Niin meinaat, että tepsi purkaisi nyt Tumpin sopimuksen ja maksaisi siitä vielä ylimääräistä purkurahaa siitä?
Tuskin mitään purkurahaa tarvitaan, jos sopimus on todettu pätemättömäksi ja tästä syystä mitätöity.
Niin meinaat, että tepsi purkaisi nyt Tumpin sopimuksen ja maksaisi siitä vielä ylimääräistä purkurahaa siitä?
Mä en linjauksia päätä, mutta yhä edelleen olisin erittäin varovainen huhujen kommentointiin liittyen. Mihin sen rajan vetää?
Kärjistettynä esimerkkinä aletaanko jokaista pelaajahuhua kiistämään jatkossa? Tämän linjauksen mukaisesti kiistämättömät huhut pitävät siis käänteisesti paikkansa eli tätä kautta julkaistaisiin siis pelaajahankinnat lehdistön ehdoilla.
Ja tiedän, että asia ei ole yksinkertainen ja huhujen vellominen voi tuottaa hyvin paljon vahinkoa. Tarkalla ja selkeällä tiedotuslinjalla/-ohjeistuksella voitaisiin estää hyvin paljon haittoja sekä kääntää negatiivinenkin organisaation kannalta positiiviseen suuntaan tai lieventää vahinkoja.
Mikä mahtaa olla Suomisen tilanne? En usko loukkaantumiseen. TPS:n johdolta on varmaan tullut Suikkaselle jollain radiopuhelimella viestiä, että ei meillä ole varaa maksaa nyt 225 euroa Tumpille.
Katsellaan, jos ensi viikolla "saataisiin" taas seurata median rummutusta. Ties vaikka siellä olisi vaihteeksi sählätty jotenkin.
Edit:
Teoria: Suomisen ei haluta loukkaantuvan ja miehelle etsitään uutta seuraa. Sounds obvious?
Ajattelin hetken pitää itseni kuvioista erossa tänään ja sitten lähtee salaliittoteoriat liikkeelle. Suominen on kuumeessa ja jäi siksi pois matsista.
Salaliittoteoriat ovat hauskoja, ei kannata tosissaan ottaa.
Näinhän se on mutta silti voisi mielellään pitää järjen mukana.
Öh... siis huhu: Tuomas Suominen vedettiin pois kokoonpanosta juuri Pelicans-matsin alla!Näinhän se on mutta silti voisi mielellään pitää järjen mukana. Mistä muualta huhut lähtisivät liikkeelle kuin Suomen ylivoimaisesti suurimmalta jääkiekkopalstalta.
Eli mun pointtini on nyt se, että ei tällaiset huhut ainoastaan mistään Jatkoajan keskustelupalstoilta lähde liikkeelle. Aivan yhtälailla median edustajat (ainakin T.Järvenpää) ovat olleet pimennossa - ja huhut lähtevät liikkeelle. TPS:n toimistolta (lähinnä -TMA-) kysyisinkin: miksi edes median edustajia ei oltu informoitu tällaisesta asiasta/vaihdoksesta?
Toisaalta tällainen olisi ollut hyvä tulla esille jo (hyvässä) otteluennakossa. Siinä vaiheessa kun ilmoitetaan kokoonpano, niin oltaisiin voitu mainita, että tälle minikiertueelle ovat joukkueen mukaan lähteneet myös Camilo Miettinen sekä Rasmus Kulmala. Kokoonpanon yhteydessä vielä maininta siitä, että Tuomas Suominen on hieman flunssassa ja hänen pelaamisensa on epävarmaa.
Kaksi pientä lausetta ja mikä informaatioarvo! Nuo kun oltaisiin tämän iltapäivän aikana lisätty A) joukkueen kotisivuille ja B) mediatiedotteisiin, niin monelta turhalta huhulta oltaisiin vältytty. Tämä on mun mielestäni juuri sitä ammattimaisuutta - ehkäistään turhien huhujen leviäminen ennen kuin niitä ketään on edes keksinytkään.
Mä itse asiassa vastasin juuri yhteen yksityisviestiin, jossa käytännössä kerrottiin mulle tämä sama asia. Olen toki tietoinen kyseisestä asiasta, mutta jatkoin jonkin verran yleistä löpinää sen jälkeen erityisesti median osuudesta. Laitan viestini Media ja julkisuus -ketjuun.Kuvittelisin, että vierasreissuille varsinkin tällaiselle, että joukkue pelaa yhdellä reissulla kaksi peliä, niin "ylimääräisiä" pelaajia otetaan normaalistikin mukaan.
Tuntuu, että Suomisella olisi ollut eväät vaikka mihin uran alkuaikoina, mutta kun ei niin ei.
Kiitos Tumpille pelivuosista TPS-paidassa. Erityisesti Tumppi muistetaan kahdesta TPS:lle elintärkeästä maalista. Runkosarjan päätöskierroksella v. 2009 Suominen painoi HIFK:n verkkoon ratkaisevan maalin, jolla TPS vältti playout-pelit ja pääsi sen sijaan haastamaan Jypin pudostuspeleihin ottelusarjassa, joka oli lähtölaukaus kevään 2010 mestaruuteen huipentuneeseen pienimuotoiseen kiekkobuumiin Turussa.
Ilmeisesti muistikuvani ovat sitten sekoittuneet tuon ensimmäisen sääläripelin kanssa ja Tumpin urotekoihin siinä ottelussa.Runkosarjan viimeisen IFK-matsin maalintekijöissä Tumppia ei näy, (merkittiinkö Kolulle?). Hemmetin tärkeä voitto silti joukkueelta. Säälärien 1. matsissa toki teki voittomaalin +tm.
Tämähän on erittäin mielenkiintoinen tieto! Vähänkin pohtien taustalla voi olla melkoisen mielenkiintoisia kuvioita.Alla ovat TPS-pelaajien palkat vuonna 2013.
Suominen Tuomas, 57 599