- Säännöissä ei sanota että pelaajan tulisi väistää maalia vaan maalivahtia. Se että Hiiriskoski ajaa päin maalivahtia, mutta kaartaen pois maalilta ei ole varsinaisesti mikään puolustus.Hiirikoski kaartaa kiekon perässä kulmaa kohti kun veskari syöksyy kiekon perässä suoraan Hiirikosken jalkoihin. Kiekko ei ole missään vaiheessa veskarin hallussa vaan pelattavissa. Kontakti tapahtuu maaiivahdin alueen ulkopuolella.
Jenni siis on menossa poispäin maalilta. Mihin hänen siis olisi pitänyt väistää jos se kerran on väärin? Maalia kohti? Jos veskari olisi pysynyt alueellaan niin kontaktia ei olisi tullut... En kyllä ymmärrä miten maalilta kulmaan kaartava pelaaja saadaan syylliseksi kontaktiin alueen ulkopuolella, varsinkin kun se veskari itse omalla toiminnallaan sen kontaktin aiheuttaa. Tekisi mieli itsekin lukea ne perusteet millä tuota hylkäystä on koulutuksissa perusteltu. Jos tuo olisi oikeasti käytäntö niin jokaisen veskarihan kannattaa syöksyä aina alueelta hyökkääjän jalkoihin koska jos siitä tulee maali niin se kuuluu hylätä...
- Maalivahtia ei saa ajaa vaikka tällä ei olisi kiekkoa hallussa
- Maalivahti ei ole väistämisvelvollinen alueensa ulkopuolella, kenttäpelaaja taas on.
Jokaisen veskarin ei kannata syöksyä pelaajan jalkoihin koska se aiheuttaa hirveän loukkaantumisriskin maalivahdille. Hiirikoski osuu aika voimalla USA:n maalivahtia päähän. Jos tuollaisia yliajoja tapahtuisi useammin niin väitän että joka kolmas aiheuttaisi aivotärähdyksen maalivahdille. Minä en tiedä miten sinä järkeilet miten ammattilaisurheilijan kannattaisi uraansa hoitaa mutta ajatellaan että sopivia tilantenteita syöksyä jalkoihin tulisi vaikka kolme pelissä niin veskari saisi yhden aivotärähdyksen per peli.
56 pelin runkosarjassa veskari saisi siis 56 aivotärähdystä kaudessa plussa playoffit. Sanotaan matemaattisesti että neljä playoff peliä eli 60 aivotärähdystä per kausi. Ura veskareilla kestää 20 vuotta joten Joe Plopin maalivahtivinkeillä veskari saisi uransa aikana 1200 aivotäryhdystä. Vai kestäisikö se ura kuitenkin pari runkosarjapeliä vain?
Ehkä pikkuisen olen erimieltä Joe Plopin kanssa siitä mitä maalivahtien kannattaa tehdä.