varjo: Ja kuten sanoin, nykyaikaisessa yhteiskunnassa, lämmitetyissä taloissa selviää kasvisravinnolla koska normaali energiankulutus on likimain sellaista <2000 kcal/päivä.
Jaahas, mitä tuohon nyt voi sanoa.
Olen mykistynyt.
Meillä on kanssa lämmitys, niinkuin varmaan kaikilla palstaa lukevilla. Olet varmaan oikeassa siinä, että jos joutuisi pakkasella hangessa kyykistelemään niin lihaahan siinä joutuisi ankkakin varmaan metsästämään......
Ei minua kiinnosta noudattaa nopeusrajoituksia, en tajua miksi minua rankaistaan siitä että köyhät ajavat huonoilla autoilla eivätkä pääse kovaa , turvallisesti.
Ymmärrän kyllä että olet huumoriveikko ja mainio seuramies, mutta olipas harvinaisen huono vertaus.....
Tehdään vielä se pilkun kanssa:
En löydä syitä(syitä ei siis mielestäni ole) miksi EN pitäisi A:ta epäsuotavana (A:n epäsuotavuudelle ei löydy vastaperusteita)
Jep, sanoin että 'ymmärrän' mitä tarkoitat, mutta halusin jostain syystä vähän ärsyttää sinua huomauttamalla erittäin tönköstä ilmauksesta...
Se on vähän kuin korvaisi lauseen:
Ulkona sataa.
lauseella
Ulkona ei ole satamatta.
Molemmat olisivat totta jos ulkona sataisi tällä hetkellä.
Kanssasi on ihan mukava kinastella, ainakin tulee vastaväitteitä kovasti, joskaan ei vakuuta ainakaan minua....
dana77:Sikäli vähän ihmettelen tätä sairaanhoitajien kohdalta tehtyä päätöstä, varsinkin jos perusteluna on heidän näyttämä huono esimerkki (en tiedä onko, mutta joku vertasi tapausta McDonaldsin syömiseen Carrolsissa). Lisäksi päätöksen tekijät ovat olleet itse lääkäreitä.
Tämä oli vain oma, ontuva vertaukseni. Tarkoitin sillä sitä, että jossain ammateissa polttaminen voi aiheuttaa melkoisen tekopyhän vaikutelman(esimerkiksi hammaslääkäri joka kehoittaa koululaisia harjaamaan hampaansa mutta itse syö jatkuvasti karkkia eikä harjaa itse hampaitansa)
Toisaalta taas: rokstärät polttavat paljon, koska se näyttää niin helvetin coolilta. Yskiminen taas ei näytä coolilta, joten se ja rännittäminen hoidetaan takahuoneessa.
Lääkärit ehkä polttavatkin paljon, koska heillä on työssään paljon stressiä aiheuttavia tekijöitä. Tämä herättää ajatuksia: Varmasti kukaan ei tiedä tupakan haitoista enemmän kuin lääkärit, mutta silti he valitsevat tien aikaiseen hautaan keuhkosyövän merkeissä....
Onko tupakka oikeasti tehokkaampi huume mitä olen koskaan ajatellutkaan vai salataanko meiltä jotain? Onko lääkäreillä salaisia lääkkeitä keuhkosyöpään?
Loppujen lopuksi pointtinani oli tuoda esille se julmaakin julmempi vaikeuksien määrä joita toisten kyttääminen ja kiellot aiheuttavat.
Omalla työpaikallani ei ole tupakoivia kuin muutama ihminen paristakymmenestä. Muutama tyyppi käy tupakalla parin tunnin välein mutta se ei haittaa minua vaikka en itse pidäkään taukoa juuri silloin.
Olenko ehkä vain niin helvetin hyvä ja joviaali ihminen että minua ei muiden tekemiset haittaa? Vai olenko tupakoivien leirissä automaattisesti, koska taskussani pullottaa aski Smarttia?
vladille vielä: kyllähän se jossain paikoissa voisi toimiakin; ongelmana on kuitenkin juuri valvonta ja muut sellaiset seikat. Ajattelen ehkä asiaa omalta kannaltani, koska minua pidetään täällä työpaikalla yleisesti polttajana kun tupakoin joskus illalla baarissa ollessamme. Minun lukeminen savuttomien joukkoon olisi varmasti yllätys joillekin, vaikka en ole viimeisen vuoden aikana pitänyt kuin alle 5 tupakkataukoa....