Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 090 634
  • 4 629

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Klo 17

Se ainoa oikea. Perheet pääsee siihen vielä halutessaan. Fanclubin jäsenille happyhour ennen matsia... ja sama myös arkisin....

klo 17 tai sitten tuo klo 16. Ei enää paluuta tuohon 18.30 aikaan, kiitos.

Ja sellanen juttu, mikä vituttaa ihan oikeasti, niin tuo lauantai-kotipelien vähyys. Seuraava vasta tammikuussa. Kiitti vitusti. Kyllähän sinne arkenakin tulee mentyä, mutta lauantai on aina lauantai. Sillon voi mennä ja olla "ajan kanssa" liikenteessä.

IFK:n kotipelit lauantaisin:
La 2.10. HIFK - Ässät
La 9.10. HIFK - JYP
La 6.11. HIFK - HPK
La 15.1. HIFK - Blues
La 22.1. HIFK - JYP
La 19.2. HIFK - KalPa
 
Viimeksi muokattu:

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Niin. Fiksumman oloista ehkä, mutta lauantaipeliksi tunnelma oli kyllä mielestäni todella huono, vaikka HIFK voitti 7-1(!) ja halli oli lähes loppuunmyyty. En sitten tiedä johtuiko aikaisesta alkamisajasta, perhepelistä vai mistä, mutta melko aneemista oli kyllä kannustus läpi ottelun. Fanikatsomossakin aivan liian pieni osaa lähtee mukaan huutoihin, mikä on kyllä todella sääli. Potentiaalia kuitenkin on.
Oletko istunut matsissa kuulosuojaimet päässä vai pumpulit korvissasi ? Tai sit mulla oli jotain hallusinaatioita, sillä mun mielestäni tunnelma oli hyvä ja porukka oli hyvin mukana oikeastaan koko matsin ajan. Tunnelma lähenteli ajoittain "vanhoja hyviä aikoja". Aika erilailla on matsi nähty ja kuultu.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Oletko istunut matsissa kuulosuojaimet päässä vai pumpulit korvissasi ? Tai sit mulla oli jotain hallusinaatioita, sillä mun mielestäni tunnelma oli hyvä ja porukka oli hyvin mukana oikeastaan koko matsin ajan. Tunnelma lähenteli ajoittain "vanhoja hyviä aikoja". Aika erilailla on matsi nähty ja kuultu.

Kieltämättä mielenkiintoista, että aina kun palaa hyvillä fiiliksillä hallilta, ja miettii, että olipa tänään hyvä fiilis katsomossa, niin tässä ketjussa vähintään yhden mielestä tunnelma oli huono. Riippuu tietysti mihin sitä vertaa, ehkä olen liian nuori.
 

VSP73

Jäsen
Kieltämättä mielenkiintoista, että aina kun palaa hyvillä fiiliksillä hallilta, ja miettii, että olipa tänään hyvä fiilis katsomossa, niin tässä ketjussa vähintään yhden mielestä tunnelma oli huono. Riippuu tietysti mihin sitä vertaa, ehkä olen liian nuori.

Arvon Kimifan, älä anna kyseisen tunteen häiritä. Sinulla on oikeus täysimittaisesti nauttia kokemastasi. Nyky-yhteiskunnassa on tapana tuoda asioita hyökkäävästi esiin. Se, että näin tapahtuu fanipalstoillakin, on mielestäni arveluttavaa, ellei pelottavaakin. Elämä on sen verran opettanut, että positiivisista kokemuksista tulee nauttia, niitä tulee myöskin avoimesti ja pelkäämättä hakea.

Nykymaailman "minulle nyt ja heti kaikki" -mentaliteetti on liian monille ainoa oikea toimintamalli. Valitettavasti. Ainakin Sinulla - ja minulla, on kuitenkin oikeus oikeasti nauttia meille hyvää tuottavista, ovat besserwisserit sitten ihan mitä mieltä tahansa omissa pikku sieluissaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin. Fiksumman oloista ehkä, mutta lauantaipeliksi tunnelma oli kyllä mielestäni todella huono, vaikka HIFK voitti 7-1(!) ja halli oli lähes loppuunmyyty. En sitten tiedä johtuiko aikaisesta alkamisajasta, perhepelistä vai mistä, mutta melko aneemista oli kyllä kannustus läpi ottelun. Fanikatsomossakin aivan liian pieni osaa lähtee mukaan huutoihin, mikä on kyllä todella sääli. Potentiaalia kuitenkin on.

Kyllä tämä 16:00 on ainakin aivan liian aikaisin. Kyllä näiden pelien vain pitää olla iltapelejä. Itseäni kun ei juurikaan mitkään perhepelit nappaa. Ei jääkiekkopelistä pidä mielestäni väkisin mitään perhetapahtumaa tehdä. Ainakaan liian usein.

Eilisen pelin osalta pitää muistaa, että kyseessä oli Elisan, yhden IFK:n suurimmista pääsponsoreista, "isännöimä" tilaisuus. Elisalla oli käytössään useita satoja lippuja, joten joukossa oli varmasti sellaisia ihmisiä, jotka eivät lätkämatseissa juurikaan käy. Se näkyy väistämättä tunnelmassa, jos hallissa on satoja ihmisiä, jotka eivät ole siellä IFK-faniuden ja/tai hyvän lätkän näkemisen vuoksi. Väitän, että se on se suurin syy, miksi tunnelma oli suuresta katsojamäärästä huolimatta ajoittain suhteellisen vaisu. Toisaalta, jengi lähti kyllä ympäri hallia mukaan todella hienosti läpsyttelemään, joten pienellä pelisilmän käytöllä kannustushuutojen valinnassa, olisi saatu huomattavasti parempi tunnelma koko halliin.

Mun mielestä IFK:n fanikatsomo on rehellisesti sanottuna nykyään aika hengetön. Ajoittain saadaan ihan hyviäkin huutoja aikaiseksi, mutta jollei joku sitä masinoi, jengi on mielummin hiljaa. Tämä on oikeasti aika sääli, koska potentiaalia todellakin on. Mutta eipä ketään kai voi oikein pakottaakaan huutamaan. Tosin jossain määrin olen sitä mieltä, että jos ja kun halvemmalla kausarilla istutaan fanikatsomossa, jokaisen kuuluisi tällöin vähintääkin läpsytellä pikku kätösiään yhteen. Ja kannustushuutojen valinnassa pitää ottaa se huomioon, etteivät kaikki halua laulaa tai huutaa, mutta taputuksin haluavat kannustamiseen osallistua. Ihan kaikki pitkät laulut eivät mielestäni muutenkaan oikein lätkäkatsomoon istu. Sopivassa suhteessa molempia. Enemmän toki sellaista kannustamista, mihin voi mahdollisimman moni osallistua ilman huolta häpeästä :).

Perhepeli on ideana oikein mainio. Potentiaalia on toki paljon parempaankin kuin mitä eilen esitettiin. Hieman tuli eilen sellainen fiilis, että oli vähän juostenkustu toteutus. Jos yritetään kosia myös uusia katsojia, parempaan pitää pystyä. Lapsethan tyytyvät aika vähään, mutta aikuiset ovat lopulta niitä, jotka lystin maksavat... Ja kyseessä on aika kallis huvi.

Niin... Mikä tämä yksi luritus oli, mitä seisomakatsomo eilen hoilasi? Oliko kyseessä todella "Kun katsoo maailmaa enkelin silmin"-kappale? Arja Korisevaa? Seriously... Arja Korisevaa? Mitä seuraavaksi? Jamppa Tuomista?
 

Jo

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Itse olin elisan kustantaman paikalla F2 katsomossa veljeni ja 10v ja 4v muksun kanssa, molemmat piti pelistä, kun ensimmäistä kertaa olivat katsomassa, ei ollut ongelmaa katsoa koko peliä kiltisti omalla paikallaan. Nuorempikin oppi että punainen joukkue on kiva ja parempi ja seeprat on hassuja. Valkoinen joukkue oli tyhmä ja huono :) Ja pelin jälkeen ehti klo19 alkavaan saunavuoroon kivasti ja muksut ajoissa nukkumaan.

Mitä elisan vieraisiin tuli niin, kyseessä todellakin joukko ihmisiä kun normaalisti käy jäähallissa. Itse olin ainoa vieras joka kulki vip puolella pelipaita päällä ja tästä syystä sain vähän väliä kaivaa lappua esiin että olen missä pitääkin.

Meteliä irtosi fanikatsomosta kyllä kivasti, mutta silti vähän kun vertaan omaa aikaani B1:sessä 97-05 välisenä aikana, nyt tuntuu että ääni häviää sinne kattoon. Mitä lauluihin tulee niin siitä korisevan kappaleesta sain selvää kunnolla, muuten oli niin puuroa että kuuntelemallakaan tiennyt mitä sanoivat, kuten oliko "IFK stadin kaunein vai kallein?"
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta, jengi lähti kyllä ympäri hallia mukaan todella hienosti läpsyttelemään, joten pienellä pelisilmän käytöllä kannustushuutojen valinnassa, olisi saatu huomattavasti parempi tunnelma koko halliin.

Komppaan tätä. Eilen oli todeeeeeella pitkään aikaan absoluuttisesti koko halli mukana kannustamisessa ajoittain. Välillä fanikatsomolla oli pelisilmää ja onnistuivat ajoittamaan nämä läpsytykset+chanttaukset kohdalleen saaden näin kaikki muutkin mukaan. Välillä tämä ei taas toiminut ollenkaan ja tajusivat kai itsekin sen hetken päästä.

Sen sijaan hieman ikävämpi tapaus sattui sitten tuolla E7 suunnalla, missä itse olin frendien kanssa tsiigaamassa matsia. Se älytön(olikohan Järventie?) pommi vastustajaan sai tottakai kunnon aplodit. Noin 2s myöhemmin siellä meidän rivin 2-3 kohdalla joku saatanan älykääpiö tuli portaat alas ilmassa ja päätyi lopulta niskat edellä kaiteeseen/aitaan. Jätkä oli täysin naamat, hörötti hölmösti ja samoin teki sen kaveritkin. Se luultavasti jotain viisi-kuusi vuotta vanha pikkukundi ei kyllä nauranut vaan säikähti aivan helvetisti ja naama kalpeana tuijotti tapausta. Eikä ollut kuin ehkä 20-30 senttiä ettei jäänyt poika koko tempauksen alle jolloin jälki olisi varmasti ollut helvetin rumaa. No sitten vielä sattui olemaan täysin epäpätevä järkkärimimmi(ei mitään sovinistista tässä), joka ei tajunnut heittää tätä idioottia pihalle vaan tyytyi keskustelemaan ja antamaan ilmeisesti jotain nuhteita. Pikkuskidin faija kävi helvetin kuumana ja olisi varmasti leiponut turpaan sitä yhtä sankaria jos oma kundi olisi jäänyt alle. Aika moni vierestä katsoja oli valmis kyllä menemään muutenkin kouluttamaan tätä tapausta. Vitun ikävä juttu. Ei siinä, saa jokainen vetää naamat lätkämatseissa jos haluaa mutta aina pitää osata käyttäytyä. Vittua ja perkelettä tulee huudettua joskus puolivahingossa itsekin, mutta kyllä sitä silti aina tajuaa ettei pienten ollessa lähistöllä viitti tätäkään tehdä.

Toivottavasti tälle pikkukaverille ei jäänyt mitään traumoja. Pelipaidat, kaulaliinat ja snadit viirit oli kundi kuitenkin saanut joten varmasti kannattaa aidosti seuraa.

Piirrustuskisan voittajan haastattelu oli helmi. Hamilton on huomattu jo vähän nuoremmankin kannattajaväestön parissa.

Mun puolesta näitä perhepäiviä pitää olla joku 1-3 kauden aikana ja juuri nämä lauantaipelit ovat siihen omiaan. La matsit pitäisi muutenkin aloittaa klo 16, viimeistään 17 mutta tämä 1830 on taas osoitus jostain missä liiga ampui itseään jalkaan ihan omaa tyhmyyttään.
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Kieltämättä mielenkiintoista, että aina kun palaa hyvillä fiiliksillä hallilta, ja miettii, että olipa tänään hyvä fiilis katsomossa, niin tässä ketjussa vähintään yhden mielestä tunnelma oli huono. Riippuu tietysti mihin sitä vertaa, ehkä olen liian nuori.
Ei se ole iästä kiinni - samanlaisia tuntemuksia on vähän vanhemmillakin. Yks neuvo : älä välitä mitä mieltä muut on, sinulla on oikeus olla sitä mieltä kuin haluat ! Nauti edelleenkin matseista ja tunnelmista välittämättä kitisevistä valittajista :) ...tai kitise itse jos on aihetta.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
HPK-ottelussa, ensimmäisessä erässä tunnelma oli aika laimeaa, johtui varmasti osaksi myös pelistä, koska kentällä ei tapahtunut mitään ihmeellistä. Toisessa erässä maalit nostattivat fiilistä kummasti ja kannustus oli jo selvästi parempaa. Viimeinen erä olikin sitten jo aivan omaa luokkaansa ja varsinkin viimeiset 10min. ottelusta. Tähän varmasti vaikuttaa osaksi myös se, että jengi on kerinnyt kittaamaan tarpeeksi ilolientä kitusiinsa, mutta kyllähän joukkueen suvereeni hallinta sai myös katsomon hienosti mukaan. Oli hieno fiilis 3.erässä ja tuollaista olisi mukava kuulla useamminkin, eka kerta tällä kaudella?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Epäilen, että nimimerkki TheSirPena on vain periaatteesta sitä mieltä, että hallissa oli huono tunnelma - kuten tietysti tuolla nimimerkillä pitääkin olla. Eihän oikeakaan The Sir Pena ollut koskaan samaa mieltä muiden kanssa, vaan oli tiukasti oman linjansa kulkija, joka tiesi kaiken paremmin kuin kukaan muu - joukkueen kokoamista myöten. Jos valmentaja halusi kädellisen hyökkääjän, bongattiin Helsinki-Vantaan kentällä parin päivän päästä kädettömän puolustajan mailat jne. Tai jos joku olisi kehunut hallin tunnelmaa, niin Pentti olisi varmasti lausunut jotain kuolematonta huopatossutehtaasta.

Mä tykkäsin hallin tunnelmasta E5:stä käsin tosi paljon. Mökää oli toisesta erästä alkaen oikein hyvin ja itsekin pyrin tekemään parhaani sen ylläpitämiseen. Vaikka lähistöllä oli aika vähän punaisiin pukeutuneita ihmisiä, rohkenin silti kannustaa IFK:ta nimenomaan läpsyttelemällä pikku kätösiäni yhteen ja huutamalla I-F-K:ta aina sopivan tilaisuuden tullen. Aina silloin tällöin jengi siinä ympärillä lähti mukaan ja mökän taso hallissa kasvoi. Ja tämä kaikki ilman sen kaljan nimellä myytävän hiivalitkun apua. Takanani istui jotain ranskankielistä porukkaa. Tyypit olivat niin nuoria, etten usko niiden olleen Montrealin scoutteja :) , mutta tuntuivat silti diggaavan pelistä ja osallistuivat tunnelman luomiseen. En tosin osaa sanaakaan ranskaa, mutta innostuneesta puheensorinasta arvelin näin. I-F-K oli sopivan helppo suomenkielinen sana näille ulkomaanvieraille, ja kyllä ne pommeille ja IFK:n maaleillekin hurrasivat. Se jäi valitettavasti epäselväksi, kumpi sai paremmat tyylipisteet: erätauolla esiintynyt taitoluistelija vai sen jälkeen kentällä omat kiemuransa tehnyt zamboni :)

Kaiken kaikkiaan tunnelma, joka parani tasaisesti ottelun loppua kohti, oli ehkä paras, mitä olen yhdessäkään tämän kauden kotiottelussa nähty - tää taisi olla viides Nordiksella - sitten Narri-matsin ensimmäisen puoliskon.

Mulle sopii viikonloppupelien alkamisajaksi sekä klo 16 että klo 17. Moni varmaan muistaa, että ainakin 90-luvun alussa ja ehkä vielä lopussakin lauantaipelit alkoivat aina klo 16 ja sunnuntaipelit klo 17.

Nykyinen ennen kotijoukkueen esittelyä soiva biisi menettelee, mutta kyllä mä pidin myös siitä Black Eyed Peasin biisistä.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Moni varmaan muistaa, että ainakin 90-luvun alussa ja ehkä vielä lopussakin lauantaipelit alkoivat aina klo 16 ja sunnuntaipelit klo 17.
Oliko tosiaan näin? Mielestäni ainakin joskus se meni niin, että lauantaina pelit alkoivat klo 17 ja sunnuntaina sekä arkipyhinä klo 16. Tai sitten muistini tekee tekee tepposet, mikä on täysin mahdollista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Oliko tosiaan näin? Mielestäni ainakin joskus se meni niin, että lauantaina pelit alkoivat klo 17 ja sunnuntaina sekä arkipyhinä klo 16. Tai sitten muistini tekee tekee tepposet, mikä on täysin mahdollista.

Täällä päässä se muisti taitaa pettää. Sunnuntaimatsit tuli Maikkarilta suorana ja kun Ruutulippu alkoi tasan klo 18:30, niin ottelun mennessä jatkoajalle jäi ratkaisu monesti näkemättä. Pelin täytyi siis alkaa jo klo 16.

Kiitos korjauksesta!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei niin hyvää, ettei jotain pahaakin. Hallin vakiokuuluttajan, Mikke vaimikäsenytoli, tilalla oli lauantaina taas joku nuorempi kaveri. Yleisesti ottaen tyyppi klaarasi homman himaan kunnialla, mutta mua harmitti sama asia kuin taannoisessa Ässä-matsissa: ruotsinkielisten kuulutusten puuttuminen. Vaikka olenkin täysin supisuomalainen, olen silti sitä mieltä, että Nordiksella kuulutusten pitää tulla också på svenska. Se vain on osa IFK:n brändiä. Jos toinen kotimainen ei muuten taitu, niin Office voisi hommata jonkun yläasteen ruotsinkirjan sinne toimitsijapöydälle. Se ei varmaankaan maksa montaa kymppiä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Oliko tosiaan näin? Mielestäni ainakin joskus se meni niin, että lauantaina pelit alkoivat klo 17 ja sunnuntaina sekä arkipyhinä klo 16. Tai sitten muistini tekee tekee tepposet, mikä on täysin mahdollista.

Ainakin vielä kaudella 2001-2002, ehkä vielä jopa kaudella 2002-2003 lauantaimatsit alkoivat klo.16. Muistan nimittäin fanimatkoja mm. Poriin, jolloin fanibussi lähti oli jo 11.30, jotta ehditään matsiin.
Minulle henkilökohtaisesti on se ja sama, alkavatko matsit lauantaisin klo.16, 17 vai 18.30. Jos nyt joku pitää valita, niin tuo 17.00 on ollut kaikkein paras aika. Sopivaan aikaan matsista pois, riippumatta siitä onko menossa baariin vai ei.
Myös vierasmatseista päästiin Stadiin järkevään aikaan, kun kotimatka alkoi jo siinä 20.00.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ei niin hyvää, ettei jotain pahaakin. Hallin vakiokuuluttajan, Mikke vaimikäsenytoli, tilalla oli lauantaina taas joku nuorempi kaveri. Yleisesti ottaen tyyppi klaarasi homman himaan kunnialla, mutta mua harmitti sama asia kuin taannoisessa Ässä-matsissa: ruotsinkielisten kuulutusten puuttuminen. Vaikka olenkin täysin supisuomalainen, olen silti sitä mieltä, että Nordiksella kuulutusten pitää tulla också på svenska. Se vain on osa IFK:n brändiä. Jos toinen kotimainen ei muuten taitu, niin Office voisi hommata jonkun yläasteen ruotsinkirjan sinne toimitsijapöydälle. Se ei varmaankaan maksa montaa kymppiä.
Minä kaipasin myös näitä ruotsinkielisiä kuulutuksia. Ne vaan kuuluvat HIFK:n kotimatseihin ja piste.

Mun mielestäni hallilla oli lauantaina hyvä fiilis ja kannustuskin oli reipasta. Klo 16.00 aloituksessa ei ole muuta kuin hyviä puolia, en ainakaan keksi yhtään huonoa asiaa.
 

scholl

Jäsen
Minä kaipasin myös näitä ruotsinkielisiä kuulutuksia. Ne vaan kuuluvat HIFK:n kotimatseihin ja piste.

Mikä on toimiston faksinumero? Jos jokainen lähettää faksin niin hukkuvat siellä paperiin, jolloin homma muuttuu seuraavaan peliin. Ei voi olla niin alhaisen älykkyysosamäärän kaveri, etteikö pystyisi vetämään kuulutukset vaikka päivän varoitusajalla vaikka kiinaksi. Eihän siinä tarvitse osata tyyliin kuin numerot.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Jos toinen kotimainen ei muuten taitu, niin Office voisi hommata jonkun yläasteen ruotsinkirjan sinne toimitsijapöydälle. Se ei varmaankaan maksa montaa kymppiä.

Sori vieraisiin pöytiin huutelu, mutta eihän tuohon tarvitsisi muuta kuin paperit valmiiksi ja that's it. Ei kuuluttajan tarvitse tietää mikä on "koukkaus" ruotsiksi jos sen pystyy nopeasti luntata paperilta. Kuulutettavat asiat ovat kuitenkin lähes aina samoja asioita matsista toiseen, eli jonkinlaiset apupaperit saisi toimisto väsättyä vaikka ruokatauolla. Olisi kuitenkin teidän tyyliinne sopivampi kuuluttaa edes valtaosa molemmilla kotimaisilla kielillä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi kuitenkin teidän tyyliinne sopivampi kuuluttaa edes valtaosa molemmilla kotimaisilla kielillä.

Sitähän tässä juuri meinataan. Kiitos taustatuesta ;)

Kuuluttajan tehtävä helpottuu entisestään, kun nuo jäähyjen syyt kuulutetaan muutenkin ruotsiksi samoin kuin englanniksi. Kuten scholl sanoi, niin periaatteessa riittää, kun osaa luetella numerot nollasta sataan ja sanoa god kväll ja lagets kapten. Ei mitään ruudinkeksijän hommaa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Sitähän tässä juuri meinataan. Kiitos taustatuesta ;)

Juu, tiesin mitä tarkoitit ;) Omaan korvaani särähti vain se, että jostain kumman syystä sijaiskuuluttaja(?) ei ollut saanut/löytänyt papereita, josta olisi tavanomaisimmat repliikit ja muut tiedot löytynyt. Melko käsittämätön homma, ottaen huomioon tuon kaksikielisen kuulutustyylin.
 

Makkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC
En ollut lauantain pelissä, joten kysyn osasiko tämä sijaiskuuluttaja sentään kuuluttaa sillä hyväksi huomatulla suht neutraalilla tyylillä? Eli ei niinkuin böndellä "kolmas MAALLIIII, maalinntttekkijäää...." ja vastaavasti vierasjoukkueen maalit kuiskaten?

Ei tosiaan luulisi olevan vaikeaa opetella äkkiä ne muutamat ruotsinkieliset termit, tosin kuulutukset voivat joidenkin korviin kuulostaa vähän hassuilta kun on totuttu autenttiseen Helsingin suomenruotsiin. Parempi toki väkinäinenkin ruotsi kuin ei mikään. :)
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos vakiokuuluttaja on estynyt tulemasta mestoille, niin eiköhän oteta hiukan historian siipien havinaa. Eli erittäin paljon suomalaisen jääkiekon ja sen medianäkyvyyden eteen tehnyt Pena Lindegren. Taipuu myös toinen kotimainen.
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Eli erittäin paljon suomalaisen jääkiekon ja sen medianäkyvyyden eteen tehnyt Pena Lindegren. Taipuu myös toinen kotimainen.
Nyky-IFK:han ehtii tehdä kolme maalia lisää, ennen kuin "Linkku" on ehtinyt kuuluttaa ensimmäisenkään toista syöttäjää. :)

No ei vais, olkoon vaikka Linkku siellä, kunhan ne kuulutukset saadaan myös toisella kotimaisella kuulutettua. Kyllähän jokainen böndekin nyt opiskelee koulussa vähintään sen kolme vuotta ruotsia, luulisi siinä oppivan sentään numerot ykkösestä sataan. Ja jos jännittää, niin kai nyt sinne saa lunttilaputkin..

Harmittaa pirusti, ettei lauantaina päässyt hallille, vaikka polte oli suuri. Oliko tunnelma jopa yhtä hyvä, kuin viime kaudella, kun noustiin TPS:ssää vastaan jostain 5-1 tappioasemasta?
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sori vieraisiin pöytiin huutelu, mutta eihän tuohon tarvitsisi muuta kuin paperit valmiiksi ja that's it. Ei kuuluttajan tarvitse tietää mikä on "koukkaus" ruotsiksi jos sen pystyy nopeasti luntata paperilta. Kuulutettavat asiat ovat kuitenkin lähes aina samoja asioita matsista toiseen, eli jonkinlaiset apupaperit saisi toimisto väsättyä vaikka ruokatauolla. Olisi kuitenkin teidän tyyliinne sopivampi kuuluttaa edes valtaosa molemmilla kotimaisilla kielillä.

Aivan, mutta ruotsiksihan ei tarvitsisi edes jäähyjä tietääkään, koska ruotsinkielellässähän ei ole "omia" jäähysanoja kuten meillä, vaan jäähyjen syyt sanotaan englanniksi. Eli tosiaan ei tarvitsisi kuin numerot oikeastaan tietää ja muutamia mitä on jo aiemmissa viesteissä tullut ilmi.
 

scholl

Jäsen
Eli erittäin paljon suomalaisen jääkiekon ja sen medianäkyvyyden eteen tehnyt Pena Lindegren. Taipuu myös toinen kotimainen.

Eikös Linkku ole maajoukkueen vakiokuuluttaja? Tosin eihän noi sm-liigapelit mene maaotteluiden kanssa päällekäin, joten sopii. Se yksi amisepeli on saanut liian monta mahdollisuutta, joten hänet pitää poistaa välittömästi. Ihan kuin curlingissa.
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Eieieiei Linkkua ! Lausuu englanninkieltä niin "jenkisti", etteivät edes jenkit itse ymmärrä mitä mies tarkoittaa. Tästä esimerkkinä nuorten MM-kisat v.2004. Linkku kuulutti ottelun jälkeen USA:n joukkueen parasta pelaajaa palkittavaksi. Kukaan ei liikahtanutkaan, kun eivät ymmärtäneet mitä Linkku oli sanonut, eli kaveri ei ymmärätnyt edes omaa nimeään Linkun lausumana. Piti lausua uudelleen ja hitaammin, että oli ymmärrettävää...ja muutenkin ; antaa Linkun vaan pelailla kaukista kavereidensa kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös