seeyou@jäähalli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Onnittelut vaan siitä oliko nyt Bilteman palkinnosta torstaina.
Kiitos onnitteluista. Biltema antoi minulle fleece-huovan. Lienevät pelänneet, että minä vilustun, ja ääni menee...
Onnittelut vaan siitä oliko nyt Bilteman palkinnosta torstaina.
Siihen kolmannen erän breakdanceenkaan ei ole vielä onnistuttu kyllästymään, vaikka ei se tietty enää yllätä ja biisikään ei ole ihan sitä IFK-rokkia mitä pitäisi.
Kaksi kertaa olen sen nyt nähnyt ja jotenkin sen kuvaaminen on kummallakin kertaa sössitty, liian nopeasti leikattu pois breikkaajasta.
Luulen että tuo nopea leikkaus on ihan tarkoituksella että porukka kiinnittää enemmän huomiota Apolloon, jonka "mainos" tuo breikkaaja on.
Ei mulla toki mitään tyttöjä ja peppuja vastaan, kaikkea muuta, mutta tuo Apollo-peppu tuomassa aloituskiekkoa meni minulla jo myötähäpeän puolelle. 100x mieluummin annetaan jollekin junnulle hieno kokemus.
Olin tuota Ässät-läpsyttelyä katsomassa ja täytyy nostaa muutama asia hallin tunnelmaan liittyen:
- Fanikulmaus. Oikeastiko jengi manaa että ääni ei kuulu sieltä kulmasta mihinkään? Itse olin F1:ssä ja voin kertoa salaisuuden: niitä edes toisinaan ääntä pitäviä ihmisiä kulmauksessa oli kourallinen. Ja jengi luonnollisesti istuu stondiksessa.
- Mitä musiikille on tapahtunut? Äänentoisto on muuttunut jotenkin kylmäksi ja kliiniseksi ja lisäksi ainakin kolmannessa erässä luukutettiin jotain Barbra Streisandia... siis sit biisiä, ei solistia. Hetken aikaa luulin olevani Baronalla, mutta sitten heräsin todellisuuteen.
Itse peli ei toki herättänyt hurraahuutoja, mutta jotenkin ihmetyttää, kun porukka menee oikeasti hallille istumaan ja jäpittävät kuin vahvuuslaskennan aikana paikallaan. Kaikki toki kannustavat tyylillään, mutta toivottavasti nämä 98% katsojista eivät kuulu niihin, jotka valittavat tunnelman puutetta.
Ai se oli mainos... Oli ilmeisen toimiva, kun meni täysin ohi.Se Barbra Streisand on mainosbiisi. Sama kun ihmettelis muiden mainoksien biisejä. Muusta samaa mieltä. Kausari 200e hiljensi kulmaa entisestään.
Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä, että meistä jokainen voi itse vaikuttaa siihen, kuinka hyvin ottelussa viihtyy.
Ei olekaan, en toki niin myöskään väittänyt. Hiljaista on kuin huopatossutehtaalla.Tietenkin voi, mutta aika kohtuullinen konsensus vallitsee siitä millainen perustunnelma pitäisi olla. Etäkannattajan tietojen mukaan hallissa ei edes lähellekään sellaista ole. Puhumattakaan, että jotain oikeaa tunnelmaa olisi. Silloinhan joku on pielessä, vaikka hallilla sinänsä viihtyisikin.
Olen sanonut ennenkin, ja sanon myös nyt, että katsomon sijainnilla ei ole tuon kanssa mitään tekemistä. Joukkueen otteilla on jonkin verran asian kanssa tekemistä. Eniten siihen kuitenkin vaikuttaa se, että millä mielellä otteluun tullaan: tullaanko suorittamaan pakollinen paha eli tiistailäpsyttely alta pois ja istutaan naama norsunvitulla kädet puuskassa hievahtamatta ottelun läpi, vai tullaanko kannustamaan joukkuetta voittoon ja viihtymään hallilla.
Ensimmäistä kertaa Nordikselle, joten olisi muutama kysymys tähän liittyen. Mistä katsomosta löytyy hintalaatusuhteeltaan parhaat paikat? Tai tämä kääntäen, onko mitään katsomonosaa, jota kannattaisi erityisesti välttää?
Aivan totta. Jo vuosia on vituttanut se vapaamatkustajien määrä fanikatsomossa, mikä helvetin tarve sinne on tulla jos ei ole aikomustakaan osallistua chantteihin tai edes taputuksiin? Sen enempää syyllistämättä, toki on myös porukkaa jolle veisut eivät ole niin kovin tuttuja ja muutenkin ujostuttaa, mutta jo parissa erässä tai viimeistään parissa matsissa ne perusjutut kyllä jäävät muistiin jos ovat jäädäkseen. Ei sinne kuulu tulla haistelemaan tunnelmaa halpojen lippujen perässä, vaan luomaan tunnelmaa ja siitä palkkioksi halvemmat liput. Sitä älypuhelinta voi räplätä ja kaverin kanssa vaihtaa kuulumisia ennen peliä, erätauoilla ja pelin jälkeen. Ei sitä tarvitse tehdä pelin ollessa käynnissä, vaan silloin keskitytään luomaan tunnelmaa.Sekin täytyy lisätä vielä, että jalkapallossa Klackenissa voi luottaa siihen että vierustoverit osallistuvat kannattamiseen. Kiekossa kävi välillä niin, että vaikka katsomossa jotain chänttejä viriteltiin niin saattoi olla, että molemmilla puolilla seisoi joku suu kiinni. Ei siinä silloin itseäkään kiinnosta kauaa.