Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 082 319
  • 4 627

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Miten olisi "Suhmuran Santra", jossa kaihoisasti muistellaan sitä, kuinka pitkä matka on saatolle Suhmuraan

Suhmurahan on osa pohjoista Karjalaa, joten tuon rallin käyttäminen KalPan yhteydessä on hieman sama kuin jos jossain soitettaisiin vaikka keravalaisille Rööperiin tai Kolmatta linjaa takaisin...

Lentävä kalakukko olisi varmaankin sopivampi valinta ko. kappaleeksi?
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Suhmurahan on osa pohjoista Karjalaa, joten tuon rallin käyttäminen KalPan yhteydessä on hieman sama kuin jos jossain soitettaisiin vaikka keravalaisille Rööperiin tai Kolmatta linjaa takaisin..

Alokasaikana Mikkelissä eräs alikersantti käytti mokaamisen synonyymina verbiä "suhmuroida", minkä jälkeen olen loppuelämäni aikana käyttänyt "Suhmuraa" koko Topi-Suomen (= Itä-Suomen) synonyymina. Maantieteellinen huomautus on sinänsä oikea, koska kylä kuulunee nykyisin Suur-Joensuuhun, mikä se sitten lieneekään.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
IFK:n pitäisi kyllä saada jotenkin samanlainen porukka vetämään lätkäpuolen kannatusta kuin futispuolella. Siellä on aina sairaan hyvä meno.
Eikö näillä yli 900€ kausikorttihinnoilla meillä olisi mahdollisuus antaa nuorille halpoja lippuja, että saataisiin menoa halliin taas?
100-200 halpaa lippua niin ei muiden kausikortti nousisi oikeastaan yhtään ja kun vielä hallissa on aina tilaa, niin ongelmana ei ole, etteikö sinne kulmaan mahtuisi lisää porukkaa. Nythän siellä on perus tiistaimatsissa nelikymppisten teekutsut. Anteeksi jos loukkaan teitä siellä fanikulmassa, mutta sietä ei kyllä nykyään kuulu mitään. Näin sanovat kaikki vastustajatkin aina. Miks fanit ei oo pelissä? Yleensä täällä on niin hyvä meno?
Myytti hyvästä tunnelmasta elää vielä. Ei varmasti enää kauan.
Arvostan kaikkia jotka siellä parhaansa yrittää, se on hieno juttu. Mutta suunta on ollut väärä jo kymmenen vuotta ja muut ovat painaneet jo pitkään ohi.
 

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Yksi ongelma on, että sieltä kulmasta ei vain kuulu kannustus hyvin, verrattuna esim. jos oltaisiin päädyssä. Toisaalta ei sinne kuulu myöskään vastustajan fanien kannustus vastapäädystä.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Yksi ongelma on, että sieltä kulmasta ei vain kuulu kannustus hyvin, verrattuna esim. jos oltaisiin päädyssä. Toisaalta ei sinne kuulu myöskään vastustajan fanien kannustus vastapäädystä.

Väitän että meteli kuuluu vaikka oltaisiin missä jos sitä on tarpeeksi. Enkä tiedä onko pääty sen parempi kuin tuo kulmakaan.
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väitän että meteli kuuluu vaikka oltaisiin missä jos sitä on tarpeeksi. Enkä tiedä onko pääty sen parempi kuin tuo kulmakaan.
Kulmassa oleva poppoo on oma pikku nurkkakuntansa. Päädyssä kaikki voivat helpommin tuntea olevansa osa "fanikatsomoa", ja äänekäs porukka voi kasvaa orgaanisesti.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Myytti hyvästä tunnelmasta elää vielä. Ei varmasti enää kauan.
Kyllä hallissa mun mielestä tunnelmaa on jos istut vain tarpeeksi lähellä C1:stä. Se jos halutaan muitakin katsomoita kuin ne viereiset siitä mukaan vaatisi jo eräänlaista kausikorttiremonttia sukupolvenvaihdosta, pitkät sivut on täynnä firmakausareita ja joka ottelussa paljon tyhjiä tuoleja. Eikä ne vanhemman kaartin kannattajat siellä innostu huutamaan kurkku suorana. Yläkatsomoissa olisi varmaan potentiaalia mutta eipä sieltäkään paljon mitään kuulu, sanoisin noin yleisesti että IFK:n keskivertokannattajat eivät paljoa elämöi muuta kuin maalin tullessa lukuunottamatta näitä muutamaa fanikatsomoa. Onko syy sitten hinnoissa ettei nuortakaartia löydy elämöimään hallille, vaikea sanoa.

En pysty olemaan mainitsematta asiaa josta tänne jo aiemmin kirjoitin, vieläkään ei saa to 3.9 CHL-peliin ostettua hyville paikoille lippuja. Koska ne on varattu kausikorttilaisille, toivotaan että ihmisiä löytää paikalle mutta tämä järjestely on niin perseestä että meikäläiseltä jää mielenkiintoinen peli väliin ja kyse vielä ottelusta joihin pitäisi olla se ainakin 5 000 vapaata paikkaa, on varmaan ne samat 5000 vapaata kun pilliin vihelletään.

_
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Kulmassa oleva poppoo on oma pikku nurkkakuntansa. Päädyssä kaikki voivat helpommin tuntea olevansa osa "fanikatsomoa", ja äänekäs porukka voi kasvaa orgaanisesti.

hmm.. en jaksa uskoa että siirtyminen päätyyn muuttaisi fanikatsomon automaattisesti jotenkin äänekkäämmäksi, siitä kyllä nykyisestä B5:stä katsomo voi levitä ihan hyvin koko B-päätyyn jos on levitäkseen.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tuskin siellä 5000 vapaata on koska yläkatsomot eivät ole auki. Yläkatsomon kausikorttilaiset sijoitetaan alakatsomoon myös, ja millä lailla tuo toteutetaan on vissiin vielä työn alla. Mutta kyllä olen varma että kunhan offiisilla on kuviot selvillä noiden suhteen niin sen jälkeen vapautuu loput paikat myyntiin. Ja jos oikein tosissaan nyt pitäisi ne liput saada varattua niin ota ihmeessä yhteys toimistoon niin kyllä ne sieltä sulle ne hyvät paikat varaa ihan varmasti. Aina olen saanut apua pyytäessäni. Tämä siis Jupelle.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
........Yläkatsomon kausikorttilaiset sijoitetaan alakatsomoon myös, ja millä lailla tuo toteutetaan on vissiin vielä työn alla. Mutta kyllä olen varma että kunhan offiisilla on kuviot selvillä noiden suhteen niin sen jälkeen vapautuu loput paikat myyntiin. ...... Aina olen saanut apua pyytäessäni. Tämä siis Jupelle.

Lähetin sähköpostilla kysymyksen kausaripaikan sijainnista Keltahammasareenalla ja sain vastauksen siitä, että kausariväki johdatetaan yhteen katsomoon (jossa taas ilmeisesti ei ole numeroituja/nimettyjä paikkoja). Joten: kaikki varhain paikalle, niin Keltahammasareena saadaan täyteen siten, että maitotonkkien mahdollinen kolina ei haittaa.

Uups. Tämä kommenttini koski CHL-ottelua 21.8.2015. Kannattaisi opetella lukemaan.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sisäinen kukkahattusetä taas heräsi eilen lähinnä yhden kannattajan kanssa. Taas tuli muistutus, että ei voi jälkikasvun kanssa lähteä näihin kaljapeleihin. Mä en olisi edes vartin mietiskelyllä keksinyt sellaisia sanoja, mitä tämä herra kovaan ääneen katsomossa huuteli.

Onneksi eilen pystyi vaihtamaan paikkaa. Onko muuten joku kokeillut sellaista epäsuomalaista tapaa, kun ystävällistä huomauttamista ko. katsojille? Kävi kyllä mielessä, mutta minimoin muut riskit ja vaihdettiin paikkaa.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sisäinen kukkahattusetä taas heräsi eilen lähinnä yhden kannattajan kanssa. Taas tuli muistutus, että ei voi jälkikasvun kanssa lähteä näihin kaljapeleihin. Mä en olisi edes vartin mietiskelyllä keksinyt sellaisia sanoja, mitä tämä herra kovaan ääneen katsomossa huuteli.

Onneksi eilen pystyi vaihtamaan paikkaa. Onko muuten joku kokeillut sellaista epäsuomalaista tapaa, kun ystävällistä huomauttamista ko. katsojille? Kävi kyllä mielessä, mutta minimoin muut riskit ja vaihdettiin paikkaa.

Ymmärrän erittäin hyvin pointtisi. En vaan pysty ymmärtämään sitä, miksi kannustaminen muuttuu tuollaiseksi ääliökäyttäytymiseksi. todella typerää.
Ja varmasti tänne kohta tulee ne oikeat fanit haukkumaan meidät kukkahattusedät...
 

riimu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Avs, Preds, Leijonat
Ymmärrän erittäin hyvin pointtisi. En vaan pysty ymmärtämään sitä, miksi kannustaminen muuttuu tuollaiseksi ääliökäyttäytymiseksi. todella typerää.
Ja varmasti tänne kohta tulee ne oikeat fanit haukkumaan meidät kukkahattusedät...

Taannoin matsissa takana oli isä kolmen lapsen kanssa ja huutaa saatanoita ja mitä lienee. Kun oli maalitilanne ja jengi vähän nousee pystyyn penkeistä niin puhe oli melkoista. Onneksi siinä lähellä istui yksi oldschool HIFK-mies ja pisti verbaalisesti miehen kuriin (ilman kirosanoja jopa). Se oli kans käsittämätöntä kun joskus Narrifanit rupes kesken matsin viskomaan Endrasia päin kolikoita. Mut joo... Ei kuulu mun mielestä fanikulttuuriin, vaikka saahan sitä nyt tunteita ilmaista toki.
 

Hewle

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK:n pitäisi kyllä saada jotenkin samanlainen porukka vetämään lätkäpuolen kannatusta kuin futispuolella. Siellä on aina sairaan hyvä meno.

Tästä olen täysin samaa mieltä, oliko näin että sen jälkeen kuin katsomo B2 loppui olemasta se fanien ydinkatsomo niin tunnelma lähti laskemaan ja omalta osaltaan tuota kehitystä on vahvistanut pelikatkojen aikana tulevat mainokset mediakuutiolta josta aiheutuu se että pelikatkomusiikeille jää vähemmän aikaa.
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Sisäinen kukkahattusetä taas heräsi eilen lähinnä yhden kannattajan kanssa. Taas tuli muistutus, että ei voi jälkikasvun kanssa lähteä näihin kaljapeleihin. Mä en olisi edes vartin mietiskelyllä keksinyt sellaisia sanoja, mitä tämä herra kovaan ääneen katsomossa huuteli.

Ymmärrän pointtisi (isän ominaisuudessa), mutta joo...pakko sanoa, että mun punaiseen B-katsomoon mahtuu jokainen meistä, perheenisät Stadista ja ympäryskunnista, muualta maasta tulevat, sekä miehet, naiset että lapset. Olen todistanut B-päädyssä vuosien varella aika montaa aivopierua, mutta yhdenkään kohdalla EN ole voinut sanoa, että pieruilija ansaitsisi porttikiellon rakastamansa joukkueen peleihin.

Eli Piis än Loov. Kaikille IFK:n omaksi tunteville! Olette oikealla tiellä, tyylistä riippumatta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ymmärrän pointtisi (isän ominaisuudessa), mutta joo...pakko sanoa, että mun punaiseen B-katsomoon mahtuu jokainen meistä, perheenisät Stadista ja ympäryskunnista, muualta maasta tulevat, sekä miehet, naiset että lapset. Olen todistanut B-päädyssä vuosien varella aika montaa aivopierua, mutta yhdenkään kohdalla EN ole voinut sanoa, että pieruilija ansaitsisi porttikiellon rakastamansa joukkueen peleihin.

Tässä taisi kuitenkin olla kyse jatkuvasta kiroilusta ja kaikenlaisten typeryyksien huutelusta. Mikäs siinä, jos aiheesta jotain pientä jupinaa joskus tulee mikä ei ihan lasten korville sovi. Ei nyt tietenkään mitään porttikieltoja ja missä sellaisia on kukaan vaatinutkaan.

Ymmärrän hyvin, jos joku ei halua mennä lasten kanssa viikonloppupeleihin. Päätin itsekin jonkun aikaa sitten, että en mene enää yhteenkään vkl-peliin selvin päin. Ihan vain siksi, että ei sitä välillä aika typeräksikin yltyvää menoa muuten jaksa. Tiedän tämän siitä, koska kokeilin. Nyt hyvin etäkannattajana en pääse peleihin, mutta mihin se meno siitä olisi siistiytynyt sitten joskus, kun taas paikalle pääsen.

Stadin Kingit luo tunnelmaa kansainvälisillä tsänteillä ja muuten hyvällä menolla jalkapallossa ja jääkiekossa on vähän vaisumpaa. Ja enemmän sitä vitun huutelua. Jotain tarvitsisi tehdä.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä taisi kuitenkin olla kyse jatkuvasta kiroilusta ja kaikenlaisten typeryyksien huutelusta. Mikäs siinä, jos aiheesta jotain pientä jupinaa joskus tulee mikä ei ihan lasten korville sovi. Ei nyt tietenkään mitään porttikieltoja ja missä sellaisia on kukaan vaatinutkaan.

Joo suunnilleen näin. Oli toi aikuisenkin korville aika raskasta kuunneltavaa. Mutta ei missään nimessä mitään porttikieltoja jakamaan. Onneksi Nordiksella käy harvemmin näin ja siellä voi vielä aika hyvin vaikuttaa asiaan ostamalla liput tietyistä katsomonosista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onneksi Nordiksella käy harvemmin näin ja siellä voi vielä aika hyvin vaikuttaa asiaan ostamalla liput tietyistä katsomonosista.

Eihän tuo mikään sillä lailla iso ongelma olekaan. Ei minua haittaa, jos joku horjuu F3:n rappusia alas ajassa 11.17 ja huutelee jotain, kunhan jatkaa matkaansa jollain aikataululla. Aika harvoin kukaan paikaltaan huutelee.

Mielummin vain seuraan häntä sitten siinä 17.34 korvilla ja kävelen hieman suorempaa ja hieman hiljempaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
IFK on jälleen tarkistanut irtolippujen hintoja ylöspäin? HIFK - Lukko lippuja. 12.09.2015 HELSINGIN JÄÄHALLI HELSINKI - Lippupalvelu
Onkohan tuo ihan järkevää?

Eikös ole samat kuin viime vuonna, taisin itse viime vuoden hintoja ihmetellä aika tarkalleen vuosi sitten, näyttää mun silmiin samalta, toki kalliita ovat niin kuin IFK:lla aina on ollut. Enemmän mua vituttaa Liiga-lipuissa sama kuin nyt CHL-lipuissakin, eli että tuolla on paljon kelpo paikkoja taas "varauksessa" kausareille, hankaloittaa ihan helvetisti matseihin menemisen suunnittelua.

_
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Tuskinpa lippujen hinnoissa mitään suurempaa liikettä alaspäin tapahtuu niin kauan kun joukkue pelaa Nordiksella. HIFK:n tuloista tulee liian suuri osa lipputuloista ja eiköhän tuolla olla aika tarkkaan laskettu millaisilla lipunhinnoilla ja oletetuilla käyttöasteilla saadaan suurimmat tulot. Eivät nuo hinnat kuitenkaan hirveästi auta uuden kannattajien saamisessa hallille, mutta eiköhän taas tänä vuonna tule useampi tuollainen kampanja, varsinkin sellaisiin peleihin joihin voidaan olettaa myynnoin olevan heikkoa.
Sitä olen miettinyt paljon, että miksei useampi joukkue pyri samaan kuin Lukko RTK-kuvionsa kanssa eli luomaan muuta liiketoimintaa tukemaan joukkueen varainhankintaa.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan nuo taas melkoset hinnat. Oli sitten noussu tai ei, alentaa pitäisi edes hieman. Mulle käytännössä se ja sama kun tulee taas vain kerran tai pari tultua paikanpäälle maksaako 20€ vai 80€/lippu muiden kulujen päälle niin siitä turha tinkiä. Sellaiset jotka käy irtolipulla päälle kymmenen peliä katsomassa niin aika suolasta. Toki erilaisia paketteja varmaan tulee kauden mittaan, mutta siitä huolimatta.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ok, eivät siis ole nostaneet hintoja. Eipä tuossa ole paljon varaa enää nostaa vallitsevassa taloustilanteessa. Todennäköisesti, vapaalippuja tullaan jakamaan yhteistyökumppaneiden kautta reilusti myös tällä kaudella. Arkipeleihin luonnollisesti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Lippujen hintoja on hilattu vaivihkaa ylöspäin viime vuosina ja mitään radikaalia pudotusta kun yleisömäärissä ei ole alaspäin tullut niin turha odottaa mitään muutosta alaspäin. Vähän kaksipiippuinen juttu tämäkin. HIFK:sta vuosimallia 1997-98 olisi maksanut vaikka mitä, mutta viime kausien neppailusta tuo hinta on kyllä hipoo kipukynnystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös