Tupakointikielto

  • 4 746
  • 50

Onko tupakointikielto oikea ratkaisu?

  • On

    Ääniä: 70 60,9%
  • Ei

    Ääniä: 45 39,1%

  • Äänestäjiä
    115

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Niin, eli kun tässä on viime aikoina puhuttu tuosta Etelä-Pohjanmaan sairaanhoito-piiriin asetetusta tupakointikiellosta niin kysytäänpä mielipiteitä myös täältä. Eli onko ratkaisu oikein vai väärin?

Oma kantani on että tällaista kieltoa ei pitäisi asettaa. Niin kuin yleiset mielipiteet kertovat niin yhtä hyvin ne lukuisat kahvitauot voisi laittaa pannaan kuin tupakalla käyminenkin. Kahvilla käyminen vie merkittävästi enemmän aikaakin. Jos röökillä käy, se ottaa aikaa noin 4-5 minuuttia. Se että tupakoimattomat joutuisivat tekemään tupakoivien työt on myös aika selitettelyltä haisevaa juttua. Jos ei puhuta niistä jotka ovat röökillä viisi kertaa tunnissa. Siinä vaiheessa se voikin jo näkyä mutta tuskinpa muuten.

Loppujen lopuksi on kuitenkin kyse siitä kuinka tehokkaasti ihminen työskentelee työaikanansa. Savuilla käyminen ei vaikuta työtehoon ollenkaan, sillä voi olla tupakoivien keskuudessa jopa positiivinen merkitys.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
On laskettu että tupakoitsija on päivää kohti n. 45 minuuttia enemmän poissa töistä kuin tupakoimaton(tämä sisältää sairauspoissaolot ym,).


Eli itse pidän päätöstä hyvänä alkuna vaikka tosiasiassa vaikutukset tupakoimattomuudella voivat olla ainakin hetkellisesti negatiivisia. Ehkä ihmiset oppisivat jättämään tupakan väliin?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei ole hyvä asia. En itse tupakoi, mutta mielestäni jokaisella ihmisellä on täysi oikeus itse tehdä valintansa kessuttelun suhteen. Työpaikkatupakoinnin kieltäminen ei ole ratkaisu tähän. Menee liialliseksi rajojen asettamiseksi aikuisille ja täysin omat päätöksensä tekeville ihmisille.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä tuohon oikein yksiselitteistä vastausta löydä. Noista tupakka/kahvitauoista sen verran, että omien havaintojeni mukaan tupakoitsijat pitävät tupakkataukojensa lisäksi samanmittaiset kahvitauot kuin tupakoimattomatkin. Ehkäpä siinä mielessä työteho laskee.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Erittäin hyvä asia, toivottavasti leviää laajalle. Tutkimusten mukaan aivotoiminta laskeen n. 15 minuutiksi tupakka-annoksen jälkeen, eli jo sitä kautta se vaikuttaa tehokkuuteen. Lisäksi röökin vetäjien työ keskeytyy ja mahdollisuus pitkäjännitteiseen työskentelyyn heikkenee.

Toki röökin vetäjät varmaan seuraavaksi sanovat että röökin jälkeen on parempi työskennellä...yllätys, yllätys jos kädet tärisee niin kai se on parempi silloin saada se annos ja tehdä sen jälkeen leppoisasti hommia.
 

Flegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti tapio
Erittäin hyvä asia, toivottavasti leviää laajalle. Tutkimusten mukaan aivotoiminta laskeen n. 15 minuutiksi tupakka-annoksen jälkeen, eli jo sitä kautta se vaikuttaa tehokkuuteen..

Perhana pitääkö tämä paikkansa ja johtuuko se nikotiinista vai jostain muusta? Minulla kun on nuuska koko ajan huulessa ja olen ihmetellyt kun ei tuolla yläpäässä juuri mitään tapahdu...

En kyllä kannata mitään tupakointikieltoja työpaikoilla, parempi systeemi olisi että korkeampi palkka niille jotka eivät tupakkatauoilla istuskele.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"En kyllä kannata mitään tupakointikieltoja työpaikoilla, parempi systeemi olisi että korkeampi palkka niille jotka eivät tupakkatauoilla istuskele."

Tämä olisin se paras vaihtoehto mutta enpä oikein jaksa uskoa että Suomessa tuollainen menisi läpi. Ihan vain sen takia että tupakoitsijoita on liikaa ja he kyllä nostaisivat mekkalan asiasta-> homma kaatuisi.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mikä tekee tupakoimisesta niin mahtavaa, että siitä oikein palkkaakin pitää maksaa? Eikös siellä sairaanhoitopiirissä tunneta taukoja? Minun työtehoni laskee, jos en saa pelata sattumanvaraisin väliajoin tetristä työaikana, eihän siinäkään mitään ongelmaa pitäisi olla?
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Viestin lähetti tapio
Erittäin hyvä asia, toivottavasti leviää laajalle. Tutkimusten mukaan aivotoiminta laskeen n. 15 minuutiksi tupakka-annoksen jälkeen, eli jo sitä kautta se vaikuttaa tehokkuuteen.

Heh!

Tuo palkan nostaminen tupakoimattomille olisi hyvä asia, se ainakin hiljentäisi muutaman heistä. Siis savuttomat eivät jaksaisi enää valittaa polttamisesta kun saisivat enemmän rahaa. Tämä olisi vain hyvä päätös. Se voisi rohkaista jonkun tupakoijankin yrittämään lopettamista! Tosin, jotkut kunnon tervakeuhkot nostaisivat varmasti metelin asiasta ja kuten varjo totesi homma menisi vihkoon.

Tämä tupakointikielto ei ole kovin hyvä asia. Ei minun mielestäni röökille haiseminen ole paljoa sen epämiellyttävämpi asia kuin mälli huulessa meneminen. Ei sekään kovin miellyttävän näköistä ole. Eli, Etelä-Pohjanmaan Sairaanhoito-Piiriin kuuluvissa sairaaloissa voimme lähitulevaisuudessa nähdä entistä enemmän mälli huulessa kulkevaa henkilökuntaa. Kunnon tupakoijalle ei ole helppoa olla työpäivän verran polttamatta!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Äänestin yksiselitteisesti "On".

En edes pyrkinyt olemaan objektiivinen äänestyksen suhteen, enkä ajattelemaan asioita useilta eri kanteilta. Tässä asiassa olen kyllästymiseen saakka joutunut havaitsemaan kuinka tupakoivat ja tupakoimattomat eivät ole samassa asemassa työapaikalla. (Minä siis kuulun niihin tupakoimattomiin).

Luulisi työnantajien kannustavan tupakoimattomuuteen, jollei muuta niin vähintään tupakoimattomuuteen työpaikalla, mutta merkkiäkään moisesta toiminnasta en ole vuosikausia kestäneen työurani aikana havainnut. Mikäli jotain yritettäisi tehdä niin eiköhän se kuitenkin kariutuisi tupakoivien vastustukseen - kuten varjo (?) totesi. Onhan tässä myös se "inhimillinen" tekijä, koska melkoisen moni esimies, työnjohtaja, tuotantopäällikkö tms. polttaa itsekin, ei tunnu kovinkaan uskottavalta, että he ryhtyisivät sahaamaan omaa oksaa.

Olisihan se mukava jos saisi tupakoimattomana edes jonkin seuraavista:

-tietyn bonuksen vuosittain.
-ylimääräistä vuosilomaa.
-suurempaa palkkaa.
-materiaalinen kannustin.
-lämmintä kättä...

vlad#16.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paska ratkaisu

Entisenä tupakoijana olen sitä mieltä, että jokaisen joka haluaa röökiä vetää, pitäisi voida vetää mielin määrin myös työaikana. Epäinhimillistähän se on riutua tupakantuskassa. Faktahan on myös, että ei kovin moni tupakoitsija kovin mielellään polta. Onneksi pääsin itse eroon.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On!

Lisää tällaisia ratkaisuja!

Sellaista vaan olen ihmetellyt, että miksi niin moni tupakoija yrittää lopettaa, jos se harrastus on niin hyvä kuin väitetään?
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti vlad
Olisihan se mukava jos saisi tupakoimattomana edes jonkin seuraavista:

-tietyn bonuksen vuosittain.
-ylimääräistä vuosilomaa.
-suurempaa palkkaa.
-materiaalinen kannustin.

Ruotsissa eräs yritys maksaa 3000 kruunun bonuksen, jos et pidä yhtään tupakkataukoa koko kuukauden aikana.
Ja tuohon bonus on mahdollista saada vaikka joka kuukausi.
Käytännössä se tarkoittaa sitä, että tupakoimattomat saavat sen aina. Niin se on kuulemma tarkoitettukin.

Aika hieno systeemi.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Laskelmia

Laskelma

- tupakkitauko á 10 (taukotilaan siirtymiset mukaanluettuna, joten jopa hieman alakanttiin)
- kolme kertaa päivän aikana => 30 min
- kahdeksan tunnin päiväjärjestyksessä tämä on 6,25% osuus

Tupakoitsijoilta tulisi siis ottaa 6,25% pois palkasta. 2300 euron keskipalkassa tuo tekisi 143 euroa joka kuukausi. Tai vastaavasti tupakoimattomille tuo sama summa nykyisen palkan päälle.

Vuodessa tupakoitsija on tupakkatauoilla tällä lempeällä arvostelulla yhteensä:

220pv x 0,5h/pv = 110h eli 13,75 päivää. Toisin sanoen hän nappaa käytännössä ylimääräisen kahden viikon työpanoksen pössyttelyyn. Tämän lisäksi hän toki pitää ne lakisääteiset kahvitauot joihin muiden on tyytyminen.

40 vuoden työuran aikana nikotiini-niilo lepuuttelee hermojaan 550 päivää nostaen siitä palkkaa. Se on pojat kahden ja puolen vuoden jobi. Rahallisesti tuo leppoisa elämänikäinen harrastus vie työnantajalta 72.450 euroa ilman mitään vastiketta. Per jokainen tervakeuhko.

Tietenkin toinen tasavertaistava ratkaisu, jossa rahaa ei tarvitse liikutella on, että tupakoimattomat pitävät puolen tunnin ylimääräisen tauon pitäen tietenkin samalla huolen, etteivät ainaiset taukoiluun taipuivaiset pössyttelijät tunge samaan seuraan ottamaan vielä lisää taukoa työnteosta. Entisessä työpaikassa mentiin muutaman kaverin kanssa sauhuttelijoiden kanssa seisoskelemaan, otettiin lehtiä mukaan ja lueskeltiin siinä officen ulkopuolella. Kauhea älämölöhän siitä seurasi ennen pitkää. Moraalitonta lorvehtimista, tehkää minuutit takaisin!

Vielä kolmas ratkaisu, jossa ei tarvita rahaa, on siis että tervahaudat velvoitetaan tekemään joka päivä tupakkataukojen verran lisää työtä ilman korvausta. Pääsevät lähtemään ostoskeskusruuhkiin pahimmoilleen vasta pikku kakkosen ja kauniiden ja rohkeiden aikaan.

Muistutukseksi: ruoka- ja kahvitauot ovat työsopimuksessa säädeltyjä oikeuksia. Tupakkatauko on omavaltaisesti otettu saavutettu etu joka ei perustu sopimuksiin. Jos tupakoimiselle sallitaan erivapauksia sillä perusteella että hermostuu jollei riippuvuutta saa ylläpitää, eikö muillekin addiktioille pidä sallia: alkoholi, pelihimo, perversiot?
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Oikea päätös

Kyllä, tupakoinnin kieltäminen tyystin taitaa olla ainoa ratkaisu estää tunnin välein pidettävät tauot. Vanhassa työpaikassa seurailin muutamaa tupakkitätiä ja heidän taukoiluaan. Eli tupakkatauko piti pitää tunnin välein. Kahden tunnin välein pidettiin normaalit kahvitauot/ruokis, joita venytettiin tupakan verran. Ruokiksen kellokorttivalvonta kierrettiin käymällä ensin leimaamassa paluu töihin, ja painelemalla sitten röökikoppiin.

Samaiset äm... naishenkilöt pitivät työaikaan kuuluvaa henkilökunnan jumppatuokiota turhanpäiväisenä. Ja kun mammat lyllersivät jumppaamaan, nämä tehotyöntekijät istuskelivat tekemättä mitään kun eivät muutkaan tee. Painotettakoon työnantajan ilmoittaneen jumpan olleen vapaaehtoista - palkallista työaikaa. Ja mikäli et jumppaa, työskentelet.

Viikon 40 työtunnista normaali työntekijä käytti siis 20min päivässä taukoihin, sekä perjantain palkallisen ruokatunnin. Viikossa taukoa kertyy näin ollen 2 tuntia. Tupakkatädit käyttivät lisäksi noin 5min/tunti pössyttelyynsä. Päivän tupakkitauoksi kertyy näin 7x5min eli 35min. Viikossa 175 min eli 2h55min. Näin ollen ylimääräiset tupakkatauot kestivät pidempään kuin lakisääteiset yhteensä. Tädeille kertyikin tauot vähennettynä työaikaa viikossa noin 35 tuntia, josta vielä osa vietettiin pukuhuoneessa päivän päätteeksi odotellessa kellokortin leimausta.

Tietenkään kaikki mainitsemani kohdat eivät koska jokaista tupakoijaa, mutta ylimääräinen tauon viettäminen koskee. Minun oli helppo äänestää "On", sillä itse on pössyttele laisinkaan.

EDIT: Perkkk... unohdin kokonaan toisen tupakoinnissa vihamielisyyttä aiheuttavan pointin. Intissä kun pidettiin näitä taukoja. Aina joku hemmetin alikessu tulee: "Joku joka ei polta tekee sitä tai tätä". Eli laiskoja pössyttelijöitä palkittiin sauhuttelustaan. Lisäksi tupakkapaikan siivous katsottiin työksi, joka vastaa esim. käytävän siivousta. Eihän sen näin pitäisi mennä. Tupakkipaikan siivous kuuluu mielestäni vapaa-ajalle ja pelkästään tupakoitsijoille.
 
Viimeksi muokattu:

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Itse tupakoin, en ole ylpeä siitä. Olen semmoisessa työssä, jossa joutuu harrastamaan aivotoimintaa (ohjelmointia, automaatiota yms. skeidaa).

Välillä kuula menee totaalisesti jumiin, eikä auta, vaikka miten pinnistelisi. Olen huomannut, että mikäli pitää 10-15 min tauon esim joka toinen tunti, on työtehokin parempi. Tupakkia vedellessä tulee funtsittua työhön liittyviä ongelmia ja parhaat ideani olenkin saanut juuri spaddun varressa. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että juuri tupakki saa aivosolut toimimaan. Pointti on tuossa tauossa. Onkin tutkittu, että pitäisi pitää taukoja tasaisin välein, jotta aivot pääsisivät välillä huilimaan tahi ajattelemaan muita juttuja.

Näin homma toimii ainakin minulla. Silti aion lopettaa vielä joskus, mutta tauoista en luovu.


PS. Sairaslomalla olin viimeksi varmaankin noin 5 vuotta sitten.

edit: typoja
 

Miguel

Jäsen
Olen jyrkästi tupakointia vastaan, mutta ei ole hyväksi, että joku joutuu tekemään töitä kädet täristen. Nikotiinilaastarit voisivat ajaa tämän asian ainakin työajalla, sauhutelkoot ihmiset vapaa-ajalla mielensä mukaan (en toki kannusta siihen).

Eli vastaan: ratkaisu on hyvä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Vaikka tupakointia erittäin vahvasti vastustankin, niin mielestäni tämä ei ole oikea keino. Riittäisi kun EU+USA lopettaisivat viljelyn tukemisen ja oikeus pistäisi tupakkateollisuuden maksamaan nämä tähtitieteelliset ja sinänsä kohtuuttomat korvaukset. En voi tajuta että business, jonka yhteiskunnalliset ja taloudelliset ovat niin negatiiviset yhteiskunnan kannalta on tuettua.
 

PV

Jäsen
Suosikkijoukkue
Titaanit
Tommilin osoitti olevansa melkoisen ansioitunut kyylä. Saisinko vielä tarkennuksen, että teitkö nämä laskelmasi työajalla vaiko vapaa-ajalla.

Muiden kyyläys ja niistä työajan laskeminen on työpaikkojen valittajien ja kateellisten hommaa. Onhan se tietysti väärin jos tauolle mennään kerran tunnissa, mutta MILLÄ IHMEEN PERUSTEELLA Tommilin ja Yläpesä voivat tehdä laskelmiaan vakavalla naamalla....??

Ei se ole niin vakavaa, pojat. Jos teitä kiinnostaa taukojen pitäminen niin kannattaa puhua siitä pomon kanssa sen sijaan että kyyläätte työtovereitanne, puhutte paskaa ja puukotatte heitä selkään.

Kannattaa myös tarkkailla ihmisten vessakäyttäytymistä. Jos joku esimerkiksi käy paskalla ja ottaa sanomalehden mukaan, laittakaa kello käyntiin ja huomioikaa se laskelmissanne. Reilun kymmenen minuutin paskallakäynti kerran päivässä tekee tunnin viikossa. Siitäkin kertyy vuoden mittaan monta työpäivää.

Minä käyn aina kotona paskalla, onko minulla oikeus vaatia lomapäiviä jos kaverini suoli toimii minua useammin?


Totta puhuen, itse en pidä päivän mittaan ylimääräisiä tupakkataukoja vaikka poltankin. Mikä minua ottaa päähän on se, että sitten kun poltan tupakan kahvi- tai lounastauon yhteydessä minut leimataan heti lintsariksi kyylien toimesta.
 

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Ja tähän ketjuun kirjoittaneet tupakoinnin vastustajat ja kellottajat kirjoittivat varmasti viestinsä omalla, ei työajallaan...:-D

Seuraavaksi tosiaan kielletään paskalla käynti kesken työpäivän. Sitten keksitään taas joku keino millä puristaa työntekijät vielä kuivemmaksi. Ettekö näe mihin tämä johtaa? Helvetilliseen puristukseen ja stressiin. Nyt jo stressiä pidetään yhtenä työtehoa alentavimmista tekijöistä. Paljonko siitä aiheutuu kuluja/poissaoloja? Varmasti enemmän kuin tupakasta.

Ainakin henkinen työ, esim. ohjelmointi, vaativat tauon muutaman tunnin välein tai työn laatu kärsii. Se on sitten aivan sama mitä tuolla tauolla tekee, istuu tekevinään koneen ääressä, pelaa pasianssia tai käy tupakalla.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Jukka:

Muuten hyvä mutta ulostaminen ei vähennä työtehoa toisinkuin tupakointi, siis pitkällä aikavälillä.

Eikä se vaadi kovinkaan suurta kyylämentaliteettia huomata että ihmiset jotka tupakoivat eivät kykene toimimaan ongelmatilanteissa ilman tupakkaa jne. Aina kun eteen tuli jonkinsortin "tilanne" niin heti piti alkaa polttelemaan.
Ja kyllä sen huomaa kun yhtäkkiä muut työntekijät ovat kadonneet tupakoimaan.

Lisää palkkaa tupakoimattomille/palkanvähennyksiä tupakoijille.
Lisää palkkaa tuskin toimii koska se raha pitäisi sitten hankkia jostain. Palkanvähennykset eivät taas toimi erinäisten liittojen ym. takia...joiden pomot tupakoivat jne.

Itsekin usein mietin sitä että mitäköhän työnantaja tykkäisi jos menisin aina kerran tunnissa istuskelemaan ulos ja katselemaan taivasta tms. Mutta jos minulla on tupakka kädessä niin kukaan ei ihmettele.

henk koht en edes palkkaisi tupakoijaa koska tiedän heti ettei se hemmo kykene hallitsemaan itseään 100% ja paineensietokyky on sidottu nikotiininsaantiin.
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti JanJ
Ruotsissa eräs yritys maksaa 3000 kruunun bonuksen, jos et pidä yhtään tupakkataukoa koko kuukauden aikana.
Ja tuohon bonus on mahdollista saada vaikka joka kuukausi.
Käytännössä se tarkoittaa sitä, että tupakoimattomat saavat sen aina. Niin se on kuulemma tarkoitettukin.

Eikös myös jyväskyläläisellä PEKKANISKA OY :lla (joku rakennusfirma vai mikä lie olikaan) ole tai ainakin oli samantyylinen järjestelmä. Keskisuomalaisessa oli siitä joskus juttu, ja muistaakseni lisää palkkaa tuli myös esim. jos ei käyttänyt alkoholia ja kävi firman johtajan kanssa joka aamu lenkillä. Joku paremmin muistava/tietävä voinee kertoa lisää.

Äänestykseen vastasin kyllä.
 

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Minusta tupakoitsevat tarvitsisivat enemmän palkkaa.. He maksavat veroa jokaisesta kotimaassa ostetusta askista, tupakoitsijan elinikä on todistetusti lyhyempi joten eipä ole vanhuksena sairastelemassa ja tuhlaamassa yhteiskunnan rahoja. (hymiö)

Samalla voitaisiin kieltää tosiaan paskantaminen työaikana, jos joku istuu vessassa yli 20 minuuttia, palkkaa pois, jatkuva kusella ramppaaminen olisi myöskin rangaistava.

Internetin käyttäminen olisi myöskin kiellettävä, meneehän siinä hyvää työaikaa hukkaan jos kirjoittelee vaikka tänne.

En ymmärrä miten joku tupakoimaton voisi olla "kateellinen"? siitä ajasta jonka tupakoiva käyttää kessutteluun... Olisi vain tyytyväinen ettei itse ole sortunut kyseiseen myrkkyyn...
 

PV

Jäsen
Suosikkijoukkue
Titaanit
Kokonaisvaltainen kieltolaki?

Sitten kun tulee jonkin sortin "tilanne", niin saattaa monesti olla eduksi ottaa hetken tauko ja käydä vaikka kävelyllä. Siinä samalla voi polttaa tai olla polttamatta tupakan.

Kaikki tupakoijat eivät käy tupakalla kerran tunnissa, joten ainoa ratkaisu ongelmaan on laittaa firmaan pystyyn kellokorttisysteemi, jossa kortti leimataan AINA kun poistutaan tietokoneruudun ääreltä, katsellaan ulkona huristavaa paloautoa tai käydään moikkaamassa receptionissa työskentelevää pimua.

Siitä paskomisesta nyt puhumattakaan.

varjo:
henk koht en edes palkkaisi tupakoijaa koska tiedän heti ettei se hemmo kykene hallitsemaan itseään 100% ja paineensietokyky on sidottu nikotiininsaantiin.

Oletko yhtä ehdoton myös muita työntekijöiden heikkouksia kohtaan?

Läskejä ei kannata palkata: jos he eivät edes pysty pitämään huolta itsestään niin miten he voisivat hoitaa työnsä kunnolla.

Lihaa syövät työntekijät eivät myöskään pysty hillitsemään itseään alkuunkaan. On yleisessä tiedossa, että kasvisravitnto riittäisi ihmiselle. Nämä moukat eivät vain yksinkertaisesti pysty hillitsemään itseään 100%, vaan heidän on pakko saada murhattua toinen luontokappale ja syödä tämän liha rituaalinomaisesti nauttien.
Lihaa syömättömät ihmiset ovat usein terveempiä eivätkä kärsi esimerkiksi korkeasta verenpaineesta yhtä paljon kuin pihviä rouskuttavat toverinsa. Suolahan on tietysti kaiken pahan alku ja juuri.

Onko kellään mitään ehdotusta suolan käyttämisen suhteen? Lisää ilmaisia lomia tiedossa?

Jotkut (mitä tahansa)syömistä harrastavat hemmot maiskuttavat hieman syödessään. Eikö tästä voi päätellä ettei heillä ole minkäänlaisia käytöstapoja myös muussa elämässä? Tarkoittaako tämä sitä että he saattavat kesken tärkeän neuvottelun ottaa kengät ja sukat pois jalasta ja pieraista 100% lihapullapierun muniaan kaivellen?


Ihminen ei ole täydellinen olento. Ihmisillä on joskus tiettyjä erikoispiirteitä mitkä eivät välttämättä ole heille hyväksi ja mistä toiset eivät välttämättä pidä. Onko sinulla paheita?


Ymmärrän kyllä, että tupakoitsijoiden tauot aiheuttavat paljon kateutta savuttomissa työntekijöissä, mutta eikö se nyt helvetti mene jakeluun että kaikki tupakoijat eivät vedä kahta askia punaista norttia päivässä?

(Huom:punainen nortti tarkoittaa North State-merkkistä savukerasiaa, joka on väriltään punainen. Tunnetaan ns.todellisen tupakkamiehen valintana. Joidenkin kovaksikeitettyjen gangsterien mielestä tosin todellinen tupakkamies vetelee ainoastaan ns. karvaperseitä.)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös