(Turha) Levyraati

• 22 767
  • 652

kehveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Stiff Little Fingers - Alternative Ulster 7
- Tyly video. Irkkumeininki. Tulee itselle tutinaa jalkaan. Iskee.
Sellainen välikommentti, että tuo video ei ole bändin itsensä tekemä, enkä ole varma mitä ovat siitä mieltä. Itse kappale on vuodelta 1978, vai oliko 1979(?), ja videomateriaali ehkä vuodelta 2021. Joku sitten ajatellut laittaa ne yhteen.

Belfast oli kyllä mielenkiintoinen paikka käydä aikoinaan. Baareissa mietti hieman tarkemmin, että mitäs sitä nyt suustaan päästääkään ja jykevät panssariautot kadulla odottamassa kun hortoilet ulos.

Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Sellainen välikommentti, että tuo video ei ole bändin itsensä tekemä, enkä ole varma mitä ovat siitä mieltä. Itse kappale on vuodelta 1978, vai oliko 1979(?), ja videomateriaali ehkä vuodelta 2021. Joku sitten ajatellut laittaa ne yhteen.
Ok, juu en huomannut tuota. Sopi tuohon musiikkiin.

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Texas Moose
Gary Moore & Phil Lynott - Parisienne Walkways
- legendaarinen biisi legendaariselta kaksikolta. 9

Primordial - Wield Lightning to Spit the Sun
- ihan uusi tuttavuus tää bändi. Ihan ok mutta joku ei vaan napannut tossa laulajan äänessä. 6

Stiff Little Fingers - Alternative Ulster
- punkki on aina hyvää vaikka se olisikin paskaa. 8

Therapy? - A Moment Of Clarity
- therapy toimii aina. 8

My Bloody Valentine - When You Sleep
- mä odotin jotain metalcore paska örinää bändin nimen perusteella mutta tää oli ihan hyvä. 7

Dropkick Murphys - Fields of Athenry
- oma

Hozier - Take Me To Church
- liikaa kuullut tätä biisiä ja se ei ole hyvä asia. Ei jatkoon. 4

The Cranberries - Ode To My Family
- kova bändi ja biisi. Onneksi ei osunut valinta Zombieen. Tykkään 9 pisteen verran.

Snow Patrol - Open Your Eyes
- mä oon jonkun Snow Patrolin biisin kuullut aiemminkin mutta tää oli uusi tuttavuus. Ihan ok, parani loppua kohti. 7

Enya - Only Time
- oonhan mä tän kuullut ennenkin. Enya on ihan hyvää tausta musiikkia. Annetaan vaikka 7.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jännä juttu. En ole koskaan ajatellut, että tykkäisin erityisesti irlantilaisesta musiikista. Mutta nythän meillä on tässä ainakin minun makuuni koko Levyraatihistorian paras kattaus!

Alle 10-vuotiaana tykkäsin kitarasankareista. Gary Moore oli kova. Ja tietenkin The Shadows. Sen jälkeen on tosin jäänyt tiluttelujen kuunteleminen pikkaisen vähemmälle. Lynott on puolestaan Irlannin oma Remu. Joutui varmasti kokemaan vaikka mitä, mutta oli luultavasti myös sellainen tyyppi, jolle ei toista kertaa vittuiltu. Harmikseni joudun kyllä sanomaan, että miten onkin nämä muusikot sitten saaneet aikaseksi jotenkin näin kädenlämpöistä kamaa. Ei ihan osu meikän makuun. 4

Tällaista en ole sen sijaan kuunnellut oikeastaan koskaan. Varmaankin jonkinlaiseksi pakanametalliksi tätä voisi kutsua? Musiikissa yhdistetään ihan hyvin sekä perinteet että moderni metallimusa, mutta laulun konventionaalisuus yllätti negatiivisesti. Jotain erottuvaa olisin kaivannut siihenkin. Ihan jees ja pätkii ainakin kaikki viikinkihevit ja muut tursakset ja turilaat, jotka väittävät ammentavansa kansanlauluista ja historiasta. Mun kärsivällisyydelle 7 minuutin tasapaksu biisi on kuitenkin liikaa, mutta muuten vähän jopa yllätyin siitä, että tykkäsin tästä. 6

Teininä en paljon muuta kuunnellutkaan kuin 70-luvun brittipunkkia. A-ryhmässä oli Advertsin lisäksi mm. Damned. Mutta Stiff Little Fingers tuli sitten kyllä jo heti siinä toisessa korissa. Nobody's Hero saisi 11 pistettä. Tämäkin on hyvä biisi, mutta ei läheskään yhtä hyvä. 8

Therapy oli minulle yksi kaikista tärkeimmistä 90-luvun bändeistä. Troublegum räjäytti tajuntaa ja iski angstiseen teiniin kuin Tauskin nyrkki tyttöystävänsä naamaan. Infernal Love olikin sitten vähän yllättävä seuraaja sille ja tiedän, että läheskään kaikki eivät siitä ilahtuneet. Itse ilahduin niin paljon, että oli ehkä eka omilla rahoillani ostamani bändipaita: sininen, ja sellainen miksi sitä värjäystekniikkaa nyt sanotaankin, kun kääritään paitaan kumilenkillä rulla ennen värjäämistä. Tämä oli yllättävä poiminta hienolta levyltä. Itse en olisi malttanut kiusausta laittaa Stories, jonka laini "happy people have no stories" on ollut yksi elämäni kantavia viisauksia. Mutta tämmöinen yllärihän se on oikein kiva! 10

oma

Bostonin irkkujen punkkiakaan en ole koskaan varsinaisesti kuunnellut, mutta eihän Dropkick Murphysilta ole kukaan voinut välttyä. Eikä ole syytäkään. Sellainen bändi, joka on kyllä aina täysin tunnistettava. Veikkaisin, että pidemmän päälle ja selvinpäin kävisi tylsäksi, eli toimii lähinnä joko maistissa tai pieninä annoksina. Onhan tässä nyt vähän sellaista amerikkalaisten versiota irlantilaisuudesta. Ja amerikkalaisilla hommat tuppaavat monesti menemään helposti vähän överiksi. 6

Tässä on hyvä esimerkki siitä, mitä kaiken maailman talent-idols-ohjelmat ovat tehneet pop-musiikille. Niissä kisataan siitä, kuka laulaa parhaiten ja briljeerataan sitten jos vaikka minkälaisella äänialojen vaihtelulla ja muulla teknisellä taituruudella. Niin kuin tässäkin tämä kaveri esittelee osaamistaan kuin Ritari Ässä rintakarvojaan. Lopputuloksena sitten tulkinta, joka ei tunnu millään tavalla rehelliseltä tai välitä ainakaan minulle mitään tunteita. Musiikki jää taustalla tyylikkään vähäeleiseksi, eli jos laulaja vaan vetäisi vähän mutkia suoraksi ja rääkyisi suoraan sielustaan tai murisi munaskuistaan, niin tässä voisi olla ihan hyvänkin biisin aineksia. Nyt jää hömpäksi ja humpaksi kuin euroviisuissa konsanaan. 2

Ei riittänyt pokka laittaa Zombieta? Moni väittää, ettei tiedä muita biisejä Cranberriesiltä. Lingerin nimi ei välttämättä vielä soita kelloja, mutta heti kun sen laittaa soimaan, niin ai juu tämä. Ja sitten on Salvation ja No Need To Argue ainakin. Ja tämä. Hieno sävellys ja slovariksi paikoitellen sopivan rosoinen kuitenkin. Suzanne Vegan Tom's Diner tulee aina mieleen noista tyt-tyt-tyy-kohdista. Mutta ei ole huono mielikuva/pöllintäkohde se. 7

Nyt jos olisi samalta bändiltä laitettu Run, niin mää laulaisin mukana, ehkä vähän itkisin ja sitten sen jälkeen antaisin kympin. Tässä on aika prikuulleen samat elementit, mutta ei vaan ole biisinä läheskään yhtä hyvä. Biisin nimestä tulee muuten automaattisesti ekana mieleen tämä MTV/Jyrki-videoaikakauden tykitys. Mutta ehkä kovin saman niminen biisi on kuitenkin tämä. 5

Enya - Only Time

Voi vidalis, alkaako telkkarista Mestareiden liiga! Onhan tässä tällaista ajattoman ja legendaarisen hymnin tunnelmaa. Artististakin tuli mieleen jotenkin mystinen hahmo, onko sitten tietäjä, parantaja vai noita? Kaunista, omaperäistä ja hyvin tehtyä pop-musiikkia. 6

Tincat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Carolina Hurricanes
Gary Moore & Phil Lynott - Parisienne Walkways 6
- Gary Moorelta ei voi odottaa vähempää kuin hienoa kitaran soittoa. Muuten biisi jäi vähä laimeeksi.

- Oma biisi

Stiff Little Fingers - Alternative Ulster 5
- Iha kiva mut en välttämättä kuuntelis toiste.

Therapy? - A Moment Of Clarity 7
- Tämähän oli yllättävän hyvä.

My Bloody Valentine - When You Sleep 6
- Ärsyttävästi laulu jää musiikin varjoon. Muute ois voinu olla parempi.

Dropkick Murphys - Fields of Athenry 8
- Säkkipilleistä plussaa! Muutenki menevä biisi.

Hozier - Take Me To Church 2
- Tätä tuli liikaa joka tuutista aikoinaa.

The Cranberries - Ode To My Family 6
- Doloresin ääni on aina niin upea.

Snow Patrol - Open Your Eyes 4
- Tää jäi vähän piippuun.

Enya - Only Time 5
- Enya on mulle sellaista ahdistuksessa rauhoittavaa musiikkia. Muuten ei tuu kuunneltua. Kaunis ja rauhoittava ääni hänellä.

kehveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Gary Moore & Phil Lynott - Parisienne Walkways 7
-Olipas kyllä unenomainen ja rauhallinen teos. Ainoa havahtuminen tapahtui siinä puolenvälin tienoilla, kun Gary päätti raapaista aavistuksen riipaisevammin. Vähän jäin jotain lisää vielä juuri tältä laululta odottamaan.

Primordial - Wield Lightning to Spit the Sun 6
-Alku antoi odottaa PALJON! Sitten tuo puhdas laulu tuli itselleni ikään kuin polvena kulkusille ja kun neljän minuutin jälkeen alettiin vielä vääntämään tosissaan, niin pisteet alkoivat tippua. Lopun yli minuutin instrumentaaliosuus taas nosti pisteitä. Sinällään aika tasainen kappale, joka pisteiden muodossa meni kuitenkin vuoristoratana.

-oma

Therapy? - A Moment Of Clarity 7
-Therapy?:n kohdalla täytyy tunnustaa, että tutustuminen on jäänyt aika pahasti sen Hüsker Dü coverin (Diane) varaan, joka oli kyllä ihan hyvä. Joskus jollain festareilla olen ehkä livenäkin "kuunnellut", mutta oma kuntoni ei liene ollut tuolloin ihan optimaalinen? Musiikillisesti ei ehkä silloin aikoinaan ollut tarpeeksi raskas, mutta nyt kuunteli kyllä mielellään. Pitäisi sivistää itseään paremmin tämän pitkäikäisen bändin suhteen. Tämäkin kappale parani jokaisella kuuntelulla. Saa nähdä joudunko vielä palaamaan aiheeseen ja nostamaan pisteitä...

My Bloody Valentine - When You Sleep 6
-Voi kun @Everton olisit valinnut sen The Undertonesin ja ennen kaikkea Teenage Kicksin, niin olisi ollut mielenkiintoista nähdä raadin pisteet sen ja SLF:n Alternative Ulsterin välillä. Itseltä olisi ainakin osalle Undertonesin kappaleista tullut se kymppi, ehkä tämä kappale juuri sen takia tuntuukin totta puhuen pettymykselle.
Ainakin omalla kohdalla päädyn aika samoihin fiiliksiin tästä ja raadin avauskappaleesta, jotain jään kaipaamaan lisää. Siinä mielessä kuitenkin hyvä valinta, että tulin viimein tutustuneeksi tähän nimeen, edes Wikipedian ja kokonaisen, ajatuksella kuunnellun, biisin verran. Nimi oli tuttu, mutta yhtään kappaletta en ollut varmaan ennen kuullut.

Dropkick Murphys - Fields of Athenry 6
-Omasta mielestäni Pogues hoiti tämän Irlantilaisen musiikin ja rockin yhdistämisen tavalla, johon harva pystyy. Dropkick Murphyskin on siinä suosionsa perusteella selkeästi onnistunut, mutta jättänyt itseni hieman kylmäksi. Tätä tyylilajia tuli kumminkin itsellä vastaan tietyssä vaiheessa NIIN paljon, että ähky iski.

Hozier - Take Me To Church 7
-Mietin omaksi kappaleekseni Sinead O'Connoria ja joko Nothing Comparesia 2 U:ta tai Take Me To Churchia. Sitten kun näin tämän, niin aloin ihmettelemään onko jompi kumpi coveri, mutta tämähän olikin tämä kappale! En ole kyllä montaa kertaa kuullut, mutta tuon kertosäkeen muistin. Miksiköhän artisti jäänyt itselläni niin unohduksiin? Aika "tuore" artisti kyseessä, eli olisiko tätä pitänyt automaationa jonain nuorisomusiikkina mihin ei ole jaksanut tutustua? Pelottava ajatus. Videota en ollut ennen nähnyt ja se teki kyllä kappaleesta vaikuttavamman.
Olisi ollut mielenkiintoista tässäkin tapauksessa nähdä pisteet, jos mukana olisi ollut Sineadin saman niminen, mutta eri kappale.

The Cranberries - Ode To My Family 10
-Olisin kyllä nostanut protestin jos tätäkään artistia ei olisi raadissa ollut, aika monia keskeisiä artisteja jäi kumminkin väkisin puutumaan. Kyllä tämä mulla olisi periaatteessa kympin biisi, mutta kun Zombie on (ihan valtavasta soitosta huolimatta) vielä parempi. Kaunis on. Tai no mennään sittenkin kympillä :)

Snow Patrol - Open Your Eyes 6
-Puoleen väliin asti odottelin, että koskas tämä nyt sitten lähtee ja sitten aloin toivomaan, että älä nyt vaan lähde! Neljän minuutin kohdalla valitettavsti antoivat periksi, mutta eivät vetäneet totaalisen överiksi. Ihan nätti haikailu. Tuossa laulutyylissä suuri riski, että menee mun kirjoissa ärsyttävien asioiden puolelle, mutta ihan hoiti vokalistikin osansa täysin ok tasolla.

Enya - Only Time 7
-Tämähän ei oikein koskaan ole ollut musiikkia, jota kotona kuuntelisin, mutta kuuluu mielestäni niin täysin niihin artisteihin, jotka tällä teemalla varustetussa raadissa pitää olla mukana. Yllättävän kovatkin pisteet näköjään annoin :)

Viimeksi muokattu:

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
6

5

6

5

6

7

8

9

7

Enya - Only Time
10

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
-Ärsyttävä versio, kun jää tuo teema soimaan kitaralla säkeistön taustalle. Luo tasapaksuutta ja vähentää aina niin tärkeää dynamiikkaa. Siis onko tämä joku mashup, aivan outo versio? Nuo laulustemmat ei tuossa väliosassa osu jotenkin yhtään, kuulostaa kuin olisi eri biisistä tai siltä, että monitori mennyt pimeäksi, eikä kuule omaa ääntä. Muistelin, että tää on aivan kiva tunnelmalurittelu, mutta tämä kyseinen versio on aivan kamala. 1

-Ai että kun säröt lähtee alussa, niin olen taas 18-vuotias! Jykevää, mahtipontista, täyteläistä, synkkää, melankolista. Alavireveikkauksia saa myös laittaa, itse lähtisin maltillisesti perus D:stä, voi olla alempikin. Puhdas laulu plussaa, mörinä vie usein tusinasuuntaan. Auttaa paljon, että tämä kaveri osaa oikeasti laulaa aivan kelvollisesti. Tuo oktaavin nosto loppuosaan menee kyllä aivan äänialan rajoilla, mun mielestä pysyy kuunneltavan puolella. Tulee mieleen tunnelmaltaan sellainen klassikko, kuin Bathory – One Rode to Asa Bay. Erinomainen yllätys, näitä tapahtuu harvoin nykyään! 10

-Jotain punkkia tämä ilmeisesti on. Tämä on tällainen ralli. Mulla on aina tökkinyt punkissa sellainen puolivillaisuus, joka naamioidaan asenteeksi. Tässä ei esimerkiksi laulua ole edes yritetty saada kuulostamaan millään tavalla tasapainoiselta tai harmoniselta, vaan se on jätetty tuollaiseksi diskanttisärinäksi ja heikko laulutaito kuulostaa vieläkin paskemmalta. Belfastissa on ilmeisen ankeaa ollut joskus, tämä musiikki ei ole auttanut asiassa. 1

-Oma

-Onpa miksattu laulu alas. Eikö tämä pitäisi näissä shoegazeissa tehdä niin, että laitetaan aivan överi kaiku ja sitten sen takia ei saa sanoista selvää. Noh, se on nykyaikaa. Joka tapauksessa kuulunee tyyliin olla metafora sille, että mumisee nolona niin, ettei kukaan saa selvää mitä sanoo. Sitten tuijotellaan varpaita kädet taskussa ja hartiat korvissa. Tässä toimii kohtuudella tuo venyvä kasettinauha -efekti, jota yleensä inhoan. Lisäksi eniten basarin kuuloinen virvelisoundi, mitä olen ikinä kuullut. Muuten aika positiivinen duuribiisi. Kun ei ole nostalgiataakkaa itsellä tämän tyylisiin biiseihin, niin tulee vähän sellainen tämäkin tehdään nykyään paremmin -fiilis. Hiukan sellainen yes, but no. Ei huono, ei hyvä. 5

-Tämä on sellaista, jota voisi kuunnella kohtuullisen tukevassa tuiterissa tuoppi kädessä jossain turrereissussa irkkupubissa. Nyt tämä kuulostaa vähän siltä, kuin olisi nauhoitettu tuhdissa tuiterissa. Nilkat nyrjähtää kun yrittää kävellä tuon ensimmäisen säkeistön tahtiin. Tässäkin laulutaitoa paikkailtu asenteella, vieläpä useiden lauluraitojen voimin. Säkkipilli jotenkin kruunaa kaiken sen, mitä en haluaisi kuulla meininkirokissa. Näiltä on kuullut kaikki biisit, kunhan on kuullut sen ensimmäisen. 1

-Biisi lähtee soljumaan siten, ettei siitä saa oikein mistään kiinni. Aina vain uuden kumpareen taakse humps, ja sitten taas seuraava. Ärsyttävä laulutyyli vielä tuossa alussa, kun vetää sinänsä teknisesti hyvin, mutta jotenkin sillä tavalla laiskasti, ettei raaski aukaista suuta, vaan laulaa sieltä huulten välistä. Hyvä laulaja, keskinkertainen ääni. Selvästi lähdetty myös ääni edellä toteuttamaan tätä, mutta mulla jäi olo, että muutama pamauksen paikka jäi valjulla taustabändillä käyttämättä. Muistelin, että tää olisi ollut parempi. 1

-Tämä on tällainen mukava lurittelu. Aivan kaunis ja hyvin tehty. Kauniita stemmoja rakenneltu monipuolisesti ja toimivat hyvin kontekstissa. Tää laulaja tasapainoilee aina välillä siinä nuoralla, tuleeko sieltä se pikkukiekaisu nuotin perään. Tässä ei tullut, ainakaan liikaa. Oikein miellyttävä tekele, joskaan ei järisyttänyt sielua. 7

-Monetko punaiset valot ajettiin läpi videossa? Tässä rakennellaan hienon kiireettömästi tietä kohti kliimaksia. Ei turhalla kiireellä, vaan elementti kerrallaan. En tosin pidä itse sävellystä kovin kummoisena, mutta pisteet toteutuksesta ja sovituksesta. Eikä siellä perillä sitten kuitenkaan saatu pankkia kunnolla räjäytettyä. Noh, videollakin ajettiin kohti tuhnuisen utuista aamua. Vähän sellainen fiilis tästä kuitenkin lopulta jäi, vaikka hohtava nainen siellä lopussa odottikin. 6

Enya - Only Time

-Onko näissä kaikissa aina se joku tietty intervalli mihin nää Enyan biisit perustuu? Jotenkin niin tutun kuuloinen tuo lyriikattoman välikohdan laulu stemmoineen. Kaikkiaan oikein mallikkaasti soljuvaa, eikä mikään oikeastaan ärsytä. Tällainen olisi Twin Peaks, jossa ei ole mitään mystistä tai epäselvää, vaan kaikki tuodaan rehellisesti eteen sellaisena kuin se on. Tämän takia tämä on vähän tylsää. Positiivisen puolella kuitenkin selkeästi. 7

Ohhoh, tulipa jyrkästi arvioitua. Fiiliksen mukaan kuitenkin aina.

Viimeksi muokattu:

Les Crusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ducks
Gary Moore & Phil Lynott - Parisienne Walkways 8
Klassikko legendoilta. Ei oikein lähde kunnolla käyntiin missään vaiheessa, mutta se on mielestäni tarkoituskin tässä unenomaisessa tilutuksessa. Pidin, mutta en hullaantunut.

Primordial - Wield Lightning to Spit the Sun 6
Ei tuntunut alkavan tämäkään, mutta tykkäsin tästäkin. Mahtipontista, ja laulajan ääni miellytti korvaa.

Stiff Little Fingers - Alternative Ulster 2
Välimallin punkkia. Jos ei ole sulosointuisin laulaja, niin anna sitten edes asennetta. Se on kai se juttu punkissa. Ei sytytä rallattelu-punk yhtään.

Therapy? - A Moment Of Clarity 9
Tässä pakkokuuntelussa on paljon hyvää. Esimerkiksi se saa miettimään miksi en ole kuunnellut enemmän Therapya? Tämän kovatasoisen kierroksen löytö.

My Bloody Valentine - When You Sleep 2
Tekotaiteellista paskaa. Jos halusi herättää tunteita niin onnistui: alkoi vituttaa kun laulua ei kuule ollenkaan. Trendejä tulee ja trendejä menee, mutta aika harvoin on toimiva valinta tuottaa biisi huonosti.

Dropkick Murphys - Fields of Athenry 3
Hauska kombonaatio sinällään mutta ei toimi mulle kyllä yhtään tällainen. Irkkulaulu on väistämättä koomista ja säkkipilli tosissaan soitettuna on mun korvaan pelkkää ärsyttävää tinnitystä. Biisinä olisi muuten ollut ok ja persoonallisuudesta pari pistettä.

Oma

The Cranberries - Ode To My Family 8
Nostalgia puuttuu taas objektiiviseen pisteidenantoon. Zombies oli rasittava mutta tästä tykännyt aina. Persoonallinen, joskin samaan aikaan alanismorissettemainen lauluääni toimii. Biisi jäi Cranberriesin Robiniksi kun Zombies oli se Batman. Ehkä siihen oli syynsä kun tätä nyt vuosien jälkeen kuunteli. Todella hyvä biisi mutta ei klassikko.

Snow Patrol - Open Your Eyes 2
Olipas mitäänsanomaton. Odotin enemmän. Ärsyttävää odottaa koko ajan että koska biisi lähtee, ja sitten se ei koskaan lähde. Olo oli kuin Lostia katsellessa.

Evertonille sen sijaan kiitos Guano Apesin herättämisestä eloon!

Enya - Only Time 10
Joskus tämä oli vähän ärsyttäväkin, varmaan pilattu massiivisella radiosoitolla tai sitten ei vaan nuorempana riittänyt maltti tällaiseen. Nyt kuunneltuna en voi antaa kuin kympin. Ei tästä puutu mitään. Komea lopetus tämän viikon raadille.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Oma

7
Varsin mukavan kuuloista räimettä.

5
Ei tämä oikein lähtenyt. Videokin jätti hieman kysymyksiä ilmoille.

8
Terapia toimii aina!

5
Vähän kädenlämpöistä menoa. Jotain jäi puuttumaan.

7
Ihan OK ralli. Räväkkyyttä jäin hieman kaipaamaan.

2
Tämä jollotus ärsytti kymmenisen vuotta sitten (kun se soi joka tuutista) ja se ärsyttää näköjään edelleen.

8
Kaunis kappale, kuulin tämän nyt ensimmäistä kertaa vuosikymmeniin. Kyllähän tämä sen ainaisen Zombien voimasoiton jälkeen maistuu.

4
Vähän tuollaista puolivillaista läpsyttelyä (vrt. Coldplay). Ei vaan lähde.

Enya - Only Time
2
Ei aukea. Ei lähde. En ymmärrä. Nukahtamisongelmiin tämä varmasti auttaisi.

Gary Moore & Phil Lynott - Parisienne Walkways 6
Vähän laimea biisi. Tai itseasiassa todella laimea. Ei tässä oikein ollut muuta kuin tuo mukavan kuuloinen melodian pätkä.

Primordial - Wield Lightning to Spit the Sun 8
Mielenkiintoinen! Tykkäsin yllättävän paljon. Vähän jotain särmää puuttui, että olis ollut ihan kympin veto.

Stiff Little Fingers - Alternative Ulster 6
Aika perus ja aika tylsä. Kiukkua puuttui.

Therapy? - A Moment Of Clarity 9
Mahtava bändi. En ollut vuosiin kuullut tätä biisiä. Heti tuli sellainen nostalginen fiilis ja muistot mieleen kun ostin tän levyn aikoinaan ja kuuntelin todella paljon. Upea kappale.

My Bloody Valentine - When You Sleep 10
Joo, tässä tärähti heti nostalgia-mittari yhteentoista. Ihana bändi ja biisi.

Dropkick Murphys - Fields of Athenry 5
Hyvä tunnelma, mut kehno biisi. Säkkipilli oli ihan jees tässä. Yleensä kaikki pillit ja huilut saa hampaat vihlomaan, mut tässä ei ja siitä pisteet.

Hozier - Take Me To Church 9
Jos osallistuisin Idolssiin tai vastaavaan niin kiekaisisin tämän. Tämä biisi on mun salainen ihastus, enkä kerro siitä kenellekkään.

Oma

Snow Patrol - Open Your Eyes 6
Harmiton.

Enya - Only Time 4
Tämä alkoi vähän tuskastuttaa. Ei mulla jänne kestä yhtään tämmöstä ettei tapahdu mitään.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pahoittelut että venähti tämä, yöllä ajattelin että tässä on hyvin aikaa tehdä asioita, mutta sitten tuli joku sairaus joka vei yöunet ja aiheutti muita ikäviä asioita. Kiitos siis @kehveli joka laski joutessaan pisteet. Eli @Karpat46 voitti tällä kertaa ja saa päättää seuraavan teeman.

Therapy? - A Moment Of Clarity 7,778
The Cranberries - Ode To My Family 7,556
Primordial - Wield Lightning to Spit the Sun 6,444
Enya - Only Time 6,444
Gary Moore & Phil Lynott - Parisienne Walkways 6,111
Dropkick Murphys - Fields of Athenry 5,778
Stiff Little Fingers - Alternative Ulster 5,333
My Bloody Valentine - When You Sleep 5,333
Snow Patrol - Open Your Eyes 5
Hozier - Take Me To Church 4,889

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitos luottamuksesta.

Kuka tahansa saa nyt linkittää tähän ketjuun yhden teeman mukaisen itse valitsemansa kappaleen.
- Aikaa linkin lähettämiseen on perjantain ja lauantaihin vaihteeseen klo 00.00.
- Maksimimäärä kappaleille on yhteensä 10. Eli kun 10 viisua on täynnä tai määräaika päättyy saa alkaa arvostelemaan.
- Kuka tahansa voi alkaa arvostelemaan tänne siihen mennessä linkitettyjä kappaleita, jäävätään sen verran että omaa ehdotusta ei saa arvostella.
- Jokainen ehdolla oleva kappale tulee arvostella (paitsi se oma jos olet viisua tarjonnut ehdolle)
- Kaikki annetut pisteet yhdessä viestissä
- Asteikkona 1-10 (ei plussia, miinuksia tai puolikkaita pisteitä)
- Lisää myös kappaleen nimi viestin yhteyteen, joka helpottaa järjestäjän työtä. Siis kirjoita esittäjä ja kappaleen nimi Youtube-videon yhteyteen!
-
Äänestysaikaa sunnuntaihin 30.3. klo 23.57 asti.
- Äänet lasketaan maanantain aikana.
- Unohtuiko vielä jotain?

Tämän viikon teemana on kaupunki. Pelkkä city, stad tai kaupunki ei kuitenkaan riitä, vaan biisin nimessä tai sanoituksissa tulee olla mainittuna joku spesifi kaupunki, kuten London, New York, Kemijärvi tai 東京. Kieli vapaa.

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Afghan Whigs – Algiers

-

Hypocrisy - Roswell 47

-

The Midnight - Los Angeles

-

Lille Roger - Hamburg -35

-

The Clash - London Calling

-

Kiss - Detroit Rock City

-

InnerLife Project feat. Linda Ganzini - Vancouver City

-

Rainbow - Gates of Babylon

-

Terveet Kädet - Tornion kevät

-

Beast in Black - One Night in Tokyo

-

10 biisiä kasassa. Eikun arvostelemaan!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy