Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 082 914
  • 4 627

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkä ihmeen takia Go IFK -biisiä on taas alettu soittaa?

Sehän soi nykyään kopissakin. Eli kulttikamaa! Ei pidä suhtautua niin vakavasti. Parasta tässä biisissä on se, että tämä on aikanaan tehty ihan tosissaan. Loistostyge ja kyllä mun huumorintaju kestää tämän kuuntelua.

Mutta ei ole Let´s Play Hockeyn voittanutta. Go IFK pitäisi saada tungettua johonkin väliin, muttei LPH:n kustannuksella.
 

Channe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä kyllä liputan tuon Go IFK:n puolesta, tulee mieleen ajat jolloin skidinä soitti sitä sinkkuvinyyliä ties kuinka monta kertaa putkeen. Sinkun kannessa oli vielä jengin joukkuekuva missä Sakellakin oli hiukset oikein hienosti laitettuna.

Kyllä mielummin tuota kuuntelee, kuin jotain jonninjoutavaa perusrokkia tai mainoksia. Nostaa fiilikset ainakin täällä. Muutenkin on vaikea lähteä tekemään lätkäjoukkueille mitään kannatusbiisejä mitä sitten soitettaisiin, hyvin suurella todennäiköisyydellä niistä tulee tekeleitä mitä joutuu sitten häpeämään.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Aivan samaa mieltä tästä....

Mä kyllä liputan tuon Go IFK:n puolesta, tulee mieleen ajat jolloin skidinä soitti sitä sinkkuvinyyliä ties kuinka monta kertaa putkeen......Kyllä mielummin tuota kuuntelee, kuin jotain jonninjoutavaa perusrokkia tai mainoksia. Nostaa fiilikset ainakin täällä.

.....Let`s Play Hockey tosin voisi olla musiikkina sekä englanniksi että ranskaksi sekä ennen ottelua, jokaisella erätauolla ja ottelun päätteeksikin. Lisäksi jostain voisi kaivaa esille Koffin mainoksen, jossa laulettiin ykköspilsneri aikaan jotain .....Koff Koff ykkönen. Muistan vain Pirkkolasta ikuisuuksia sitten pelatusta IFK:n junnumatsista sen, että noin 3-4 vuotias tyttö rallatti koko ottelun ajan "Hyvä Koff! Koff Koff Koff!" Eli vaikka hieman olivat menneet sekaisin puurot ja vellit, ajatus ja mainos olivat menneet hyvin perille.

Muuten olen sitä mieltä, että tamperelaisten jengien vieraillessa tulisi aina IFK:n tehdessä maalin tai johtaessa erän jälkeen soittaa vierasjoukkueen kunniaksi joko Olavi Virran "Metsäkukkia" tai Raptorin "Rane"-biisi. Vastaavasti turkulaisille voisi soittaa Sleepy Sleepersin levyltä sings "Matti ja Teppo" kappaleen "Mä joka päivä töitä teen", erityisesti mukaturunmurteella vedetyn loppuhuipennuksen Matti vs Teppo ("oon määki Turuus").
 
Viimeksi muokattu:

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Täytynee taipua enemmistön edessä ja hyväksyä Go IFK:n olemassaolo. Joo, myönnän. Minullakin oli se vinyylinä. Muistaakseni jopa ostin sen joillain kuukausirahasäästöilläni. Muistan kuitenkin, millaisen pettymyksen kappale aiheutti jo ensikuulemalla. Viattoman lapsen toiveikkuudella odotin jotain ultra-coolia, katu-uskottavaa rock-räjähdystä, joka saisi kaikkien muiden joukkueiden kannattajat kateellisiksi ja polvilleen pitkäksi aikaa... Joo, ei ihan vastannut odotuksia. Ymmärtänette katkeruuteni?


Lisäksi jostain voisi kaivaa esille Koffin mainoksen, jossa laulettiin ykköspilsneri aikaan jotain .....Koff Koff ykkönen.

"Na, na, na, naa... Bissee, bissee se on Koffii... Pitkää, pitkää, se on Koffii (taustakuoro: "Mieto olut ykkönen!")... jne."

Tuo biisi ei itse asiassa ollut ollenkaan huono. Sävel varsinkin oli hyvin mukaansatempaava. Biisiähän käytettiin jopa sisääntulokappaleena. Olisi mukavaa kuulla tuokin kappale vielä joskus. Heh... mainoskäyttöä kappaleella tosin ei taitaisi juuri olla, koska se on tehty kivikautisena aikana, jolloin keskioluen mainostaminenkin oli vielä kiellettyä (sic.!). Mutta jos Go IFK on nostalgiaa, on tämäkin kappale sitä ehdottomasti.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Mulle Let's play on se biisi. Tota Go IFK:ta voi kyllä soittaa valituissa hetkissä, kuten esim. pleijareissa, mutta muuten sen voisi pitää takataskussa. Luulen et sen vitsikin kuluu aika nopeesti, jos sitä soitetaan joka pelissä. Mut Let's play tuo sellaisen hyvän fiiliksen, että kohta mennään taas!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä biisi soi nykyisin Lynyrd Skynyrdin jälkeen, ennen kuin IFK luistelee jäälle? Viime vuonna siinä oli se Iron Maidenin biisi, mutta mikäs tää nykyinen on? Pari piirua on menty raskaampaan suuntaan.
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Mikä biisi soi nykyisin Lynyrd Skynyrdin jälkeen, ennen kuin IFK luistelee jäälle? Viime vuonna siinä oli se Iron Maidenin biisi, mutta mikäs tää nykyinen on? Pari piirua on menty raskaampaan suuntaan.

Disturbed - Down with the Sickness.

En pidä. Maiden vielä menetteli, mutta pari vuotta sitten ollut Hardlinen Takin' Me Down on ollut tähän mennessä paras.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
SYNTTÄRITIFO 115-v.-juhlaottelussa HIFK-JYP ti 30.10.

Vuonna 1897 perustettu IFK Helsingfors täytti lokakuun 15. päivä uljaat 115 vuotta. Merkkipäivää juhlistetaan tiistaina HIFK-JYP-ottelussa, jossa HIFK Fan Club yhteistyössä Stadin Kingien kanssa tekee synttäritifon ennen ottelun alkua. Pyydämme siis kaikkia saapumaan HYVISSÄ AJOIN omalle paikalleen fanikatsomossa sekä F1-seisomakatsomossa, jotta järjestelyt onnistuvat valmiiksi H-hetkeä varten. Tifo alkaa joukkueiden avausviisikon esittelyn päätteeksi, kun halliin käännetään valot päälle. Seuraa tarkasti annettuja ohjeita, ja tee asiat yhtäaikaisesti naapureidesi kanssa.

Osana tifoa tiistain kotipeli on julistettu LIPUTUSPÄIVÄKSI. Toivomme, että jokainen osallistuu juhliin tuomalla halliin IFK-lippuja sekä IFK-kaulaliinoja heilutettavaksi. Iällä ja mallilla ei ole merkitystä. IFK-liput olivat värikäs osa katsomoa 90-luvun aikana ja synttäriottelun kunniaksi tämä perinne olisi tyylikästä palauttaa halliin isolla määrällä fanilippuja. Ja etsittyäsi lipun käsille, voi sen tuoda uudestaan ainakin Megamatkalle, kun IFK-fanit reissaavat Tampereelle täyttämään hallin Ilves-HIFK-otteluun lauantaina 8. joulukuuta. Halutessasi tuodun lipun voi lahjoittaa Fan Clubin yhteiseen käyttöön fanikatsomon lippuvarastoon.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle Let's play on se biisi. Tota Go IFK:ta voi kyllä soittaa valituissa hetkissä, kuten esim. pleijareissa, mutta muuten sen voisi pitää takataskussa. Luulen et sen vitsikin kuluu aika nopeesti, jos sitä soitetaan joka pelissä. Mut Let's play tuo sellaisen hyvän fiiliksen, että kohta mennään taas!

Mullekin Let's play hockey on the biisi lisäksi minun ifk tiivistyy kyseiseen biisiin. Olihan kyseinen biisi alkaessani käydä otteluissa maalilaulu aikana jolloin maalilauluista ei taidettu muuta ymmärtää kuin että jotain piti soittaman oman joukkueen tehtyä maalin. Onhan alkuperäinen biisi alkuperäinen ensimmäisen canada cupin tunnuslaulukin....
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Paras tapa juhlistaa 115-v juhlia nykyfiiliksellä on istua Main Streetillä ja juoda vitutukseen Jallua ja Karhua. Jyp antaa synttärilahjaksi persraiskauksen 0-5. Siinä sitä sitten on tunnelmaa.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Lisätietoja Kingien osallisuudesta tifoon?

Fan Club ja Kingit ovat suunnitelleet ja toteuttaneet tifon yhteistyössä. Ei tarkoita, että kaikki yli 2000 Fan Clubin jäsentä sekä kaikki Kingit ovat olleet tuossa mukana suunnittelemassa ja tekemässä, tietenkään.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensi kerran, kun HIFK menettää viimeisellä minuutilla johtoasemansa, niin pitäisi yhteen ääneen huutaa: "Tää on meidän HIFK".
 

meiji

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
UrhoTV ei sitten viitsinyt näyttää ollenkaan kuvaa siitä tifosta. Kuitenkin muutaman kerran kuului kannustuskin lähetykseen, mikä oli mukavaa.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Tässä yksi kuva tifosta Samuli Seilan ottamana.
 

sombrero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
UrhoTV ei sitten viitsinyt näyttää ollenkaan kuvaa siitä tifosta. Kuitenkin muutaman kerran kuului kannustuskin lähetykseen, mikä oli mukavaa.

Tämän pistin itsekin merkille ja olin tulossa asiasta sanomaan. En tiedä miten kuuro olen, mut tää tais olla kauden eka matsi missä ytimekkäästi kannustushuudot kuului sohvalle asti ja niistähän sai hyvin selvääkin (huomioiden toki, etten ole kaikkia pelejä nähnyt)! Toivotaan että fanikulmassa jaksetaan vielä lauleskella sit kun itsekin pääsee taas Nordikselle.

Ja tosiaan minäkin oisin kiinnostunu näkee kuvaa tifosta, ilmeisesti UrhoTV päätti unohtaa koko homman.
 
Tämän pistin itsekin merkille ja olin tulossa asiasta sanomaan. En tiedä miten kuuro olen, mut tää tais olla kauden eka matsi missä ytimekkäästi kannustushuudot kuului sohvalle asti ja niistähän sai hyvin selvääkin (huomioiden toki, etten ole kaikkia pelejä nähnyt)! Toivotaan että fanikulmassa jaksetaan vielä lauleskella sit kun itsekin pääsee taas Nordikselle.

Ja tosiaan minäkin oisin kiinnostunu näkee kuvaa tifosta, ilmeisesti UrhoTV päätti unohtaa koko homman.

Pakko tulla naapurista sanomaan, että Tifoissa sun muissa härpäkkeissä häviätte meille, mutta ihan noissa peruskannustuksissa (jotka itselleni ovat se THE tunnelma hallissa) voitatte meidät 100-0. On se nyt v*ttu kun Areenalla on niin vaikeaa saada ihan perus Jokerit - tap-tap-tap -huuto toimimaan rytmissä...
 

Sakkoliha

Jäsen
Pakko tulla naapurista sanomaan, että Tifoissa sun muissa härpäkkeissä häviätte meille, mutta ihan noissa peruskannustuksissa (jotka itselleni ovat se THE tunnelma hallissa) voitatte meidät 100-0. On se nyt v*ttu kun Areenalla on niin vaikeaa saada ihan perus Jokerit - tap-tap-tap -huuto toimimaan rytmissä...

Tuon kummempia tifoja ei tule olemaan niin pitkään, kun fanikatsomo on sijoitettu hallin huonoimpaan paikkaan. Fanikatsomolle paras paikka olisi ehdottomasti hallin päätykatsomo, kuten Hartwall Areenalla. Tämä ei kuitenkaan tule tapahtumaan, kun officella mennään talous edellä ja päätykatsomoon saadaan myytyä kalliita lippuja sekä yläpuolella istuvissa aitiossa saattaisivat sponsorit ahdistua. Mitään suuria lakanatifoja ei tulla tuossa fanikulmassa näkemään, ainakaan saman suuruisia kuin Jokereissa. Olisihan se fanikatsomo muutnekin paljon näyttävämpi siinä päätykatsomossa näkyvyyden ja kuuluvuudenkin kannalta.
 
Tuon kummempia tifoja ei tule olemaan niin pitkään, kun fanikatsomo on sijoitettu hallin huonoimpaan paikkaan. Fanikatsomolle paras paikka olisi ehdottomasti hallin päätykatsomo, kuten Hartwall Areenalla. Tämä ei kuitenkaan tule tapahtumaan, kun officella mennään talous edellä ja päätykatsomoon saadaan myytyä kalliita lippuja sekä yläpuolella istuvissa aitiossa saattaisivat sponsorit ahdistua. Mitään suuria lakanatifoja ei tulla tuossa fanikulmassa näkemään, ainakaan saman suuruisia kuin Jokereissa. Olisihan se fanikatsomo muutnekin paljon näyttävämpi siinä päätykatsomossa näkyvyyden ja kuuluvuudenkin kannalta.

No juu. Jokeritoimistolle annan pointsit siitä, että koko Eteläpääty on annettu nuoren polven käyttöön mm. edullisilla kausarihinnoilla. Tosin näin "old school" -kannattajana vaan kaipaisi sitä ihan perinteistä kannustusta Areenalle. Ja se on Areenalla tällä hetkellä täysin v*tuillaan. Potentiaalia olisi olla suurin ja kaunein, mutta homma sössitään kun peruskannatukset unohdetaan - tai ei unohdeta, mutta nuoriso sössii kaiken v*tuilleen menevillä rytmeillään, johon kukaan ei pysty lähtemään mukaan. Mutta joo, pienet on murheet meilläkin kun peli kulkee ja kaikki muu toimii...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös