Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 083 667
  • 4 627

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Yleisöä 7444. Kiva oli näin puolueettomana ex-tempore katsojana käydä paikan päällä. Ei tuo nyt mikään maailmaa järistänyt kokemus ollut, mutta ihan ok. Pääasia, että sai olla ihmisiä katsomossa. Tunnelma oli hyvä.
Joo, ei ollut mikään erityisen kova tunnelma, varsinkaan ekalla puolikkaalla, kun Jukurit piti HIFK:ta aika köysissä. Loppua kohti sitten parani kyllä. Kuvaavaa oli, että kun fanit yrittivät toisessa erässä saada "Toinen puoli"- huutoa alkuun, niin ei se lähtenyt mihinkään, yleisökin vielä ruosteessa, että miten täällä nyt ollaan. Fanikatsomossa oli hyvä meininki koko pelin, ja sieltä tai sen läheisyydestä asia näytti varmaan erilaiselta tietysti.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joo, ei ollut mikään erityisen kova tunnelma, varsinkaan ekalla puolikkaalla, kun Jukurit piti HIFK:ta aika köysissä. Loppua kohti sitten parani kyllä. Kuvaavaa oli, että kun fanit yrittivät toisessa erässä saada "Toinen puoli"- huutoa alkuun, niin ei se lähtenyt mihinkään, yleisökin vielä ruosteessa, että miten täällä nyt ollaan. Fanikatsomossa oli hyvä meininki koko pelin, ja sieltä tai sen läheisyydestä asia näytti varmaan erilaiselta tietysti.

Oli kyllä yllättävän hiljaista hallissa siihen nähden että suht kuuma matsi ja yli 7000 katsojaa. Fanipäätykin oli mielestäni tavallista hiljaisempi. Mutta ehkä se tästä lähtee taas. Luulen että maskin käyttö vaikuttaa asiaan. Itselle tulee vähän sellainen fiilis, että kun syystä sitä maskia pidetään niin ei itse ehkä tee niin mieli huutaa vaikka maski onkin ja ehkä näin ajattelee moni muukin.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eilen oli hyvä meininki hallissa. Viton fiilistely jäi varsin laimeaksi, mutta plussana:
+ Pitkä standing ovation 101-v Blåfalle. Tätä on IFK!
+ Hieno huomata, että Nordiksella ei maajoukkuehöntsäilyllä saa kaikkea anteeksi, vaan narri on narri.

Mihin toi narri juttu liittyi? Mulla meni himassa ohi koko juttu.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Mihin toi narri juttu liittyi? Mulla meni himassa ohi koko juttu.
Mörköhän se siellä kävi ihan todella kuumana ja tökki Ahosta tilanteen jälkeen pitkään. Tilannetta edelsi se, kun Pakarista taklattiin selästä, tämän ollen n.metrin irti laidasta. Meni kasvot edellä kaukalon laitaan.

Taisi Anttila muutenkin jotain pikkusikaa harrastaa, kun Jardine kävi myös aika lämpöisenä häneen ja jonku tilanteen jälkeen Jardine jutteli dumarin kanssa aika tiukkasävyisesti.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Tilannetta edelsi se, kun Pakarista taklattiin selästä, tämän ollen n.metrin irti laidasta. Meni kasvot edellä kaukalon laitaan.

Sinänsä koomista, että härdellin taklauksellaan aloittanut Leo Lööf pääsi aika vähällä Anttilan kerätessä huomion. Vanha kunnon Narriii, narrii -huuto lämmitti mieltä.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Niin joo, unohtui mainita edellisestä postauksesta eilen iloa tuottanut asia: muut fanit.

Pienillä järjestelyillä päästiin skidien kanssa pari riviä ylöspäin yläkatsomon ekalta riviltä. Skloddit näkivät paremmin ku ei ollut kaide edessä.

Eli terveisiä vaan ja kiitokset sinne E6:een isälle ja tyttärelle!
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pitkästä aikaa itsekin hallilla. Ennen matsin alkua tunnelmannostattajana Aloe Blaccia, aika rohkeaa. En olisi uskonut. Vaatii rohkeutta muuttaa classic rock-imagoa, totuus on se että nyky ja tulevaisuuden fanipohjalla ei ole kohta mitään muuta tarttumapintaa classic rockiiin kuin IFK ja tarkoitan tällä että IFK voi muuttua myös hillitysti ja tyylillä.

Vielä palatakseni Aloe Blacciin, tuo suunta on kuin omalta soittolistalta/c-kaseteilta/long play vinyyleiltä vaikka sieltä on löytynyt viimeisen 40v aikana AC/DC, Lynyrd Skynyrd, Stevie Ray Vaughan ja Distrubedkin.

Hyvä suunta ja itse en näe tätä liukumisella hipihopin maailmaan. Tyylikäs groove ja rytmimusa sopii nordikselle.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sinänsä koomista, että härdellin taklauksellaan aloittanut Leo Lööf pääsi aika vähällä Anttilan kerätessä huomion. Vanha kunnon Narriii, narrii -huuto lämmitti mieltä.

Onko toi se sama huuto, mitä fanit käyttää Turusen tai Pakarisen tehdessä maalin? Ironia on vaikea laji.
Muuten oli ihan viihdyttävä peli eilen, mutta tuota ei nyt voinut kuunnella tuntematta aika massiivista myötähäpeää.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Onko toi se sama huuto, mitä fanit käyttää Turusen tai Pakarisen tehdessä maalin? Ironia on vaikea laji.
Muuten oli ihan viihdyttävä peli eilen, mutta tuota ei nyt voinut kuunnella tuntematta aika massiivista myötähäpeää.

Taitaa olla omalla hiekkalaatikolla hiljaista.
Mutta vastauksena kysymykseen, Turusen kohdalla en tiedä mitä huudetaan kun ei niitä maaleja ole tullut.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taitaa olla omalla hiekkalaatikolla hiljaista.
Mutta vastauksena kysymykseen, Turusen kohdalla en tiedä mitä huudetaan kun ei niitä maaleja ole tullut.

Jos omalla hiekkalaatikolle meinaat Jokereita, niin se hiekkalaatikko on omalta osaltani ollut kieltämättä aika tyhjä jo monta vuotta. Kuitti ei nyt niin sanotusti siis oikein uponnut. Toisaalta KHL-Jokeritkin on aiheuttanut sen verran maksimaalista myötähäpeää, että myötähäpeän rajakin on noussut kohtuullisen korkealle viime vuosina.
Tuo "narri"-huuto tosin ylitti sen, vaikka yleisesti ottaen ihan hyvä tunnelma hallissa eilen olikin.

Ja mikäs siinä jääkiekkoa seuratessa. Joskus sitä pitää tehdä muissakin halleissa kuin oman suosikkijoukkueen pelissä, eikä Nordiksella ajoittain käyminen ole mulle mikään ongelma.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ja mikäs siinä jääkiekkoa seuratessa. Joskus sitä pitää tehdä muissakin halleissa kuin oman suosikkijoukkueen pelissä, eikä Nordiksella ajoittain käyminen ole mulle mikään ongelma.
Johan sen Hjallis jo tiesi purjehtiessaan IFK-paita päällä maailmaa ympäri, että jokaisessa meissä asuu IFK-fani. Olet elävä todiste siitä.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Johan sen Hjallis jo tiesi purjehtiessaan IFK-paita päällä maailmaa ympäri, että jokaisessa meissä asuu IFK-fani. Olet elävä todiste siitä.

Ihan söpöä jos noin ajattelet. Kokemus on kuitenkin opettanut, että maailma ei ole ihan noin mustavalkoinen. Mä vähän veikkaan, että sun jääkiekon seuraaminen tuskin oli edes vauvan kengissä silloin, kun Hjallis on purjehtinut IFK:n paita päällään, joten ehkä sillä ei kannata enää 2020-luvulla ratsastaa.

Yritä nyt kuitenkin olla tyytyväinen siihen, että toisen joukkueen kannattaja kehui suosikkijoukkueesi ottelutapahtumaa ihan hyväksi viihteeksi, vaikka siellä yksi myötähäpeää aiheuttava huuto olikin.
 

NuoriSkloddi

Jäsen
Suosikkijoukkue
RELEASEBULI
Onko toi se sama huuto, mitä fanit käyttää Turusen tai Pakarisen tehdessä maalin? Ironia on vaikea laji.
Muuten oli ihan viihdyttävä peli eilen, mutta tuota ei nyt voinut kuunnella tuntematta aika massiivista myötähäpeää.
Ei tietenkään, ne on omia poikia jotka kävivät kohelossa höntsäämässä vähän helppoa rahaa. Se annettakoon anteeksi.
Mörkömarko on taas senverran jesteri ja muutenkin yksi niistä pelaajista ketä en (ja tuskin moni muukaan) ikinä halua HIFK:ssa nähdä.

Narri-chantille vahva peukku ja hienoa nähdä, että menee tunteisiin vielä 2022!
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Mörkömarko on taas senverran jesteri ja muutenkin yksi niistä pelaajista ketä en (ja tuskin moni muukaan) ikinä halua HIFK:ssa nähdä.
Olipa hämmentävää nähdä Anttila Nordiksella. Edellinen kerta oli yli 15 vuotta sitten. Muistan silloin kun kaverin kanssa mietittiin että miten noin huono jäbä voi pelata Liigassa. Onhan se kehittynyt.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Nyt olisi hienoa jos yleisö saapuisi sankoin joukoin tiistain matsiin, jäätävä määrä lippuja myymättä. Tuo jengi tarvitsee nyt vähän jeesiä.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Jos katsojamäärä todella alkaa kuutosella, kuten nyt näyttää, niin veljet, mä häpeän.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos katsojamäärä todella alkaa kuutosella, kuten nyt näyttää, niin veljet, mä häpeän.
On muuten noloa

Muutenkin runkosarjan lopussa parissa pelissä näytti siltä että yleisömäärä alkaa vitosella. Toimistolla vahva mietinnänpaikka ens kaudelle että miten helvetissä saadaan väki takaisin. Nyt ei edes ihmetytä kun peli ollut tällästä paskaa niin kauan. Noh, tänään voitto ja torstaina ryöstö niin lauantaina loppuunmyyty. En pidättele hengitystä tämän puolesta tosin :D
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Noh, tänään voitto ja torstaina ryöstö niin lauantaina loppuunmyyty. En pidättele hengitystä tämän puolesta tosin :D
Tällä hetkellä sanoisin että tämän kauden viimeinen kotiottelu on lauantaina
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Jos katsojamäärä todella alkaa kuutosella, kuten nyt näyttää, niin veljet, mä häpeän.

Jotenkin oma muistikuva on, että pleijareiden ekat matsit ovat joka vuosi olleet jossain määrin pettymyksiä yleisömäärien osalta. En kaivanut mitään faktaa tälle, mutta tällainen mutu on.
Tähän ollaan vuosien varrella pohditty syytä mm. siitä että firmojen kausikortit eivät olisi pudotuspeleissä voimassa tms.
 

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Itse olisin päässyt tänään lainakausarilla hallille. Sunnuntain peli vielä niin muistissa, että ei kiinnosta paskan vertaa. Valitsin ylityöt. Aion kyllä pitää lähetyksen auki ja kuunnella selostusta.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Jotenkin oma muistikuva on, että pleijareiden ekat matsit ovat joka vuosi olleet jossain määrin pettymyksiä yleisömäärien osalta. En kaivanut mitään faktaa tälle, mutta tällainen mutu on.
Tähän ollaan vuosien varrella pohditty syytä mm. siitä että firmojen kausikortit eivät olisi pudotuspeleissä voimassa tms.
Kyllä, tämä on ihan totta. Mutta näppituntumalla nyt näyttää vielä huonommalta. Mutta illalla kaikki irti katsomosta mitä lähtee!
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Heikko pelivire tietysti vaikuttaa lipunmyyntiin, mutta sanottava on sekin, että: Koronatilanne on tällä hetkellä tolkuton, joten ihmiset ymmärrettävästi miettii menojaan. Mä olen 350 hengen työpaikalla (ala ei liity terveydenhoitoon). Meillä on tähän kevääseen asti ollut koronapoissaoloja pari-kolme kerrallaan. Nyt koronan takia on poissa koko ajan kymmenen - viisitoista ihmistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös