Tupakka-gallup

  • 40 218
  • 327
Ite poltin viimeset henkäykset ennen joulua viimevuonna ja siirryin nuuskaan.Ettania meni parikuukautta aika reippaasti
ja kun piti siitä päästä irti voi juma mitkä tuskat
hiisu valu ja vähän ahisti.
Parin viikon jälkeen pahimmat tuskat loppu.
Tuntui että ettanista on vaikeampi päästä eroon ku mallusta.
En oo ottanu viinaakaan ku parikertaa lopettamisen jälkeen alakaa olla elimistö hyvässä kunnossa.
Tsemppiä kaikille jotka on lopettanu vaikeaa mutta kyllä se kannattaa.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Itse olen yriitänyt useamman kerran eroon nuuskasta, mutta en ole siitä vielä eroon päässyt. Niksat ovat aina ihan hirveät ja lähipiirini kärsii lakostani siinä määrin, että en ilman psyty montaakaan viikkoa olemaan. Ensimmäinen viikko menee hienosti, mutta jo kahden viikon kohdalla olen vaaraksi itselleni ja ympäristölleni.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
kaksi kertaa olen lopettanut, ekalla kerralla kesti vuoden, toisella kerralla kaksi vuotta ja olin jo päässyt röökistä eroon, tai niin ainakin luulin. Nikotiinipurkka jeesasi ihan hyvin kunhan niitä ei jauhanut koko ajan, yksi purkka saattoi kestää parikin tuntia.

Pikkuhiljaa lipsuin kuitenkin taas röökiin, uskottelin pitkän aikaa että enhän mä oikeasti polta kun poltan vain jurrissa/iltaisin/en polta duunissa lainkaan/poltan vain iltaisin himassa... joopa joo, ihminen on hyvä huijaamaan itseään. Huonoja puolia tupakoinnin lopettamisessa oli yllättävä painon lisääntyminen, reilu puolessa vuodessa mäjähti keskivartaloon 10 kg ylimääräistä läskiä. Ihmekös tuo kun illalla kymmeneltä alkoi tehdä pikku huikopalaa mieli ja päätin paistaa uunipellillisen ranskalaisia perunoita. Nyt en uskalla enää lopettaa koska jos lihon taas 10 kg, siinä vaiheessa menee (taas) vaatevarasto uusiksi. Enkä sitä rahan säästymistä juurikaan huomannut. Lisäksi baarissa olin aina aivan per***een kännissä kun molemmissa käsissä piti olla tuoppi kun ei sitä tupakkia enää ollut toisessa kädessä...

Hyviä puolia oli maku- ja hajuaistin palautuminen ja selkeästi havaittava kunnon koheneminen. Sukurasitteet ovat minulla(kin) sitä luokkaa että tupakka pitäisi jättää nyt eikä myöhemmin, muuten voi tulla asiaa sydänkirurgille tai Monoselle ennen täyttä aikaa. Edelleen on pienehkö ketutus takaraivossa vaikka "sortumisestani" on jo pari vuotta kulunut aikaa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselleni tupakannoin lopettaminen oli ihan käsittämättömän kova rutistus ja aivan hirveää.

Noin aski meni päivässä, viikonloppuisin kaksi, ja kun lopetin touhun, niin laastareista huolimatta päässä humisi todella hurjasti pari päivää ja yöt kuluivat lähinnä hikoillessa, säpsähdellessä ja unia nähdessä. Ensimmäisen kuukauden aikana ei ollut juuri muita ajatuksia kuin tupakka, ja aina baariin lähtiessä iskin kehooni kielloista huolimatta vielä toisenkin laastariin ja nikotiinipurkkaa suun täyteen.

Vähitellen oireet helpottivat ja elämänlaatu parani huomattavasti kun ei tarvinnut enää koko ajan nähdä vaivaa moisen asian takia. Nyt olen ollut polttamatta kohta kaksi vuotta ja hyvin menee.

Sen olen kyllä päättänyt, että eläkkeelle jäädessäni alan polttaa sikareita; siksi nautinnollasta puuhaa polttaminen minulle kuitenkin aika ajoin oli.

Ennen lopettamista yritin pitkään vähentää, mutta se ratkaisu oli aivan hanuristi, sillä se tuntui samalta kuin söisi aina juuri sen verran, että nälkä jää. Toisille sekin ilmeisesti kuitenkin sopii, siis kohtuudella polttaminen.
 

JanJ

Jäsen
2 vuotta, 2 kuukautta ja 11 päivää viimeisestä tupakasta. Enpä taida enää aloittaakaan.
 

Hese

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme
Osuvaan paikkaan tuli tämä ketju, sillä tällä päivämäärällä asetan itseni lakkoon, eilen illalla vedin viimeeksi röökin. Ilman nikotiinipurkkaa tai laastareita tässä nyt koitetaan sinnitellä, saa nähdä. Kauhulla odotan jo baari-iltoja.

11.7 -->
 
Viimeksi muokattu:

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Juon tässä wiinaa kotosalla paikallisessa vietetyn töistä paluun jälkeen. Ja saatana, kohta on perse olalla.

Nyt kysynkin; eihän viinakaapista löytyneitä vanhoja sikaareita lasketa tupakaksi?

Ja akkakin olis näemmä pitäny töistänsä hakea. Kuis aika ny noin rientää?
 

jerry

Jäsen
No kokeillaan nyt sitten tätäkin.

Kuudes savuton päivä alkaa olla takanapäin, eikä ole ollut isompia vaikeuksia päiväsaikaan olla polttamatta. Yöt ovat olleetkin sitten oma lukunsa. Herätä nyt ennen kahta, hiestä märkänä, pyöriäkseen sitten aamuun asti kellon soittoa odotellen. Ei ole kivaa ei.

Tuota alkoholin käyttöä en pelkää, päinvastoin. Olen nimittäin palkinnut itseni jokaisen savuttoman päivän iltana pienellä kännillä, siis luokkaa muutama olut tai pullo kossua.

Sen lisäksi, että makuaisti alkoi toimia yllättävän nopeasti, alkoi se toimia muutenkin yllättävästi. Eilen nimittäin söin lounaalla feta-salaatin, aivan kuten monesti ennenkin. Hämmästys oli melkoinen kun huomasin etten edes pidä siitä juuston mausta.

Oikeastaan on aika helppo olla ilman tupakkaa koska kyseessä on sellainen vedonlyönti, jota ei ole varaa hävitä.

Jatkuu....
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lopetin noin 3 kuukautta sitten todella helposti. Paras resepti on mennä Ruotsiin, kioskiin ja mainitse taikasanat: En dosa General, löst. Pistä se 25 kruunua tiskiin ja elämä helpottuu hetkessä!

Kaverini poltti todella huomattavasti ja aina kun hän osti askin hän leikkasi jokaisesta röökistä noin puoli senttiä pois. Tätä hän jatkoi reilun viikon kunnes leikkasi noin sentin. Aina reilun viikon kuluttua hän lyhensi röökejä puolen sentin entisestään. Kuulemma todella toimiva tapa.
 

tonttu83

Jäsen
Viestin lähetti lintu
Lopetin noin 3 kuukautta sitten todella helposti. Paras resepti on mennä Ruotsiin, kioskiin ja mainitse taikasanat: En dosa General, löst. Pistä se 25 kruunua tiskiin ja elämä helpottuu hetkessä

Mitä ne tekee? Laittaa kenraalin vahtimaan ettet polta [hymiö]?

Minä poltan taskussani olevan askin loppuun ja lopetan. Saa nähdä kuinka kauan minä ja läheiseni kestävät.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Muut lopettelee kun minä vasta aloittelen.
Tiedän, huono ajankohta ( 28 vuotta pian täynnä ).
Kännissä vain vedän eikä tee yhtään mieli selvänä. Eli sikäli olisi helppo lopettaa jos tarvii.
Tämä näin offtopicina.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti B1
Muut lopettelee kun minä vasta aloittelen.
Tiedän, huono ajankohta ( 28 vuotta pian täynnä ).
Kännissä vain vedän eikä tee yhtään mieli selvänä. Eli sikäli olisi helppo lopettaa jos tarvii.
Tämä näin offtopicina.

Kuten tiesit, ajatus on huono. Kolmekymmentä vuotta röökanneena ja selvästi koukussa olevana en voi kuin todeta Sulle: älä aloita, äläkä polta edes jurrissa. Siitä on seitinohut matka selvinpäin polttamiseen. Turhaa, aivan turhaa.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Tänä päivänä tasan 4 vuotta savuttomana.
15 vuotta vihreää malboroa pölläyttelin askin kaks päivässä.
Lopettaminen oli erittäin helppoa. Oli niin saatanallinen krapula 4 päivän ryyppyreissun jälkeen ettei mitään määrää. 4 pv aamusta iltaan viinaa. Noiden 4 päivän aikana poltin 12 askia vihreää mallua. Savustin niin sanotusti itseni eroon.
Sen jälkeen en spaaderoa ole suuhuni tunkenut, enkä tunge.

En voi muuta sanoa kuin että elämäni viisain veto oli lopettaa.

Edit,

Paskin puoli on se että vaaka heiluttelee 97 kg lukemia, kun ennen lopettamista samainen viisari pysähtyi 83 kg.

Seuraava projekti onkin läskin karistaminen. Tämä onkin sitten minulle järkyttävän paljon vaikeampi juttu kuin polttelun lopettaminen. Kessun vetämisen voi lopettaa laakista, syömistä taas ei voi..

K

Ps,

Viikonloppu meni Saimaalla, vieläkin jätkää keinuttaa, humalakin ehkä vaivaa, naama palanut ja tili näyttää janaa..
Bensaa saatiin poltettua Partakoski-Lappeeranta-Partakoski välilla 220 litraa. Ihan puhtaassa matka-ajossa..
Mitenköhän tämän Jet-Set elämän sais kuriin... ??
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP
Lopettaminen

Vuoden 2002 huhtikuun alusta saakka olen ollut polttamatta. Joskus menee päiväkin niin ettei rööki käy mielessä. Pahinta on hillitön tupakanhimo vaikka se p***a haiseekin tosi pahalle nykyään.

Edelleen mennään päivä kerrallaan ja toivotaan että appiukon puheet seitsemästä vuodesta pitää kutinsa....
 
Ensimmäisen yritykseni (tällä erää) voin julistaa vituilleen menneeksi. Tarkoituksena oli, jos ei nyt ihan kerralla lopettaa, niin ainakin pyrkiä vähentämään sauhuttelua. Yli 20 vuotta on tullut keuhkoja tuhottua jo, nyttemmin tosin vähemmän kuin joskus aikoinaan.

Alku oli hyvä. Vaimon neuvosta ostin nikotiinitabletteja, sellaisia imeskeltäviä) ja ensimmäinen viikonloppu meni helposti niiden avulla. Maanantaina tuli töissä poltettua pari-kolme käärylettä ja sama jatkui koko viikon. Kotona pärjäsin tabuilla hyvin.

Viikko viikolta ote on lipsunut ja nyt jo menee enemmän röökiä kuin tabletteja. Perkeles kun liha on heikko! Hyvänä puolena mainittakoon se, etten ole muksujen nähden poltellut pariin kuukauteen. Eipä tarvitse kuunnella jatkuvaa saarnaa tupakoinnin vaaroista.

Kesäloma alkaa reilun viikon päästä, joten silloin on uuden yrityksen aika.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Lopettaminen on vain päätöksestä kiinni. Nikotiinilaastarit, -purukumit yms. vain jatkavat riippuvuutta ts. ovat turhia, jos tosissaan aikoo lopettaa.

Että silleen...
 

jerry

Jäsen
jatkuu...

Tuli näköjään neljä viikkoa täyteen likipitäen ilman tupakkatuotteita.

Kuten tuolla ensimmäisellä viikolla totesin, käytän alkoholia nikotiinin korvikkeena. Se toimi aika pitkään ihan mukavasti, suurimmat ongelmat tulivat sillä viikolla kun piti olla yöt töissä. Oli aika hankala ottaa kummoisia kännejä illalla kun oli töihin lähtö edessä. Olen siis joutunut joustamaan tässä lakossani parin sikarin verran (sallitaan kyllä vedossani).

Nyt kun viimein alkoi kesäloma, on helpompi jatkaa tätä hyvin alkanutta vieraantumista tästä yhteiskunnan pilaajasta ja pelastajasta. Eukko tosin on välillä vittuillut tuosta alkoholin käytöstä, mutta kun kerran itse polttaa niin pitäköön turpansa kiinni (olen tämän sanonut myös ääneen, jopa hänen kuullensa).

Mitenkähän ketjun avaajalla, nittonhundralla, mahtaa mennä ilman tupakkaa?
 

el pebe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kolme viikkoa tänään täynnä, ei vielä paljoa mutta kuitenkin. Vajaat kuusi vuotta poltin ja lopetus tapahtui ihan spontaanisti kun kaverin kanssa käveltiin baarista kotiin, alla neljäs ilta putkeen, lievä vitutus ja askissa vielä yksi kessu. Sen poltettuani sanoin kaverille että tuo oli muuten viiminen rööki jonka vedin ja siihen se sitten näillä näkymin jäi. Mynthonit on osoittautunut kohtalaiseksi korvikkeeksi. Viikon jälkeen pinna katkeili vielä melko herkästi mutta nyt alkaa olla jo helpompaa. Kysymys kuitenkin kuuluu mitä hittoa meinaan tehdä erätauoilla kun kausi alkaa...
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti el pebe
Viikon jälkeen pinna katkeili vielä melko herkästi mutta nyt alkaa olla jo helpompaa.

Tuohon älä luota. Kaikista varmiten retkahtaa siinä vaiheessa kun ilman olo ei ole enää yhtämittaista tuskaa. Silloin puseroon hiipii ajatus, että voi kai sitä yhden vetäistäkin kun ilman on näin helppo kuitenkin olla. Sen yhden jälkeen ollaan sitten taas takaisin lähtöruudussa.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Lopetus

9 vuotta tuli vedettyä paperikääryleitä ja viime uutenavuotena päätin lopettaa. Niin ja en tarvinnu lopettamiseen muuta ku sata pussia firsherman's friendsejä ja oman päätöksen... =) Ensimmäiset kolme kuukautta oli välillä aika veemäisiä, mutta sen jälkeen ei koko asiaa oo enää ees aatellu. Kieltämättä välillä näkyvät "tupakkaunet" on todella todentuntuisia.

Suurimmalla osallahan tuo tupakointi on vaan tapa, johon tuhlata ylimääräiset viis minuuttia. En kuitenkaan oo alkanu moralisoimaan kenenkään tapoja, vaan eiköhän tuo ole ihan jokaisen oma asia polttaako vai ei...
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Re: jatkuu...

Viestin lähetti jerry
Mitenkähän ketjun avaajalla, nittonhundralla, mahtaa mennä ilman tupakkaa?

Se on jerry morjesta! Jep, hyvinhän tässä menee. Edelleenkin ilman tupakkia on pärjätty; ainoastaan kännääminen ilman paperossia ei luonnistu. Mutta tunnethan meikäläisen; mukiin syljetään koko ajan, varsinkin näin kesäloman aikana.

Ihmeen vähän tekee tupakkaa mieli ( näin selvinpäin ), joten eiköhän se tästä edisty.

Mites jerry enskauden erätauot; ilmeisesti kaljabaarin puolella kun ei enää nortille alistuta?

Viestin lähetti Fosse76
Niin ja en tarvinnu lopettamiseen muuta ku sata pussia firsherman's friendsejä ja oman päätöksen

Itselleni, kuin myös monille tuttavilleni, Fishermanit aiheuttavat totaaliset ilmavaivat. Meikäläisen ei tarvitse syödä kuin puolikas pussi noita pastilleja niin avot; efektori soittaa hoosiannaa seuraavat 24 tuntia. Toisaalta hyviä pastilleja ja varmasti avuksi tupakoinnin lopetuksessa. Mutta tuntuu olevan apua myös lopetettaessa ihmissuhteita...
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Jälleen kerran uusi lopettamisyritys. Alotin sunnuntaina hieman ennen klo 24:ää. Kaksi päivää meni sillai suht koht, tää päivä ollu yhtä tuskaa.
Oon lopettanu niin monta kertaa et alan olla jo konkari. Apuna mulla on nicotinell-purkkaa ja jos oikein tukalaks menee ni koitan inhalaattoria. Nyt olen oikeasti päättänyt et röyhyttely saa loppua! Onks muita vasta lopettaneita?
Takana mulla on reilu kymmenen vuotta polttelua, n. askin päivä, kännis kaks.
Yritän edetä pienten välitavoitteiden avulla; ensin viikko, sit kuukausi jne.
 

JanJ

Jäsen
2 vuotta ja 6 kuukautta ilman tupakkaa.
Joko pian uskaltaisi väittää pokerinaamalla, että olen lopettanut?
 

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Viestin lähetti JanJ
2 vuotta ja 6 kuukautta ilman tupakkaa.
Joko pian uskaltaisi väittää pokerinaamalla, että olen lopettanut?

Ehei....olin viisi vuotta lakossa kunnes kuppi meni nurin. Tietenkään mitään pakottavaa tarvetta ei tullut polttaa, mutta yksi rööki ryyppyillassa ja sitten seuraavalla kerralla pari ja kohta poltan vaan tämän askin lopun ja niin edes päin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös