Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 082 633
  • 4 627

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
F7 kohdalla oli nämä painit eilen.

Eikös toimittajien mediapulpetit ole suunnilleen noilla main myös? Joten se selittää miksi tämä ylitti IS:n toimittajien uutiskynnyksen, kun olin noin "tarjolla".
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jude
Tiistaina Jokerit-TuTo ottelussa oli yksi kaveri hifkin fanipaita päällä. Istui jäähykoppien takana ja hakkasi ja roikkui siinä jos jokeripelaajat istuivat siinä boksissa. Ihme otus.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tiistaina Jokerit-TuTo ottelussa oli yksi kaveri hifkin fanipaita päällä. Istui jäähykoppien takana ja hakkasi ja roikkui siinä jos jokeripelaajat istuivat siinä boksissa. Ihme otus.
Ei taida liittyä millään tavoin tämän ketjun otsikkoon?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
+10 vuotta sitten vein IFKn silloiseen fanikatsomoon erään tältäkin palstalta tunnetun Jokeri-fanin. Pari kohtuu nuorta IFK-fania yritti uhota kun huomasivat hänen taputtaneen Jokeri-pelaajan taklaukselle. No nämä nuoret fanit hiljennettiin vanhempien IFK-fanien toimesta varsin nopeasti. Tänä päivänä tuo enää olisi mahdollista mutta silloin sai kyllä olla ylpeä IFK-fanien käyttäytymisestä.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Juuri nuo asiat on niitä joita itse arvostan kovasti Nordiksen etiketeissä, ei ole myöskään mitään
hyperventiloivaa mylvijää kuuluttajana, eikä meillä soiteta mitään teknodiskopoppia sekuntiakaan.
Samoin, mutta en myöskään arvosta fanikatsomon nykyistä toimintaa. Kuka tahansa voi pitää ääntä ja kannustaa, mutta jos ostat halvan kausarin faniryhmälle tarkoitettuun seisomakatsomoon, niin kyllä se johonkin tavallaan velvoittaakin.

Nyt siellä ei puolet osallistu edes chantteihin ja lauluihin ja osa istuskelee puhelin kädessä pelin aikana.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Samoin, mutta en myöskään arvosta fanikatsomon nykyistä toimintaa. Kuka tahansa voi pitää ääntä ja kannustaa, mutta jos ostat halvan kausarin faniryhmälle tarkoitettuun seisomakatsomoon, niin kyllä se johonkin tavallaan velvoittaakin.

Nyt siellä ei puolet osallistu edes chantteihin ja lauluihin ja osa istuskelee puhelin kädessä pelin aikana.
Pitää valitettavasti paikkansa, itse koitetaan rouvan kanssa osallistua parhaamme mukaan kun
tällä kaudella tultiin mukaan uusina fanikausarin omistajina.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
+10 vuotta sitten vein IFKn silloiseen fanikatsomoon erään tältäkin palstalta tunnetun Jokeri-fanin. Pari kohtuu nuorta IFK-fania yritti uhota kun huomasivat hänen taputtaneen Jokeri-pelaajan taklaukselle. No nämä nuoret fanit hiljennettiin vanhempien IFK-fanien toimesta varsin nopeasti. Tänä päivänä tuo enää olisi mahdollista mutta silloin sai kyllä olla ylpeä IFK-fanien käyttäytymisestä.

Mä olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka edes harkitsevat tuovansa vastustajajoukkueen fanin fanikatsomoon. Olen myös ihmetellyt toisen joukkueen faneja, jotka haluavat ylipäätään mennä vastustajajoukkueen fanikatsomoon, mutta että oikein oman suosikkijengin paita päällä. Mitä helvettiä?

Vastustajajengin fanin tuomisesta fanikatsomoon pitäisi lievästi sanottuna saada ikuinen porttari fanikatsomoon. Ihan järkyttävää pyhäinhäväistystä. Itse en ymmärrä edes sitä, miksi joku haluaa katsoa vastustajajoukkuetta kannattavan kaverinsa kanssa keskinäisiä matseja, mutta sen nyt voi hyväksyä, koska ihmiset ovat outoja, eikä kuulu muille. Sitäkin tarkoitusta varten hallissa on tuhansia paikkoja eikä yksikään niistä paikoista ole toisen joukkueen fanikatsomo. Mutta siinä vaiheessa, kun joku päättää tuoda vastustajajoukkueen fanikaverinsa fanikatsomoon, se kuuluu jo muillekin. Kukaan fanikatsomolaisista ei maksa moisesta eikä mun mielestäni siellä olijoiden tarvitse edes sietää moista. Ja miksi pitäisi? Siksi, että joku yksittäinen fanikatsomolainen haluaa tuoda sinne jonkun narrin tai muun jyvän? Katsokoot keskenänsä pelin jostain muualta. Enkä varmasti ole ainoa, joka tätä mieltä on.

Tilannetaju on aina pop, valitettavasti joillain ihmisillä sitä vain ei ole.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Itse en ymmärrä edes sitä, miksi joku haluaa katsoa vastustajajoukkuetta kannattavan kaverinsa kanssa keskinäisiä matseja, mutta sen nyt voi hyväksyä, koska ihmiset ovat outoja, eikä kuulu muille.
Minulla on kerran ollut hämärän rajamailla oleva työtehtävä : Katsoin play-off matsin narreja vastaa erään silloisen asiakkaan kanssa joka on luokiteltavissa hard core-luokan narrifaniksi, ja molemmilla pelipaidat päälllä, mutta istuimme silloisen työnantajan kausaripaikoilla C4 :ssä. Tuo asiakkaiden vieminen matseihin
vaan oli osa sitä työtehtävää, joten joutui vähän joustamaan siinä kohtaa.

Päästiin telkkaariinkin ja sain vastata muutamalle että " minkä narrin kanssa sä oikein katsot matsia ? ".
No, tultiin me ihan hyvin toimeen näistä jutuista huolimatta, mutta asetelma tuntui vaan hyvin oudolta.

Kerran istuin samoilla paikoilla erään Lukko-faninkin kanssa.

Minä en missään nimessä menisi jonkun toisen jengin fanikatsomoon, se on kyllä todellinen
etikettivirhe, en edes vaikka kutsuttaisiin, katsoisin silti matsin jossain muussa kohdassa.

Enkä kutsuisi ketään meidänkään fanikatsomoon, ei missään tapauksessa. Onhan sitä aina
ollut tuttuja jotka kannattaa muita jengejä, mutta sen sosiaalisen kanssakäymisen voi hoitaa
muilla tavoin kun kutsumalla ketään meidän fanikatsomoon.
 
Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mä olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka edes harkitsevat tuovansa vastustajajoukkueen fanin fanikatsomoon. Olen myös ihmetellyt toisen joukkueen faneja, jotka haluavat ylipäätään mennä vastustajajoukkueen fanikatsomoon, mutta että oikein oman suosikkijengin paita päällä. Mitä helvettiä?

Vastustajajengin fanin tuomisesta fanikatsomoon pitäisi lievästi sanottuna saada ikuinen porttari fanikatsomoon. Ihan järkyttävää pyhäinhäväistystä. Itse en ymmärrä edes sitä, miksi joku haluaa katsoa vastustajajoukkuetta kannattavan kaverinsa kanssa keskinäisiä matseja, mutta sen nyt voi hyväksyä, koska ihmiset ovat outoja, eikä kuulu muille. Sitäkin tarkoitusta varten hallissa on tuhansia paikkoja eikä yksikään niistä paikoista ole toisen joukkueen fanikatsomo. Mutta siinä vaiheessa, kun joku päättää tuoda vastustajajoukkueen fanikaverinsa fanikatsomoon, se kuuluu jo muillekin. Kukaan fanikatsomolaisista ei maksa moisesta eikä mun mielestäni siellä olijoiden tarvitse edes sietää moista. Ja miksi pitäisi? Siksi, että joku yksittäinen fanikatsomolainen haluaa tuoda sinne jonkun narrin tai muun jyvän? Katsokoot keskenänsä pelin jostain muualta. Enkä varmasti ole ainoa, joka tätä mieltä on.

Tilannetaju on aina pop, valitettavasti joillain ihmisillä sitä vain ei ole.
Minä, kun luulin, että sinun unelmasi on aina ollut katsoa IFK-Jokerit yhdessä Paven kanssa meidän fanikatsomossa? Molemmilla nahkahanskat kädessä. Sinulla punaiset ja Pavella mustat.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Eilinen otteluhan oli sekä kentällä että katsomossa unettavaa pakkopullaa ja löysin syylliseksi vierailevan joukkueen, eli Hämeenlinnan Pallokerhon.

Samaa mieltä. Olin katsomassa tätä ottelua neutraalina katsojana, mutta olihan HPK niin surkea vastus, että minun mielestäni olisi hämmentävää, jos joku tuollainen ottelu herättäisi suurempaa kiimaa oikein kenessäkään. Lähinnä mieleen tulee se, että onko se 16 joukkueen Liiga ihan hyvä idea, jos sitten eteen tulee tällaisia otteluita, joissa vain odotetaan sitä, että toinen saa sen maalin tai kaksi aikaan.

Mitä soittolistaan tulee, niin mielestäni se on nyt parempi kuin joitakin vuosia sitten. Nyt siellä ainakin HPK-pelissä (joudun puhumaan juuri tästä pelistä kun käyn HIFK:n kotipeleissä tyyliin 3 kertaa kaudessa) oli Gorillazia ja Arctic Monkeysia ja sen sellaista, ja ne toivat monipuolisuutta. Joskus 5 vuotta sitten ajattelin, että nämä HIFK:n musiikit ovat ehkä väsyneintä ikinä, mutta nyt ne eivät enää ole tuntuneet jotenkin niin kulahtaneilta. Ja sanottava sekin, että maakuntajoukkueen kannattajana rakastan sitä, kuinka johdonmukaista musiikkilinjaa HIFK kuitenkin musiikeissa vetää. Esim. kannattamani SaiPan musiikeissa ei ole minkään sortin punaista lankaa, mutta HIFK:lla on kuitenkin jokin selkeä idea siinä mitä yritetään.

Mietin vielä, että alkaisinko "kannattaa" Liigassa HIFK:ta vai Kiekko-Espoota SaiPan tuhoutuessa (Jokerit ei ole vaihtoehto), mutta täytyy sanoa, että Nordiksen tunnelmassa on kaltaiselleni puolueettomalle amatöörille aina jotain täysin valloittavaa, sillä jotenkin tulee tunne, että siinä vain jokin heimo kokoontuu yhdessä samaan paikkaan suorittamaan rituaalia. Ja on mukava tehdä kuulla muiden katsojien juttuja, vaikka peli olisikin täyttä skeidaa. Nytkin HPK-pelissä oli hienoa vain kuunnella vieressä istuvien keskusteluja, jotka sivusivat kaikkea mahdollista Antti Mäkisestä töissä jaksamiseen.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
sillä jotenkin tulee tunne, että siinä vain jokin heimo kokoontuu yhdessä samaan paikkaan suorittamaan rituaalia.
Tämä on todella hyvin sanottu, ja siinä on paljon totuutta. Ja siinä on hyvät ja huonot puolensa. HIFK:n katsojakunta on varmasti uskollisinta mitä Suomesta löytyy. Sitten on toisaalta riski tulevaisuudesta, löytyykö nuoremmista polvista riittävästi ryhmää jatkamaan rituaalin suorittamista. Muutenkin hyvä ja oikeaan osuva kirjoitus sinulta, myös musiikin muuttumisen osalta.
 

SilentMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Giants, Minnesota Timberwolves
…sillä jotenkin tulee tunne, että siinä vain jokin heimo kokoontuu yhdessä samaan paikkaan suorittamaan rituaalia. Ja on mukava tehdä kuulla muiden katsojien juttuja, vaikka peli olisikin täyttä skeidaa. Nytkin HPK-pelissä oli hienoa vain kuunnella vieressä istuvien keskusteluja, jotka sivusivat kaikkea mahdollista Antti Mäkisestä töissä jaksamiseen.

Samaa mieltä. En pahemmin välitä jääkiekosta lajina, mutta suunnitelmissa oli pitkään käydä Nordiksella katsomassa muutakin kuin rokkibändejä. Sen sitten tein loka-marraskuussa 2019 ja olin aivan myytyä miestä. Ensimmäiseksi ihastuin vanhan hallin ilmapiiriin, sitten niihin kymmeniin ja kymmeniin pelipaitoihin ja lopuksi tietysti itse joukkueeseen, joka sattui siinä pelissä voittamaan juuri HPK:n. Se oli sitten menoa.

Pyrin käymään Nordiksella muutaman kerran vuodessa, parempaan en pysty huonojen liikenneyhteyksien vuoksi. Joka kerta on ollut mukavaa, vaikka peli ei olisikaan.
 

samwise

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL
En tiedä onko oikea paikka laittaa lippuja kaupaksi mutta huomiseen HIFK-JYP peliin olisi tarjolla 2kpl lippuja E7 katsomoon hintaan 37,50€. Lisätiedot yv.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
En tiedä onko oikea paikka laittaa lippuja kaupaksi mutta huomiseen HIFK-JYP peliin olisi tarjolla 2kpl lippuja E7 katsomoon hintaan 37,50€. Lisätiedot yv.

Jos et täällä saa lippua myytyä niin facebookissa on HIFK Lippupörssi niminen ryhmä jossa liput liikkuu aika hyvin.

 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
AIka hyvin mennyt lippuja huomiseen peliin - etenkin kun kyseessä on keskiviikko. Yleensä oon saanut ostettua "vieraskatsomoon" lipun helposti samana päivänä, mut nyt piti ostaa jo eilen, kun alkoi näyttää sen verran täydeltä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Eiliseen mennessä lippuja myyty yli 7000 kpl. Veikkauksen 2 yhden hinnalla kampanja on varmasti vauhdittanut myyntiä.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Loppuunmyyty keskiviikko marraskuussa on kyllä hieno saavutus. Tulee varmaan olemaan vähän eri meno katsomossa (ja toivottavasti kentällä) kuin viime vuonna samaan aikaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös