Tuomas Suominen – vuoden tulokas 2007

  • 80 979
  • 273

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Niin meinaat, että tepsi purkaisi nyt Tumpin sopimuksen ja maksaisi siitä vielä ylimääräistä purkurahaa siitä?

Tuskin mitään purkurahaa tarvitaan, jos sopimus on todettu pätemättömäksi ja tästä syystä mitätöity.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä en linjauksia päätä, mutta yhä edelleen olisin erittäin varovainen huhujen kommentointiin liittyen. Mihin sen rajan vetää?

Kärjistettynä esimerkkinä aletaanko jokaista pelaajahuhua kiistämään jatkossa? Tämän linjauksen mukaisesti kiistämättömät huhut pitävät siis käänteisesti paikkansa eli tätä kautta julkaistaisiin siis pelaajahankinnat lehdistön ehdoilla.

Ja tiedän, että asia ei ole yksinkertainen ja huhujen vellominen voi tuottaa hyvin paljon vahinkoa. Tarkalla ja selkeällä tiedotuslinjalla/-ohjeistuksella voitaisiin estää hyvin paljon haittoja sekä kääntää negatiivinenkin organisaation kannalta positiiviseen suuntaan tai lieventää vahinkoja.

Eihän niitä huhuja nyt aina tarvitse kommentoida. Jos Mark Recchi on tulossa Tepsiin, niin 95% pitää sitä paskapuheena jo lähtökohtaisesti.

Mutta tiedät itsekin vallan hyvin, että tähän Suomis-keissiin reagointi toimistolta meni täysin pieleen. Tässä tapauksessa "huhuun" olisi pitänyt regoida. Nyt tuosta ei jää muuta mielikuvaa, kuin että uutinen/huhu oli täysin totta.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mikä mahtaa olla Suomisen tilanne? En usko loukkaantumiseen. TPS:n johdolta on varmaan tullut Suikkaselle jollain radiopuhelimella viestiä, että ei meillä ole varaa maksaa nyt 225 euroa Tumpille.

Katsellaan, jos ensi viikolla "saataisiin" taas seurata median rummutusta. Ties vaikka siellä olisi vaihteeksi sählätty jotenkin.

Edit:

Teoria: Suomisen ei haluta loukkaantuvan ja miehelle etsitään uutta seuraa. Sounds obvious?
 

-TMA-

Jäsen
Mikä mahtaa olla Suomisen tilanne? En usko loukkaantumiseen. TPS:n johdolta on varmaan tullut Suikkaselle jollain radiopuhelimella viestiä, että ei meillä ole varaa maksaa nyt 225 euroa Tumpille.

Katsellaan, jos ensi viikolla "saataisiin" taas seurata median rummutusta. Ties vaikka siellä olisi vaihteeksi sählätty jotenkin.

Edit:

Teoria: Suomisen ei haluta loukkaantuvan ja miehelle etsitään uutta seuraa. Sounds obvious?

Ajattelin hetken pitää itseni kuvioista erossa tänään ja sitten lähtee salaliittoteoriat liikkeelle. Suominen on kuumeessa ja jäi siksi pois matsista.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ajattelin hetken pitää itseni kuvioista erossa tänään ja sitten lähtee salaliittoteoriat liikkeelle. Suominen on kuumeessa ja jäi siksi pois matsista.

Homma selvä. En vain voinut vastustaa kiusausta, kun kuitenkin tiesi koko härdellin juuri huilaavan pelaajan kohdalla. Aika myöhään kokoonpanomuutos tosin ilmoitettiin, mutta kuumeessa ei luonnollisestikaan pelata. Kiitos infosta.

Salaliittoteoriat ovat hauskoja, ei kannata tosissaan ottaa.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Salaliittoteoriat ovat hauskoja, ei kannata tosissaan ottaa.

Näinhän se on mutta silti voisi mielellään pitää järjen mukana. Mistä muualta huhut lähtisivät liikkeelle kuin Suomen ylivoimaisesti suurimmalta jääkiekkopalstalta.

edit. tämä siis yleisesti aivan kaikille jotta saadaan joskus tämä paskanegakierre poikki.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Näinhän se on mutta silti voisi mielellään pitää järjen mukana.

No, jospa vastaan näin: Olisitko yllättynyt, mikäli kuitenkin viimeistään ensi viikolla uutisoitaisiin Suomisen lähdöstä? Kaikki on mahdollista. Tuskin TPS olisi ainoa seura, joka toimisi mainitunlaisen skenaarion ("salaliittoteoria") mukaisesti. Onhan näitä ennenkin nähty, mutta luotetaan tässä keississä -TMA-:han.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Näinhän se on mutta silti voisi mielellään pitää järjen mukana. Mistä muualta huhut lähtisivät liikkeelle kuin Suomen ylivoimaisesti suurimmalta jääkiekkopalstalta.
Öh... siis huhu: Tuomas Suominen vedettiin pois kokoonpanosta juuri Pelicans-matsin alla!

15.11.2013 ~18:25 Radio Auran Aaltojen jääkiekkoselostaja Timo Järvenpää ihmetteli tuota pikaista ja yllättävää kokoonpanomuutosta. Toisin sanoen median edustajallakaan ei ollut faktatietoa tuosta vaihdoksesta. Mä raportoin kuulemastani Auran Aaltojen otteluselostusketjuun 18:34. Viestissäni kaikki lainausmerkkien sisällä oleva on suoraa lainausta Järvenpään höpinöistä. Tai no... niin suoraa lainausta kuin vain suoraa radiolähetystä kuuntelemalla voi tehdä. Periaate ja idea on takuuvarmasti sama, jollaisena Järppä sen julkisuuteen tarkoitti. Sanaheittoja voi olla, mutta se ei vaikuta itse ideaan.

Järvenpää itse asiassa vielä jatkoi juttuaan sillä, että nyt ollaan Lahdessa pelaamassa ja Lahtihan on jollain tavalla Pelaajayhdistyksen kotikaupunki jne. Tähän en enää pystynyt keskittymään, joten jätin sen omasta lainauksestani pois. Jaws tosin toi hieman tuotakin esille omassa AA Live otteluseurannassaan.

Eli mun pointtini on nyt se, että ei tällaiset huhut ainoastaan mistään Jatkoajan keskustelupalstoilta lähde liikkeelle. Aivan yhtälailla median edustajat (ainakin T.Järvenpää) ovat olleet pimennossa - ja huhut lähtevät liikkeelle. TPS:n toimistolta (lähinnä -TMA-) kysyisinkin: miksi edes median edustajia ei oltu informoitu tällaisesta asiasta/vaihdoksesta?

Toisaalta tällainen olisi ollut hyvä tulla esille jo (hyvässä) otteluennakossa. Siinä vaiheessa kun ilmoitetaan kokoonpano, niin oltaisiin voitu mainita, että tälle minikiertueelle ovat joukkueen mukaan lähteneet myös Camilo Miettinen sekä Rasmus Kulmala. Kokoonpanon yhteydessä vielä maininta siitä, että Tuomas Suominen on hieman flunssassa ja hänen pelaamisensa on epävarmaa.

Kaksi pientä lausetta ja mikä informaatioarvo! Nuo kun oltaisiin tämän iltapäivän aikana lisätty A) joukkueen kotisivuille ja B) mediatiedotteisiin, niin monelta turhalta huhulta oltaisiin vältytty. Tämä on mun mielestäni juuri sitä ammattimaisuutta - ehkäistään turhien huhujen leviäminen ennen kuin niitä ketään on edes keksinytkään.
 

-TMA-

Jäsen
Eli mun pointtini on nyt se, että ei tällaiset huhut ainoastaan mistään Jatkoajan keskustelupalstoilta lähde liikkeelle. Aivan yhtälailla median edustajat (ainakin T.Järvenpää) ovat olleet pimennossa - ja huhut lähtevät liikkeelle. TPS:n toimistolta (lähinnä -TMA-) kysyisinkin: miksi edes median edustajia ei oltu informoitu tällaisesta asiasta/vaihdoksesta?

En tiedä. En ole joukkueen mukana enkä ollut itsekään tietoinen tästä muutoksesta kuin vasta noin 4 minuuttia ennen kuin sen tiedon laitoin tänne ja twitteriin, sillä sain tänään ruhtinaallisen tunnin vapaan toimistotöistä enkä seurannut illalla peliä.

Toisaalta tällainen olisi ollut hyvä tulla esille jo (hyvässä) otteluennakossa. Siinä vaiheessa kun ilmoitetaan kokoonpano, niin oltaisiin voitu mainita, että tälle minikiertueelle ovat joukkueen mukaan lähteneet myös Camilo Miettinen sekä Rasmus Kulmala. Kokoonpanon yhteydessä vielä maininta siitä, että Tuomas Suominen on hieman flunssassa ja hänen pelaamisensa on epävarmaa.

Kaksi pientä lausetta ja mikä informaatioarvo! Nuo kun oltaisiin tämän iltapäivän aikana lisätty A) joukkueen kotisivuille ja B) mediatiedotteisiin, niin monelta turhalta huhulta oltaisiin vältytty. Tämä on mun mielestäni juuri sitä ammattimaisuutta - ehkäistään turhien huhujen leviäminen ennen kuin niitä ketään on edes keksinytkään.

Niin, en voi tähän tapaukseen sanoa vielä mitään lisätietoa, sillä mulla ei henk.koht. ollut mitään tietoa flunssasta tai syytä edes epäillä sellaista. En tiedä edes mihin aikaan lopullinen päätös Suomisen sivuunjäämisestä oli tullut. Kuume voi joskus nousta hyvinkin nopeasti ilman mitään flunssan oireita, mutta selvittelen tätä ensi viikolla.

Kuvittelisin, että vierasreissuille varsinkin tällaiselle, että joukkue pelaa yhdellä reissulla kaksi peliä, niin "ylimääräisiä" pelaajia otetaan normaalistikin mukaan.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kuvittelisin, että vierasreissuille varsinkin tällaiselle, että joukkue pelaa yhdellä reissulla kaksi peliä, niin "ylimääräisiä" pelaajia otetaan normaalistikin mukaan.
Mä itse asiassa vastasin juuri yhteen yksityisviestiin, jossa käytännössä kerrottiin mulle tämä sama asia. Olen toki tietoinen kyseisestä asiasta, mutta jatkoin jonkin verran yleistä löpinää sen jälkeen erityisesti median osuudesta. Laitan viestini Media ja julkisuus -ketjuun.
 
Viimeksi muokattu:

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Hmm...lonkkaleikkaus..ei kestä luistelua..ura loppuu... Keneenköhään muuhun näitä juttuja on viime aikoina yhdistetty.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiitos Tumpille pelivuosista TPS-paidassa. Erityisesti Tumppi muistetaan kahdesta TPS:lle elintärkeästä maalista. Runkosarjan päätöskierroksella v. 2009 Suominen painoi HIFK:n verkkoon ratkaisevan maalin, jolla TPS vältti playout-pelit ja pääsi sen sijaan haastamaan Jypin pudostuspeleihin ottelusarjassa, joka oli lähtölaukaus kevään 2010 mestaruuteen huipentuneeseen pienimuotoiseen kiekkobuumiin Turussa. Tullaan kevääseen 2011 ja jälleen runkosarjan päätöskierroksella Tumppi painaa kolmannen erän lopussa maalin, joka pitää TPS:n nenän pinnalla. Bluesia vastaan syntynyt tasoitusmaali vie ottelun jatkoajalle ja lopulta rangaistuslaukauskilpailussa Mario Valery-Trabucco runttaa maalin, jolla TPS välttää liigakarsinnat.

Tuomas Suominen - siinä oli sydämeltään todella tepsiläinen jääkiekkoilija tänä aikakautena, jolloin seurauskollisuus on hupeneva luonnonvara.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuomaksella oli ja on kyllä selkeästi TPS-sydän ja oli yksi lempipelaajistani aika ajoin. Hattua päästä ja harmittavaan loukkaantumiseen päättyi tämä hieno TPS ura. Tuntuu, että Suomisella olisi ollut eväät vaikka mihin uran alkuaikoina, mutta kun ei niin ei.
 
Tuntuu, että Suomisella olisi ollut eväät vaikka mihin uran alkuaikoina, mutta kun ei niin ei.

Tässä rupeaa tuntemaan itsensä vanhaksi. Minusta siitä ei ollut kauan aikaa kun Suominen oli vielä iso lupaus ja odotukset olivat korkealla. Aina ei asiat kuitenkaan mene niin kuin elokuvissa. Kiitos kuitenkin Tuomakselle TPS vuosista. Harmi että ensimmäinen asia joka usein tulee mieleen tänä päivänä kun Suomisen nimi mainitaan on tuo älytön mainospaita hässäkkä...
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Kiitos Tumpille pelivuosista TPS-paidassa. Erityisesti Tumppi muistetaan kahdesta TPS:lle elintärkeästä maalista. Runkosarjan päätöskierroksella v. 2009 Suominen painoi HIFK:n verkkoon ratkaisevan maalin, jolla TPS vältti playout-pelit ja pääsi sen sijaan haastamaan Jypin pudostuspeleihin ottelusarjassa, joka oli lähtölaukaus kevään 2010 mestaruuteen huipentuneeseen pienimuotoiseen kiekkobuumiin Turussa.

Runkosarjan viimeisen IFK-matsin maalintekijöissä Tumppia ei näy, (merkittiinkö Kolulle?). Hemmetin tärkeä voitto silti joukkueelta. Säälärien 1. matsissa toki teki voittomaalin +tm. Itse muistan parhaiten tämän av-maalin Ässiä vastaan. Kaunista.

https://www.youtube.com/watch?v=S25RtbVGQrA
 

Silencie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toivottavasti Seura muistaa Tuomasta jotenkin, kyseessä kuitenkin oma kasvatti. Perjantaina kukkapuska ja kiitokset ennen HIFK-ottelua, kiitos.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Runkosarjan viimeisen IFK-matsin maalintekijöissä Tumppia ei näy, (merkittiinkö Kolulle?). Hemmetin tärkeä voitto silti joukkueelta. Säälärien 1. matsissa toki teki voittomaalin +tm.
Ilmeisesti muistikuvani ovat sitten sekoittuneet tuon ensimmäisen sääläripelin kanssa ja Tumpin urotekoihin siinä ottelussa.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Iso kiitos Tumpille TPS-urasta vähän näin myöhässä. Mulle Tumppi edusti parhaimmillaan sitä mistä todellinen voimahyökkääjä oli tehty. Nopea, vahva, taistelija, tsemppari ja joukkueelle pelaava. Upeita maaleja jäi Tumpin tekemänä mieliin juuri tuo Ässät-matsin av-maali ja katastrofikauden vikan pelin tasoitusmaali kotona Bluesia vastaan. Suominen oli, jos ei nyt matkalla tähtiin, niin matkalla vahvaksi liigapelaajaksi pisteidenkin muodossa kunnes loukkaantumiset sotkivat koko paletin eikä vanhaa tuttua mestaruuskaudellakin nähtyä Suomista nähty enää missään vaikka mahdollisuuksia riitti.

Kiitos Tuomas Suominen - TPS soturi. Suomisen fanipaita koristaa nyt ja aina kotona seinälläni Tepsin värejä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Vitutus-ketjusta siirrettyä
Alla ovat TPS-pelaajien palkat vuonna 2013.

Suominen Tuomas, 57 599
Tämähän on erittäin mielenkiintoinen tieto! Vähänkin pohtien taustalla voi olla melkoisen mielenkiintoisia kuvioita.

09.04.2014 - TPS: Tuomas Suominen - - - try outille

Eli tästä nyt voidaan päätellä, että Tumppi ehti alkuvuodesta 2013 tehdä 3-4 kuukautta "oikeita" töitä. Todennäköisesti TPS-sopimus on astunut voimaan 01.05.2013, joten tammi-helmi-maalis-huhtikuu on ollut aikaa muulle.

13.11.2014 - YLE: TPS ja Tuomas Suominen sopuun

"Pelaajayhdistyksen nokkamies [Jarmo] Saarela ei suostunut puhumaan suoraan, mutta antoi rivien välistä ymmärtää, että alkuperäinen sopimus astuisi taas voimaan.
- - -
Suomisen vuosipalkka oli ensin 24 000 euroa. Pelaaja loukkaantui, minkä jälkeen TPS pidensi koejaksoa ja alensi palkan 20 000 euroon. Lopulta päädyttiin ottelukohtaiseen sopimukseen, jota kiekkopiireissä nimitetään juniorisopimukseksi.
"

Suomisen verotettava (ansio-?) tulo oli siis vuonna 2013 noin 58.000EUR. Jos nyt mentäisiin tuolla alkuperäisellä vuosipalkalla (24.000EUR), niin sehän tekee kaksitonnia per kuukausi (01.05.2013 - 30.04.2014). Toisin sanoen vuoden 2013 osuus (touko-joulukuu) olisi ollut 16.000EUR. Tästä siis seuraisi se, että Suominen on saanut vuonna 2013 noin 42.000EUR tuloja muualta kuin HC TPS Turku Oy:ltä. Mun järkeni mukaan Tumpilla on ollut siis vuoden neljä ensimmäistä kuukautta aikaa tienata tuo kyseinen summa, joten kuukausipalkka pitäisi tulla yksinkertaisella jakolaskulla 42.000EUR / 4 = 10.500EUR/kk.

Joku tuossa kuviossa ei vieläkään täsmää tai sitten Suomisella on ihan kohtuulliset pääomatulot. Vai enkö mä vaan ymmärrä?
 

GeneRation

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Suomisen sopimukseenhan kuului, että saa itse hankkia sponsoreita paitaansa...
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Suominen ajoi taksia. Kyllähän taksikuski kympin nettoaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko tuosta taksin ajamisesta jollain oikeasti tietoa, vai onko vain mutuilua koska lähipiirissä on taksifirma?
 

Toivo Suursoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen ollut Suomisen kyydissä taksissa, kun jalka paketissa ajeli taksia. Sanoi ajelevansa lähinnä tekemisen puutteen takia. Eli tuskin ihan hirveästi tullut tienattua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös