(Turha) Levyraati

• 23 347
  • 665

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Viimeksi muokattu:

Les Crusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ducks
The Afghan Whigs – Algiers 7
Mikä biisi alkaa tuolla samalla kompilla? Tai varmaan monikin, mutta ei tullut mieleen kuin Viidestoista yö. No se unohtui nopeasti kun uppoutui kuuntelemaan biisiä ja tuijottamaan videota. Sehän oli tyylipuhdas lyhytelokuva ja väkevä sellainen. Hieno, uusi tuttavuus mulle tämä. Komea lauluääni ja komeasti loppuun asti rullaava biisi. Ei vaadi mitään hienouksia tällainen.

Hypocrisy - Roswell 47 4
En ole örinämetallin ystävä, mutta jos sinne mennään, niin miksei sitten kunnolla? Tämä oli lähestulkoon instrumentaali, niin alas oli laulu miksattu. Biisinä ihan hyvä.

The Midnight - Los Angeles 4
Ensimmäinen etäisesti tuttu biisi, mutta ei kyllä puhuttele mua yhtään. Todella kliinistä konemusiikkia yhdistettynä lauluskeleen. Biisin yli 40 miljoonaa spotify-kuuntelua kertoo jostain muusta, mutta mulle tämä kuulostaa tekoälyllä tehdyltä tusinaralliltq. Ei huono, mutta mitään ei jäänyt tästä. Ei edes ärsytystä.

Lille Roger - Hamburg -35 1
Ensimmäisen kerran (Turhan) Levyraadin historiassa jäin sanattomaksi. Yhdessä pisteessä on kahdeksan liikaa. Meinasi mennä saman toistamiseksi, mutta onnistui kohoamaan loppua kohti vielä sairaammaksi. Taas on avarrettu maailmankuvaa, ja tulihan tähän heittämällä enemmän sanoja kuin itse biisissä. Ja raadin myötä biisin kuuntelukerrat jotakuinkin tuplaantuu.

The Clash - London Calling 7
Tällä klassikolla 400 miljoonaa kuuntelukertaa edellistä enemmän. Tämä biisi tuli itsellenikin ensimmäisenä mieleen kun teeman näin. Reggae-punk ei voi olla huonoa. Hieno, nostalginen järkäle, josta ei voi olla pitämättä, mutta ei tämä silti itselleni erityinen ole ollut.

Kiss - Detroit Rock City
Oma

InnerLife Project feat. Linda Ganzini - Vancouver City 3
Toimiva taustamusiikki tälle Visit Vancouver -mainokselle. Olipahan hieno ja vaivalla väännetty timelapse! Biisille ei nyt hirveästi pisteitä lohkea, mutta kaikkea te löydätte.

Rainbow - Gates of Babylon 7
Hieno teos kaikinpuolin ja nuorta Dioa kuuntelee enemmän kuin mielellään. En tiedä mitä enemmän voisi biisiltä vaatia, mutta jostain syystä se on nyt ainoastaan seiska monitorilla. Ehkä jossain toisessa fiiliksessä kasi, jopa ysi.

Terveet Kädet - Tornion kevät 3
Miksei nykyään ymmärrettä tiivistää biisejä puoleen minuuttiin? Klassikkohan tämä on, vaikka ei taida ihan ikivihreän ”pissaa ja paskaa” -taideteoksen tasolle yltää. Klassikkokin voi kuitenkin olla paska klassikko.

Beast in Black - One Night in Tokyo 9
Ensimmäisen tuli mieleen miksen valinnut tätä klassikkoa:

Noh, Beast in Black on musiikillisesti aika paljon lahjakkaampi kuin Mike Tyson, ja mulle se iskee kuin Iron Miken oikea koukku palleaan. Kierroksen helmi -palkinto jäi tällä kertaa viimeiselle ehdokkaalle.

kehveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
The Afghan Whigs – Algiers: 8
-Olenkohan minä arvioinut tämän kappaleen jo jossain toisessa yhteydessä? Jatkoajan Youtube-levyraadissa? En ole varma, mutta pidän kyllä kappaleesta. Laulajan ääni toimii tässä hyvin ja musiikki kietoo otteeseensa.

Hypocrisy - Roswell 47: 7
-Ihan mukava tyylilajinsa edustaja. Ei mikään nopein, hitain, raskain tai raivokkain, mutta ei mitään liian pahoja puutteitakaan. Vähän ehkä hukkuu itsellä massaan, vaikka laulussa onkin omaa soundia.

The Midnight - Los Angeles: 6
-Tällainen rauhallinen syntikkafiilistely nyt ei ole se ihan omin kuppi teetä, mutta hyvin tehty tämä taitaa olla. Ei ainakaan näin ekoilla kuulemilla ärsytä mitenkään, vaan helisee tasaisen rauhallisesti alusta loppuun, vaikka laulun alkaessa olin ensin kauhuissani.

Lille Roger - Hamburg -35: 4
-Oho, tässäpä kuvaelma vuoden 1935 Hampurista. Puhuttiinko siellä jotain Hitleristä? Artistin tuotantoa ollut näköjään kaupan 7LP:n boksina ja 5cd:n boksi olisi edelleen saatavilla. Omalla tavallaan kyllä vangitsevaa, kun kuuntelee yöllä kuulokkeista, mutta tietokoneen omista kajareista päivällä ei toimi ihan samalla tavalla. Tuo 5 cd:n putkeen kuuntelu kiehtoisi kyllä kokemuksena, mutta voi jäädä testaamatta.

The Clash - London Calling
-Oma

Kiss - Detroit Rock City: 7
-Vähän hankalampi arvioitava. Kappalehan on klassikko, mutta itsellä kehittynyt vuosien saatossa antipatioita varsinkin Geneä kohtaan. Alku ja kertosäehän tässä ovat niin tunnistettavia ettei tosikaan, mutta nyt kun tätä pitemmän tauon jälkeen alkoi kuuntelemaan enemmän ajatuksen kanssa, niin ehkä tämä ei kuitenkaan yhtäjaksoisesti yllä samoihin sfääreihin, pientä tyhjä käyntiä siellä täällä? Ilman noita henkilökohtaisia antipatioita pisteet olisivat luultavasti silti 8-9.

InnerLife Project feat. Linda Ganzini - Vancouver City: 4
-Tuon tasaisen tumps tumpsin yhdistää teiniautoihin, mutta kyllähän tämä nyt kokonaisuutena hieman seesteisempi esitys on. Voisi mennä taustalla, mutta ei kyllä saanut parilla kuuntelulla minusta sen kummempaa tunnetta irti.

Rainbow - Gates of Babylon: 5
-Ronnielle ja Rainbow:lle tunnustusta, mutta juuri tämä kappale ei omia suosikkeja. Kappaleen kulusta tulee kauhean levoton olo, tapahtuu koko ajan liikaa. Laulu on kyllä komeata.

Terveet Kädet - Tornion kevät: 10
-No joo, kyllähän tuossa kympissä on paljon nostalgiaa mukana, mutta minkäs teet. Tornion Kevät on aina ollut itselle se rakkain Terveet Kädet ralli.

Beast in Black - One Night in Tokyo: 6
-Hitaamman alun jälkeen alkoi vauhdikkaita sankari-fiiliksiä puskea pintaan ja kertosäkeen tahtiin kelpaa varmasti tuoppia tai nyrkkiä puida ilmassa. Pidin tästä kuitenkin ehkä enemmän ensimmäisellä kuuntelulla verrattuna toiseen, mikä ei ole hyvä merkki.

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Texas Moose
The Afghan Whigs – Algiers

- nyt tuli kyllä puskista kova kappale. Ilmeisesti suht vanha bändi mutta ei ole itselle yhtään tuttu. Täytyy tutustua tarkemmin ja tämä saa 9 pistettä.

Hypocrisy - Roswell 47

- kunnon örinät tähän väliin. Vähän tasapaksu biisi ja olisi jotain koukkua vaatinut ehkä enemmän. Annan 7 pojoa.

The Midnight - Los Angeles

- olen joskus parempaakin syntsapoppista kuullut. Menettelee mutta vain 5 pisteen verran tässä raadissa.

Lille Roger - Hamburg -35

- et semmosta kurnutusta. Mulla rupes särkemään pää ja vituttamaan tätä kuunnellessa. 2 pistettä.

- legendaarista. Clash toimii aina vähintään 9 pisteen verran.

Kiss - Detroit Rock City

- kierroksen kovin, Kissi on itselle niin tärkeä bändi että voisin kirjoittaa vaikkapa romaanin asiasta. Destroyer on ehkäpä Kissin paras levy ja tämä taitaa olla levyn paras biisi. 10

InnerLife Project feat. Linda Ganzini - Vancouver City

- tyylikäs ja toimiva biisi. Basso olisi saanut jyskyttää kovemmalla volumella. Tää olisi hyvää musaa kuunnella autolla ajellessa yöllä. 7

Rainbow - Gates of Babylon

- kuten kehveli tuossa mainitsi niin ei se paras Rainbowin biisi mutta onhan tämä nyt kuitenkin niin hyvä että saa 8 pistettä.

Terveet Kädet - Tornion kevät

- oma

Beast in Black - One Night in Tokyo

- tiluttelut lähti hienosti mutta ehkä liikaa syntikkaa. Kova laulaja kyllä tämä kreikkalainen. Ihan ok. 6

Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minä myöhästyin ihan totaalisesti tältä kierrokselta, mutta osallistun silti arviointiin. Tällä kertaa arvioinnin sijasta lähinnä arvailen. En nimittäin katsonut, että kuka on laittanut minkäkin biisin. Karpat46 lienee isäntänä ainakin jollain biisillä mukana, mutta muuten laitetaan melkoinen kasa lottopalloja pyörimään.

Pitkän uran tehnyt bändi, levyjä voi olla jopa parikymmentä. Minulle tutuin siitä, että sai aina musalehtien arvosteluissa huippupisteet, mutta haastatteluita tai lehtijuttuja ei varmaan ole montaa ainakaan suomalaismediassa ollut. Veikkaan, että kaikki raatilaiset eivät ole edes kuulleet tällaisesta bändistä koskaan? Vähän klassinen "kriitikoiden ja muusikoiden" lempibändi, joka ei ole kuitenkaan koskaan breikannut isolle yleisölle. Tavallaan jännä, koska kyseessä on kuitenkin ihan hyvin tehtyä musiikkia. Toisaalta eipä tässä biisissäkään nyt mitään varsinaista hittipotentiaalia ollut ja ruoskaniskut tai muut taustan hälyäänetkään eivät oikein koukuiksi kelpaa. Tosin jos olen yhtään kartalla, niin Greg Dullia ei luultavasti paljon hitit saati sitten muiden mielipiteet paljoakaan ole kiinnostanutkaan. Mutta minkään fiilispohjalta arvioita tekevän tämän raadin pirkkoliinamaan biisihän tämä ei ole, vaan ennemminkin kulausthomassonin tai jonkun muun sibbeläisen. Jos en nyt sotke nimimerkkejä mielessäni, niin sehän on ollut justiinsa @Karpat46, kuka on arvioissaan tuonut esille musiikin teoriapuolta ja sen semmoista. 6

Hypocrisy - Roswell 47

Ruotsalaista teknistä metallia, tämä voisi olla @Ollakseni. Asennetta yrittävät esittää, mutta vähän lussuksi jää. 4

Kansikuvasta ja synaintrosta tulee mieleen joku tämän vuosituhannen leffa, joka sijoittuu synkkään nykyaikaan, mutta johon haetaan kontrastia kasarinostalgisella musiikilla. Olisikohan esimerkiksi Drive ollut sellainen leffa. Kasarilla tehtiin ihan hyvääkin musaa, mutta olihan sen aikakauden soundi ihan rehellisesti sanottuna niin karseaa paskaa, että en ymmärrä yhtään miksi joku vapaaehtoisesti ja ihan tosissaan haluaisi tuoda sitä edes yhden biisin verran takaisin? 15 ekaa sekuntia olivat mielenkiintoisimmat, sen jälkeen oli aika kidutusta minulle. @Breeze Harbour laittaa yleensä jotain sellaisia metalcore-bändien biisejä, mistä en ole koskaan aiemmin kuullut, ja joista en tykkää yhtään. Tämä nyt ei ole metalcorea nähnytkään, mutta kaksi muuta täppää kolmesta osuisi. 1

Ei kai kukaan kehtaisi näin härskisti @mikko600 kopioida? Ei voi siis olla kukaan muu. Samalla selvisi, että missä mies on luurannut, kun ei ole palstalla näkynyt. Sehän on ollut näytteidenkeräilymatkalla Ruotsissa. Tämä esitys on löytynyt kuninkaallisen kokeellisen audiotaiteen tutkimuskeskuksen arkiston roskalavalta. Ei ole ollut edes hörhöjen mielestä säilyttämisen arvoinen kulttuuritallenne. Mutta hauskaahan tässä on, että tekijä on oikeasti varmasti hinkannut sämplejä ja soundeja tämän eteen tunteja ja tunteja, kunnes on lopulta ollut tyytyväinen. Tähän. En jätä kuitenkaan viimeiseksi, koska on tässä sielua enemmän kuin vaikkapa tuossa edellisessä. 3

Ehdin nähdä Joe Strummerin livenä. Aurinko paistoi Törnävänsaarella ja kippistettiin kaverin isoveljen kanssa povarissa salakuljetettuja pulloja. "Ai sullakin oli Sorbusta". Onhan tämä aivan ikoninen klassikko ja hieno biisi, mutta onko liian kulunut. No ei kai tämä voi samalla tavalla kulua kuin vaikka joku God Save The Queen. Hitsi kun muistaisi, että kuka laittoikaan Dead Kennedysiä. Veikataan nyt vaikka @Tincat. Au-au-auu 9

Kiss - Detroit Rock City

Kiss on mun mielestä ollut laskelmoitua musiikkia lapsille. Ja ei kai bändikään ole sitä peitellyt erityisesti, että menestystä on mitattu sänkyyn saatujen misukoiden määrällä ja taalamäärällä tilillä. Alle kymmenen vanhana soittelin itsekin ilmakitaralla Kissiä ja Bon Jovia. Sittemmin on jäänyt vähemmälle. Mutta kyllähän molemmat näistä hittibiisejä ovat osanneet tehdä. Tämä on ehkä jopa vähän poikkeuksellinen Kiss-biisi, että vähän jopa uskon tätä rokkia. Että jotain tulee sielusta ja munaskuistakin, eikä vaan hittituottajan laskemista kaavoista. @CuJo#31 tykkää vanhoista pieruista ainakin enemmän kuin minä. 5

Intron perusteella olin varma, että @Arnold on laittanut meille eurodancea, mutta ei tämä nyt sitten sitä ollutkaan. Onko meillä raadissa joku ravettaja? Tällainen voisi soida aamusta, kun kaikki on jo vähän väsyneitä. Niin on ainakin tämä kappale. Ei mulla ole mitään hajua keltä tämä voisi olla, joten mennään tuolla Arnoldilla. 1

Ei hitsi. Tässäkin on taas mestarivanhapieru asialla, mutta ei @CuJo#31 nyt kahta biisiä ole voinut laittaa. Heitetään nyt sitten vaikka @WarWas. Mutta sanokaa nyt joku, että mikä Timo Kahilaisen esittämä Kummeli-hahmo Ronnie James Diosta tulee mulle mieleen? Ihan yksi yhteen jonkun kanssa. Ei se se kreikkalainen rajusti hikoileva Demmis Roussos ole, mutta joku muusikkohahmo kuitenkin. Ai niin biisikin. No enhän mie tällaisesta tykkää, vaikka monen mielestä merkittävää musiikkia onkin. Sellainenkin mielipide ihmisille suotakoon. 2

No nyt! Ekana tuli tietysti mieleen @hooceebruins, mutta kyllä mä luulen että tämän mestariteoksen meille tarjoili @kehveli. Tai sitten palstalla on joku neljäskin parhaan mahdollisen musamaun omaava henkilö. On muuten kaikkien aikojen parhaita levyn kansiakin. Mulla on c-kasetilla tämä biisi radiosta nauhoitettuna. Toimittajan piti soittaa Pissaa ja paskaa, mutta soitti Tornion kevään. Korjasi sitten virheensä ja sanoi: "koska Pissaa ja paskaa on ihan yhtä lyhyt kappale, niin kuunnellaanpas se sitten saman tien tähän perään". Kun ei voi antaa arvosanaa 11, niin on tyydyttävä arvosanaan 10.

Video oli poistunut, mutta löysin ainakin jonkun version Youtubesta. Tosin ekana luulin, että nyt on mennyt videoiden nimet sekaisin. Olen nimittäin luullut, että Beast in Black on jonkinlainen ihan oikea metallimusiikkibändi, mutta tämä musahan oli ihan jotain kolmen pennin E-Typeä. Aikamoinen saavutus saada reiluun kolmeen minuuttiin ahdettua näin paljon asioita, mitä musiikissa inhoan. Mulla ei myöskään ole mitään arvausta siitä, että kuka tällaista voisi kuunnella. Ehkä @KaljaVeikko tarpeeksi kaljapäissään? 1

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oho. Yksi helppo, yksi pääteltävissä oleva ja pari muuta lisäksi ihan tsägällä oikein. Lisäksi Cujon kohdalla meni 50/50 väärin. Ei huono suoritus, vaikka itse sanonkin!

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Oho. Yksi helppo, yksi pääteltävissä oleva ja pari muuta lisäksi ihan tsägällä oikein. Lisäksi Cujon kohdalla meni 50/50 väärin. Ei huono suoritus, vaikka itse sanonkin!
Iha päi sitä itseään sun arvailut :D
Kai sun pitäis tietää mun kuuntelevan Hypocrisya!!

Tincat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Carolina Hurricanes
Hetken jo pelkäsin et olin myöhässä ku oon päivissä sekasin mut tässä nämä huikeat arvioni.

The Afghan Whigs – Algiers 6
- Ihan kiva länkkäri video tässä.

Hypocrisy - Roswell 47 8
- Hypocrisy on hyvinki tuttu. Tämä biisi ei varsinaisesti kuulu suosikkilistalleni mutta oikeen hyvä.

- Oma biisi

- Sori mut tää oli iha hirvee.

The Clash - London Calling 8
- The Clash toimii aina.

Kiss - Detroit Rock City 3
- En oo ikinä hirveemmin välittänyt Kissistä eikä tää biisi tee poikkeusta.

InnerLife Project feat. Linda Ganzini - Vancouver City 8
- Voisin kuunnella tälläistä musiikkia kun ahdistaa.

Rainbow - Gates of Babylon 4
- Ei oikee lähteny.

Terveet Kädet - Tornion kevät 6
- Oisko ollu levyraati historian lyhin biisi. Ihan hauska.

Beast in Black - One Night in Tokyo 6
- Hyvä meno tässäki vaikka ei ole parhaimpia näiltä. Oon pitäny aina laulajan äänestä.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Mutta sanokaa nyt joku, että mikä Timo Kahilaisen esittämä Kummeli-hahmo Ronnie James Diosta tulee mulle mieleen? Ihan yksi yhteen jonkun kanssa. Ei se se kreikkalainen rajusti hikoileva Demmis Roussos ole, mutta joku muusikkohahmo kuitenkin.
Olisiko Kipin veljeksistä tuttu tuo Kahilaisen hahmo? Toki hiuksia on hieman vähemmän päässä kuin Ronniella.

Ai niin biisikin. No enhän mie tällaisesta tykkää, vaikka monen mielestä merkittävää musiikkia onkin. Sellainenkin mielipide ihmisille suotakoon. 2
Totta kai sinullekin suodaan mielipide (vaikka se täysin väärä tässä tapauksessa onkin). Arvosana suurennettu, jotta pointtini varmasti tulee selväksi kaikille!

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Totta kai sinullekin suodaan mielipide (vaikka se täysin väärä tässä tapauksessa onkin). Arvosana suurennettu, jotta pointtini varmasti tulee selväksi kaikille!

Kakkosen antaja on siis sinunkin mielestäsi ykkönen!

Näköjään aika monestakin Kahilaisen roolihahmosta voi tulla Dio mieleen. Ehkä oma muistikuvani on yhdistelmä näistä kaikista:

Suosikkijoukkue
taistelee elämästään
The Afghan Whigs – Algiers 5
-Odotin milloin tää biisi lähtee kunnolla käyntiin. Eihän se sit lähtenyt, vaan aika tasapaksu neljän minuutin jollotus oli. Annetaan nyt kuitenki vitonen ton pienen kitarasoolon ansiosta, joka oli ihan jees.

Hypocrisy - Roswell 47 4
-En tykännyt laulajan karjunnasta yhtään, liian monotonista mun makuun. Sinänsä sääli koska instrumentaalit oli kyllä sit taas kunnossa.

The Midnight - Los Angeles 10
-Mietin eka mikä bändi mulle tästä tulee etäisesti mieleen. Donkeyboy! Ja mähän tykkään siitä bändistä ihan hulluna, siispä tykkäsin tästäkin. Nää tulee näköjään syssymmällä Kulttuuritalollekin esiintymään. Pitäiskö mennä?

-Ei vittu. Taattua mikko-laatua eli pelkkää älämölöä vailla tietoakaan mistään melodioista tai musiikillisista hienouksista. Kestin tämän sekamelskan parissa ensimmäiset noin kolme minuuttia.

The Clash - London Calling 8
-Kuten oon ennenkin sanonut, niin punkilla ei voi mennä metsään mun kohdalla, eikä varsinkaan brittipunkilla.

Kiss - Detroit Rock City 9
-Heti kun biisi lähti soimaan, niin kuvittelin itseni lätkäpeliin, missä tämä soi pelikatkomusana. Kelpaa!

InnerLife Project feat. Linda Ganzini - Vancouver City 9
-Tää taitaa olla ihan puhdasta trancea? Tunnustaudun myös kyseisen musiikkigenren faniksi ja tätä biisiähän oli oikein kiva kuunnella!

Rainbow - Gates of Babylon 9
-Ei saa laittaa näin paljon hyviä biisejä samaan raatiin hei! Olihan tällekin aivan pakko ysi lätkäistä.

Terveet Kädet - Tornion kevät 1
-Pelkkää huutoa, ihan hirveetä tuubaa siis. Onneksi sentään kesto oli vain 43 sekuntia. Niin joo, kyllä sillä punkillakin voi näköjään metsään mennä jos on tämmöistä punkkia missä vaan huudetaan.

Beast in Black - One Night in Tokyo 8
-Tästä tuli musiikillisesti vähän mieleen hevimpi versio One Morning Leftistä. Ja sillähän ei metsään mennä!

Olipas mukava raati, kun kuudelle biisille kymmenestä sai antaa vähintään kasin!

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Video oli poistunut, mutta löysin ainakin jonkun version Youtubesta. Tosin ekana luulin, että nyt on mennyt videoiden nimet sekaisin. Olen nimittäin luullut, että Beast in Black on jonkinlainen ihan oikea metallimusiikkibändi, mutta tämä musahan oli ihan jotain kolmen pennin E-Typeä. Aikamoinen saavutus saada reiluun kolmeen minuuttiin ahdettua näin paljon asioita, mitä musiikissa inhoan. Mulla ei myöskään ole mitään arvausta siitä, että kuka tällaista voisi kuunnella. Ehkä @KaljaVeikko tarpeeksi kaljapäissään? 1
Naulan kantaan. Alle virallinen musavideo kun aiempi linkitys jostain syystä poistunut, alussa n. 20 sekuntia filleriä ennen kuin alkaa.

@Karpat46 voi halutessaan muokata oikean videon viralliseen video-listaukseen.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
The Afghan Whigs – Algiers 8
- Hieno tunnelma. Miellyttävä laulajan ääni. Uusi tuttavuus jälleen.

Hypocrisy - Roswell 47 2
- Örinätakuu, kuten joka kierroksella useampi. Ei tämä taitu meikälle.

The Midnight - Los Angeles 8
- Yömyöhän ajelumusiikkia, vaikka siellä enkelten kaupungissa. Rullaa mukavasti eteenpäin.

- Hämmennyin.

The Clash - London Calling 7
- Klassikko. Onhan tämä toimiva ralli.

Kiss - Detroit Rock City 1
- Eräs entinen työntekijä johdatti minut suurelle Kiss-inholle. En vain pääse vieläkään yli.

InnerLife Project feat. Linda Ganzini - Vancouver City x
- oma

Rainbow - Gates of Babylon 7
- Svengaavaa heviä, sitä parempaa klassikkoa taas. Pään pistää nyökkymään.

Terveet Kädet - Tornion kevät 4
- No en tule Tornioon tämän biisin kuunneltuani. Komppi hakkaa hyvin, mutta laulu oksettaa.

Beast in Black - One Night in Tokyo 10
- Pandoran "Don't You Know"-sample! Huikea synariffi. Itselle kolisee tällainen tarttuvuus!

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
-Oma

Hypocrisy - Roswell 47
-Tämä oli kova ysärillä. X-files ja skandimetallin kultainen vuosikymmen samaan aikaan. Raskasta ja klassista. Jostain syystä jossain piireissä oli trendinä, että tuo rähinä haluttiin haudata vähän taustalle. Nostalgian voimalla 7.

-Onko tämä sitä synthwavea? Onhan tässä sellainen mahtava kasariviba. Ferrari Testarossa alle ja Pacific Coast Highwayta luu ulkona kohti Sunset boulevardia. Aivan toimiva juttu, ei mitään ihmeellistä tai varsinaisesti sykähdyttävää, mutta tyylipuhdasta lajissaan. 7.

-Aluksi ajattelin, että tässä on tuon kuvan lapsen sydänäänet kohdusta tjsp. ja melkein herkistyin. Ehkä tässä oli lopulta kyse kuitenkin jostain banaalimmasta. Olisin kuunnellut mieluummin 5 minuuttia tuota pelkkää alun sykettä, ilman tuota huutoa. Sekin kuulosti siltä, niin kuin olisi vedetty jonkun vanhan kitaravahvistimen läpi. Ensimmäisestä minuutista 3.

-Aina jotenkin pitänyt tätä sellaisena renkutuksena, ilman isompaa tarttumapintaa. Mutta eihän tämä olekaan niin ärsyttävä mitä muistelin. Aivan letkeää, mutta ei mene soittolistalle. 5.

Kiss - Detroit Rock City
-Tämänkin pitäisi olla ärsyttävä, mutta jokin tuossa menee jalan alle. Koko ajan tunne, että joku kiilaa ja tempo kiihtyy ja kiihtyy. Lisäksi tuo säkeistön korkea kiekaisu toimii mulle hienosti. Heti sen jälkeen tuo hätäinen bassokuvio tuo hymyn huulille. Kitarasoolon taustalla kaksi ekaa kiertoa pelkät rummut taustalla! 9.

-Progressiivista kevyt trancea? Estetiikka kunnossa, tässä ei ole saundillisesti pienintäkään vikaa ja hyväilee ainakin mun korvia ja tärykalvoja. Noh, jos jotain hakee, niin jokin koukku pitäisi olla, nyt jää vähän taustamatoksi. Tai sitten lisää nostatusta ja vaikka sellaista särösynaa tuohon loppuun. Kiva matalahkon paraabelin muotoinen kaari. 8.

-En ole muuten ikinä kuullut tätä biisiä, ainakaan tietoisesti. Joku Kingston Wallin biisi tulee tuosta alun teemasta ja groovesta mieleen. Intia viboja. Mutta ei enempää paskan jauhantaa. Ääni on se, mikä kantaa tätä biisiä! On tuo vahvuus, tarkkuus ja karisma mitä miehestä lähtee aivan uskomaton. Silti kaikki kuulostaa helpolta, lähes letkeältä. Voiko olla yhtä aikaa letkeä ja vahva? No kyllä muu bändikin groovaa hienosti. 9.

-Ytimekkään energinen punk laulu. Jack White kuunnellut tätä ja sitten keksinyt 7 nations armyn? 3.

-Eurodance heviä! En tiennyt, että tällaista on olemassa. Luulin, että nää beastbändit on suorempaa ja perinteisempää sotaheviä tai jotain. Orchestra hit -soundikin otettu käyttöön, viimeksi kuullut COBin Something Wildilla. Onhan tämä aivan täynnä kaikkea. Mulle kuitenkin aivan liian överi ja täytetty kliseillä. 6.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy