Tunnista kukka -kisa

  • 11 664
  • 396

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Enkä minä ehtinyt yhtään näihin @Redrosen juttuihin mukaan. Kun olin töissä ja perheen kanssa. Vanamo olisi ollut melko tuttu (vaikka en ole luonnossa nähnyt). Toinen oli kyllä outo mutta onneksi sille löytyi nimi ja ehkä pystyn painamaan sen mieleeni. Ehkä en...
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
No laitetaan nyt vielä yksi kukka, jonka kuvasin muutama vuosi sitten Vartiosaaressa. Mikä laji on kyseessä?
 

Liitteet

  • 001_400D_2526.jpg
    001_400D_2526.jpg
    173,6 KB · kertaa luettu: 47

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Laitetaan tänne vielä yksi kuva tunnistettavaksi. Kukan lisäksi saa myös kertoa lentävän pörriäisen nimen.
 

Liitteet

  • 002_8349.JPG
    002_8349.JPG
    128,1 KB · kertaa luettu: 54

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Laitetaanpa tänne vielä yksi kuva kukkivasta kasvista, joka on hyvin yleinen täällä Helsingissä. Mikä on nimeltään tämä pokkarilla ikuistettu kukka?
 

Liitteet

  • IMG1_4383.jpg
    IMG1_4383.jpg
    104,8 KB · kertaa luettu: 40

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Otetaanpa ketjua hyötykäyttöön ja tägätään muutama mainio kukkien tunnistaja apuun. Lapsella koulutehtävänä digikasvio ja olin eilen apuna kasveja ”keräämässä”. Aika vähän mitään kukkivia enää tähän aikaan kesästä, mutta muutama löytyi. Niistä otettiin kuvia ja lupasin selvittää, mitä ovat. No enpä tähän löytänyt oikeaa lajia itse, mutta luultavasti täältä saa apuja.

@Iisoppi @Patarouva @Wizzö @Redrose Osaatteko kertoa, mikä eilen on kuvattu? Kuvat eivät valitettavasti ole parasta a-laatua, mutta ehkä niistä selvää saa. Kuvauspaikkana semmoinen pellon- tai niitynreuna ja läheltä kuvattu myös esim. Syysmaitiainen.

edit. Saa tietysti muutkin auttaa kuin tägätyt.
 

Liitteet

  • mikä kukka_2.jpg
    mikä kukka_2.jpg
    966,3 KB · kertaa luettu: 44
  • mikä kukka_1.jpg
    mikä kukka_1.jpg
    972,6 KB · kertaa luettu: 46
Viimeksi muokattu:

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Otetaanpa ketjua hyötykäyttöön ja tägätään muutama mainio kukkien tunnistaja apuun. Lapsella koulutehtävänä digikasvio ja olin eilen apuna kasveja ”keräämässä”. Aika vähän mitään kukkivia enää tähän aikaan kesästä, mutta muutama löytyi. Niistä otettiin kuvia ja lupasin selvittää, mitä ovat. No enpä tähän löytänyt oikeaa lajia itse, mutta luultavasti täältä saa apuja.

@Iisoppi @Patarouva @Wizzö @Redrose Osaatteko kertoa, mikä eilen on kuvattu? Kuvat eivät valitettavasti ole parasta a-laatua, mutta ehkä niistä selvää saa. Kuvauspaikkana semmoinen pellon- tai niitynreuna ja läheltä kuvattu myös esim. Syysmaitiainen.

edit. Saa tietysti muutkin auttaa kuin tägätyt.
Näyttää siankärsämöltä minusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös