Alkukausi on kyllä ollut vaikeaa ja kyllähän se selkeesti näkyy kaiken muun lisäksi myös fanikatsomossa. Sitkeimmät sissit siellä kyllä jaksaa hyvin, mutta ei se (sivusta seuranneena) niin täynnä ollut, kuin olisi perjantai peliksi kuvitellut. Tosin säästeliköhän osa jo huomista varten, kun ovat sitä megamatkaa kait Tampereelle huomenna tekemässä? Ja vaikka kausi on alkanut Stadissa huonosti, niin herrajestas, mitä on tapahtunut Jypille? Tamia vapaasti lainaten "istuva Euroopan mestari"! Vaikken itse tykkää "väärin voitettu peli" fraasista, niin eihän IFK ollut tänään kauhean hyvä vaan enemmänkin jyväskyläläiset olivat aivan sysipaskoja.
Ja eiköhää siinä ole sitäkii, kun jengi on vetäny kentällä täysin vailla taistelun paloa ja sydäntä ni kuka sellasta halutonta pelaamista haluaa kattoa? Mukavempi se on katella ku jengi on antanu kaikkensa jäälle, vaikka tuliskii tappio kuin se, että ollaan haluttomia vätyksiä vailla minkäänlaista voiton nälkää.
Josko se kuitenkin nyt tästä lähtis parempaan suuntaan ku Engren näyttäis pikkuhiljaa palailevan tasolleen ja ukkoa palailee saikuilta. Ja jos sieltä on vielä oikee kunnon pelimies tulossa lähiaikoina rosteriin ni ehkä....ehkä tässä saadaan vielä kiva kevät.
En antaisi toisaalta myöskään itselleni puhtaita papereita tunnelman luomisen suhteen. Toki kausarin myötä oma penkki näkyy aina myydyissä lipuissa, mutta ennen eilistä edellinen peli jossa kävin oli tuo surullinen HPK-läpsyttely, josta poistuin ennen toisen erän loppua. Ainakin siis itse allekirjoitan täysin sen, että jos jengi pelaa kuin varoen, ettei vain tulisi hiki ennen baari-iltaa, niin ei minua kiinnosta käydä katsomassa sitä toimintaa. Ja ymmärrän täysin sen, miksi katsomo hiljalleen autioituu. Päälle kun lisätään toimiston penailu, niin alkaa syvempikin lasi olla puolityhjä.
Kauteen lähdettiin vajaalla rosterilla, joka näkyi kauas, ja toimiston reaktio on ollut:
- Koivisto ulos (koeaika)
- Lessio ulos (ei ollut tarpeeksi työmyyrä)
- Toivonen sisään (3. maalivahti)
- Toivonen ulos (ottelukohtainen sopimus)
- Koules sisään (”13. hyökkääjä”)
- Koivisto takaisin
En mä yhtään ihmettele, jos jengillä menee vähän tunteisiin, kun asioihin reagoidaan näin ammattitaitoisesti.