douppi kirjoitti:
Ihan aiheellinen asia nostaa Järvinen puheenaiheeksi. Liian vähäisen peliajan myötä häneltä on tainnut kadota itseluottamus tai jotain, koska tuttua turojärvis-tyyliä ei ole hetkeen nähty. Hän on hyvä "rouhija", josta voisi saada enemmän irti. Kolmosketjukamaa tämänhetken IFK:ssa. Kuitenkin on saanut istua vaihtopenkillä aika paljon myös Baxterin aikaan. Eihän tämä mitään sosiaalipalloa ole, ja parhaat tietenkin pelaavat paljon, mutta kuitenkin.
Allekirjoitan ajatuksesi täysin. Toisaalta, koko kausi on ollut sen verran eriskummallinen koko jengille, eikä vähinten 3. ja 4.-ketjujen jätkille, joille roolit ja ketjukaverit ovat olleet pidemmän aikaa hakusessa. Ei siis mikään ihme, ettei Järvinenkään ole juuri loistamaan päässyt. Ja Järvinen on todella "saanut kärsiä" Porthénin kädettömyydestä, valitettavasti. Eikä näytä vieläkään siitä eroon pääsevän, jos nelonen jatkaa koostumuksessa Järvinen- Porthén- Fagerstedt.
Itseluottamuksen kanssakin voi olla niin ja näin, mutta jotenkin Turre on niin jalat maassa tyyppi, etten usko mistään kovin suuresta henkisestä lukosta olevan kysymys. Tuskastuminen pieneen rooliin on sen sijaan erittäin ymmärrettävää ja tiettyyn pisteeseen asti kasvattaa varmasti sisua. Sitä sisua pitäisi vaan päästä jossakin vaiheessa hyödyntämään näyttöpaikkojen muodossa.
Ihmettelen myös, että kun IFK:n maalinteko on tökkinyt ja Baxter itse on koko ajan korostanut paskamaalien arvoa, hän on jopa pistänyt Järvisen katsomoon. Pikkarainen ja Petrell ovat toki duunareita eivätkä pelkää kovaa fyysistäkään peliä, mutta itse olen ollut molempien osalta näkevinäni pikkukivaan näpertelyyn sortumista paikoissa, missä pitäisi nimenomaan mennä suoraviivaisesti kohti maalia ja tehdä niitä räkämaaleja. Turrelle olisi ehdottomasti pitänyt antaa paikka kokeilla jommankumman tai miksei molempienkin korvaajana, edes hajavaihtoja. Jos homma ei skulaa, ainahan voi palata entiseen.
Ja vaikka mitään sosiaalikiekkoa en kannatakaan, pelaajan henkisiä ominaisuuksia ja oman jengin pelaajien arvostusta ei voi ylenkatsoa, varsinkaan Järvisentasoisen kaverin kohdalla. Ja Järvinen voisi itse nyt miettiä sitten sitä Jokereihin siirtymistä ihan järjen kanssa...:) Juujuu, mut ei. Never ever!