Tunnista kukka -kisa

  • 11 209
  • 396

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt lanseeraan varsin leikkimielisen kisan. Heinäkuun ajan päivittäin tähän ketjuun ilmestyy kuva kukasta ja nopein kukan tunnistaja ja nimeäjä saa pisteen. Ja mitään "meillä päin tätä kutsuttiin jaskaksi"-juttuja ei hyväksytä vaan nimen pitää olla "yleisesti käytetty ja hyväksytty" nimi. Kuvat käyn aina ottamassa samana päivänä (puhelimella) joten mitään leskenlehtiä ja sinivuokkoja ei ole tulossa. Kuvia tulee sekä luonnon kukista että puutarhakukista. Kuvia laitan 1-3 päivässä.

Ja aloitetaan... Niin pääsen julkaisemaan itse ottamiani kuvia kukista.
 

Liitteet

  • IMG_20220701_090549_HDR.jpg
    IMG_20220701_090549_HDR.jpg
    617,9 KB · kertaa luettu: 116

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Päivänkakkara
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
@Surukuku ja @Patarouva , peltosaunion aika ehkä vielä tulee kun jostain sellaisen löydän. Ja samalla pahoittelen etten ollut heti nappaamassa oikeaan vastaukseen kiinni... Lähdin kastelemaan nopeasti amppelit ja samalla meni sitten muutkin kukat sekä ajantaju... Olen lievästi ADHD.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Harvemmin luen mitään väärin, mutta tämän otsikon luin muka varmana, että tunnista kakka -kisa. Arvelin, että siellä on eri eläinten kakkakuvia ja niistä pitää tunnistaa mistä eläimestä on kyse.

No mutta onnea tunnista kukka -kisalle!

PS. @Everton Saa ottaa visaidean talteen.

LISÄYS: Se ois varmasti kaikkien aikojen paskin visa.
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Harvemmin luen mitään väärin, mutta tämän otsikon luin muka varmana, että tunnista kakka -kisa.

Minä taas luin hälytyksistä, että "tunnista kuka -kisa" ja ajattelin että joku on löytänyt sen vanhan ketjun, missä arvuuteltiin kuka on kirjoittanut minkäkin viestin palstalle (joskus etsin tuota ketjua, mutta kun en muista sen tarkkaa nimeä, niin en löytänyt).

Ps. saa etsiä
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Seuraava kukka uunista ulos...
 

Liitteet

  • IMG_20220701_111852_HDR.jpg
    IMG_20220701_111852_HDR.jpg
    583,8 KB · kertaa luettu: 77

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Illan viimeiset hitaat tulee jo nyt...
 

Liitteet

  • IMG_20220701_140241_HDR.jpg
    IMG_20220701_140241_HDR.jpg
    482,3 KB · kertaa luettu: 89

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ja taas mennään...
 

Liitteet

  • IMG_20220702_090125_HDR.jpg
    IMG_20220702_090125_HDR.jpg
    749,7 KB · kertaa luettu: 77

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kuvia kattelen mielelläni, vaikken tunnista mitään.
Minä voin tunnustaa etten minä kaikkia kukkia tunnista mitä meidänkin tontilla kasvaa saatikka suuressa maailmassa. Nytkin olen jo pari kysynyt googlelta kun olen kierrellyt ja katsellut mitä voisin laittaa tähän ketjuun. Kuvasin aikoinaan ihan valtavasti kukkia, kasveja yms. ja aina kun kuvasin jonkin vieraan kasvin niin yritin tunnistaa sen. Silloin ei vielä ollut älypuhelimia joilla kuvata ja kysyä "google-lensiltä" mikä kasvi. Äitini kasvikirjasta niitä etsin ja ehkä sen jälkeen varmistin vielä googlettamalla. Siltä pohjalta minulla on aika laaja kasvinimistö haudattuna jonnekin pään sisään.

Edit. Eikä tässä kisassa ole kielletty käyttämästä apuvälineitä kuten esim. vaimoa, kaveria, kumminkaimaa, kasvikirjaa tai googlea...
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös