Turmion Kätilöt – Suomen oma Rammstein?

• 16 151
  • 69

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB, Eagles

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Turmion Kätilöt eivät vaan saa ikinä koskaan arvostusta koskaan. Onhan tuo bändi tällä vuosiluvulla ihan päälikkö. Electric Callboy mukana jota arvostetaan Suomessa ja kuunnellaan ihan liikaa. Tämä uusin toimii vaihteeksi ihan helvetin hyvin Turmion Kätilöiltä.

Mun mielestä nää uudet on ollut aika heikkoja tekeleitä verrattuna edelliseen albumiin. Tämä ihan ok.

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Bändin juuri ilmestynyt kirja En Tahdo Unohtaa Koskaan kuuntelussa. Ei ainakaan alussa mikään älyttömän mukaansatempaava. Lukijana toimii muuan Flaming.

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mun mielestä nää uudet on ollut aika heikkoja tekeleitä verrattuna edelliseen albumiin. Tämä ihan ok.

Eihän Turmion kätilöt ole vielä edes julkaisseet uutta levyä. Se on vasta tulossa myöhemmin.

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bändin juuri ilmestynyt kirja En Tahdo Unohtaa Koskaan kuuntelussa. Ei ainakaan alussa mikään älyttömän mukaansatempaava. Lukijana toimii muuan Flaming.

Itseäni kiinnostaa lähinnä se mistä paskasta RaakaPee joutui nousemaan aivoinfarktin jälkeen ja Bobby Undertakerin kertomukset kaikesta armeijasta lähtien.

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari tuntia ehtinyt kuunnella ja on kyllä jotenkin todella miellyttävää kun Klasu tätä lukee. Mun mielestä sisältökin on ollut alussa ihan mielenkiintoista.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mitenkähän lyriikkapuoli muuttuu taas, kun Turunen erosi vaimostaan, jonka lyriikoita edeltävät levyt sisälsivät. Turunen-Tolsa tandemi näyttää kasanneen tulevan levyn ensisinglet.

Takavasara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS | Manchester United | Orlando Magic | UFC
Mitenkähän lyriikkapuoli muuttuu taas, kun Turunen erosi vaimostaan, jonka lyriikoita edeltävät levyt sisälsivät. Turunen-Tolsa tandemi näyttää kasanneen tulevan levyn ensisinglet.

Eikös Solin ole myös ollut sanoituspuolella mukana jo viimeiset kolme levyä?

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue

Kannattaa lukea se kirja missä hieman valoitetaan asioita. Oli muuten helvetin hyvin kerrottu ja kirjoitettu teos kyseessä. Petjan bändi se on ollut aina ja nykyään se on hienompi kuin koskaan!

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Takavuosina monta kertaa yritin tätä bändiä kuunnella, ja yhtä monta kertaa ihmettelin kuka tuollaista teknopimputuksen ja metallin epäpyhää liittoa jaksaa kuunnella ja miksi.

Sitten pihin miehen spotify pakkosoitatti minulle muistaakseni BRHGtä kuunnellessa biisiä "Revi minut auki" ja se sitten iskikin kovaa. Menevä ralli, jonka sanatkin sopivat jotenkin erinomaisesti tuolloin käynnissä olleeseen taloprojektiin. Siitä tuli minulle varsinainen voimabiisi. Sinä iltana kun olin saanut talolle käyttöönottoluvan, istuin kolme tuntia saunassa viskipullon kanssa tuota raitaa luukuttaen. Saattoi muutama kyynelkin vierähtää siinä lauteilla istuessa. Vieläkin yksi merkityksellisimmistä biiseistä itselleni.

Tuosta sitten alkoikin bändin hyvin intensiivinen kuuntelu ja pari kertaa jo keikallakin tullut käytyä. Jännä kuinka yksi biisi voi muuttaa käsityksen bändistä noin täydellisesti. Sama tapahtui aikanaan Mokoman kanssa, kun festareilla kuulin Valapaton ensimmäistä kertaa.

Pari viimeisintä levyä; Global Warning ja Omen X ovat ehkäpä omat suosikit bändin tuotannosta kokonaisuutena. Nämä uusimman levyn ensimmäiset julkaisut eivät ole vielä ihan uponneet, mutta ehkä ajan kanssa. Odotukset uudelle levylle ovat kuitenkin korkealla!

(1)
  • Tykkää
Reactions: Daro

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Reset toimii yllättävän hyvin kyllä kun on kuunnellut sitä muutaman kerran läpi. Ihan helvetin hyvä tekele! Piti kuunnella muutaman kerran läpi taas, että sain itse kiinni kaikesta. Puuttuva naula kolahti itselleni kovasti kyllä. Reset 7 (not to be continued) oli se joka räjäytti pankin ja se syy miksi musiikkia voi tehdä eri tavalla ja se kertoo sen, että levy-yhtiö ei kontrolloi Kätilöiden musiikkia.

Viimeksi muokattu:

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Vasta hetken ehtinyt uutta levyä kuunnella ja osa materiaalista selkeästi sellaista kun vaatii vähän aikaa, mutta tämä biisi ei. Sinä 2.0 on heti heittämällä yksi Kätilöiden kaikkien aikojen biiseistä! Upeat melodiat, täydellisesti aihetta tukeva video ja sanat osuvat monella taholla täydellisesti maaliin ajan kuvana. Pitkästä aikaa ensimmäinen biisi, joka toimii niin hyvin että saa aikaan kylmät väreet!

Muistatko sen
Meidän hetkemme ikuisen
Kun löysimme tietoisuuden
Alla binäärisen totuuden

Bittiviidakossa seikkailen
Konetta enää edes erota en
Sillä muistini on pirstaleinen
Kosketustasi kaipailen

Viimeinen päivitys
Viimeisen kerran
Soveltuukohan se edes ollenkaan
Mieti jos kivun sinulta poistaa saan
Haluatko unohtaa

Joten mitä minä lopulta saan
Auta minua muistamaan
Jos integroin vihan rakkauteen
Ei saata sitä unohtaa
Auta minua muistamaan

Voisitko pyyhkiä kaiken jo pois
Vai vaalisitko jonkin muiston
Jos oletkin vieras tässä ja nyt
Sivuhahmo sinun tarinassasi
Pysytäänpä hetki vielä raiteilla
Hahmotatko еdes tätä puhetta
Kulkematta lähtöruudun kautta
Muistot kuihtuvat еnnen loppua

Viimeinen päivitys
Viimeisen kerran
Haluatko unohtaa

Joten mitä minä lopulta saan
Auta minua muistamaan
Jos integroin vihan rakkauteen
Ei saata sitä unohtaa
Auta minua muistamaan

Ihmisten muistot hohtavat yössä
Kipinöiden Orionin vyössä
Avaruuden silmäluomien alla
Tähtien tanssi, syntinen baletti

Viimeinen päivitys
Viimeisen kerran
Haluatko unohtaa

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Puuttuva naula kolahti itselleni kovasti kyllä. Reset 7 (not to be continued) oli se joka räjäytti pankin ja se syy miksi musiikkia voi tehdä eri tavalla ja se kertoo sen, että levy-yhtiö ei kontrolloi Kätilöiden musiikkia.
Tämä on kyllä oma suosikki ensipuraisun jälkeen.

Sytyn aina kun rikotaan ero musiikkityylien rajoja ja tehdään tasan sitä mitä halutaan.

Tincat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Carolina Hurricanes
Ekan kuuntelun jälkeen olin hämmentyny et mitäs tää ny oli enkä oikee saanu mistään kiinni. Mut mitä useammin levyn on kuunnellu, ni siitä alkoi todella pitämään.
Biiseistä Sinä 2.0 ja Se mitä ei näe ovat nousseet suosikeiksi.

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voi herrajumala kun tuo Trauma tulee olemaan ihan järkyttävän kova biisi livenä. Sawohousin liput hankittu jo kun pääsee kuuntelemaan kunnon klubi experiement.

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ekan kuuntelun jälkeen olin hämmentyny et mitäs tää ny oli enkä oikee saanu mistään kiinni. Mut mitä useammin levyn on kuunnellu, ni siitä alkoi todella pitämään.
Biiseistä Sinä 2.0 ja Se mitä ei näe ovat nousseet suosikeiksi.
Mä en oikein ole saanut kiinni mistään nyky-Kätilöiden tuotannossa, ja tämä on jatkunut jo muutaman levyn ajan, oikeastaan kaikkien Nuclear Blastin kautta julkaistujen levyjen ajan. Muutamia satunnaisia biisejä lukuunottamatta ei vain jää mitään mieleen näistä biiseistä ja levyistä enää. Tältä uudelta levyltä "Puuttuva naula" on ainoa biisi jossa on edes vähän jotain yritystä tarttuvuuden suhteen.

Harmi vain että Usch + 2010-luvun albumeiden timanttiseen matskuun ei taida enää olla paluuta... Livenä toki onneksi noita vanhojakin biisejä kuulee, mutta sen verran monta kertaa jo bändi nähty että keikoiltakin on jo vaikeahko löytää uutta innostusta.

Olen silti iloinen bändin puolesta siitä, että suosio vain kasvaa kasvamistaan. Ovat sen todellakin ansainneet sillä työmäärällä mitä ovat bändin eteen paiskineet. Itselle ei vain enää oikein tämä nykytuotanto toimi.

"En tahdo unohtaa koskaan" -kirja lähti juuri kuunteluun eilen, ja hyvältä vaikuttaa alun perusteella.

Viimeksi muokattu:

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Kätilöiltä sitten vähän spessumpaa settiä tulossa ens kesän Kuopiorockissa. Vanha ei varmaankaan jaksa b2b-viikonloppuina kolmosta heilua, joten kyselenkin täällä, onko Kätilöillä ollut joku vakkaripäivä esiintymiselleen kyseisillä festareilla, jos lähtisi riskillä lippujaupoille?

Kurrin Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kätilöiltä sitten vähän spessumpaa settiä tulossa ens kesän Kuopiorockissa. Vanha ei varmaankaan jaksa b2b-viikonloppuina kolmosta heilua, joten kyselenkin täällä, onko Kätilöillä ollut joku vakkaripäivä esiintymiselleen kyseisillä festareilla, jos lähtisi riskillä lippujaupoille?
Ainakin kahtena viime vuotena on päätöspäivänä olleet.

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kätilöthän esittää tulevassa 2025 Kuopio rockissa muusiikkia joka on säestetty Kuopion kaupungin sinfonia orkesterin kanssa.

Turmion Kätilöt ovat totta kai aina siellä soittaneet (Kuopio Rock) ja nyt se tulee olemaan hieman erilainen (Speggeli/ spektaakkeli) näin savolaisittain joka soitetaan hienommin ja sen takia Kätilöitä tullaan katsomaan.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy