Epäilen, että nimimerkki TheSirPena on vain periaatteesta sitä mieltä, että hallissa oli huono tunnelma - kuten tietysti tuolla nimimerkillä pitääkin olla. Eihän oikeakaan The Sir Pena ollut koskaan samaa mieltä muiden kanssa, vaan oli tiukasti oman linjansa kulkija, joka tiesi kaiken paremmin kuin kukaan muu - joukkueen kokoamista myöten. Jos valmentaja halusi kädellisen hyökkääjän, bongattiin Helsinki-Vantaan kentällä parin päivän päästä kädettömän puolustajan mailat jne. Tai jos joku olisi kehunut hallin tunnelmaa, niin Pentti olisi varmasti lausunut jotain kuolematonta huopatossutehtaasta.
Mä tykkäsin hallin tunnelmasta E5:stä käsin tosi paljon. Mökää oli toisesta erästä alkaen oikein hyvin ja itsekin pyrin tekemään parhaani sen ylläpitämiseen. Vaikka lähistöllä oli aika vähän punaisiin pukeutuneita ihmisiä, rohkenin silti kannustaa IFK:ta nimenomaan läpsyttelemällä pikku kätösiäni yhteen ja huutamalla I-F-K:ta aina sopivan tilaisuuden tullen. Aina silloin tällöin jengi siinä ympärillä lähti mukaan ja mökän taso hallissa kasvoi. Ja tämä kaikki ilman sen kaljan nimellä myytävän hiivalitkun apua. Takanani istui jotain ranskankielistä porukkaa. Tyypit olivat niin nuoria, etten usko niiden olleen Montrealin scoutteja :) , mutta tuntuivat silti diggaavan pelistä ja osallistuivat tunnelman luomiseen. En tosin osaa sanaakaan ranskaa, mutta innostuneesta puheensorinasta arvelin näin. I-F-K oli sopivan helppo suomenkielinen sana näille ulkomaanvieraille, ja kyllä ne pommeille ja IFK:n maaleillekin hurrasivat. Se jäi valitettavasti epäselväksi, kumpi sai paremmat tyylipisteet: erätauolla esiintynyt taitoluistelija vai sen jälkeen kentällä omat kiemuransa tehnyt zamboni :)
Kaiken kaikkiaan tunnelma, joka parani tasaisesti ottelun loppua kohti, oli ehkä paras, mitä olen yhdessäkään tämän kauden kotiottelussa nähty - tää taisi olla viides Nordiksella - sitten Narri-matsin ensimmäisen puoliskon.
Mulle sopii viikonloppupelien alkamisajaksi sekä klo 16 että klo 17. Moni varmaan muistaa, että ainakin 90-luvun alussa ja ehkä vielä lopussakin lauantaipelit alkoivat aina klo 16 ja sunnuntaipelit klo 17.
Nykyinen ennen kotijoukkueen esittelyä soiva biisi menettelee, mutta kyllä mä pidin myös siitä Black Eyed Peasin biisistä.