Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 083 462
  • 4 627

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Koko varausmahdollisuus pitäisi poistaa.

Koko ihmiskunta pitäisi poistaa. En rupea järjestämään enää yhtään kenellekään mitään, koska ei voi olla niin, että loputtomiin arvotaan mennäänkö vai eikö mennä. Liput olisi, mutta kukaan ei tule ja sitten joutuu anelemaan tulisit nyt.

Maksimilippumäärä kahteen, niin sitten ei varailla varmuudeksi isolle porukalle mitä ei ole eikä tule. Ja sitten ei tarvitse yksinkään mennä, jos joku ei sellaisesta tykkää tai lapsen kanssa menee. Jos lapsia on useampia, niin sitten pyytää äidiltä apua varaamiseen.
 

444

Jäsen
Edelliseen sikäli sama, että en enää järjestä muille lippuja. Parilla edellisellä kaudella olen kysynyt pudotuspeleissä oltaessa, että ostanko saman tien kaksi lippua, yhdeltä ja samalta tyypiltä. Aina on luvattu lähteä ja 6/6 on jäänyt toinen flaba kouraan. Siitä sitten lippu ilmaiseksi jollekin kouraan ja pelistä nauttimaan. Tällä kaudella en ole kysynyt kertaakaan, koska vanhakin koira voi oppia uusia temppuja. Tämähän ei liity mitenkään lipunmyyntiin, mutta ihmettelen, että tuollaisia tyyppejä on olemassa. Tai että toiset ovat niin tyhmiä, etteivät opi aiemmin...

Halli tuli kuin tulikin eilen täyteen, tai ainakin myytiin loppuun. Hyvä niin. Vielä 2 h ennen matsia ei näyttänyt hyvältä. Oudoksun tällaista toimintaa, että haluttuja lippuja pidetään sekä välittäjän että ilmeisesti myös seuran toimesta pelipäivän iltapäivään asti varattuna. Kai sillä jotain kuvitellaan saavutettavan.
 

peterw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Systeemi on kyllä aivan järjetön, eilinen matsi oli loppuunvarattu jo viime viikon torstaina ja kuitenkin sen jälkeen päivittäin vapautui kymmeniä, ehkä jopa satoja lippuja, yleensä vielä varsin hyviltä paikoilta. Ja sitten vielä matsipäivänä muutamaa tuntia ennen ottelua saattaa yhtäkkiä vielä olla satamäärin lippuja tarjolla. No mikäs kiire tässä on, täytyy odotella, että torstaille tulisi vielä hyviä lippuja tarjolle ja sitten vasta ostoksille.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Systeemi on kyllä aivan järjetön, eilinen matsi oli loppuunvarattu jo viime viikon torstaina ja kuitenkin sen jälkeen päivittäin vapautui kymmeniä, ehkä jopa satoja lippuja, yleensä vielä varsin hyviltä paikoilta. Ja sitten vielä matsipäivänä muutamaa tuntia ennen ottelua saattaa yhtäkkiä vielä olla satamäärin lippuja tarjolla. No mikäs kiire tässä on, täytyy odotella, että torstaille tulisi vielä hyviä lippuja tarjolle ja sitten vasta ostoksille.
Onko tämä asia pahentunut nyt tuottojen siirtyessä liigalle, vai kuvittelenko vain? Eli onko näihin peleihin enemmän varattuna jotain liigan yhteistyölippuja, joita ei puolivälieriin asti ollut?

Varaamiskäytäntö ei ole enää tätä päivää. Liput saa luotolla tai laskulla, ei tarvitse ostaa, jos ei pysty heti maksamaan tai tiedä paljonko tarvitsee. Voiko lippuja varata myös näissä, joissa myyntiaika on vain pari päivää? Näissä nyt ei ainakaan pitäisi.

p.s. Ei kai finaaliliputkin tule myyntiin heti, kun Kärpät on tiputettu? Vähän hankalaa, jos pitää heti hallilla yrittää ostaa lippuja kahteen finaaliin.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Hieman erikoinen kysymys, mutta kysytään kuitenkin.

Osaako kukaan vinkata missä päin hallia mahtaisi olla pari vapaata paikkaa? Kyllä, tiedän että matsi on loppuunmyyty, mutta ainahan tuolla joitain hajapaikkoja näkyy joissa ei ketään istu. Meillä on liput fanikatsomoon ja tajusin viime pelissä, että ei ole enää kyllä minun paikkani se. Suurin osa paikoista varataan takeilla ja laukuilla vaikka katsomo on paikaton ja sinne tulee aivan liikaa porukkaa. Ei hirveästi innosta seistä siellä snäppäävien teinityttöjen seassa.

Tuhannet kiitokset jos joku viitsisti vaikka yksityisviestillä vinkata!
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
mutta ainahan tuolla joitain hajapaikkoja näkyy joissa ei ketään istu. Meillä on liput fanikatsomoon ja tajusin viime pelissä, että ei ole enää kyllä minun paikkani se. Suurin osa paikoista varataan takeilla ja laukuilla vaikka katsomo on paikaton ja sinne tulee aivan liikaa porukkaa. Ei hirveästi innosta seistä siellä snäppäävien teinityttöjen seassa.

Tuhannet kiitokset jos joku viitsisti vaikka yksityisviestillä vinkata!

Boldattu osa häiritsee kyllä itseänikin suunnattomasti, kun kyseessä on kuitenkin paikaton katsomo ja tehnyt usein mieli vain ihan kylmästi siirtää niitä takkeja vaan eteenpäin. Mutta mitä itse kysymykseen tulee, niin jos siellä paikkoja on vapaana, niin yleinsähän ne on siellä päässä, jonne vastustaja hyökkää kaksi erää ja nyttenkin näyttäisi olevan vielä paikkoja vapaana esim. tuonne F9 katsomoon. Siis vierekkäisiäkin paikkoja
 
Suosikkijoukkue
IFK
Kyseessä on seisomakatsomo, johon ei myydä paikkalippuja. Mutta jokaiselle siellä seisovalle on kumminkin paikka löydyttävä. Jos joku tulee hallille muita aiemmin, ja varaa paikan itselleen/kaverilleen omaisuudellaan, niin minkä vuoksi joku myöhemmin tuleva olisi oikeutettu asettumaan sille paikalle??? Itsekkyys ei ole riittävän hyvä syy. Se johtaa turhaan kärhämöintiin, millä pilataan oma ja lähellä olevien fiilis. Jos tulet myöhemmin hallille, niin jäljellä on ne paikat mitä jäljellä on, eikä kenelläkään ole oikeutta upgreidata itseään kajoamalla muiden varauksiin. Seuraavalla kerralla ajoissa, jolloin valinnanvaraa on runsaammin. Elämä on valintoja.

Minua itseäni korpeaa ne kiilarit, joiden liput ovat ihan johonkin muuhun katsomoon, mutta jotka tunkevat ylimääräisinä fanikatsomoon näissä kevään ratkaisupeleissä teeskentelemään tosi fania.
Jos siellä seisomakatsomossa ei osata käyttäytyä suht sivistyneesti, niin seura/liiga puuttuu kyllä asiaan ja se seisari häviää.
Sitä tuskin kukaan haluaa!
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stadin kevät on hienoa aikaa ja Nordiksella on ollut aivan loistava tunnelma tänä keväänä. Iso kiitos sinne fanikatsomon suuntaan, todella upeaa kannustusta koko pelin ajan. Kaikissa peleissä.

Yksi asia kuitenkin ihmetyttää. Välierien Game 6, miten on mahdollista, että ei ole loppuunmyyty? Kun IFK tasoitti voitot 2-2:een, olin varma, että liput viedään käsistä. Torstai-ilta ja huikea sarja menossa. Varsinkin jos IFK menee finaaliin, eilinen peli on niitä, jotka tullaan muistamaan pitkään.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
.

Yksi asia kuitenkin ihmetyttää. Välierien Game 6, miten on mahdollista, että ei ole loppuunmyyty? Kun IFK tasoitti voitot 2-2:een, olin varma, että liput viedään käsistä. Torstai-ilta ja huikea sarja menossa. Varsinkin jos IFK menee finaaliin, eilinen peli on niitä, jotka tullaan muistamaan pitkään.
Itse veikkaisin että se pieni vaje mikä siellä oli johtui todnäk pienen varotusajan ja arkipäivän kombinaatiosta.
Ei sieltä paljoa puuttunut, silmämääräsesti muutama hajapaikka oli tyhjillään. Kyllä yli 8000 katsojaa on kova luku regardless
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse veikkaisin että se pieni vaje mikä siellä oli johtui todnäk pienen varotusajan ja arkipäivän kombinaatiosta.

Ja ihan siitä miten varmaan yllättävänkin moni kuvittelee eihän sinne lippuja saa. Saisi, jos tutkisi asiaa. Hajapaikat on usein myös oikeasti hajapaikkoja ja aina ei saa kovin montaa vieräkkäin. Olen kyllä sitä porukkaa mille on aivan sama kuka on vieressä, kunhan on itse hallissa. Jotkut jättävät menemättä sen takia.

Eilen tosin sai F9:iin vaikka kuinka montaa vierekkäin eli ei kelpaa tässä kohtaa sekään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaipa lippujen kovat hinnat verrattuna Ruutu-palvelun kuukausihintaan ja kotisohvan mukavuuteen verottaa jopa Nordiksenkin katsomoita. Meillä sentään on vain muutamia kymmeniä - okei, eilen melkein parisataa - tyhjää mestaa, kun jossain Oulussa kai puhutaan yli tuhannen katsojan vajeesta.

Tunnelma oli kyllä eilen loistava. Vaikka istuin tavallaan väärässä päässä, niin fanipäädyn sjungaus kuului ihan kivasti sinne asti. Oikeastaan istuin kyllä ihan oikeassa päädyssä, koska Eronen niittasi ratkaisun jatkoajalla suoraan oman katsomolohkoni kohdalla. Rumpukaan ei varsinaisesti haitannut. Alan kai tulla vanhaksi :) Tosin rummutusta ei edes paljon kuullut laulun alta.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Rumpukaan ei varsinaisesti haitannut. Alan kai tulla vanhaksi :) Tosin rummutusta ei edes paljon kuullut laulun alta.
Sehän on vaan tahtirumpu, jota vastaan mulla ei ole oikeastaan koskaan ollut mitään. Tää "ei rumpuja Nordikselle"- hommahan on tarkoittanut sitä jumalatnta ääntä pitävää oikeaa rumpua, jonka pärisyttäminen peittää kaiken alleen. Jypilläkös tämä yhteen aikaan oli käytössä, en edes muista enää. On siitä jo aikaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Rumpukaan ei varsinaisesti haitannut. Alan kai tulla vanhaksi :) Tosin rummutusta ei edes paljon kuullut laulun alta.

Sehän on vaan tahtirumpu, jota vastaan mulla ei ole oikeastaan koskaan ollut mitään. Tää "ei rumpuja Nordikselle"- hommahan on tarkoittanut sitä jumalatnta ääntä pitävää oikeaa rumpua, jonka pärisyttäminen peittää kaiken alleen. Jypilläkös tämä yhteen aikaan oli käytössä, en edes muista enää. On siitä jo aikaa.

Juurikin näin. Eihän me nyt mistään Jyväskylästä olla tai pöndeltä. Kävin tosin kerran Jyväskylässä.

Rumpua tarvitaan, vaikka se ei kuulukaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten sanoin, rumpu ei varsinaisesti haitannut. Jos sitä tarvitaan tahdin pitämiseksi, niin olkoon sitten niin. Itse asiassa mä mietin matsin aikana pari kertaa, sopisiko tuonne lisäksi joku kumeaääninen bassorumpu, mutta se saattaisi jo peittää laulua. Se johtui kai siitä, kun mainosten bassoäänet sattui välillä hyvin yhteen fanien pitämän mökän kanssa.

Ei mulla ole mitään rumpuja vastaan. Vähän vaan vierastan ajatusta, että sitä/niitä tarvitaan lätkämatsissa, mutta se ajatus on tainnut tarttua juuri tältä palstalta.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää "ei rumpuja Nordikselle"- hommahan on tarkoittanut sitä jumalatnta ääntä pitävää oikeaa rumpua, jonka pärisyttäminen peittää kaiken alleen. Jypilläkös tämä yhteen aikaan oli käytössä, en edes muista enää. On siitä jo aikaa.
On tosiaan aikaa, peräti kaksi viikkoa, kun pelattiin puolivälieriä ja vieraskulmasta kuului jumalaton rummun päristys. Rumpuja ja rummuttelijoita on moneen junaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuolla arvotaan finaalien lipunmyyntiä ja mietitään onko liian kallista ja meneekö edes täyteen.

Muistaako joku miten tämä meni 1998. Minulla oli pleijarikausari, kun alkoi näyttää siltä, että tästä voi tulla jotain loppuelämää määrittelevä asia. Oli vain pakko varmistaa sisäänpääsy.

Onko aikalaismuistikuvia irtolipuista.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Onko aikalaismuistikuvia irtolipuista.
Joskus näin jossain kuvan 1998 ratkaisevan finaalin pääsylipusta, joka maksoi 160 markkaa. En muista mihin katsomoon oli ja oliko kalleimman kategorian lippu.
 

torso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ostin Ässät-sarjaan A-katsomoon lipun 125 markalla. Finaalit olivat vähän kalliimmat parhaille paikoille. Menin jonottamaan lippupisteelle aamukuudelta. En saanut lippua. Mustasta pörssistä lippupalvelun edestä irtosi lippu 400 markalla.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mulla sellainen muistikuva, että tuolloin 97-99 kausilla E6- katsomoon lippu ois ollu 70-75 mk. 98 finaaleihin en saanut yhtään lippua. Olin siinä kaivopihan lippupalvelun edessä jonottamassa lippuja pari tuntia ennen avaamista jo. Muistan vain sen, kun ovet aukesivat muistaakseni klo 9:00, niin parin minuutin päästä ulos tuli jo porukkaa, joka ilmoitti lippujen menneen. Seuraavana vuonna sama homma, sain myös mustan pörssin lipun heti siinä paikalla hintaan 400 mk. Vitun ärsyttävä plösö niitä myi jonossa pettyneille, mutta tuska oli niin kova, että ostin.

EDIT: Lipun hinta muutettu euroista markoiksi.
 

jle01

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olin 98 tuolla kaivopihan lippupalvelussa myös jonottamassa. Olimme muistaakseni kaverin kanssa tokana jonossa ja meidän edellä oli joku juoppo joka osti 5 lippua ja taisi myydä ne heti ulos päästyään.

Itse saatiin 5 lippua ja kaikki oli jo mennyt kavereille. Me käsittääkseni ostettiin viimeiset.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
98 jonotettiin 2 eri lippukauppaan, mä olin siinä perunatorilla muistaakseni, tai sitten oli cittarin puolella. No, paria tuntia aiemmin tulin aamuyöstä, eikä mitään mahkuja, kuten ei broidillakaan, olisiko hän ollut stockalla rynnistämässä heti kun aukeaa. Lähempänä matsipäivää soitin toimistolle ja siellähän oli tämä sama kuin nyt tänäkin vuonna, kun Liiga hoitaa näihin matseihin lipunmyynnin, että oli vapautunut näitä Liigan yhteistyökumppaneille ja ties kelle varaamia lippuja just ennen pelipäivää isot määrät. Saatiin mustaan pörssiin tukeutumatta ovh:lla hyvät mestat keskeltä hallia hieman puolenvälin alapuolelta. H

Tänäkin vuonna huomasi, kun on Liigan järkkäämät matsit, että vapautuu valtavasti näitä liigan varaamia sanaseuralippuja just ennen matsia myyntiin.

Tuli vaan mieleen, kun luin häpeällisestä Kärppien lipunmyynnistä. Meillä on noi finaaliliput menneet parissa minuutissa, eikö 11 tehty jonkin sortin nopeusennätyskin?

EDIT: oli just se kaivopihan myymälä.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Ei nyt varsinaisesti tunnelmaan liittyvä asia, mutta videotaulun muuttuneessa "tulososiossa" voisi jäähykellon fonttia suurentaa. Tai sitten tarvitsen vain vahvemmat okulaarit.

Ettei mene pelkäksi negaksi, niin Dropkick Murphysin käyttö introvideon taustamusana oli loistava valinta, peukkua!
 

444

Jäsen
Ensimmäinen kotiottelu takana ja pakko antaa palautetta tässäkin ketjussa fanipäädyssä operoineelle ”rumpalille”. Aivan katastrofaalista toimintaa. Jäähalli ei ole oikea paikka opetella rytmissä ja tahdissa pysymistä. Kyseinen takominen tappoi ainakin oman fiilikseni, kun välillä tahti laahaa järkyttävästi perässä, välillä vedetään 1/4 tahdin eri aikaan kuin muut, välillä tahti nopeutuu kuin olisi katsomassa jotain pituushyppykilpailua hyppääjän lähestyessä lankkua, ja sitten parhaana se kun omilla on hyvä pyöritys vastustajan päässä niin rumpali toteaa, että kerran sekunnissa on sopiva tahti.

Ymmärrän että kaiffarilla ei ole paljonkaan ikää, mutta tuolla ämpärillä on oikeasti mahdollista saada negatiivinen vaikutus tunnelmaan. Jos rytmitajua ei ole ja tahtikin on hukassa, niin mars autotalliin harjoittelemaan. Ei Nordikselle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös