Ilmoitukset

Nimimerkki Salama15 pääsee viikon päästä kokeilemaan uudelleen, jos Trumpin ketjuun eksyisi pelkän nimittelyn ja sisällöttömän huutelun sijasta välillä vaikka jotain asiaakin.

Sulje ilmoitus

Nimimerkki Nynoamous jatkoi offtopicia ja turhaa vääntöä ketjunootin jälkeenkin, joten hän saa harjoitella viikon ajan luetun ymmärtämistä.

Sulje ilmoitus

Tuomo Ruutu -tilanneseuranta/spekulointi

Viestiketju osiossa 'Liiga' , aloittajana Carlos, 20.08.2002 klo 16.32.

1. dana77 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    vaikea selittää
    Re: Re: Re: Mikitön versio

Lainaus:
    Olivathan Tarvainen ja M. Ojanen hyviä pelaajia, kun ne olivat sitä jo silloin kun Jyp ne sinne yhdessä VP Nutikan kanssa Kalpan ykkösketjusta osti/ryösti...

2. Cobol Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jokerit Suomessa
    Re: Sananen agenteista

Lainaus:
    Jos asiaa tarkemmin mietitään, niin "oikeat" jääkiekkopelaajat pelaavat jääkiekkoa ennen kaikkea rakkaudesta jääkiekkoon ja vasta sitten rahasta. Ja tiedän aivan varmasti, että myös TRuudun tapauksessa kyse on tästä. Hän pelaa jääkiekkoa siksi, että hän haluaa pelata jääkiekkoa ja kehittyä jääkiekkoilijana. Olen jopa varma, että TRuutu pelaisi jääkiekkoa, vaikka sitten joutuisi itse siitä maksamaan -;)

Hyvän agentin tunnistaa mielestäni siitä, että hän osaa hoitaa pelaajan asioita siihen malliin, että siitä hyötyvät viime kädessä kaikki osapuolet eli pelaaja, agentti itse ja pelaajan palkkaava seura. Kun nyt ruoditaan tätä Case TRuutua, alkaa ainakin itseltäni ymmärrys agenttien toimille loppua. Faktaa on se, että TRuutu on edelleen ilman omaa syytään vailla sopimusta. Faktaa on myös se, että ikäviä äänensävyjä on kuultu seurojen omistajia edustavilta tahoilta niin tuolla Amerikan puolessa kuin Suomessakin. Esimerkiksi HIFK että Jokerit ovat edustajiensa välityksellä suoraan sanottuna ilmaisseet tyrmistyksensä tämän Case TRuudun sopimusasioiden hoitamisesta.

En tarkoita suinkaan sitä, että pelaaja itse olisi pulmunen ja häntä edustavat agentit olisivat vain ahneita ja typeriä. Mutta kun tämä sopimusasioiden hoitaminen on nyt vaan jätetty ammattimaisiin käsiin ja hyvää toimistoon, niin peruskysymys ainakin mulle nousee esille siitä, että miten tällainen sotku voidaan saada yleensä aikaan?

TRuutun tehtävä on pelata jääkiekkoa ja hän haluaa todella sen tehdä. TRuutun agenttien tehtävä on taas hoitaa asiat siihen malliin, että heidän päämiehensä eli TRuutu voi ensin aloittaa harjoitukset jossakin seurassa jollakin mantereella mahdollisimman nopeasti ja pelata sitten sitä kautta jääkiekkoa myös tulevalla kaudella mahdollisimman tuloksekkaasti jo kauden alusta alkaen.

Ratkaisulla alkaa olemaan vähitellen kiire.

3. Tuomas Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Vain yksi jengi Stadista
    Lainaus:
    Eikös tuo koske vain pohjois-amerikkalaisia pelaajia? Eurooppalainen saa pelata myös AHL:ssä vaikka olisikin vasta 19-vuotias. Näin ainakin minä muistelen asian olevan.

4. Ilmala Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Helsingin Jokerit
    Case TRuutu rupeaa saamaan ihan älyttömät mittasuhteet!! Varmaa on kuitenkin se, että kun joukkue on selvillä, niin kuittia rupeaa tulemaan joka suunnasta! On se jengi sitten Jokerit, HIFK, Esbo, Kerho tai joku muu niin jokatapauksessa tällä palstalla puhutaan, ja paljon! Esim. "Pena makso taas puolet likaa", "Jallis osti kaupungin rahoilla", "Pitäkää sikailijanne" "Viddu kusi noussu päähän" jne. Mulle henk.koht. on ihan yks hailee kuinka paljon joku saa palkkaa Jokereissa tai jossain muualla. Katsojana ja Fanina mulle on tärkeintä, että peli käy! Sen takia toivotankin TRuutun tervetulleeksi ilmalaan, vaikka viidensadantuhannen ekin kuukausiliksalla.

P.S. Joku puhu, et "tervetuloa kotiin". Vantaalle? Siellähän ne ensimmäiset "pommit" annettiin? Korjatkaa toki jos olen väärässä.... "Nördenströöffeni" se ei ole ainakaan. Ei ainakaan herran itsensä mukaan.

.....Ja futaria tsiigaan.

Edit. asia virheitä.

5. Daespoo Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Hameenlinna Moderators
    Lainaus:
    Ei, se koskee myös Eurooppalaisia pelaajia. Esimerkkinä Edmontonin Ales Hemsky jonka vaihtoehdot ovat CHL ja NHL, AHL ei kelpaa iän vuoksi.

Voi toisaalta olla että kriteeri ei ole pelaajan passin väri vaan liiga josta NHL:ään draftattiin. Hemsky nääs draftattiin kanadan junnuliigasta CHL:stä (QMJHL) vaikka onkin Eurooppalainen. Tästä en ole ihan varma.

6. Footless Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Toronto Maple Leafs
    Lainaus:
    Jotenkin niin se menee. NHL-joukkueiden sekä Pohjois-Amerikan juniorisarjojen välillä on sopimus, jonka mukaan alle 20-vuotiaita pelaajia ei saa lähettää farmiin. Sopimus koskee ainoastaan pelaajia jotka ovat pelanneet aikaisemmin jossain Pohjois-Amerikan juniorisarjoista. Esim. yliopistosarjoissa tai vastaavissa pelanneet saavat pelata AHL:ssä alle 20-vuotiaana. Käsittääkseni myös Euroopassa pelanneet saa lähettää farmiin alle 20-vuotiaana. Korjatkaa joku jos puhun läpiä päähäni.

7. Cobol Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jokerit Suomessa
    Lainaus:
    Kuinka ollakaan, mun käsitys taas on se, että pelaajaa ei ylipäätään voi lainkaan lähettää NHL-farmiin alle 19- tai 20-vuotiaana. Mutta voin puhua läpiä päähäni minäkin -;)

8. bull Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Pentti ja kuitatut Jeren taksikuitit, ULUVFC #13
    Lainaus:
    Eikös Ari Ahonenkin ollut alle 20-v ku farmiin tie kävi??? Vai oonko ihan unohtanut... :) :rolleyes: :confused:

9. Carlos Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Lainaus:
    Ahonen oli täyttänyt saman vuoden keväällä 20, kun syksyllä lähti farmiin. Itse asiassa äijä teki sopimuksen Devilsiin maaliskuun lopulla, ja oli täyttänyt helmikuussa tuon 20, eli missään vaiheessa ei ollut "alaikäinen". Ugh.

10. JHag Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
    Mikellä ja cobolilla on samanlaiset ajatukset kuin minulla vaikka joukkue onkin eri; minäkään en ole kiinnostunut T.Ruudusta HIFKiin hinnalla millä hyvänsä. Ei hän niin kova sensaatio ole. Mutta jos hinta on ok, tervetuloa vaan. Mutta jos ei tule, niin eipä juuri peräänkään itketä.

cobol: Mitenköhän minusta tuntuu, että Virmanen ja Pena ovat vähän olleet yhteyksissä keskenään tämän aiheen tiimoilta? Aiheena vedätys ja siihen suhtautuminen:D Varo Tuomo, takatukkien kosto on kamala - ja sitä on tapahtunut ennenkin!

11. Tuomas Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Vain yksi jengi Stadista
    Lainaus:
    Muistelin itsekin että näin se asia menee.

Atlantan GM Don Waddell mainitsi kesällä Kari
    Lehtosesta puhuttaessa että Lehtonen pelaisi yhden kauden hyvin mahdollisesti Chicagossa, eli AHL:ssä. Eiköhän Lehtosta ja Tuomo Ruutua sido samat pykälät?

12. Cobol Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jokerit Suomessa
    Lainaus:
    Just näin! Joku on nyt tippumassa hyvää vauhtia mustaan aukkoon, todellakin... Nuoria sankareita tulee ja menee, mutta takatukat ovat ikuisia :D

13. Carcki Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jokerit, Bewe, ManU, HJK , Poznan Lech
    ...

Kuten moni muukin, myös minä olen kyllästynyt tähän ikuiseen odotteluun. Päättäis jo, hyvä mies!!! ;)
    Tosin minä olen niitä itsekkäitä apinoita, joka haluaa Rudin hinnalla millä hyvänsä!!! ;)
    :p

14. Roman Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HPK ja Tappara
    Re: ...

Lainaus:
    Olen päättänyt jo puolestanne.

Ruudulla on jo sopimus jonkun Liigaseuran kanssa. Sopimuksessa on pykälä joka mahdollistaa siirtymisen änäriin vaikkapa elokuun loppuun mennessä. Tiedon saamme seurasta siis 1.9. ;)
    Märässä unessani näin että pääkaupunkiseudulla tämmöinen asia ei pysyisi salassa. Vaan tiedon murusia olisi jo saatu. Tästä päättelin siis Tuomon ensikauden seuran.

Joka on siis TPS,Tappara,Kärpät,JYP,Lukko,Ässät,Ilves,Pelicans,Saipa tai HPK.
    Loogista eikö?:D

15. pelimanne Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HPK
    Rudy kerhoon

Näkisin miehen mielelläni kerhossa ensi kaudella. Rudy olisi kerhon tarpeisiin sopiva pelaaja.
    Koska Rudy ei ole minkään joukkueen kirjoilla, miehestä ei tarvitsisi maksaa siirtokorvausta. Kun mies luultavasti ensi kauden jälkeen lähtee änäriin, saisi melkein kaikki palkka rahat takaisin siirtokorvauksina.

16. Cobol Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jokerit Suomessa
    Re: Re: ...

Lainaus:
    Jep :D

Hyvistä, useista ja erittäin luotettavista lähteistä on kuulunut, että alustava sopimus on tehty HIFK:n kanssa. Siinä on päivämäärä ja perässä lukee jotain sellaista, että TRuutu pelaa kauden 02-03 HIFK:ssa ellei ole saanut xx.x(x) mennessä parempaa tarjousta jostain. Ja tuo jostain sisältää NHL:n lisäksi myös eurooppalaiset, aasialaiset, afrikkalaiset ja australialaiset jääkiekkoseurat -;) Sopimuksessa on tietenkin myös toisen osapuolen purkuoikeus ja vedätyksiin väsynyt toinen osapuoli eli Takatukka 1 on ottanut yhteyden myös vedätyksiin väsyneeseen kolmanten osapuoleen, joka on Takatukka 2. Niinpä nyt 22.8. klo 20:46 +GMT näyttää siltä, että TRuutu pelaa ensi kaudella nigerialaisessa Ice Oyo Jorubas -nimisessä jääkiekkojoukkueessa, jonka omistaa paikallinen öljypohatta, hollantilaista sukujuurta oleva ja nigerialaiskirjeillä lisää rikastunut Nevertrustthisshit -;)

Osaltani päätän TRuutu spekulaatiot tähän.

17. Siili Jäsen

Lainaus:
    Ainakin viime kaudella NY Rangersin Dan Blackburn pelasi muutaman pelin Rangersin farmissa Hartfordissa. Myös Ottawan Jason Spezza pelasi Calder Cupin pudotuspelejä Grand Rapidsin paidassa.

Molemmat ovat pelanneet juniorikiekkoa Kanadassa, ovat kanadalaisia ja syntyneet -83. Eli ei tuo ylläoleva lainaus aivan suoraan ainakaan päde.

18. Grand-Pierre Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HPK, Blackburn Rovers
    NHL seura saa lähettää alaikäisen pelaajan muutamaksi päiväksi farmiin. En juuri nyt muista englannin kielistä termiä, mutta se on jonkin sortin kuntoutus "assignment". Juuri sen takia Blackburn pelasi viime kaudella muutaman pelin farmissa...

Edit: Conditioning Assignment

Viimeksi muokattu: 22.08.2002 klo 20.58
  19. Senior Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Re: Re: Re: ...

Lainaus:
    Niin, cobol yleensä tietää mitä kirjoittaa, joten kaiketi häneen on uskominen tässä asiassa. Olin kuitenkin henkisesti varautunut molempiin vaihtoehtoihin: siihen, että TR tulee meille ja siihen, että hän valitsee jonkin muun kotimaisen seuran. Olin jo ajatellut kirjoituksiani eri ketjuihin suurinpiirtein seuraavin sävelin:

HIFK-ketju:

''Nonni, mähän sanoin. MÄ olen tiennyt tän jo vapusta lähtien, mutta emmä viitsinyt kertoa sitä. Tuomo on loistohankinta ja tulee olemaan ehdoton suosikkemme. Tekee saletisti yli 50 pojoo. Tätä me olemme kaivanneet. Ja vielä kahden vuoden soppari ilman NHL-peikkoa, joten mestaruustavoite 2004 on piis of keik, naps vaan! Vielä kun saadaan se loistopakki, niin tarvinneeko koko sarjaa enää pelatakaan? Ens viikolla myytänee tuhat kausaria lisää. Repikää siitä, hillo rulettaa''.

'Jokin muu' -ketju:

''Pitkäksi maksoitte, hullut! Ei mitään järkeä maksaa tollasesta ylimielisestä ja kiukuttelevasta pojanklopista tollasta hintaa! Ei voi olla totta. Tiedän, että antoivat 250 kiloeuroa. Yhteishenkenne on pilalla, varmaan ette pääse riitelyltänne edes pleijareihin! Ei tuu poika pärjäämään ja jos pärjää, niin lähtee joka tapauksessa kesken kauden Tsikakoon. Dorkia olitte, kun otitte.''

Soppari taitaa olla aivan tuore, koska Urheiluruutukaan ei äsken asiaa noteerannut.:rolleyes:

20. fiftyeight Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Iddrott Förskott Puukädet
    Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta sen minä vaan sanon, että...
    Truutuhan on tehnyt itsestään jo nyt täyden pellen. Tai Pellen.
    Palveleeko se nyt enää sällin omaakaan etua, että kauden ollessa jo näin lähellä ei vieläkään ole pelipaikka tiedossa? Olisi pannut 15. päivä taalat jonoon ja lähtenyt, vaan menikö pupu pöksyyn? Siellä kun ei äiti herätä eikä murot ole valmiina lautasella.

Naurettavaa touhua.

21. Roman Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HPK ja Tappara
    Re: Rudy kerhoon

Lainaus:
    Hyvä veli. Toistaiseksi Suomen sisällä on voimassa vielä siirtokorvausjärjestelmä. Joten kun Jokerit omistaa Tuomon pelaajaoikeudet tuleva seura Suomessa (jos ei Jokerit) joutuu siis maksamaan Jokereille siirtokorvauksen.

Tietysti tutustumalla kirjoittettuun matskuun tämä olisi sinullekin avautunut.;)

22. Roman Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HPK ja Tappara

Lainaus:
    Älä hyvä mies! (olettamus)

Prosenttejasi tulee ikävä.;)

23. Cobol Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jokerit Suomessa
    Re: Re: Re: Re: ...

Lainaus:
    Mitä, jäikös multa joku prosentti 1-100 välillä antamatta sille, että TRuutu pelaa yleensä jossain ensi kaudella... Enkös mä niitä kaikkia prosentteja jossain vaiheessa tarjonnut -;)

24. JHag Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92

Lainaus:
    Tilanne on muuttunut dramaattisella tavalla noin 3 minuuttia sitten. Ugandalainen heimopäällikkö Verybigpenis on kyllästynyt 126:een vaimoonsa ja keksinyt uuden harrastuksen. Hän haluaa jääkiekkojoukkueen ja jäähallin! Joukkueessa on nyt yksi pelaaja, Tuomo Ruutu. Enää puuttuu 30 muuta, valmennus, videotaulu, cheerleaderit ja halli. Mutta tästä on hyvä aloittaa. Mahtaa heimopäällikköä harmittaa, kun Tuomo ilmoittautuu, sillä hän uskoi ostavansa ruudun=videotaulun ja sehän onkin jätkä, jolla on luistimet!

25. kamraterna Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Re: Re: Re: Re: ...

Lainaus:
    Kyseessä lienee kuitenkin vasta esisopimus muotoa "edustaa seuraa xxx mikäli ennen päivämäärää yyy ei syty heimosotaa ja veribigpenis kuole tahi joku kilpaileva heimo nokita ja tarjoa yhtä keihästä ja kahta vaimoa enempää (toinen agentille). Prosentit siis luokkaa 65 % veripigpenis ja 30 % rosvosektorille ja 5 % ruutuvarmistukselle.

Itse asiasta sen verran, että kovin pitkään ei kyllä minkään joukkueen kannata enää TR:n vatvomista katsoa. Ei varmasti ole omiaan nostamaan joukkuehenkeä kun yhtä tällaista tapausta vatvotaan edes sun taas, ja varsinkaan jos TR yhtäkkiä syyskuun puolessa välissä pölähtää koppiin miljoona sopimus taskussa, niin sillä voi olla yllättäviä vaikutuksia joukkueeseen. Ensimmäisenä tulee mieleen oikeastaa case-Caloun, joka oli tulossa ei ollut tulossa, luvattii ettei tule, mutta tuli kuitenkin.. ja pasmat sekosivat täysin..

Tällä en tarkoita sitä ettenkö Ruutua joukkueeseen haluaisi, vaan sitä että ensi viikon pitäisi kyllä olla ehdoton deadline tämän asian suhteen.. jos ei mies Ärräcupissa ole punanuttu päällä niin parempi että on olematta sitten kokonaan.