Niittynätkelmä.Ei tämä nyt mikään kovin edustava lajinsa edustaja ole. Menivät perhena niittämään tienreunat jossa tätä kasvia esiintyi ja yksi sitkeä oli jäänyt jäljelle. Siis mikä kukka tässä sinnittelee.
Niittynätkelmä.Ei tämä nyt mikään kovin edustava lajinsa edustaja ole. Menivät perhena niittämään tienreunat jossa tätä kasvia esiintyi ja yksi sitkeä oli jäänyt jäljelle. Siis mikä kukka tässä sinnittelee.
Sepä se. Olen jostain syystä pitänyt tuosta nimestä jo ala-asteelta saakka. Kukka itsessään ei kuulu suosikkeihin (ei sovellu kerättäväksi) mutta nimi on kiva. Siksi se oli saatava kisaan.Niittynätkelmä.
En tiedä mistä muistin syövereistä minulle tulee aina yhteys hiirenvirnan ja niittynätkelmän välillä niin että kun näen toisen niin mietin myös sitä toista kasvia. Saattaa liittyä johonkin kouluaikojen kasvien nimien opetteluun,Sepä se. Olen jostain syystä pitänyt tuosta nimestä jo ala-asteelta saakka. Kukka itsessään ei kuulu suosikkeihin (ei sovellu kerättäväksi) mutta nimi on kiva. Siksi se oli saatava kisaan.
OikeinMesiangervo
Sepä se.Ukontulikukka?
Sama "vika" minulla. Ovat hyvin samanoloisia kasveja ja ovat molemmat hernekasveja. Kai ne vaan sen takia yhdistyy. Jo ala-asteella muistan nuo kasvit opetteleeni ja jo silloin ajattelin että niittynätkelmällä on kiva nimi.En tiedä mistä muistin syövereistä minulle tulee aina yhteys hiirenvirnan ja niittynätkelmän välillä niin että kun näen toisen niin mietin myös sitä toista kasvia. Saattaa liittyä johonkin kouluaikojen kasvien nimien opetteluun,
Niittyleinikki.Tämmöinen vielä tuli täksi illaksi kuvattua. Mikä kukka on kyseessä?
Kyllä se on niittyleinikki.Niittyleinikki.
Tilli.Kukas se tässä esittelee kukkakruunuaan?
Senkin ketku!Eiku tilli
Kävi ns. aivopieru ja siis tilliä mä tarkoitin alunperinkin mutta jostain syystä kirjoitin persilja.Senkin ketku!
Tillihän se hyvinkin...Eiku tilli
Niin on.Peltosaunio
Joku selja. Taitaa sittenkin olla syreeni.Tällainen alkoi kukkimaan (keskellä kesää) vaikka nimi viittaa toiseen vuoden aikaan.