Tuomas Nikoskelainen lähtee Sportista

  • 25 490
  • 137

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Olisi oikeasti mukava nähdä tämän kautisen Sportin pelaajilta lausuntoja, joissa he selkeästi ilmoittavat, että valmennus on yksi kriteereistä minkä takia valitsivat seuran. En tiedä onko tällaisia lausuntoja missään, mutta jos on niin olisi mukava lueskella niitä.

Hyvä pointti. KooKoon uusista pelaajista moni kertoi haastattelussa yhdeksi KooKoohon siirtymisen syyksi Kolekin valmentajana. Mistään en ole lukenut, että kukaan olisi siirtynyt Sportiin sen takia, että Tamminen on siellä valmentajana. Siffa varmaan ystävällisesti linkittää meille haastatteluja, joissa pelaajat ovat kertoneet sopimuksen teon yhdeksi syyksi sen, että Tamminen on siellä valmentajana.
 

papera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Hyvä pointti. KooKoon uusista pelaajista moni kertoi haastattelussa yhdeksi KooKoohon siirtymisen syyksi Kolekin valmentajana. Mistään en ole lukenut, että kukaan olisi siirtynyt Sportiin sen takia, että Tamminen on siellä valmentajana. Siffa varmaan ystävällisesti linkittää meille haastatteluja, joissa pelaajat ovat kertoneet sopimuksen teon yhdeksi syyksi sen, että Tamminen on siellä valmentajana.

No, otetaan nyt esimerkiksi vaikka Tuomas Takala. Varmasti myös Eetu Heikkinen.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ennenkuin keskustelu lähtee täällä aivan lapasesta, pyytäisin arvon nimimerkkejä kertaamaan tarkasti cottonmouthin kysymykset minulle ja minun vastaukseni (2 viestiä tänään) cottonmouthille. Kyse on lyhyesti siitä, onko Tammisen vaikutus kaikkien muiden pelaajahankintoihin vaikuttavien tekijöiden lisäksi ollut positiivinen vai negatiivinen, kun Sportin joukkuetta on kasattu. Minun mielipiteeni on kirjattu jo moneen kertaan: Tammisen vaikutus on ollut positiivinen pelaajahankinnoissa.

Siitä olen jo aikaisemmin antanut Sportin osaavalle johdolle ansaitun kunnian, kun ovat saaneet hankittua Tammisen tasoisen huippuvalmentajan Vaasaan. Se on kuitenkin jo täällä aiemmin käytyä keskustelua, joten ei siihen tässä yhteydessä ole sen enempää aihetta puuttua.
 

Puolikaspakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito kilpailu ja rehellinen tuomaritoiminta
Muistoja menneisyydestä

Tätä tapausta kun sivusta seurailee, niin jotenkin palaa mieliin tapaus R. Summanen vs. J. Niinimaa. Melkoisesti on yhteisiä tekijöitä molemmissa tapauksissa;

- Molemmissa tapauksissa muutos-valmentaja

- Pelaajan esitykset eivät vastanneet (ainakaan pelaajan omia) odotuksia

- Edellisen seurauksena, paikka joukkueessa ei ollut varma. (Tosin Summanen - Niinimaa tapauksessa ei Niinimalle tainnut olla alun pitäenkään paikkaa joukkueessa)

- Juuri näille kahdelle pelaajalle sattui se kusipäinen valmentaja, kun muille saman joukkueen pelaajille annettiin paremmat.
 

Fordél

Jäsen
Takala.

http://www.vaasansport.fi/fin/Uutiset/Ajankohtaista/Tiedotustilaisuuden_antia.28.n361.html

Heikkinen ei ole tainnut antaa pahemmin haastatteluita Sportissa. Uskaltaisin silti fordelmaisena hajatelmana tällaisen väitteen heittää.

Ok ja kiitos tuosta. Ainakin yksi pelaaja on siis tämän tuonut julki. Vielä en kuitenkaan osta tätä siffan ajatusta Tammisen vetovoimasta, mutta jos lisää tulee tällaisia lausuntoja niin mikä ettei!

Sihvosen lausunto oli hyvin realistinen ja syyt olivat juuri kuten arvelinkin. Vaasassa on hyvä joukkue ja mahdollisuus jopa liiganousuun. Eiköhän tilipussillakin ollut suuri merkitys, mutta tätä ei tietysti äännen tohdita sanoa.
 

papera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Sihvonen oli kuitenkin yksin Tammisen hankinta. Tami otti Soosiin yhteyttä heti, kun sai pestin viime joulukuussa. Vaikka Sihvonen ei tuossa haastettelussa erikseen mainitsekaan Tammista, niin Tamin ansioksi tämä värväys on laskettava.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Tamminen on yksi ahkerimmista valmentajista pelaajahankintaprosessissa, mikä helpottaa seuran muun organisaation ponnisteluja pelaajien hankinnassa.
Koulutuksen tässä vaiheessa haluaisin kysyä, millä perusteilla arvioit valmentajien ahkeruuden pelaajahankintaprosessissa? Onko sinulla mahdollisesti tarjolla esimerkkejä nykypäivän ammattilaiskiekossa mukana olevista valmentajista, jotka ovat pelaajahankintaprosessissa "laiskoja"? Tammisen toimintaan vaikuttaa mielestäni etenkin se tosiasia, että rahaa on/oli käytettävissä huomattavasti enemmän kuin kilpailijoilla. Siinä on kivempi heilua siirtomarkkinoillakin, kun edellytykset ovat hyvät.

Samaten noissa pelaajaneuvottelukuvioissa pitää muistaa, että nykyisillä huippupelaajilla on kaikilla agentit, jotka siellä hoitavat ne neuvottelut seurajohdon kanssa. Valmentajan ja pelaajan rooli ei neuvottelutilanteessa todellakaan ole keskeinen.
 

Ihmemies

Jäsen
Mitä mieltä olet nyt vastauksistani sinulle, cottonmouth? Tähän asti olet ollut hiljaa ja antanut muiden käydä keskustelua puolestasi.

Sä oot niin yössä kun olla voi. Eikö ikinä tunnu yksinäiseltä omien näkemyksiesi kanssa? Samalla lailla itse jätät vastaamatta kaikkiin argumentteihin, mihin et osaa vastata mitään, vaan jankutat samoista asioista aina vaan. Onhan se tietty hauskaa kirjoitella Jatkoaikaan ja trollata. Olet ihan hyvä siinä ja saat koko ajan provosoitua jengiä mukaan ja hauskaa on varmasti. Itse kuitenkin skippaan nykyään lähes poikkeuksetta jokaisen sun viestin, koska niissä ei ole yhtään mitään järkeä ja toivottavasti muutkin tekee sen jatkossa... Niin kauan tää siffa show jatkuu kun jengi jaksaa niistä kimpoilla.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Edelleen odotan cottonmouthin kannanottoa siitä, vastasiko vastaukseni kysymykseesi vai ei.

Mitä mieltä olet nyt vastauksistani sinulle, cottonmouth? Tähän asti olet ollut hiljaa ja antanut muiden käydä keskustelua puolestasi.

Pahoittelut nyt heti ensin siffalle, että ole pitänyt sinua jännityksessä ja keskustelukin on edennyt jo lähes kolmatta sivua viime tarkastuskerrasta. Väliin sattui harmillisen työntäyteinen päivä eli näihin oikeasti tärkeisiin juttuihin en ole ehtinyt perehtyä sitten viime kirjoituksen, mutta onhan se hieno lukea, että täällä näin kaivataan.

Tammisen vetovoima on niin suuri, että seura ei joudu tekemään ylimääräisiä panostuksia ja lisätöitä agenttien kanssa Tammisen takia. Tamminen on yksi ahkerimmista valmentajista pelaajahankintaprosessissa, mikä helpottaa seuran muun organisaation ponnisteluja pelaajien hankinnassa.

Tammisen vaikutus on ollut positiivinen pelaajahankinnoissa.

Kyllä vastasit kysymykseeni, kiitos siitä. Mielipiteensä kullakin, en vain itse valitettavasti edelleenkään allekirjoita tuota näkemystä, että juuri Tamminen olisi syy siihen, että pelaajat Sporttiin hakeutuisivat. En nyt rupea kirjoittamaan samaa litaniaa uudestaan, vaan annan edelleen "muiden käydä keskustelua puolestani", koska minusta tässä diablon (ja saman lainauksen Fordél-osuudessa) viestissä on koottu aika hyvin se näkökulma, joka itsellänikin tähän kysymykseen Sportin vetovoimatekijöistä on. Se toimiiko Tamminen aktiivisesti pelaajahankintaprosessissa ei mielestäni ole sama asia kuin se, että juuri hänellä itsellään olisi enää jonkinlaista omaa vetovoimaa, joka toisi pelaajia Vaasaan. Tässä minusta sekoitat nyt kaksi eri asiaa. Se, että Tamminen osallistuu ahkerasti joukkueen kokoamiseen ja haluamiensa pelaajien hankkimiseen ei ole synonyymi Tamin henkilökohtaiselle vetovoimalle. Ainakaan omasta mielestäni. *edit* Toki tällä Tamin aktiivisella toiminnalla on varmasti paljon positiivisiakin vaikutuksia, mutta minusta on vaikeaa nähdä, että esimerkiksi Sihvonen olisi tullut Vaasaan Tammisen takia, vaikka kuinka hänen scouttauksekseen laskettaisiin. *edit* Mitään yksittäisiä nimiä minulla ei ole, ja vaikka olisikin niin en niitä täällä kirjoittaisi, kuka tai ketkä olisivat suoraan Tamin takia jättäneet Sporttiin tulematta, mutta toisaalta Tammisen maine hyvin kuluttavana valmentajana on ainakin suomalaisten pelaajien tiedossa. Toisaalta tämä varmasti tarkoittaa myös isolta osin sitä, että ne pelaajat, jotka Sportiin on Tammisen aikana hankittu ovat varmasti tietyn prosessin läpi käyneitä ja heille Tami ei ole ollut este, kuten itsekin totesit. Nikoskelainen sitten poikkeuksena vahvisti säännön.
 
Viimeksi muokattu:

papera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Puhuhan Ihmemies vain omasta puolestasi. Itse ainakin arvostan siffan näkemykset korkealla ja mies puhuu yleensä pelkkää asiaa. Tämä on vain vaikeus, kun Tammisen kohdalla nähdään yksi totuus. Ja se on Tammisen vastainen. Kaiken tämän myllytyksen jälkeen, Jukuri- ja KooKoo-kannattajat kehtaavat väittää, ettei Tammisen tekemiset hetkauta enää ketään kiekkoilevassa Suomessa.
 

Fordél

Jäsen
Ja se on Tammisen vastainen. Kaiken tämän myllytyksen jälkeen, Jukuri- ja KooKoo-kannattajat kehtaavat väittää, ettei Tammisen tekemiset hetkauta enää ketään kiekkoilevassa Suomessa.

Rohkenisin jopa väittää, että siffa on kiekkopersoonana noussut jo ohi Tammisen mitä tulee keskustelun herättämiseen ja mielipiteiden jakamiseen...
 

Ihmemies

Jäsen
Puhuhan Ihmemies vain omasta puolestasi. Itse ainakin arvostan siffan näkemykset korkealla ja mies puhuu yleensä pelkkää asiaa. Tämä on vain vaikeus, kun Tammisen kohdalla nähdään yksi totuus. Ja se on Tammisen vastainen. Kaiken tämän myllytyksen jälkeen, Jukuri- ja KooKoo-kannattajat kehtaavat väittää, ettei Tammisen tekemiset hetkauta enää ketään kiekkoilevassa Suomessa.

Kakkosnikeille tottakai peukkua. Veikkaan että pieni ip check vois tuoda samanlaisia tuloksia sinun ja erään s:llä alkavan nimimerkin kohdalla. Sen verran saman tasoista tekstiä ja komppausta viestistä toiseen.
 

papera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Kakkosnikeille tottakai peukkua. Veikkaan että pieni ip check vois tuoda samanlaisia tuloksia sinun ja erään s:llä alkavan nimimerkin kohdalla. Sen verran saman tasoista tekstiä ja komppausta viestistä toiseen.

Veikkaan, että pieni viilentyminen on paikallaan ainakin sinun kohdallasi. Ei se toki pahaa tee muillekaan, allekirjoittanut mukaan lukien. Silti, tuollainen vihjailu on aika huonoa käytöstä. Minulle ip check käy vallan mainiosti.

Fordel; tuo oli hyvin sanottu.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Kyllä vastasit kysymykseeni, kiitos siitä. Mielipiteensä kullakin, en vain itse valitettavasti edelleenkään allekirjoita tuota näkemystä, että juuri Tamminen olisi syy siihen, että pelaajat Sporttiin hakeutuisivat.

Niinkuin kirjoitit niin täällä Tammisesta on keskustelu käynyt jälleen kerran vilkkaana. Moni täällä ei perehtynyt riittävästi siihen tosiasiaan, että juuri sinä käynnistit nyt meneillään olevan väännön. Minä olen saanut siitä ansiotonta "arvonnousua", mutta palautan kunnian keskustelun virittämisestä nyt sinulle, kun vihdoin vastasit vastauksiini sinulle.

Sinähän et kysynyt, että oliko mielestäni juuri Tamminen PELKÄSTÄÄN syynä siihen, että pelaajat hakeutuivat Sportiin. Kysyit Tammisen joko positiivisesta tai negatiivisesta vetovoimasta pelaajiin, kun he valitsevat/valitsivat Sportin seurakseen. Mina vastasin, että Tammisen vetovoima on/oli ehdottomasti positiivinen. Toiset niinkuin sinä epäilevät Tammisen vetovoimaa ja jotkut ovat sitä mieltä, että Tamminen karkoittaa negatiivisella vetovoimallaan pelaajia siitä seurasta, mitä hän valmentaa.

Tamminen jakaa mielipiteet ja tästähän täällä JA:ssa on kirjoiteltu eri keskusteluissa jo kymmenin sivuin ja lukukertoja on ollut kymmenin tuhansin. Keskustelua ei synny, mikäli kaikki olisivat vaikkapa minun kanssani samaa mieltä. Minulle sopii olla vaikka yksinäänkin täällä Vaasan Sportin ansiokkaan johdon linjoilla Tammisen suhteen. Hienoa kuitenkin havaita, että täältä löytyy muutama muukin Juhani Tammiseen valmentajana luottava kirjoittaja.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Moni täällä ei perehtynyt riittävästi siihen tosiasiaan, että juuri sinä käynnistit nyt meneillään olevan väännön.

Noh, en minä nyt tietoisesti mitään "vääntöä" ollut käynnistämässä ja muistathan siffa, että ainakin täällä päässä ihan vain asiat riitelevät(?)?

palautan kunnian keskustelun virittämisestä nyt sinulle, kun vihdoin vastasit vastauksiini sinulle.

Mina vastasin, että Tammisen vetovoima on/oli ehdottomasti positiivinen.

Noh, jos minä sitten otan ihan huvin ja urheilen vuoksi "haasteen" vastaan: Eli mielenkiinnosta kysyisin, jos sinun pitäisi anonyymin mestispelaajan silmin arvottaa Sporttiin siirtymistä puoltavia seikkoja, niin miten asettelisit esimerkiksi diablon mainitsemat:

diablo kirjoitti:
RAHA, menestysmahdollisuudet, mestiksen kiinnostavin seura (väriläiskä joskus hyvässä joskus pahassa), nuorille/omille pelaajille kuten Nabb, Jämsä, Hallbäck, Kivimäki jne. Sport on taas se oma rakas seura

suhteessa nimenomaan Tammisen vetovoimaan valmentajana? Ja en nyt tarkoita Tamin runebergmäisiä markkinapuheita, joissa mies varmasti on omimmillaan, vaan ihan puhtaita valmennustaitoja esimerkiksi vielä kehittyvässä iässä olevan pelaajan silmin? Mitään absoluuttista totuuttahan näissä ei toki ole, mutta kuten sanoin, ihan mielenkiinnosta.

Itse en niinkään kyseenalaista Tammista valmentajana, mutta lähinnä haluaisin kuulla näiltä pro-Tamminen ihmisiltä, mikä tekee Solkungenista esimerkiksi KooKoon Kolekia ja ex-Hokki Suikkasta selvästi vetovoimaisemman valmentajan Mestis-tasolle?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Noh, jos minä sitten otan ihan huvin ja urheilen vuoksi "haasteen" vastaan: Eli mielenkiinnosta kysyisin, jos sinun pitäisi anonyymin mestispelaajan silmin arvottaa Sporttiin siirtymistä puoltavia seikkoja, niin miten asettelisit esimerkiksi diablon mainitsemat:

suhteessa nimenomaan Tammisen vetovoimaan valmentajana? Ja en nyt tarkoita Tamin runebergmäisiä markkinapuheita, joissa mies varmasti on omimmillaan, vaan ihan puhtaita valmennustaitoja esimerkiksi vielä kehittyvässä iässä olevan pelaajan silmin? Mitään absoluuttista totuuttahan näissä ei toki ole, mutta kuten sanoin, ihan mielenkiinnosta.

Diablon listassa olevat seikat ovat erittäin merkittäviä kriteereitä silloin, kun pelaaja valitsee seuran, jossa haluaa pelata. Sinun käynnistämä vääntö (minkä katson positiiviseksi asiaksi) lähti kuitenkin niinkuin tiedät siitä, että tuoko Tammisen persoona positiivista vai negatiivista vetovoimaa noiden diablon kirjoittamien seikkojen lisäksi pelaajan seuran valintaratkaisuun.

Tammista hieman mukaellen: Diablon listan vaikutus 80%, valmentajan persoonan (käsittäen valmennustaidon) vaikutus 20%.

Edit: Kolek ja Suikkanen ovat loistavia valmentajia, joiden vaikutus pelaajan seuravalintaan on ehdottoman positiivinen, niinkuin on Tammisenkin vaikutus.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kolek ja Suikkanen ovat loistavia valmentajia, joiden vaikutus pelaajan seuravalintaan on ehdottoman positiivinen, niinkuin on Tammisenkin vaikutus.

Väistit nyt hieman kysymykseni siitä mikä tekee Tammisesta esimerkiksi mainittua kaksikkoa selvästi vetovoimaisemman valmentajan Mestis-tasolle? Vai tekeekö mikään? Kokonaisvaikutukseltaan kaikki varmasti lienivät plussan puolella. Minulle on vain jäänyt kuva, että olet tätä mieltä, mutta toki voin olla väärässä. Itselläni on vain sellainen tuntuma, että Tamminen juuri persoonana herättää paljon enemmän tunteita (positiivisia ja negatiivisia) myös pelaajien keskuudessa kuin esimerkiksi juuri Kolek&Suikkanen-duo ja tätä kautta joillekin pelaajille voi tulla houkutus valita vähemmän kuluttava vaihtoehto, jos muut valmennukselliset avut katsotaan yhteneviksi (tästäkin voi olla montaa mieltä). Toki kuten sanottu tätä voidaan aina puolustella näillä itkupilli/eitäällätuollaisiatarvita-argumenteilla (en viittaa nyt Nikoskelaiseen), mutta onko se sitten kuitenkaan lopulta joukkueen etu, jos muutoin potentiaalinen pelimies jäisi rannalle.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Väistit nyt hieman kysymykseni siitä mikä tekee Tammisesta esimerkiksi mainittua kaksikkoa selvästi vetovoimaisemman valmentajan Mestis-tasolle? Vai tekeekö mikään? Kokonaisvaikutukseltaan kaikki varmasti lienivät plussan puolella. Minulle on vain jäänyt kuva, että olet tätä mieltä, mutta toki voin olla väärässä.

Kolmikko on hyvin tasainen. Tammisen valtava kokemus pelaajana, seura- ja maajoukkuevalmentajana, seurajohtajana, tv-kommentaattorina, kirjailijana ja yrityskonsulttina nostaa hänen tunnettavuutensa omaan luokkaansa Kolekiin ja Suikkaseen verrattuna. Vetovoimaan toki vaikuttavat muutkin seikat kuin tunnettavuus. Suikkanen on noussut jo SM-liigavalmentajaksi TPS:ään. Kolekia vietänee myös lähivuosina KooKoosta SM-liigaan.

Tuomas Nikoskelainen valitsi keväällä Sportin ja Tamin. En tiedä, oliko KooKoo hänen perässään. Suikkanen opittiin tuntemaan pelaajien kasvattajana SM-liigaan, joten tuskin Kajaanin Hokki taisteli Nikoskelaisesta vaan ilmeisesti olivat Kajaanissa tyytyväisiä Nikoskelaisen Sport-valinnasta.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Menee kyllä topicin ohitse, mutta moni kirjoittaja kertoo Tamin pelaajaa kuluttavasta valmennustyylistä. Mitähän tällä mahdetaan tarkoittaa verraten muihin valmentajiin? Laji on kuitenkin sama ja päämäärä pistää kiekkoja enemmän reppuun kuin vastustaja.
 

Fordél

Jäsen
Menee kyllä topicin ohitse, mutta moni kirjoittaja kertoo Tamin pelaajaa kuluttavasta valmennustyylistä. Mitähän tällä mahdetaan tarkoittaa verraten muihin valmentajiin? Laji on kuitenkin sama ja päämäärä pistää kiekkoja enemmän reppuun kuin vastustaja.

Laji on sama, mutta pelaajaa voi kohdella ja peliä voi pelata hyvin monella tapaa. Itse uskon, että esim. Petri Matikaisen tai Alpo Suhosen valmennustyyli on hyvin pelaajalähtöinen ja "ihmisläheinen". Sitten on valmentajia, joilla tuo valmennustyyli ei ole niin "ihmisläheinen"...
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Niin mitä tämä ihmisläheinen valmennustyyli sitten on? Onko se vain jatkuvaa ymmärtämistä ja palavereita pelaajan kanssa? Olen toki sitä mieltä, että valmentajan on kuultava pelaajiensa ajatuksia ja tuntemuksia sekä käydä dialogiaa heidän kanssa. Jos ihmisläheinen tyyli on sitä, että rosoisuudet tasotellaan kauniilla sanoilla aina eikä ärähdetä tai anneta aiheellista kovasanaista kritiikkiä ja vaateita suoritustason nostamiseksi niin luulenpa, että tällaisella kaverilinjalla ei ole mahdollisuutta tuottaa voittoa tavottelevaa joukkuetta.
 

Fordél

Jäsen
Niin mitä tämä ihmisläheinen valmennustyyli sitten on? Onko se vain jatkuvaa ymmärtämistä ja palavereita pelaajan kanssa? Olen toki sitä mieltä, että valmentajan on kuultava pelaajiensa ajatuksia ja tuntemuksia sekä käydä dialogiaa heidän kanssa. Jos ihmisläheinen tyyli on sitä, että rosoisuudet tasotellaan kauniilla sanoilla aina eikä ärähdetä tai anneta aiheellista kovasanaista kritiikkiä ja vaateita suoritustason nostamiseksi niin luulenpa, että tällaisella kaverilinjalla ei ole mahdollisuutta tuottaa voittoa tavottelevaa joukkuetta.

Tyylinsä kullakin ja voittaminen ei aina katso tätä tyyliä. Kun valmentaja laittaa itsensä täysillä likoon, saa myytyä oman pelifilosofiansa pelaajille ja omaa tarvittan pätevyyden, on sama millä tyylillä itse valmennus toteutetaan. Ja valmennustyyli liittyy sitten juuri tuohon miten myyt sen oman ideasi pelaajille ja saat heidät innostumaan.

Jos tuo ihmisläheinen valmennustyyli kiinnostaa niin kannattaa lukea Suhosen kirjoja. Pelaajaa voi todellakin lähestyä hyvin monella tapaa ja ihmisläheisessä tärkeää on juuri tuo dialogi. Asioita ei anneta valmiiksi pureskeltuina ja pelaajia nähdä vain suorittavina robotteina vaan yksilöinä. Eikä se tarkoita sitä, etteikö pelaajalta voisi vaatia ja huutaa. Ja jotta ei mee ihan OT niin ilmeisesti Tami ei saanut myytyä tätä omaa pelifilosofiaansa Nikoskelaiselle ja näiden kahden välinen dialogi ei toiminut.
 

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Ajattelin ensin, etten enää upota komposiittilusikkaani tähän varsin sitkeään soppaan, mutta paperan toteamus siitä, että täällä nähdään vain yksi totuus ja se on Tamin vastainen, on kyllä kaikkien pienten sammakonpoikasten äitipuoli. Minun mielestäni asia on juuri päin vastoin. Siffa ja muutamat muut "yhtiökumppanit" kyllä kirjoittavat pitkästi ja hartaasti, myös ansiokkaasti, mutta täysin ilman Tami -kritiikkiä. Sen sijaan monissa muissa kirjoituksissa, kutsutaan niitä nyt sitten vaikka opposition hengentuotteiksi, asioita käsitellään paljon monipuolisemmin: nähdään sekä Tamin hyvät puolet että myös vaaratekijät.

Ja sitten yksi kysymys. Koska Tami on niin arvostettu valmentaja, loistava pr-henkilö ja mediapersoona, niin miksi hän ei valmenna liigassa. Oikea vastaus tähän kysymykseen ei ole, että liigasta ei ole tullut tarpeeksi motivoivaa ja haastavaa projektia. Ainakaan minä en tuota vastausta osta, koska onhan Sportinkin taistelu liigalinnaketta vastaan vielä tällä hetkellä aikamoista kepeillä ja keihäillä sotimista (tarkoitan tällä siis sitä, että aina liigajoukkueen valmentajapesti Mestis -joukkueen pestin voittaa).

Ja vielä vähän positiivisuutta tähän loppuun, ettei minua nyt ihan synkkänä keskiaikalaisena pidetä. Tänään illalla sitten taas tasonmittaus Vantaalla, kun kuntopuntarin kärkipään jengit kohtaavat. Toivottavasti Sportin nousujohteinen peli saa tänään jatkoa ja toivottavasti Southern on illalla paikalla Vantaalla ja antaa äänensä kuulua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös