Väärä sivurajaheitto
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- OJ, Kouvolan Edustuskiekko ry, The Villans
Kenen? Meitsiltä löytyy kuitenkin Aki Heinon maila..
Niin kenen?
Itsellänihän on Hannu Kamppurin maila. Ja on myös muutama omakin maila.
Tuostahan saattaa häkki heilahtaa:Itsellänihän on Hannu Kamppurin maila. Ja on myös muutama omakin maila.
Ihmetyttää että pelistä(PC:n) ei ole jatkoajassa mitään puhetta.
Kävin saunassa tänään, pesin hiuksen terva-shamppoolla.
Ehkäpä nykyisin näitä pelejä pelataan enemmän isoilta HDTV ruuduilta konsolien kautta. Tiedä sitten miksei PC versiosta niin ole juttua.
Itse olen ymmärtänyt, että tervashampoo olisikin tarkoitettu hiusten pesemiseen, ei silmien.Tämä ei ollut tosin turha tieto, joten on mainittava, että tervashampoo kirvelee varmasti eniten silmissä kaikista shampoista.
Itse olen ymmärtänyt, että tervashampoo olisikin tarkoitettu tarkoitettu hiusten pesemiseen, ei silmien.
Itse pesin tänään hiukseni merkillä "Erittäin Hieno Suomalainen Shampoo".
Nimimerkin Tarinankertoja allekirjoitus kirjoitti:On Vain Yksi Raimo Helminen
Kävin saunassa tänään, pesin hiuksen terva-shamppoolla.
Turhaa tietoa tai ei, mutta shampoo kirjoitetaan nykyään sampoo.
Minulla on Teemu Selänteen Titan -merkkinen maila, jolla Teemu itse on pelannut.Nokitan. Kaapista löytyy Jukka Tiilikaisen vanha bauer.
Katsoin shampoopullojani ja niissä molemmissa lukee "shampoo". Kait ne firmat itse tietävät, mitä kauppaavat. Tämän jälkeen katsoin vielä Gummeruksen Suuresta Sivistyssanakirjastani ja sieltä löytyy sekä "sampoo", että "shampoo".Turhaa tietoa tai ei, mutta shampoo kirjoitetaan nykyään sampoo.
Voin sinulle sen verran kertoa että tuo PC-versio on täysin paska, jälleen kerran pelkkä kokoonpanopäivitys, joka ei ole edes ajantasalla.NHL 09 on julkaistu PC:lle.
Ihmetyttää että pelistä(PC:n) ei ole jatkoajassa mitään puhetta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sampoo
Wiki sanoo, että kummatkin käy. Eli tietosi on väärä ja Wiki on aina oikeassa.
Kiitos ja näkemiin. Toivottavasti seuraavalla kerralla onnistaa.
Mutta kotimaisten kielten lautakunnan ja kielitoimiston suosituksen mukaan tuo sana tulisi kirjoitta nykyään sampoo. Nih.
Pitkä tukka lämmittää mukavasti hartioita ja oikeastaan koko yläkroppaa, jos sattuu ilman paitaa olemaan.
Tämä ei ole mielipidekysymys, vaan kotimaisten kielten lautakunnan ja kielitoimiston suosituksen mukaan tuo sana oikeinkirjoitettuna on nykyisin seriffi eikä sheriffi. Vaatii vain vähän ajan kulumista, niin se tuntuu aivan luonnolliselta, mutta kieltämättä minustakin h-kirjaimen häviäminen niin tästä sanasta kuin muutamasta muustakin tuntui aluksi oudolta.
Yhtä lailla shamppanja on nykyään samppanja, shampoo on sampoo, shekki on sekki, shokki on sokki ja shortsejakin kutsutaan nykyisin sortseiksi. Sen sijaan lautapeliä tarkoittava shakki on edelleen shakki, sillä sakki tarkoittaa henkilöjoukkoa, porukkaa, jengiä. Slangisana shoppailukin vielä säilyy, sillä soppailua ei välttämättä heti oivalla tai se saattaa antaa mielikuvan esimerkiksi keiton kanssa puuhastelusta