Mä kyllä tavallaan tajuan myös Läskisalon pointin, sillä kyllä minä ainakin tunsin tuomariksi ryhtyessäni ottavani sen riskin/hyväksyväni sen että tulen haukutuksi ja kuulemaan isot määrät vittuilua, vihelsin ihan miten päin tahansa. Siinä mielessä myöskään ei olisi suurempaa ongelmaa lähteä viheltämään jonkun tuomarin kanssa, joka on aikaisemmin haukkunut minut pataluhaksi kentällä, sillä se mitä ilmeisimmin kuuluu jääkiekkoon, että melkeinpä tilanteesta riippumatta sieltä löytyy vähintään yksi ihminen, jolla on asiaa. Paljon on myös poikkeuksiakin, ja mitä kovemmalla sarjatasolla jotain E- ja D-junnuja lukuunottamatta pelataan, sitä vähemmän sitä vittuilua kuulee. B-junnujen nelosdivaripelit lauantai-iltaisin ovatkin sitten jo asia ihan erikseen...
Mulle itseasiassa kävi joskus viime kaudella niin, että kentällä kommentoin kertaalleen viheltämässä olleelle tuomarille jotain suuntaan "kato nyt jumalauta tarkemmin noita kahvaamisia". Seuraavana päivänä sama kaveri käveli samaan tuomarikoppiin. Vähän meinasi pistää hävettämään, mutta kyllä me silti oltiin ihan hyvät kaverit ja vihellettiin vielä hyvin.
Suurin osa tuomareista on kyllä sen verran huumorintajuista porukkaa ja omaa sitä sekopäistä pelimieshenkeä, että hyville herjoille/muille kentällä kuulluille jutuille naureskellaan kyllä ihan makeasti kopissa pelin jälkeen ja muutenkin. En mä mitään kentällä lentänyttä läppää suostu ottamaaan henkilökohtaisesti. Ja yleensä kentän ulkopuolella pelaajat ja valmentajatkin ottavat ihan iisisti - tähän mennessä tasan yksi C-junnu on tullut pelin jälkeen aukomaan tuomioista.
EDIT: Ja mun mielestä aukominen varsinkin silloin kun se tehdään asiallisesti ja syystä, on ihan okei. En mä jaksa pateettista jauhamista kovin kauaa kuunnella, mutta jos valmentajalla/pelaajalla on ihan oikeasti joku pointti, tai virheen tehtyäni haluaa keskustella/kommentoida/kritisoida tuomiota, on se musta ihan oikeutettua. Ihan aina vaan ei silti jaksaisi vetää sitä iloista asiakaspalveluhymyä naamalle ja kuunnella selkä suorassa. =D