatiedot myös edellisen kauden tilastot sekä TuTon että koko Mestiksen osalta. Niiden avulla voi paitsi tarkistaa tietoja vielä vuosia ja vuosikymmeniä jälkeenpäin, myös muistella tiettyjä pelejä ja kauden aikaisia hetkiä. Toki myös pelaajien potretit ja minihaastattelut ovat usein miellyttävää luettavaa varsinkin kun aikaa on kulunut. Voi katsoa vaikkapa 10 vuoden takaiseen kausikirjaan ja muistella, että siinä tuo nykyinen veteraanipelaaja poseeraa nuorena junnuna.

Ensi kauden kausikirjaan voisi laittaa TuTon osalta tuplatilastot, eli myös kauden 2010-2011 tilastot lyhyenä koosteena, koska nämä tilastot jäivät nyt kokoamatta kausikirjan puutteen vuoksi. Olisihan siinä hienosti tiivistettynä TuTon alkanut kunnianpalautus, eli kaudella 2010-2011 jumbosija, kaudella 2011-2012 runkosarjan kuudes sija ja kaudella 2012-2013 tavoitteena mestaruus!
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kai tämä kysymys kuuluu tähän ketjuun: Miksi TuTon peleistä ei ole striimiä? Nehän kumminkin kuvataan ja ei luulisi olevan iso juttu saada modernista hallista striimiä maailmalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös