Juu, kaikki ok. Minua ei loppujen lopuksi kiinnosta kuin se, oliko tuomio oikea vai ei. Itse olen tosin sitä mieltä, että Hiirikoski olisi tuossa saanut väistöliikkeen ainakin aluille jos olisi halunnut, nyt kiekko kiinnosti enemmän ja veskari jäi jyrän alle. Eri mieltä saa toki olla ja täysin yksipuolista totuutta tähän ei varmasti saada ikinä. Tuomio sen sijaan oli satavarmasti oikea.Puhuimme siis eri asioista; minä puhtaasta reaktioajasta sen jälkeen kun (jos) Suomen hyökkääjä havaitsee maalivahdin syöksyvän kiekon päälle, sinä taasen tilanteen ennakoimisen seurauksena vapautuvasta reaktioajasta. Siitä olemme samaa mieltä, että jos hyökkääjä olisi etukäteen tiennyt maalivahdin tulevan ratkaisun, olisi hänellä ilman muuta ollut aikaa väistön yrittämiseen. Puolikin sekuntia tekee ihmeitä.
Toisaalta jos kaukalossa pitäisi ennakoida kaikki mahdolliset maalivahdin liikkeet tai taklattavan kompuroinnit/selänkäännöt rangaistuksen ja/tai maalin hylkäämisen uhalla, niin melkoiseksi kananmunat kainalossa surffaamiseksi menisi peli. Toki sitäkin on taannoin Ilveksen kannattajana tullut useampaan otteeseen todistettua. Yleinen valituksen aihe kannattajien keskuudessa kyseisenkaltaisen pelin jälkeen on, että ”vastustaja tahtoi voittoa enemmän” ja ” tilanteita ei pelattu loppuun asti”.
Säännön joustamattomuutta puolestaan kritisoin yleisellä tasolla; en mitenkään vastauksena sinulle.
Yleisesti sääntöasioista vääntäminen sellaisen ihmisen kanssa, joka ei ole sääntöihin tarkemmin tutustunut, on äärimmäisen raskasta. Sääntöjen tulkinta on taitolaji ja se kehittyy ainoastaan lukemalla ja tulkitsemalla sääntöjä... Siksi esimerkiksi muut kuin tuomarit, ihan pelaajia ja valmentajia myöten, ovat tilanteista ihan pihalla, koska eivät tiedä sääntöjä ja vaikka tietäisivätkin, eivät osaa tulkita niitä.