Minä myöhästyin ihan totaalisesti tältä kierrokselta, mutta osallistun silti arviointiin. Tällä kertaa arvioinnin sijasta lähinnä arvailen. En nimittäin katsonut, että kuka on laittanut minkäkin biisin. Karpat46 lienee isäntänä ainakin jollain biisillä mukana, mutta muuten laitetaan melkoinen kasa lottopalloja pyörimään.
The Afghan Whigs – Algiers
Pitkän uran tehnyt bändi, levyjä voi olla jopa parikymmentä. Minulle tutuin siitä, että sai aina musalehtien arvosteluissa huippupisteet, mutta haastatteluita tai lehtijuttuja ei varmaan ole montaa ainakaan suomalaismediassa ollut. Veikkaan, että kaikki raatilaiset eivät ole edes kuulleet tällaisesta bändistä koskaan? Vähän klassinen "kriitikoiden ja muusikoiden" lempibändi, joka ei ole kuitenkaan koskaan breikannut isolle yleisölle. Tavallaan jännä, koska kyseessä on kuitenkin ihan hyvin tehtyä musiikkia. Toisaalta eipä tässä biisissäkään nyt mitään varsinaista hittipotentiaalia ollut ja ruoskaniskut tai muut taustan hälyäänetkään eivät oikein koukuiksi kelpaa. Tosin jos olen yhtään kartalla, niin Greg Dullia ei luultavasti paljon hitit saati sitten muiden mielipiteet paljoakaan ole kiinnostanutkaan. Mutta minkään fiilispohjalta arvioita tekevän tämän raadin pirkkoliinamaan biisihän tämä ei ole, vaan ennemminkin kulausthomassonin tai jonkun muun sibbeläisen. Jos en nyt sotke nimimerkkejä mielessäni, niin sehän on ollut justiinsa
@Karpat46, kuka on arvioissaan tuonut esille musiikin teoriapuolta ja sen semmoista.
6
Hypocrisy - Roswell 47
Ruotsalaista teknistä metallia, tämä voisi olla
@Ollakseni. Asennetta yrittävät esittää, mutta vähän lussuksi jää.
4
The Midnight - Los Angeles
Kansikuvasta ja synaintrosta tulee mieleen joku tämän vuosituhannen leffa, joka sijoittuu synkkään nykyaikaan, mutta johon haetaan kontrastia kasarinostalgisella musiikilla. Olisikohan esimerkiksi Drive ollut sellainen leffa. Kasarilla tehtiin ihan hyvääkin musaa, mutta olihan sen aikakauden soundi ihan rehellisesti sanottuna niin karseaa paskaa, että en ymmärrä yhtään miksi joku vapaaehtoisesti ja ihan tosissaan haluaisi tuoda sitä edes yhden biisin verran takaisin? 15 ekaa sekuntia olivat mielenkiintoisimmat, sen jälkeen oli aika kidutusta minulle.
@Breeze Harbour laittaa yleensä jotain sellaisia metalcore-bändien biisejä, mistä en ole koskaan aiemmin kuullut, ja joista en tykkää yhtään. Tämä nyt ei ole metalcorea nähnytkään, mutta kaksi muuta täppää kolmesta osuisi.
1
Lille Roger - Hamburg -35
Ei kai kukaan kehtaisi näin härskisti
@mikko600 kopioida? Ei voi siis olla kukaan muu. Samalla selvisi, että missä mies on luurannut, kun ei ole palstalla näkynyt. Sehän on ollut näytteidenkeräilymatkalla Ruotsissa. Tämä esitys on löytynyt kuninkaallisen kokeellisen audiotaiteen tutkimuskeskuksen arkiston roskalavalta. Ei ole ollut edes hörhöjen mielestä säilyttämisen arvoinen kulttuuritallenne. Mutta hauskaahan tässä on, että tekijä on oikeasti varmasti hinkannut sämplejä ja soundeja tämän eteen tunteja ja tunteja, kunnes on lopulta ollut tyytyväinen. Tähän. En jätä kuitenkaan viimeiseksi, koska on tässä sielua enemmän kuin vaikkapa tuossa edellisessä.
3
The Clash - London Calling
Ehdin nähdä Joe Strummerin livenä. Aurinko paistoi Törnävänsaarella ja kippistettiin kaverin isoveljen kanssa povarissa salakuljetettuja pulloja. "Ai sullakin oli Sorbusta". Onhan tämä aivan ikoninen klassikko ja hieno biisi, mutta onko liian kulunut. No ei kai tämä voi samalla tavalla kulua kuin vaikka joku God Save The Queen. Hitsi kun muistaisi, että kuka laittoikaan Dead Kennedysiä. Veikataan nyt vaikka
@Tincat. Au-au-auu
9
Kiss - Detroit Rock City
Kiss on mun mielestä ollut laskelmoitua musiikkia lapsille. Ja ei kai bändikään ole sitä peitellyt erityisesti, että menestystä on mitattu sänkyyn saatujen misukoiden määrällä ja taalamäärällä tilillä. Alle kymmenen vanhana soittelin itsekin ilmakitaralla Kissiä ja Bon Jovia. Sittemmin on jäänyt vähemmälle. Mutta kyllähän molemmat näistä hittibiisejä ovat osanneet tehdä. Tämä on ehkä jopa vähän poikkeuksellinen Kiss-biisi, että vähän jopa uskon tätä rokkia. Että jotain tulee sielusta ja munaskuistakin, eikä vaan hittituottajan laskemista kaavoista.
@CuJo#31 tykkää vanhoista pieruista ainakin enemmän kuin minä.
5
InnerLife Project feat. Linda Ganzini - Vancouver City
Intron perusteella olin varma, että
@Arnold on laittanut meille eurodancea, mutta ei tämä nyt sitten sitä ollutkaan. Onko meillä raadissa joku ravettaja? Tällainen voisi soida aamusta, kun kaikki on jo vähän väsyneitä. Niin on ainakin tämä kappale. Ei mulla ole mitään hajua keltä tämä voisi olla, joten mennään tuolla Arnoldilla.
1
Rainbow - Gates of Babylon
Ei hitsi. Tässäkin on taas mestarivanhapieru asialla, mutta ei
@CuJo#31 nyt kahta biisiä ole voinut laittaa. Heitetään nyt sitten vaikka
@WarWas. Mutta sanokaa nyt joku, että mikä Timo Kahilaisen esittämä Kummeli-hahmo Ronnie James Diosta tulee mulle mieleen? Ihan yksi yhteen jonkun kanssa. Ei se se kreikkalainen rajusti hikoileva Demmis Roussos ole, mutta joku muusikkohahmo kuitenkin. Ai niin biisikin. No enhän mie tällaisesta tykkää, vaikka monen mielestä merkittävää musiikkia onkin. Sellainenkin mielipide ihmisille suotakoon.
2
Terveet Kädet - Tornion kevät
No nyt! Ekana tuli tietysti mieleen
@hooceebruins, mutta kyllä mä luulen että tämän mestariteoksen meille tarjoili
@kehveli. Tai sitten palstalla on joku neljäskin parhaan mahdollisen musamaun omaava henkilö. On muuten kaikkien aikojen parhaita levyn kansiakin. Mulla on c-kasetilla tämä biisi radiosta nauhoitettuna. Toimittajan piti soittaa Pissaa ja paskaa, mutta soitti Tornion kevään. Korjasi sitten virheensä ja sanoi: "koska Pissaa ja paskaa on ihan yhtä lyhyt kappale, niin kuunnellaanpas se sitten saman tien tähän perään". Kun ei voi antaa arvosanaa 11, niin on tyydyttävä arvosanaan
10.
Beast in Black - One Night in Tokyo
Video oli poistunut, mutta löysin ainakin jonkun version Youtubesta. Tosin ekana luulin, että nyt on mennyt videoiden nimet sekaisin. Olen nimittäin luullut, että Beast in Black on jonkinlainen ihan oikea metallimusiikkibändi, mutta tämä musahan oli ihan jotain kolmen pennin E-Typeä. Aikamoinen saavutus saada reiluun kolmeen minuuttiin ahdettua näin paljon asioita, mitä musiikissa inhoan. Mulla ei myöskään ole mitään arvausta siitä, että kuka tällaista voisi kuunnella. Ehkä
@KaljaVeikko tarpeeksi kaljapäissään?
1