Mikitön versio
...toin tämän mikit pois -editin tänne, koska täällä on flintstone vastannut nimenomaan tähän osioon viestistäni:
-----
flintstone: Koeta nyt herranjumala toipua siitä tiedosta, että mielestäni Jokerit/Summanen -akseli ei ole täysin onnistunut Tuomo Ruudun hilaamisessa maailman huippua kohti. Mitäs Mikko Koivu siihen kuuluu? Sen kaverin ura ei voisi minua vähempää kiinnostaa, Tuomon ura taas sitäkin enemmän. Kerrataan vielä Summasen ansioita, jos se helpottaisi myös kritiikkiä tai paremminkin joskus tapahtuvaa RS:n kyseenalaistamista:
5 yritystä pleijareissa valmentajana, 2 kultaa, 2 hopeaa. Ei paha. Nuorten maajoukkueessa loistavaa duunia, mm. Pesosesta ja Tomekista ei olisi kukaan kuullutkaan mitään ilman RS:n ns. isällistä otetta. Ei paha. HIFKissä nosti kolmekymppisen goonin Tomppa Laaksosen ykkösketjun pelaajaksi. Ei paha.
Se on katsos kahdensuuntainen tie se valmentaja/pelaaja ja joskus jos oppi ei kulje, vikaa voi olla yhteyksissä, ei opin laadussa. Ja vika yhteyksissä saattaa olla lähtöisin myös pelaajan päästä. T.Ruudun lievä taantuminen viime kaudella on minulle itselleni arvoitus, mutta faktaa on se, että se tapahtui Jokeri-pestin aikana. Syy voi olla minun puolestani vaikka Tuomon itsensä tai nuhakuumeen. Jos kaikki olisi ollut auvoisaa ja itsestäänselvää, ei TRuudun mahdollisesta kotimaisesta seurasta tarvitsisi edes keskustella. Sehän olisi Jokerit automaattisesti. Nyt näin ei ole.
Joskus Summasen palvontanne muistuttaa Kim Il Sungin ihailua P-Koreassa. Asia, jota Sumo itse vierastaa yli kaiken. kaverihan on nöyrä ja omien sanojensa mukaan vielä "matkalla valmentajaksi" .
Summanen on hieno, värikäs ja ammattitaitoinen hahmo suomalaisessa kiekkomaailmassa. Ei kuitenkaan jumala.
-------
Noin. Ja sitten flintstonelle: Olen täysin väärä henkilö keskustelemaan Mikko Koivusta ja Ilja Kovalchukista. Olen koko ajan puhunut vain Tuomo Ruudusta.
Eihän se Mike ihan noin ole. Tuolla taktiikalla ei voiteta hevonpersettä. Vanhat sotapäällikötkin sanovat, että paras tapa tuhota vastustaja on tutkia se läpikotaisin, kunnioittaa vahvoja alueita ja iskeä heikkouksiin. Arvaapa kuka suomalainen jääkiekkovalmentaja on pitänyt useita luentoja vastustajan arvostamisesta/kunnioittamisesta ja sen jälkeen tuhoamisesta? Erkka Westerlund, Jokerit. Silmitön päällekäyminen vain huvittaa vastustajaa näinkin tasaisessa liigassa. Kuten missä tahansa matsissa. Myös Muhammad Alin elämänkerta sisältää loistavia taktiikkoja vastustajan täydelliseksi tuhoamiseksi hänen kunnioittamisensa kautta.