Tuomas Tuokkolasta KalPan päävalmentaja 2011-2013

  • 59 324
  • 156

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Tuokkolan valinnan kritisointi johtunee yleisesti ottaen siitä, että KalPan muut vaihtoehdot olivat Pekka Virta ja Kai Suikkanen.

Suikkanen tosin ei ollut KalPalle todellinen vaihtoehto. KalPa tiedotti Tuokkolan valinnasta tammikuussa ja tuolloin Suikkanen tähyili vielä ulkomaille. Joku varmasti miettii nyt, että KalPan olisi pitänyt odottaa, koska Suikkanen lopulta sopimuksen Suomeen teki. Mikään seura ei kuitenkaan jätä päävalmentajavalintaa vapaaehtoisesti keväälle - eikä niin tehnyt Pelicanskaan. Joulu vain tulee Lahteen tänä vuonna kahdesti, kun Jalonen teki oharit Pelicansin kannalta lopulta täydellisenä ajankohtana.

Kritisoida saa aivan vapaasti ja se on tietysti pelkästään positiivista jos keskustelua syntyy. Se, mitä minä en ymmärrä on joidenkin harrastama ranteiden viiltely jo tässä vaiheessa. Etsitään haastatteluista lauseita, jotka voidaan irroittaa asiayhteydestä ja kääntää sanojaansa vastaan ja samoin tiedetään, että Tuokkola on täysin epäpätevä, kun huhujen mukaan Jyväskylän aikaan näin oli. Onneksi oli päteviä miehiä taustatukena tuolloin, että tuloksena joukkueelta oli (Tuokkolasta huolimatta) varsin siedettävä suoritus.

Ei tässä KalPa kuitenkaan ole palkannut mikatoivolaa, joka oikeasti tiedetään tässä vaiheessa täysin keskinkertaiseksi valmentajaksi. En minäkään erityisen luottavainen ole Tuokkolan suhteen, mutta jos nyt kuitenkin odottetaisiin edes miten harjoituspelit lähtevät käyntiin, tai vielä mieluummin kymmenkunta liigaottelua, ennen kuin aletaan katsastaa Niiralasta sopivaa puuta, johon köyden ripustaa. Jyväskylän vuosistakin on jo viisi vuotta aikaa. Se on pitkä aika nuorelle valmentajalle oppia asioita valmennuksesta. Pekka Virtakin kävi ennen Kuopioon tuloaan epäonnistumassa pahasti Kuusamossa, mutta ei siitä kukaan enää muista. Ja varsin pätevän oloisen taustatiiminhän Tuokkola nytkin on saamassa - ehkäpä sieltä löytyy kompensaatiota hänen heikkouksiinsa, aivan kuten aikoinaan JYPin A:ssa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jokaisella kannattajalla on oikeus mielipiteeseensä, ja myös oikeus joskus myöhemmin muuttaa sitä. Ei ole olemassa oikeita tai vääriä mielipiteitä, eikä myöskään huonompia tai parempia sellaisia. Tämän myötä myöskään parempia tai huonompia kannattajia.
No minä olen jo tästä lähtökohdasta eri mieltä. Minun mielestäni kannattajien tärkein tehtävä on kannustaa omaan joukkuettaa voittamaan parhaan kykynsä mukaan. Mitä parempia he tässä tehtävässä ovat, sitä paremmat fanit, piste.

Minun mielestäni parhaiten joukkueen kannattiminen onnistuu positiviisuuden palautteen kautta ja tuella vaikeilla hetkillä eikä sillä tavalla että omia pelaajia tai valmentajia puukotetaan selkään. Ei se mikään yllätys ole, että näiden keskustelupalstojen mielipiteet kulkeutuvat pelaajien ja muiden korviin ja varmasti vaikuttaa itseluottamuksiin. Kysykää vaikka Pekka Virralta. Tai sellaisten organisaatioiden pelaajilta kiun NY Rangers, Montreal Canadiens tai HIFK pitkässä jouksussa, joilla on pitkät perinteet omille buuamisesta.

En siis pidä millään tavalla hyvänä kannustamisena vaikka Teemu Virtalan saamaa paskan määrää, Syväsalmen pilkkaamista tai Bellissimon lyttäämistä. Tämä ei tarkoita sitä, että olisin jotenkin tykästynyt kyseisiin pelaajiin ja heidän otteisiin vaan siihen, että heidän on yritettävä parhaansa aina kentälle päästyään ja ihan muut henkilöt ovat vastuussa heidän peluuttamisesta.

Minä olisin mielummin ottanut Virran tai Suikkasen, mutta pitää nyt fanien ottaa sen verran järki käteen että kukaan meistä ei heidän palkkapyyntöjään tiedä tai edes sitä, että oliko Suikkasen ohi meneminen kiinni Kalpasta. Vaikka he olisivat kuinka hyviä, niin jos palkkapyyntö on ollut liikaa, niin se on ollut liikaa. Ei pelaajamateriaalilla mitenkään ainoastaan kompensoida valmentajavalintaa, vaan sen kanssa nautitaan säästyneen budjetin hedelmistä paremman pelaajamateriaalin myötä. Samaten herrojen pukukoppi tekemiset ovat oikeaa tekstitv-skouttaamista. Kuitenkin nyt kun valinnat tehneet ovat samassa kopissa Virran ja Tuokkolan kanssa olleet, joten minun on vain annettava Tuomakselle täysi tuki.
 
Viimeksi muokattu:

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Tuokkolan valinnan kritisointi johtunee yleisesti ottaen siitä, että KalPan muut vaihtoehdot olivat Pekka Virta ja Kai Suikkanen.

Sekä Pekka Rautakallio. Näin ainakin nimimerkki Mustatkortit on varmana sanonut ja hänellä on aina tietoa löytynyt.
 

Dängleri

Jäsen
No minä olen jo tästä lähtökohdasta eri mieltä. Minun mielestäni kannattajien tärkein tehtävä on kannustaa omaan joukkuettaa voittamaan parhaan kykynsä mukaan. Mitä parempia he tässä tehtävässä ovat, sitä paremmin fanit, piste.

Minun mielestäni parhaiten joukkueen kannattiminen onnistuu positiviisuuden palautteen kautta ja tuella vaikeilla hetkillä eikä sillä tavalla että omia pelaajia tai valmentajia puukotetaan selkään. Ei se mikään yllätys ole, että näiden keskustelupalstojen mielipiteet kulkeutuvat pelaajien ja muiden korviin ja varmasti vaikuttaa itseluottamuksiin. Kysykää vaikka Pekka Virralta. Tai sellaisten organisaatioiden pelaajilta kiun NY Rangers, Montreal Canadiens tai HIFK pitkässä jouksussa, joilla on pitkät perinteet omille buuamisesta.

Sepä tässä juuri hienoa onkin, että sinulla on siihen täysi oikeus, eikä kukaan sinua siitä tuomitse.

Positiivisuus on hieno asia, samoin negatiivisuus. Vaikka nämä ovatkin toistensa vastakohtia, voi niillä olla samanlainen vaikutus. Oikein käytettynä molemmat voivat edistää ihmisen kehittymistä ja päivittäistä suorittamista. On nimittäin olemassa ihmistyyppejä jotka elävät positiivisesta kokemuksista. Positiivinen kokemus luo näille ihmisille hyvää mieltä, jonka seurauksena heidän itsetuntonsa vahvistuu, ja he yltävät yhä parempiin tekoihin. Edellä mainittujen ihmistyyppien vastakohtana ovat henkilöt, joille negatiivinen kokemus luo saman vaikutuksen. Epäonnistuminen tai vaikkapa negatiivinen palaute "herättää" tuon henkilön, ja saa hänet yrittämään enemmän (=näytönhalu), ja sen kautta yltämään yhä parempiin tekoihin. Arkikielellä keppiä ja porkkanaa siis.

Jääkiekkoilijan työ on pelaaminen, valmentajan työ on valmentaminen, aivan kuten kokilla kokkaaminen, laulajalla laulaminen tai maalarilla maalaaminen. Näiden kaikkien palkan maksaa loppukädessä kuluttaja (=katsojat/kannattajat). Riippuen työn lopputuloksesta ja kuluttajan kokemasta hyödystä, on kuluttajalla oikeus antaa palautetta, olipa se sitten positiivista tai negatiivista. On sitten täysin työntekijästä kiinni, miten hän käsittelee tuon palautteen. Sen mitä itse olen seurannut näitä nettikeskusteluja, niin en ole kertaakaan törmännyt siihen, että jotakuta valmentajaa tai pelaajaa olisi arvosteltu yksityishenkilönä, puhumattakaan mistään selkään puukottamisesta , vaan arvostelu on koskenut puhtaasti heidän työntekijänä tekemänsä työn laatua tai lopputulosta. Ja tämä jos mikä niiden pelaajien ja valmentajien, jotka näitä palstoja lukee (jos edes lukee), tulisi ymmärtää.

Epäilisin että mikäli Tuomas Tuokkola on yhtään seurannut hänestä käytävää keskustelua, niin täällä kansan keskuudessa kuin ammattilaispiireissäkin, piisaa hänellä tällä hetkellä näyttöhaluja osoittaa esitetty kritiikki vääräksi. Yhdistämällä oma ammatillisen osaaminensa tuohon fiilikseen, voi hyvinkin käydä niin, että Tuomas pistää meidät "epäilevät Tuomaat" syömään sanamme. Mielelläni sen tekisin, mutta aika näyttää onko tuohon tarvetta.

Mut kaiken kaikkiaan mielenkiintoista keskustelua, ja hyviä kannanottoja puolesta ja vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin olen sitä mieltä että meillä kannattajilla on täysi oikeus kritisoida pelaajia ja valmentajia niin kauan kun lippuihin ja muuhun KalPa sälään rahojamme syydetään. Jääkiekkoilijana oleminen on ammatti jossa tämä kritiikki on vain kestettävä, vaikka ihan aina se ei aiheellista olisikaan.
Virta oli poikkeus ja antoi kyllä lähes aina lehtien kautta täys laidallisen takaisin, mitä en kovin ammattimaisena tekona pidä, vaikka viihde arvoa se taatusti lisäsi. Itsepähän on hommansa valinnut.

Kyllä, liityn myös tähän Tuokkolan valintaa kritisoivien joukkoon, vaikka muutamien A-junnujen kuulopuheiden varassa olenkin ja peliäkään en vielä liiga joukkueen peräsimessä ole nähnyt. Katsellaan myöhemmin sitten onko se aiheellista vai ei.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyllä, liityn myös tähän Tuokkolan valintaa kritisoivien joukkoon, vaikka muutamien A-junnujen kuulopuheiden varassa olenkin ja peliäkään en vielä liiga joukkueen peräsimessä ole nähnyt. Katsellaan myöhemmin sitten onko se aiheellista vai ei.

A-iässä nyt ollaan vielä ihan pentuja että en laskisi heidän kommenttien varaan mitään, varsinkin kun tietää muutamia näitä jääkiekko-lapsia jotka kasvaneet kiekkopiireissä eikä normaali elämästä mitään hajua. Sitten kun se peliura ei a:sta eteenpäin aukeakaan niin ihmetellään reaalimaailmaa..Ihan varmaan löytyy sieltäkin kritisoijia, ja niitä jotka tykkäävätkin. Ne kriittiset vaan helpommin tulevat julki.

Mut siis tottakai saa olla puolesta ja vastaan ja pitääkin. En vaan halua uskoa että siellä toimistolla ollaan niin tietämättömiä AIKUISIA valitsemassa näitä valmentajia.

Tulos ratkaisee!
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Reality check

Totta kai saa olla puolesta ja vastaan ja pitääkin. En vaan halua uskoa että siellä toimistolla ollaan niin tietämättömiä AIKUISIA valitsemassa näitä valmentajia.
Tulos ratkaisee!

Niin ratkaisee, ja paras mahdollinen oma tulos annetuissa raameissa (rautalangasta: kukaan tuskin olettaa Selinin ja nyky-SaiPan voittavan mestaruutta:).

Nyt on vain niin, että elämä yleensä ja hallielämä erityisesti on sillä lailla raakaa, että kritiikkiä kestämättömiä itkijöitä ei kauan kattella; heitä aletaan hyvin äkkiä kutsua hyvinkin rumasti mm. pieniin sukupuolielimiin viittavilla nimillä. Ei sinänsä viittaa Tuokkolaan, mutta täältä JA:stakin löytyy esimerkkiä vastaavista wannabe-valmentajista, joille alkeellinenkin selkärankaisuus vastoinkäymisten ja haastojen tullen on ylivoimaista.

KalPan johto on ottanut Tuokkolan kanssa jonkinsortin tietoisen riskin, nimenomaan mitä tulee liigatason uskottavuuteen ja auktoriteettiin. Riskiä on koitettu sitten minimoida johtajatyyppien hankinnoilla, etunenässä tietty omistajan paluu.
Ei yhäkään revitä pelihousuja etukäteen, mutta ei niitä epäilyksiä tartte piilotella. Tämä on kuitenkin keskustelupalsta, jolla horinoiden ei pitäisi reaalimaailmassa toimivia heilauttaa juuri elviksen kyrvän (copyright edelleen JHag:) vertaa. Tai jos heilauttaa, on väärässä hommassa.
 

Kalikankosto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
No minä olen jo tästä lähtökohdasta eri mieltä. Minun mielestäni kannattajien tärkein tehtävä on kannustaa omaan joukkuettaa voittamaan parhaan kykynsä mukaan. Mitä parempia he tässä tehtävässä ovat, sitä paremmin fanit, piste.

Voi hyvänenaika miten lapsellista tekstiä. Osunko oikeaan, että 77 nimimerkissä ei tarkoita syntymävuotta? Huhhuh jos tarkoittaa (taas kerran).

Kyllä tosifanin velvollisuus on käsien yhteen läpyttämisen ja kannustushuutojen lomassa kertoa myös mielipiteensä joukkueen tekemisistä. Minä en ainakaan avaa suutani jos kannattamani joukkue aikoo kusta suuhuni, Piste.

Tuokkolasta vielä sen verran, että jos joukkue menestyy ja voittaa runkosarjan ja tuo keväällä kannun torille niin siinä ei ole tuokkolalla mitään osuutta. Tosin jääkiekkojoukkue tarvitsee yleensä valmentajan... No ehkä Laukkanen, Siekkinen ja Kapanen hoitaa ne hommat niin Tuokkola saa paistatella auringossa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Oh sweet irony. Kaveri puhuu lapsellisesta tekstistä ja sitten suoltaa jotain tällaista.
Kyllä tosifanin velvollisuus on käsien yhteen läpyttämisen ja kannustushuutojen lomassa kertoa myös mielipiteensä joukkueen tekemisistä. Minä en ainakaan avaa suutani jos kannattamani joukkue aikoo kusta suuhuni, Piste.

Tuokkolasta vielä sen verran, että jos joukkue menestyy ja voittaa runkosarjan ja tuo keväällä kannun torille niin siinä ei ole tuokkolalla mitään osuutta. Tosin jääkiekkojoukkue tarvitsee yleensä valmentajan... No ehkä Laukkanen, Siekkinen ja Kapanen hoitaa ne hommat niin Tuokkola saa paistatella auringossa.
Meillä on selvästi eri suosikkijoukkueet. Minun suosikkijoukkueeni eivät ole missään lajissa koskaan kusseet minun suuhuni tai edes sitä yrittäneet. Koko ajatuskin kuulostaa täysin järjettömältä.

Hauska on myös tuo loppuosa. Sitä on vissiin kuultu taas A-junnuilta niin paljon hyvää ja kaunista Laukkasesta ja Siekkisestä, että heidän ansiotaan mahdollinen menestys tietenkin on. Kun näin vahvoja mielipiteitä, niin mihinkä enää tosiasioita tarvitaankaan.


Lisätään nyt vielä näin loppuun, että kriittisessä palautteessa ei mielestäni ole sinänsä mitään pahaa. Kuitenkin minun mielestäni jääkiekkoilijoidenkin kohdalla asia on samalla tavalla kuin johtamisessa yleensäkin eli positiivinen palaute annetaan julkisesti ja negatiivinen kahden kesken.
 
Viimeksi muokattu:

Splendide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flygande fisktuppar
Itsellenikin oli pettymys, että KalPa palkkasi keltanokkavalmentajan joukkueeseen, joka on liigan keskitasoa parempi. Valinta oli entistä kivuliaampi, koska Tuokkola korvaa suuren suosikkivalmentajani Pekka Virran. Olisin tietysti omissa unelmissani kaivannut jotain samantyyppistä valmentajaa, tyyliin Suikkanen/Matikainen. Mutta ei voi mitään.

Ajan kuluessa ja erityisesti Sami Kapasen paluun myötä mieli on muuttunut varovaisen toiveikkaaksi. Kyllähän monessa seurassa valmennetaan joukkuetta tiiminä, mikä olisi muutos toki Pekka Virran despoottimaiseen johtamiseen, mutta varmasti hyviä esimerkkejä tiimivalmennuksesta on. Eli tiimi olisi Tuokkola-Laukkanen-Siekkinen, joka johtaa joukkuetta tiiminä. Tuokkola on päävalmentaja vain siksi, koska joku siihen rooliin on nimettävä.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Lisätään nyt vielä näin loppuun, että kriittisessä palautteessa ei mielestäni ole sinänsä mitään pahaa. Kuitenkin minun mielestäni jääkiekkoilijoidenkin kohdalla asia on samalla tavalla kuin johtamisessa yleensäkin eli positiivinen palaute annetaan julkisesti ja negatiivinen kahden kesken.

Menee vähän OT:ksi (ja sinne reaalimaailman puolelle:), mutta tähän vahva sama. Toistuva julkinen paskanheitto pelaajien niskaan (ja joskus vielä enemmän suosikkilista- kuin pelillisillä perusteilla) oli yksi asia, joka PeKissä oli tympeää - ja osoitus ainakin jonkinsortin paineensietokyvyn ja käytöstapojen puutteesta. Sama koskee mm. Hannu-setä Jortikkaa.
Kopissa saa rääkyä vaikka minkälaisena hiustenkuivaajana jos aihetta on, mutta ainakin yksilöity haukkuminen pitäisi myös jättää koppiin. Mikäli tilanne ei ole täysin mahdoton, sama koskee pelaajien kritiikkiä valmennukselle.
Joskus tietty tulee piste, jossa kaikkea on yritetty ja joukkue ei voi enää luottaa valmentajaan missään oloissa. Silloin muu kuin avautuminen ja rehellinen vastaus esim. toimittajan suoraan kysymykseen aiheesta ei ole enää järkevää. Lisätiedot esim. Jari Laukkanen, Oulun Kärppien kapteeni vm. 2000-01:).

Ajan kuluessa ja erityisesti Sami Kapasen paluun myötä mieli on muuttunut varovaisen toiveikkaaksi. Kyllä monessa seurassa valmennetaan joukkuetta tiiminä, mikä olisi muutos Pekka Virran despoottimaiseen johtamiseen, mutta varmasti hyviä esimerkkejä tiimivalmennuksesta on. Eli tiimi olisi Tuokkola-Laukkanen-Siekkinen, joka johtaa joukkuetta tiiminä.

Varovaista peesausta tähänkin. Yhden miehen show käy nykypäivänä valmennuksessa raskaaksi kaikille, myös shown vetäjälle. Siekkisellä ja Laukkasella on ainakin erittäin hyvät pohjat ja lähtökohdat hommiinsa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Menee vähän OT:ksi (ja sinne reaalimaailman puolelle:), mutta tähän vahva sama. Toistuva julkinen paskanheitto pelaajien niskaan (ja joskus vielä enemmän suosikkilista- kuin pelillisillä perusteilla) oli yksi asia, joka PeKissä oli tympeää - ja osoitus ainakin jonkinsortin paineensietokyvyn ja käytöstapojen puutteesta. Sama koskee mm. Hannu-setä Jortikkaa.
Helvetti, tämä osuus unohtui kirjoituksestani. Minun piti nimittäin juuri tämä aspekti tuoda mukaan ja vielä ihan nimeltä sekä Virta että Jortikka nimetä tässä yhteydessä. Hyvin luettu ajatukset!

Tässä on sellainenkin hauska puoli, että tiettyjen valmentajien virallinen julkisuuskuva eroaa aika selvästi siitä että mikä on totuus pukukopissa. Esim Kari Jalonen on julkisuudessa kohtuullisen hillitty hahmo, mutta kopissa hän ei sitä todellakaan aina ole. Sama pätee jossain määrin myös esim Hannu Aravirtaan.

Jos vielä enemmän mennään OT:ksi, niin koomisinta useissa valmentajien kritisoinneissa on siinä, että valmentajien väitetään suosivan omia sauna yms kavereitaan kun oikeasti kuuluisi peluuttaa sitä kirjoittajan oman kylän töppöstä. Mainittakoon tässä yhteydessä vaikka Aatu Hämäläinen reaalimaailman esimerkkinä. Syyllistytään siis itse mitä pahimmassa määrin siihen mistä valmentajaa syytetään.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KalPa /naisjoukkue
Voi hyvänenaika miten lapsellista tekstiä. Osunko oikeaan, että 77 nimimerkissä ei tarkoita syntymävuotta? Huhhuh jos tarkoittaa (taas kerran).

Kyllä tosifanin velvollisuus on käsien yhteen läpyttämisen ja kannustushuutojen lomassa kertoa myös mielipiteensä joukkueen tekemisistä. Minä en ainakaan avaa suutani jos kannattamani joukkue aikoo kusta suuhuni, Piste.

Tuokkolasta vielä sen verran, että jos joukkue menestyy ja voittaa runkosarjan ja tuo keväällä kannun torille niin siinä ei ole tuokkolalla mitään osuutta. Tosin jääkiekkojoukkue tarvitsee yleensä valmentajan... No ehkä Laukkanen, Siekkinen ja Kapanen hoitaa ne hommat niin Tuokkola saa paistatella auringossa.
Keskeinen ongelmahan tässä on ollut jo vuosia se että niin monet nimenomaan vain kertovat mielipiteensä ongelmista ja se käsien läpsyttely ja huutaminen jää vain muutaman ihmisen varaan koko maassa kun pitäisi olla sankoin joukoin liikkeellä niinä vaikeimpina aikoina - siis sen valmentajankin tukena.
 
Viimeksi muokattu:

Bondarev

Jäsen
Tuokkolan tulikoe

Nostellaas tämä keskustelu takaisin pinnalle, nimittäin nyt (torstaina) vasta se todellinen Tuokkolan tulikoe alkaa. "Pilipali" pelit on pelailtu alta pois ja alkaa ne kaikkien odottamat tosipelit.

Jokainen voi lueskella ketjun läpi ja miettiä onko fiilikset vielä samansuuntaiset vai onko pre-season saanut mietteet muuttumaan? Itse ainakin seison vieläkin ajatusteni takana.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Tämän päivän SS:n urheilusivuilla oli peräti 4 sivua lätkää ja yksi sivuista pyhitetty Tuokkolan "enmä ole niin pehmeä kuin annetaan ymmärtää" -jutuille. Kannattaa lukea!
 
Suosikkijoukkue
KalPa /naisjoukkue
Olipahan Tuokkolalle tärkeä avausvoitto JYP:istä, harvinaisen tärkeä pitkästä aikaan joukkueen päävalmentajalle. Taisi ne rivit pysyä aika mukavasti koossa radiosta kuullun perusteella tuossa pelissä.Nyt sitä työrauhaa vaan kaverille niin hyvä tulee!
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Joo, tuli kyllä tärkeä ensimmäinen voitto valmentajalle, seuralle ja faneille! Saa hetken aikaa vetää henkeä kunnes lauantaina sitten taas jatkuu niiralassa.
 

eakin

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei löytynyt ketjua apuvalmentajista, mutta oiskohan Siekkisen saamisella tänne ollut yhteyttä Dufvan eroamiseen tänään? Taisi huhut JYP:n sisäisistä riidoista pitää paikkaansa ja näyttää että vieraspelaajien fanit eivät ole ainoita joita uimalakki ei miellyttänyt.
 

lekatu

Jäsen
Pistää ihmetyttämään "fanien" asenne. Tässäkin asiassa pätee taas se sama mikä pätee työelämässä. Jokainen aloittaa joskus ja jokainen on keltanokka joskus. Jos koskaan ei saa mahdollisuutta, ei koskaan voi näyttää. Tällä tarkoitan sitä, että ellei yksikään joukkue koskaan ota uutta nuorta kokematonta ei kohta ole ketään valmentajaa kun vanhat on jo eläkkeellä ja eivät enää jaksa.
Olisitte ylpeitä siitä, että teidän joukkue on uskaltanut ottaa nuoren kokemattoman. Hän ei ainakaan ole kaavoihin kangistunut ja voi tuoda uutta näkemystä joukkueeseen.

Minä olen sitäpaitsi sitä mieltä ettei yksi pelaaja tai yksi valmentaja tai yksi maalivahti voita peliä. Kyseessähän on joukkue peli. Tuolloin kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Ei se valmentaja niitä maaleja tee. Eikä maalivahti käy tuomarilta hakemassa kiekkoa jotta voisi sitten sen kiekon "imuroida" omaan maaliin.
Tämä keskustelu on sikäli turha, ellei ymmärretä ryhmädynamiikan tärkeyttä.

Antakaa siis mahdollisuus edes näyttää ennen kuin lynkkaatte ketään.
 

KalPan toveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Alkuun pitää todeta, että Tuokkola on toki saanut huippualun kauteen vaikka todelliset kyvyt mitataan kun vaikeudet kohdataan esimerkiksi tappioputki kohdattaessa.

Itse asiaan... Sivusta seuranneena täytyy nostaa hattua seurajohdolle (vaikka sitä itsekin voimakkaasti epäilin) siitä, että Pekka Virran sopimusta ei jatkettu.

Kun vertaa tapahtumaketjua Jypin tilanteeseen on nähtävissä paljon yhtäläisyyksiä. Molemmissa joukkueissa oli erittäin vahvan aseman saanut valmentaja - ehkä jopa liian vahvan. Molemmat joukkueet olivat jo pitkään kehittäneet joukkuetta tarkoituksena menestyä liigassa. Uskon, että Pekka Virta ja RD ovat omilla tavoillaan melko vittumaisia tyyppejä. Tähän yhtälöön kun lisätään vahva vankkumattomalta tuntuva asema seurassa, on varaa myös tällainen vaikea ihminen olla. Ainakin niin kauan kun tulosta tulee.

Yleensä kuitenkin kun henkilökemiat alkaa rakoilla, raja tulee joskus vastaan. KalPassa tämä raja osattiin ennakoida, kun Jypissä tätä rajaa ei haluttu nähdä, vaikka varmasti se oli seurajohdon nähtävillä.

Yritin tässä miettiä, että kenenkä ammattitaidottomuutta tai ammattitaitoa Pekka Virran ulostaminen ja Tuokkolan valitseminen KalPan päävalmentajaksi oikeastaan oli? Nähtiinkö siis jo etukäteen ne riskit, jotka olisi voinut tulla jos Virran rooli olisi kasvanut entisestään?

Olipa tuo miten oli, niin tällä kertaa KalPa vei toimiston puolella Jypin toimistoa 6-0 jo ennen kuin kausi ehti alkaa. Siitä propsit! Eli näin ollen voitot ovat tällä kaudella Jypistä jo 2-0 meille. Se miten kausi jatkuu, niin sen aika näyttää.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
em mä nyt niin tiedä, että oliko tässä kyseessä niin valtavasti kenenkään ammattitaidottomuutta tai ammattitaitoa. Pekka Virta olisi Kalpalle valmentajaksi kelvannut, mutta palkkapyyntö oli liian iso. Seuraavana vaihtoehtona oli Suikkanen ja mahdollisesti Rautakallio, mutta ensimmäisen palkkapyyntö oli vielä Virtaakin kovempi, ja ilmeisesti jälkimmäisenkin olisi ollut kallis vaihtoehto. Itse aloin epäilemään Tuokkolan sisäänajamista päävalmentajaksi jo silloin kun hänet laitettiin A:han hommaa opettelemaan. Ilmeisesti se suunnitelma tapahtuman myötä aikuistui alkuperäisestä ajatuksesta.
 

Haalariosasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse aloin epäilemään Tuokkolan sisäänajamista päävalmentajaksi jo silloin kun hänet laitettiin A:han hommaa opettelemaan. Ilmeisesti se suunnitelma tapahtuman myötä aikuistui alkuperäisestä ajatuksesta.

Kyllähän myös tänne päin tämä kuvio näytti loogiselta siinä vaiheessa kun Tuokkola A:han siirtyi. Arvauksena uskoisin että jo siinä vaiheessa toimistolla alkoi herätä ajatus ettei Virran komennuksessa kovin monta kautta enää mennä ja Tuokkolaa haluttiin ajaa sisään päävalmentajan pestiin. Toki varmaan viime syksyn ja talven aikana myös muita kuvioita mietittiin enemmän tai vähemmän vakavasti mutta sitten kuitenkin päädyttiin alkuperäiseen suunnitelmaan.

Pakko myöntää, Tuokkola joukkoineen on kyllä saanut pirun hyvän startin. Harjoitus pelit olivat lupaavia ja sama meno on jatkunut, tuloksellisesti jopa paremmin, ensimmäisillä kierroksilla. Ok myönnetään että vastustajat ovat olleet aika lailla sopivia mutta esimerkiksi perjantain HIFK oli jo kunnon tason mittari ja sama toisaalta jatkuu Ässien tullessa vierailulle. Jos kaikki olisi päin helvettiä kyllähän jo noihin KalPa olisi voinut langeta, mutta nyt ei niin siis käynyt. Alkukauden pelejä seurattuani, sattumaa tai ei, kyllähän joitain eroja on ollut havaittavissa verrattuna edelliskausien KalPaan.

Ensinnäkin ketjukoostumukset näyttäisivät olevan huomattavasti pysyvämpiä, toki Virran ruletti vauhtiin ei moni varmaan pysty/halua. Toisaalta tilanteisiin on myös reagoitu. En tiedä lukeeko Tuokkola jatkoajasta kentälliset mutta aika lailla toivottuja kuvioita on nähty. Rissanen sai näytön paikan muutaman pelin ajaksi Kapasen ja Hentusen välissä, mutta kun peli ei kulkenut vaihdettiin koostumuksia kuten tehtiin myös Kapanen-Hentunen kaksikon kohdalla. Saa nähdä kuinka kauan Salminen-Miettinen-Hentunen ketju on yhdessä, ainakaan tänne ei ole vakuuttanut.

Itse pelistä vaikea sanoa (tai minä en osaa sanoa) mikä on muuttunut, sen verran aika taitaa muokata muistoja, mutta kyllähän Tuokkolan aikana näyttäisi hitaiden lähtöjen lisäksi yritystä olevan lähteä myös nopeasti omista pois ja hyökkäysten suuntautuessa rohkeammin maalia kohti. Toinen pieni asia/muutos mikä on silmään pistänyt on Laurilan kasvanut rooli etenkin yv:llä, mistä on tulostakin tullut.

Kaipa niitä eroja enemmänkin löytyy, myös ei niin positiivisia, joita tarkemmilla silmillä peliä seuraavat voivat kommentoida.
 
Viimeksi muokattu:

Clubber"s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Tässä vaiheessa kun liigaa on pelailtu kuukauden verran on hyvä pysähtyä hetkeksi katsomaan uuden valkun aloitussaldoa: Vain 1 tappio varsinaisella peliajalla ja takana 12 kiekkaa.Ei yhtään hassumpi saldo alkajaisiksi.Sarjataulun avaa töllöstä ja piikkipaikalla seisoo KalPa, kuopio.
Ote joukkueesta on ollut kiinteä ja mies on ollut tosi rauhallinen penkin takana, suorastaan kylmän viileä sellainen vaikka olisi kuinka kuuma matsi ollut.
Ei merkkiäkään hermojen pettämisestä tai otteen karkaamisesta.
Peli on hiukan suoraviivaistunut ja maalivahtiakin on otettu todella tarpeeksi ajoissa pois silloin kun on pitänyt, eli uskallusta ja ratkaisukykyä on löytynyt.
Kaikesta päätellen miehen aiempi historia mitä kaikkea se on sisällään pitänytkin näyttäisi olevan taakse jäänyttä aikaa ja nyt kaveri on löytänyt oikean paikan tehdä töitä.Kiekkoilu tarjoaa aina jollain tapaa mahdollisuuden, monelle toisen sellaisen jos aiemmin on jotain vaikeuksia ollut. Siksi upea laji.
Minä ainakin omasta puolestani kiitän upeasta alkukaudesta ja tässä todella toivoo oikein syvältä sisuksista että tässä mies nyt onnistuu viemään koko kauden onnistuneesti läpi, senverran hyväntuntuista työtä on saatu nähdä tähän asti.Kiekkistä lainatakseni lempparinimeksi, lykkyä pyttyyn ja peliä vaan yhtä viileesti Mr. Iceman.
 

chubster

Jäsen
Tässä vaiheessa kun liigaa on pelailtu kuukauden verran on hyvä pysähtyä hetkeksi katsomaan uuden valkun aloitussaldoa: Vain 1 tappio varsinaisella peliajalla ja takana 12 kiekkaa.Ei yhtään hassumpi saldo alkajaisiksi.Sarjataulun avaa töllöstä ja piikkipaikalla seisoo KalPa, kuopio.
Ote joukkueesta on ollut kiinteä ja mies on ollut tosi rauhallinen penkin takana, suorastaan kylmän viileä sellainen vaikka olisi kuinka kuuma matsi ollut.
Ei merkkiäkään hermojen pettämisestä tai otteen karkaamisesta.
Peli on hiukan suoraviivaistunut ja maalivahtiakin on otettu todella tarpeeksi ajoissa pois silloin kun on pitänyt, eli uskallusta ja ratkaisukykyä on löytynyt.
Kaikesta päätellen miehen aiempi historia mitä kaikkea se on sisällään pitänytkin näyttäisi olevan taakse jäänyttä aikaa ja nyt kaveri on löytänyt oikean paikan tehdä töitä.Kiekkoilu tarjoaa aina jollain tapaa mahdollisuuden, monelle toisen sellaisen jos aiemmin on jotain vaikeuksia ollut. Siksi upea laji.
Minä ainakin omasta puolestani kiitän upeasta alkukaudesta ja tässä todella toivoo oikein syvältä sisuksista että tässä mies nyt onnistuu viemään koko kauden onnistuneesti läpi, senverran hyväntuntuista työtä on saatu nähdä tähän asti.Kiekkistä lainatakseni lempparinimeksi, lykkyä pyttyyn ja peliä vaan yhtä viileesti Mr. Iceman.

Yhdyn täysin!

Pekka Virta loi pohjan, mutta Tuokkola on vienyt peliä eteenpäin ihan 100-0. Kalpan pelit on heti mielenkiintoisempia, kun joukkue oikeasti pelaa hyvin ja pyrkii pelaamaan. Kalen pelien intenstiteetti Pekka Virran aikaan on noussut todella isoon potenssiin. Välillä näkyy vielä sitä ylikiekottelua, mutta helvetin hyvää työtä on tehnyt Tuokkola. Potkut, vai mitä?? Vähän luottoa nyt vihdoin jo!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös