Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 080 190
  • 4 627

444

Jäsen
Tällä kaudella huomasin että ei ainakaan Mikkelissä eikä Kouvolassa, niissä halleissa paikallisfanit tuli
ihan tuttavallisesti rupattelemaan erätauolla ja ennen peliä. Onhan se toki omastakin käytöksestä
kiinni millaisen vastaanoton missäkin saa.

En ole pitkään aikaan käynyt Mansessa , mutta sieltäkin muistaa ihan hyvät kohtaamiset
paikallisten kanssa, varsinkin Ipalaisten.

Paskimmat kokemukset tulee mieleen Turusta, siellä oli kerran "yksityisyrittäjä" ,
pienikokoinen paikallisskinhead joka härnäsi joka ikistä IFK-paitaan pukeutunutta tupakkapaikalla,
mutta poistui kun kukaan ei halunnut leikkiä hänen kanssaan.

Sikäläistä ikämiesjärkkäriäkään ei näyttänyt kiinnostavan se pikkumiehen toiminta,
vaikka joku taisi huomauttaakin siitä.
Mulla ei ole ollut koskaan millään vieraspaikkakunnalla pienintäkään ongelmaa, kun olen IFK-nuttu päällä hallilla pyörinyt. Ainoastaan Kuopio ja Vaasa kokematta. Kaikkialla on tultu haastelemaan iloisin mielin ja juttelemaan mukavia, joskus jopa peliin liittyen. Uskaltaisin väittää, että se oma olemus ja käytös vaikuttavat asiaan hyvin paljon.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Eilen tuli sellainen "myötähäpeä" kun Tapparan fanit huutelivat Tapsaa. En muistanutkaan että tuollaistakin joskus jossain on harrastettu. Meillä on kyllä hyvät fanit Nordiksella, siellä keskitytään omien kannustamiseen ja jätetään noi vastustajille huutelut minimiin.
Ymmärrän kyllä tuo psyykkauksen pointin, mutta onhan se jotenkin tyylitöntä.
 

Sillisalaatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eilen tuli sellainen "myötähäpeä" kun Tapparan fanit huutelivat Tapsaa. En muistanutkaan että tuollaistakin joskus jossain on harrastettu. Meillä on kyllä hyvät fanit Nordiksella, siellä keskitytään omien kannustamiseen ja jätetään noi vastustajille huutelut minimiin.
Ymmärrän kyllä tuo psyykkauksen pointin, mutta onhan se jotenkin tyylitöntä.
Samaa mieltä, nää juntit jaksaa ja jaksaa tehä tollasta, täällä mun mielest vedetää aina helvetin hyvällä tyylillä!
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Eilen tuli sellainen "myötähäpeä" kun Tapparan fanit huutelivat Tapsaa. En muistanutkaan että tuollaistakin joskus jossain on harrastettu. Meillä on kyllä hyvät fanit Nordiksella, siellä keskitytään omien kannustamiseen ja jätetään noi vastustajille huutelut minimiin.
Ymmärrän kyllä tuo psyykkauksen pointin, mutta onhan se jotenkin tyylitöntä.
Huomasin tuon saman, ja olen tyytyväinen ettei meillä tehdä tuollaista, lukuun ottamatta juntti mikä juntti-chanttia Tapolalle, mutta se on toisaalta eri asia, koska se on tehty sen hänen vikisemisen takia.

Lahdessa on samanlaista junttimeinikiä, en tajua mistä sellaista sikiää, monilla Tapparan kannattajilla on muutenkin noussut neste aika pahasti päähän.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Kertokaa nyt tietämättömälle, että mitä tuo ACAB tarkoittaa?
Kysyin samaa toisessa ketjussa. Kuulemma tarkoittaa "All cops are bastards". Koska tuo salaperäinen viesti jäi ensi näkemältä avautumatta sekä sinulle että minulle sekä varmasti muutenkin suurelle joukolle ihmisiä, pidän sitä viestinnällisesti melko tehottomana.

Suosittelisin jotain vastaavaa ja yhtä järkevää saman aihepiirin suomenkielistä viestiä. Miten olisi "Kytät on nazei!!!"?
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Jahas, tällaista porukkaa.

Ei mitään asiaa HIFK:n kotiotteluihin eikä vierasotteluihin! Piste!
Siellä oli muuten aika suloinen "sika porukka" tms lakana. Huvittaa jotenkin. Mamma antanut vähä reissu rahaa, niin tullaan tsiikaa hokii ja huutelee ACABIA. No kai noilla keskenään kliffaa
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysyin samaa toisessa ketjussa. Kuulemma tarkoittaa "All cops are bastards". Koska tuo salaperäinen viesti jäi ensi näkemältä avautumatta sekä sinulle että minulle sekä varmasti muutenkin suurelle joukolle ihmisiä, pidän sitä viestinnällisesti melko tehottomana.

Suosittelisin jotain vastaavaa ja yhtä järkevää saman aihepiirin suomenkielistä viestiä. Miten olisi "Kytät on nazei!!!"?

Viestinnällisesti kyllä tehoton, kun ei tuo minulle kuten ei sinullekaan soittanut mitää kelloja.

Mutta kun näistä marginaaliporukoista ei voi koskaan tietää, että mikä se agenda siellä on, niin parempi suhtautua ennemmin etupeltoon ronskisti kielteisesti kuin myöhemmin valitella, jos jotain sattuu.

Marginaaliporukat kuten Ultras (jotka tunnetaan nimestä ympäri pallon) on huomattavasti helpompi asemoida, kun tietää, että siellä itse peli on täysin toissijaista ja primääri päämääärä on päästä myllyttämään vastustajan kannattajien kanssa.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Viestinnällisesti kyllä tehoton, kun ei tuo minulle kuten ei sinullekaan soittanut mitää kelloja.

Mutta kun näistä marginaaliporukoista ei voi koskaan tietää, että mikä se agenda siellä on, niin parempi suhtautua ennemmin etupeltoon ronskisti kielteisesti kuin myöhemmin valitella, jos jotain sattuu.

Marginaaliporukat kuten Ultras (jotka tunnetaan nimestä ympäri pallon) on huomattavasti helpompi asemoida, kun tietää, että siellä itse peli on täysin toissijaista ja primääri päämääärä on päästä myllyttämään vastustajan kannattajien kanssa.
Tämähän ei pidä paikkansa. Ultras ryhmittymät ympäri maailman rakentavat tifoja ja elävät peleissä aika kovasti mukana kannustaen. Voi katsella kovimpia pätkiä esim Puolasta. Se että se kulminoituu sanaan ultras ei yksinään ole itse ryhmien syy, jos painihalukkuutta löytyy. Kyllä nämä isoimmat porukat ketä myllyttää ja ns lyö oikeasti tulee lädeistä jne, mutta näissä ryhmissä ei sitten ole mitenkään tekemistä ultrasin kanssa. Suomessa on kivempi huudella fredperry lippikset päässä.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämähän ei pidä paikkansa. Ultras ryhmittymät ympäri maailman rakentavat tifoja ja elävät peleissä aika kovasti mukana kannustaen. Voi katsella kovimpia pätkiä esim Puolasta. Se että se kulminoituu sanaan ultras ei yksinään ole itse ryhmien syy, jos painihalukkuutta löytyy. Kyllä nämä isoimmat porukat ketä myllyttää ja ns lyö oikeasti tulee lädeistä jne. Suomessa on kivempi huudella fredperry lippikset päässä.

Mielestäni tuo on turhaa Ultrasien valkopesua. Kyllä siellä viime vuosikymmeninä on hyvinkin paljon löytynyt huliganismia ja väkivaltaa. Ei tietenkään kaikki sielläkään, mutta ei paljon tarvite googletalla Ultrasien videoita eri puolilta, niin saa kyllä käsitystä heidän touhustaan.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Mielestäni tuo on turhaa Ultrasien valkopesua. Kyllä siellä viime vuosikymmeninä on hyvinkin paljon löytynyt huliganismia ja väkivaltaa. Ei tietenkään kaikki sielläkään, mutta ei paljon tarvite googletalla Ultrasien videoita eri puolilta, niin saa kyllä käsitystä heidän touhustaan.
Tätä en poissulkenut missään kohden. Mutta tuohon kuuluu myös se että omia kannustetaan aika rajustikin.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä en poissulkenut missään kohden. Mutta tuohon kuuluu myös se että omia kannustetaan aika rajustikin.

Tämä pitää paikkaansa, kuten myös aiemmassa viestissäsi kertoma esimerkiksi tifoista.

Ikävä kyllä Ultras ympäri maailman on tunnettu nimen omaan siitä, että urheilun lisäksi siihen liittyy paljon negatiivista julkisuutta muun muassa noiden myllyjen suhteen.

Mutta se siitä. Oma mielipide on siinä, että kaikki ovat HIFK:n peleihin tervetulleita, kunhan fokus on oman joukkueen kannattamisessa, ja kaikenlainen häröily on kiellettyä. Siis kollektiivinen häröily. Koskaan ei voida yksittäistä kandidaattia estää tekemästä tyhmää. Mutta kollektiiviset porukat banniin.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Toivottavasti Fanclub pitää jatkossa huolen siitä, ettei tuo ACAB-porukka ole samassa laumassa muiden fanien kanssa. Naurettavia ja säälittäviä tyyppejä. Siinä on Tappara-fanien "Taponen"-huudot aika pientä noiden vatipäiden rinnalla.
Jos Keravan jengi joskus nousee Liigaan, niin tuo porukka tulee aiheuttamaan isompaakin säätöä, ei pienintäkään epäilystä. Narreilla nyt ei taida Venäjän reissun ajoilta olla mitään varsinaista huliryhmää olemassakaan, mutta äkkiä sinne jotain klubitaustaista jengiä saadaan rintamalle.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Toivottavasti Fanclub pitää jatkossa huolen siitä, ettei tuo ACAB-porukka ole samassa laumassa muiden fanien kanssa. Naurettavia ja säälittäviä tyyppejä. Siinä on Tappara-fanien "Taponen"-huudot aika pientä noiden vatipäiden rinnalla.

Nämä tyypit on onneksi aika helppo tunnistaa siitä, etteivät tunnusta mitään väriä. Jokainen tietty kannattaa omalla tavallaan, mutta itse ainakin puen päälleni joko IFK-vermettä tai vähintään punaista väriä matsiin mennessäni.

Eikä muutenkaan esimerkiksi sakilaisten perseeseen paneminen oikein istu IFK:n arvoihin tai omiin intresseihin. Luultavasti Nokialla oli perjantaina myös aika vähän tätä porukkaa kenen persposkien väliin laulun mukaan on pyrkimys.

Ääntä jätkistä kyllä lähtee ja se on aina plussaa, mutta aivottoman perseilyn voisi jättää jonnekin muualle kuin IFK:n (tai minkään muunkaan jengin) matseihin.
 

JPP8

Jäsen
Mutta eikö lähes koko vieraiden kannattajakatsomo antanut raikuvat aplodit, kun nuo idiootit roikkuivat pleksissä? Kyllähän tuo antaa signaalin, että perseily on suotavaa.
 

ilves61

Jäsen
Marginaaliporukat kuten Ultras (jotka tunnetaan nimestä ympäri pallon) on huomattavasti helpompi asemoida, kun tietää, että siellä itse peli on täysin toissijaista ja primääri päämääärä on päästä myllyttämään vastustajan kannattajien kanssa.
Anteeksi vieraisiin pöytiin huutelu, mutta puhut nyt huligaaneista. Eri asia kuin ultrat, joiden pääasiallinen tavoite on oman joukkueen äänekäs ja näyttävä kannattaminen. Toki ympäri maailmaa monissa ultraporukoissa kaiken maailman riskinnattajaa ja idioottia paljon löytyy, mutta itsessään ultrat eivät ole mitään hulimobeja.

Ultrilta tulee chantit, liput, tifot, soihdut jne, huligaaneilta dunkkuun vetämiset ja perseily.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anteeksi vieraisiin pöytiin huutelu, mutta puhut nyt huligaaneista. Eri asia kuin ultrat, joiden pääasiallinen tavoite on oman joukkueen äänekäs ja näyttävä kannattaminen. Toki ympäri maailmaa monissa ultraporukoissa kaiken maailman riskinnattajaa ja idioottia paljon löytyy, mutta itsessään ultrat eivät ole mitään hulimobeja.

Ultrilta tulee chantit, liput, tifot, soihdut jne, huligaaneilta dunkkuun vetämiset ja perseily.

Ja ne liittyy samaan Ultras-seurueeseen. Itsekin sen myönnät.

Mä en oikasti ymmärrä tätä valkopesun määrää.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Ja ne liittyy samaan Ultras-seurueeseen. Itsekin sen myönnät.

Mä en oikasti ymmärrä tätä valkopesun määrää.
Koska sulla menee kaikki häiriökäyttäytyminen ja lieveilmiöt sekaisin. Rinnastat kaiken sanaan ultras.

Aiemmin postasin tuossa jo että kyllä ne suurimmat myllyt kun jengi lyö oikeasti käydään edelleen tuolla englannissa joissa peleissä käydään näyttäytymässä seuran kausikortilla. Ultras ryhmittymät ympäri maailmaa tuovat peleihin tunnelman, se että joissakin ryhmissä on mahdollista tappeluhalukkuutta ei ole suora tae yhdistää kaikkia ryhmiä. Minkälaista luulisit esim jalkapallokulttuurin olevan, jos peleistä poistetaan ultras nimeä käyttävät ryhmittymät? Aika hiljaista on. Aivan samalla tässä voisi verrata, että suomalainen lähtee dokaaamaan ja menee snäkärille aivan varmasti joku suuttuu kun jonossa viedään paikka. Kannattaa ottaa selvää asioista, kun vain huutelee jotain satunnaista tappelua iltalehdestä.
 

ilves61

Jäsen
Ja ne liittyy samaan Ultras-seurueeseen. Itsekin sen myönnät.

Mä en oikasti ymmärrä tätä valkopesun määrää.
Ei. Myönnän, että ultrien joukkoon mahtuu idiootteja, kuten kaikkiin muihinkin joukkoihin. Ultrien toiminta on kuitenkin kannattamista, ei tajutonta perseilyä pelistä välittämättä.

Onko sulla jotain perusteita tälle sinun ultrat=huligaaneja väitteelle?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös