Otetaan vielä kantaa Tuokkolaankin. Itse pidän ratkaisua erinomaisena ja uskon, että potkut taustalla ovat ensinnäkin mahdollistaneet sen, että kaveri on taloudellisesti jotenkin ollut saatavissa sekä lisäksi potkut saattavat vain tehdä hyvää, kun timanttia hiotaan.
Oma tietoni - joka voi olla vääräkin - on se, että Raipen näpit olivat paljoltakin tämän hankinnan takana.
Vain harva käsittää missä tilanteessa Raipe on ollut. Meillä on ollut useita valmentajia, jotka valmensivat Ilveksessä. Raipe puolestaan Ilvekselle. Keikkatyöläinen olisi varmaan pystynyt sulkemaan tämän kaaoksen ulkopuolelleen, mutta Raipe ajattelee Ilvestä liian monella taholla ja 24/7. Hän murehtii maksamattomista palkoista, heikoista yleisövirroista, hallituksettomista ajoista, johtaja- ja hallitusvaihdoksista. Sanallakaan ei ole tainnut Raipe Ilvestä koko tämän historiallisen kaaoksen aikana moittia, vaikka hän lähti tehtävään ilmeisesti 80-vuotisen historian ajalta kokonaisuudeltaan heikoimman Ilves orkesterin kanssa (ei siis käsitä pelkkää pelaajamateriaalia).
Tuokkolan valinta oli syyskauden paras uutinen. Valitettavasti itse en vielä ole nähnyt yhtään Tuokkolan valintaa tukevaa askelta. Näitä täytyy tulla nopealla aikajänteellä, jotta uskottavuutta saadaan palautettua. Nythän ollaan tilanteessa, että Tuokkolan vastinpareina ovat pitkälti ne henkilöt, jotka keittivät tämän Ilveksen kaaosmaisen tilanteen. Vinnie omistaa, Jääskeläinen häärää johdossa, Essi myy ja Hade skouttaa. Agentteja ja tärkeitä sidosryhmiä tämä ei ole vakuuttanut. Heitä ei vakuuta myöskään vt:t.
Toivottavasti vanha johto tuo pian positiivisia uutisia. Näitä voisivat olla:
- Onnistuneesta suunnatusta osakeannista kertominen
- Vinnien ja Joken poistuminen
- Valoisuudesta kertova puolivuotiskatsaus 06/12-11/12
- Joko hyvistä UJ-kandidaateista (näin johto ilmoitti) on saatu valinta vihdoin tehtyä
- Uuden pääyhteistyökumppanin julkaiseminen ... jne ...
Pohdintana loppuun. Olen nähnyt kirjoitettuja ajatuksia, että ei kannattaisi ottaa Tuokkolaa mukaan nyt, kun KalPa maksaa kauden loppuun asti palkan. Taloudellisesti investointi olisi pieni (n. 1-2%:a liikevaihdosta), jos vastineena nähdään jotain huomattavaa hyötyä. Lätkässä puoli vuotta voi tuoda isonkin hyödyn sekä tätä kautta investoinnin takaisin. Mutta ehkä tässä voi olla monta muutakin liikkuvaa osaa.