Tunnista kukka -kisa

  • 11 664
  • 396

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Tarkkailuasemissa. Jospa sieltä joku herppeenimpi, tai vastaava vielä tulee tunnistettavaksi, niin tässähän on mahdollisuuksia vaikka mihin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kiitoksia kaikille osallistujille!
Meinasi kyllä jossain vaiheessa tulla minulle turnausväsymystä ja jopa kaduin että keksin koko kisailun. Aika monta kukkaa tuli postattua. En viitsi edes laskea ja kaikki mitkä halusin mukaan niin löysin jostain kun kävelin ja katselin. Hirveästi on kyllä erilaisia kukkia ihan tässä omalla tontilla ja naapurin pellon reunoissa.

Tässä (liite) vielä ruusuja kaikille. Ei tarvitse tunnistaa. Se on vain joku puutarharuusu.
 

Liitteet

  • IMG_20220730_152951_HDR.jpg
    IMG_20220730_152951_HDR.jpg
    811,9 KB · kertaa luettu: 46
Viimeksi muokattu:

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kiitoksia kaikille osallistujille!
Meinasi kyllä jossain vaiheessa tulla minulle turnausväsymystä ja jopa kaaduin että keksin koko kisailu. ...
Kiitoksia itsellesi vaivannäöstä! Oli kiva kisa, vaikken oikein itse kerinnyt pongaamaan arvuuteltuja kukkasia, kun en juuri puhelinta käytä Jatkoaikaa selaillessani.

@Patarouva lle onnea voitosta! (mikä tuskin tuli yllätyksenä)

PS. @Iisoppi Toivottavasti et kaatunut pahasti... ;-)
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiitos @Iisoppi kisan järjestämisestä.

Uudella innolla aloin katsella oman ympäristöni kasveja. Tällä hetkellä luen Elina Backmanin dekkaria ”Kun jäljet katoavat” ja siinä on paljon mainittu erilaisia kasveja. En muista, oliko hänen edellisessä kirjassaankin vai kiinnitänkö asiaan nyt vain erityistä huomiota tämän kisan takia. Jos en ole tunnistanut kasvia niin netistä on ollut pakko heti katsoa, minkälainen kasvi on esim. ruusunätkelmä tai tiikerikaunosilmä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Uudella innolla aloin katsella oman ympäristöni kasveja.
Niinpä.... Ihan uusin silmin sitä tuli kierrettyä omaa tonttia kun katseli mitä kasveja siellä kukkii jotka voisi ottaa kisaan ja yllätyin löydöistä (esim. punakoiso, tulikukka ja piikkiohdake). Toisaalta joitakin kukkia joita ennen oli kasvanut tienpientareellamme en enää löytynyt (kissan- ja peurankello, ojakellukka ja niittynätkelmä). Mieheni kyllä välillä ihmetteli kun jossain kulkiessa olin puhelimen kanssa pylly pystyssä kun löysin jonkun peurankellon tms (jonka halusin kisaan). Ei hän ihan ymmärtänyt miksi jotkut kukat on niin tärkeitä juuri silloin. Toisaalta hän kyllä tietää että tykkään kuvata luontoa niin puhelimella kuin kamerallakin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Laitan tämän tänne, kun tätä muualla kysyttiin. Itse en tunne. Josko täältä löytyisi vastaus toisaalla kysyneelle.
 

Liitteet

  • 1D97476E-E31D-4769-897E-35E0CA7B168E.jpeg
    1D97476E-E31D-4769-897E-35E0CA7B168E.jpeg
    122,7 KB · kertaa luettu: 46

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Mieheni kyllä välillä ihmetteli kun jossain kulkiessa olin puhelimen kanssa pylly pystyssä ...
Joko nuoruuden kokemattomuutta tai ehkäpä sittenkin nuoruus ja innokkuus on jo sivuutettu seesteisen keski-iän arvokkaan käytöksen tieltä...

Ah, niitä nuoruusaikoja... <sniff>
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Minäkin voisin laittaa arvuutettavaksi yhden kuvan kasvista, joka nimimerkiltä @Iisoppi puuttui ja jonka hän olisi halunnut tänne lisätä. Tätä kuvaa ei ole otettu puhelimella, vaan järjestelmäkameralla makuuasennossa mättäällä.

Mikä kasvi tässä kuvassa esiintyy?
 

Liitteet

  • 001_400D_6360.jpg
    001_400D_6360.jpg
    206,3 KB · kertaa luettu: 47

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Laitanpa vielä yhden pokkarilla otetun kuvan hieman harvinaisemmasta kukkakasvista. Vihjeenä kerron, että kyseinen kasvi on vaatimattoman näköinen orkidea eli kämmekkäkasvi. Etsikääpä sille nimi.
 

Liitteet

  • IMG_1528.jpg
    IMG_1528.jpg
    109,4 KB · kertaa luettu: 53
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös