Musta Nuoli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
FB ihan hyvä paikka nykyään tiedottaa. Jos TUTO tiedottaisi kotisivullaan, niin siellä ei monikaan päivittäin käy, mutta niistä ketkä ovat facebookissa useat käyvät päivittäin. Näin informaatio menee hyvin perille. Jos joku ei ole facebookissa niin se on oma valinta. En mäkään kiukuttele sitä, että turun sanomissa lukee jotain, vaikka en ole sitä tilannut. Pääasia on se, että porukka tietää, että facebookista löytyy tietoa, on sitten oma asiansa lukeeko sen sieltä.
Minä ja monet muut käyvät TuTon sivuilla lähes päivittäin ja aina ottelupäivänä.
Sanoit, että "näin informaatio menee hyvin perille". Niin, niille jotka ovat Facebookissa ja joita on TuTon keskimääräisestä yleisöstä arvioni mukaan ehkä maksimillaan 20-30%? Lopuista 70-80 prosentista ei sitten niin väliäkään, oma valintansa kun eivät ole Facebookissa? Ei mikään liikeyritys voi tuolla tavalla ajatella, jos se haluaa palvella vanhoja asiakkaita ja saada uusia asiakkaita. Asiakkaan tarpeet ovat aina etusijalla, ja asiakkaan tarpeet eivät ensisijaisesti ole Facebookissa.
Sivumennen, mistä porukka tietää, että Facebookista löytyy tietoa? TuTon kotisivuilla ei ole edes selkeätä linkkiä seuran mahdollisille FB-sivuille. Okei, sivun oikeassa reunassa on lukuisten mainosbannerien lomassa ja välissä "facebook"-banneri, mutta kukapa niitä sponsoribannereita nyt ylipäätään painelee ja käy läpi? Ei ole yhteistyökumppaneissa linkkiä, ei yhteystiedoissa linkkiä. Jos ei FB:tä käytä eikä se ole tuttu, niin mistä TuTon FB-sivuille sitten osaa edes mennä?
Turun Sanomat -vertauksesi ontuu pahasti. Otetaan ennemmin semmoinen vertaus, että TuTon asioista tiedotettaisiin Kupittaan jäähallin alakerran kahviossa, ja on sitten oma asia käykö siellä katselemassa mitä ilmoitustaulun "seinälle" on kirjoitettu.
Luulisi, että myöskään seuralle ei ole sama, tavoittaako tieto katsojia. Ei yritys voi hyljeksiä maksavia asiakkaita jättämällä tiedot yrityksen omilta kotisivuilta pois ja hautaamalla ne johonkin toissijaiseen palveluun. Tai voi tietysti, mutta se on liiketoiminnan kannalta erittäin huono ajatus. Kannattaa muistaa, että yrityksen tulee palvella asiakkaitaan mahdollisimman hyvin eikä niin päin, että asiakkaan pitää hattu kourassa ja nöyränä itse osata etsiä tietoa joko viidakkorummun kautta tai sattumalta.