Tulevan kauden kujeet

  • 379 098
  • 1 336
Tila
Viestiketju on suljettu.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Ja Jatkoajan pelaajaprofiilin mukaan Mestiksessä on iskenyt suurimman osan maaleistaan irtokiekoista. Tuo on ominaisuus, jota ainakin minä arvostan. Tilanteet pelataan loppuun asti.
Jos en väärin muista, niin osa noista Loikaksen pleijariosumistakin on syntynyt juuri irtokiekoista eli todellakin pelaa ne tilanteet loppuun asti.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei kai nyt Voutilaista tai Leinoa olisi voinut peluuttaa 3- tai 4-kentissä?

Ei niin, mutta eivätpä Leino ja Voutilainen olleetkaan samaan aikaan Kerhossa. Ykkössentterin paikka oli jatkuvasti varattu, mutta kyllä kakkosen paikasta olisi ollut mahdollisuus taistella kykyjen siihen riittäessä. Jotenkin uskon, että J. Jaloselta mahdollisuuksia olisi tullut jos edellytyksiä olisi esim. treeneissä näytetty.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Ykkössentterin paikka oli jatkuvasti varattu, mutta kyllä kakkosen paikasta olisi ollut mahdollisuus taistella kykyjen siihen riittäessä.

2003-2004: Loikaksen ensimmäinen kausi. Muut keskarit Kucharchik, Keinänen, Voutilainen ja Yli-Junnila.

2004-2005: Voutilainen, Holden, Hahl ja Keinänen.

2005-2006: Leino, Voutilainen, Keinänen ja Wirtanen.

2006-2007: Leino, Uusikartano ja Keinänen.

Mielestäni Loikaksella ei ole missään vaiheessa ollut kunnon mahdollisuutta taistella edes kakkoskeskarin paikasta, vaikka kyvyt olisivatkin siihen riittäneet sillä sille paikalle on yksinkertaisesti ollut parempia vaihtoehtoja tarjolla kokoajan.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jep, ihmisen muisti on sitten heikko. Olivat kuin olivatkin samaan aikaan mestaruuskaudella.

Boscon ansiokkaan listauksen perusteella Juhiksen iskun paikka oli viime vuonna. Sitä ennen materiaali keskellä oli liian kovaa läpimurtoa ajatellen. AUK:n syrjäyttäminen olisi ollut mahdollista pelaajalta, jolla on potentiaalia kahteen ensimmäiseen kenttään.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Boscon ansiokkaan listauksen perusteella Juhiksen iskun paikka oli viime vuonna. Sitä ennen materiaali keskellä oli liian kovaa läpimurtoa ajatellen. AUK:n syrjäyttäminen olisi ollut mahdollista pelaajalta, jolla on potentiaalia kahteen ensimmäiseen kenttään.
No, AUK loukkaantumisesta olen joskus täältä jotain huhuja lukenut, mutta eikös Loikas play-offeissa päässytkin sinne 1-2 ketjuihin, ainakin silloin kun Leino ei pelannut ja pronssimatsissa. Ja olikin selvästi AUK:ta parempi pudotuspeleissä, kuten on aina nostanut niissä profiiliaan, mistä meikäläinen tietysti tykkää.
 

Gerbiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Yksinkertaisesti edellä on ollut sellaisia nimiä, että aiemmin kaveri ei ole päässyt loistamaan isossa roolissa. Ei kai nyt Voutilaista tai Leinoa olisi voinut peluuttaa 3- tai 4-kentissä?
Sekoitan minäkin tätä soppaa. Loikas on jo 27 v ja viides kausi on alkamassa kerhossa. Tähän mennessä Loikkaan paras kausi pisteiden valossa on 12 pisteen kausi 2004-05, jos Loikas olisi puhjennut kukkaan kerhossa olisi se jo tapahtunut. Ei vanha koira uusia temppuja opi, eikä Loikas puhkaise tälläkään kaudella 20-pisteen rajaa ja 20-pistettä kaudessa tekevä sentteri ei ole yhdenkään liigajoukkueen ykkössentteri eikä edes kakkonen.

Pistetään vielä pieni vertailu viime kauden 3. (Keinänen) ja 4. (Loikas) senttereiden välille
Keinänen 10 + 13 =23 otteluita 56 peliaika 14.10 min/peli
Loikas 5 + 6 = 11 otteluita 54 peliaika 11.53 min/peli
pelissä kummatkin saivat vastuuta lähes saman verran, mutta Loikkaalla oli vain puolet vähemmän pisteitä (ja onhan se peliaikakin jollain ansaittava).

Jos Loikkaasta olisi isommalle pelipaikalle, mitä se on saanut, niin oli se ottanut sen. jos ei sitä paikkaa olisi Kerhossa saanut niin, ei se olisi täällä enään jatkanut. Tällä hetkellä Loikkaan pelipaikka on se 3. tai 4. sentteri ja sille paikalle se on hyvä.

Loppuun täytyy tunnustaa, että toivon ton piste väittämän menevä pieleen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mites toi yks Torkki? Maistuis varmaan mullekkin.

Itsellenikin maistuisi Torkki oikein mielellään. Hänet voisi sijoittaa vaikka ykkösen toiseen laitaan Nurmisen kaveriksi?

Mäkiaho taas ei oikein iske meikäläiseen. Olisi varmasti mies paikallaan runkosarjassa. Hyytyi kuitenkin niin pahasti viime keväänäkin,että eiköhän jätetä tämä kortti tällä kertaa katsomatta? Mielummin Torkki Mäkkärin rooliin. Torkki saattaisi onnistua playoffseissakin paremmin, ainakin 2004-2005 kaudella kertyi 9 ottelussa 3+2=5 tehot.

Ja ulostetaan samalla myös Jonas Andersson ja otetaan tilalle Radek Duda?

Ja mitä Loikakseen tulee, niin itse näen hänet mieluiten edelleen 3-4 ketjun sentterinä. Tosin laidoille Loikakselle sijoittaisin Roni Anderssonin ja Pasi Salosen, että hyökkäävään rooliin mies kolmosessakin pääsisi.
 

JamieB

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK Suosikkipelaajat: Aki Heino Ja Jyrki Louhi
Mä oon sitä mieltä että Mäkiaholle sopimusta nenän eteen ja nopeesti, äijä osaa pelata niin keskellä kuin myös laidassa eli pystyisi paikkaamaan Hassisen jättämän aukon ja leikkiä Uusikartanoa silloin jos/kun AUK on kylmänä.

Ei se mäkkäri nyt niin paljoa enään maksa että sitä ei vois ostaa kun äijä haluis varmaan itsekkin tietää vähitellen tulevan kauden joukkueensa. Eli Mäkiaho suostuisi pelaamaan varmaan suht pienelläkin palkalla.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mä oon sitä mieltä että Mäkiaholle sopimusta nenän eteen ja nopeesti.

Samaa meiltä minäkin, kunhan vaan se sopimusta tarjoava joukkue ei ole Hämeenlinnan Pallokerho. Mäkkärin taidot tiedetään, mutta tiedetään myös pudotuspeleissä tapahtunut totaalinen hyytyminen ja motivaation puute.

Nyt perkele niille lupaaville kavereille tyyliin Salonen, R.Andersson ja vaikkapa Pellinen (jos jää meille) peliaikaa. Motivaatiota löytyy takuulla ja taitoa nousta jopa Mäkkäriä kovemmaksi pelimieheksi.
 

Fakap

Jäsen
Pistetään vielä pieni vertailu viime kauden 3. (Keinänen) ja 4. (Loikas) senttereiden välille
Keinänen 10 + 13 =23 otteluita 56 peliaika 14.10 min/peli
Loikas 5 + 6 = 11 otteluita 54 peliaika 11.53 min/peli
pelissä kummatkin saivat vastuuta lähes saman verran, mutta Loikkaalla oli vain puolet vähemmän pisteitä (ja onhan se peliaikakin jollain ansaittava).

Jos Loikkaasta olisi isommalle pelipaikalle, mitä se on saanut, niin oli se ottanut sen. jos ei sitä paikkaa olisi Kerhossa saanut niin, ei se olisi täällä enään jatkanut. Tällä hetkellä Loikkaan pelipaikka on se 3. tai 4. sentteri ja sille paikalle se on hyvä.

Ensinnäkin, vertailehan vähän Keinäsen ja Loikaksen silloisia ketjukavereita keskenään. Toisekseen, taisi olla vähän eroa kolmos- ja nelosketjun toimenkuvilla.

Keinäsen tehoihin Loikas olisi aivan varmasti pystynyt Mäkiahon ja Lahden välissä, mutta ei sinne asti päässyt, johtuen ehkä Keinäsen suuremmasta palkkapussista, vahvasta HPK-taustasta, hyvistä johtajan taidoista ym. "merkityksettömästä"? Itse olen vahvasti sitä mieltä, että jos Keinäsen selässä olisikin lukenut Virtanen, olisi Loikas ollut kolmossentteri.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Samaa meiltä minäkin, kunhan vaan se sopimusta tarjoava joukkue ei ole Hämeenlinnan Pallokerho. Mäkkärin taidot tiedetään, mutta tiedetään myös pudotuspeleissä tapahtunut totaalinen hyytyminen ja motivaation puute.
Täysin samaa mieltä. Mitä sillä tekee, kun joka kevät on sama juttu, pasmat sekaisin pudotuspeleissä kuin SUPOlla listat. Se on nähty jo ja täällä vaan kuolataan, tekihän tappelija niiiin kivat pistetilit viime kaudella. Omaksi hyväkseen ne teki, ei paljon sopimusta odotellessa keväällä kiinnostanut henkisesti panostaa. Ja Lahti+Jalonen ne Mäkkärinkin pisteet suureksi osaksi mahdollisti, että eiköhän se ollut Mäkkärille the runkosarja. Tappelutkin on tapeltu, joten tehtiin joku naurettava tarjous kohteliaisuuttaan ja menkööt muualle.

Torkki olisikin toinen juttu, mutta heikäläisellä on kysymysmerkkäjä myös. Hinta, terveys ja pääkopan kestävyys tiukassa paikassa.

EDIT: Fakap:n kirjoituksen allekirjoitan täysin
 

Bourque

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK & Boston Bruins
Samaa meiltä minäkin, kunhan vaan se sopimusta tarjoava joukkue ei ole Hämeenlinnan Pallokerho. Mäkkärin taidot tiedetään, mutta tiedetään myös pudotuspeleissä tapahtunut totaalinen hyytyminen ja motivaation puute.
Pistä nyt arvon Sistis jotain faktoja tukemaan väitettäsi Mäkiahon motivaation puutteesta pudotuspelissä. Montako pudotuspeliottelua seurasit edes paikan päältä? Toni ei kuitenkaan ollut täysin terveenä pudotuspeleissä.

Runkosarjassa miehen panos oli mahtava, ja ainakin minä seuraan otteluita jo runkosarjassa. Paikanpäällä kun olen se 30-40 kertaa runkosarjassa, niin kyllä ainakin minä katson HPK:n peliä mielummin Mäkkärillä kuin ilman. Hieno pelaaja, mahtuisi aina minun kerhooni.
 
Viimeksi muokattu:

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Toni ei kuitenkaan ollut täysin terveenä pudotuspeleissä.

Runkosarjassa miehen panos oli mahtava, ja ainakin minä seuraan otteluita jo runkosarjassa. Paikanpäällä kun olen se 30-40 kertaa runkosarjassa, niin kyllä ainakin minä katson HPK:n peliä mielummin Mäkkärillä kuin ilman. Hieno pelaaja, mahtuisi aina minun kerhooni.

Hyviä kommentteja. Lisätään vielä, että Pietarin turnauksessa mies onnistui ja teki 3 maalia. Verrattavissa pleijareihin.

* * *

Ovat sitä muutkin epäonnistuneet vuosien varrella pleijareissa hyvän runkosarjan jälkeen. Tsekatkaapa vaikkapa Nurmisen menneiden vuosien tilastot (mies on kuitenkin on minunkin puolestani erittäin tervetullut Kerhoon).

Hei haloo, ihmiset - Mäkkärillä oli viime kaudella 51 pistettä runkosarjassa ja mies ei enää kelpaisi joukkueeseen. Forsbergiäkö täällä odotetaan? (Loukkaantumisherkkä ruotsalainen - ei varmaan kelpaisi hänkään?)
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Mäkkärillä oli muuten edellisen (ja samalla ilmeisesti uran ainoan) kerran pudotuspelien +/- -saldo miinuksella kaudella 95/96. Mies ei ehkä mässäile pudotuspeleissä tehoilla, mutta oma pää pitää kuitenkin.
 

Saloxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, KGB ja RK-62
Kyllä se aika paljon riippuu hinnastakin. Mitään Mc "Kallis" Ahoa ei kannata ottaa, mieluummin vaikka Ahon Esko. Käynyt kuitenkin noissa yliopistoissa aika hyvillä tehoilla. Useampia luentoja ja niin edelleen. TOki sellainen 100k mäkkäri kelpaisi joukkueeseen, ei sen kalliimmalla kannata ottaa. Vaikka kahden vuoden paperilla.

Mutta, ilmankin tullaan toimeen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pistä nyt arvon Sistis jotain faktoja tukemaan väitettäsi Mäkiahon motivaation puutteesta pudotuspelissä. Montako pudotuspeliottelua seurasit edes paikan päältä? Toni ei kuitenkaan ollut täysin terveenä pudotuspeleissä.

Myönnetään, että olen tamperelaisena seurannut pudotuspelit puhtaasti radion välityksellä ja mielipiteeni Mäkiahosta olen pitkälti saanut radion lisäksi hänen tilastoistaan ja tältä foorumilta useiden moniala-asiantuntijoiden kirjoituksista.

Mikäli loukkaantumiset pitävät paikkaansa, otan osaltani sanoja takaisin. Minulle oli muodostunut syvästi se käsitys, että hänen pelaamisensa oli muuttunut puolivaloilla suoritetuksi heti kun Venäjän sopimus oli takataskussa.

Joka tapauksessa - oli tilanne mikä hyvänsä, en oikein ottaisi Mäkkäriä tähän joukkueeseen. Antaisin ennemmin nyt jo näille tulevaisuuden pelimiehille sitä vastuuta ja paikan näyttää taitonsa. Heillä on kuitenkin pelivuosia jäljellä huomattavasti enemmän kuin Tonylla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Se olisi Petriläisen Pasikin yhä vapailla markkinoilla?

Aattelin vaan, että kyllähän tuo HPK:n pakisto jonkun vahvistuksen vielä tarvitsisi, mutta ulkomaalaisia ei ole mahdollisuus enää hankkia joten pakin olisi oltava kotimainen. Onhan meillä se Korkeavuori kokeilla, mutta mielummin minä Petriläistä kokeilisin, mikäli hintalappu ei olisi liian tyyris...
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Se olisi Petriläisen Pasikin yhä vapailla markkinoilla?
En tiedä hinta-laatu suhteessa huonompaa puolustajaa. Vaikken edes tiedä hinnasta. Ei ole koskaan pystynyt pelaamaan kauttakaan hyvällä tasolla. Korkeavuori on tuttu ja pystyy kuitenkin peruspakin tontilla melko varmaan työskentelyyn.
 

M10

Jäsen
Se olisi Petriläisen Pasikin yhä vapailla markkinoilla?

Mikä siinä on, että joka ikinen kesä jonkun pitää tulla esittämään tämä kauhuskenaario julkisesti? Kiitti vaan taas kananlihoista, .tana.

Kuten jo sanottu joskus aiemmin, Kerho tarvitsisi fyysisyyttä sekä hyökkäykseen että puolustukseen. Yksi hampaaton molemmille osastoille ja näyttää taas paremmalta. Yksikin riittäisi, ettei nyt mene ihan fantasyksi.

Tip-Tap Mäkelä olis kiva.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kertokaapa paremmin asioista perillä olevat, minkälaisia loukkaantumisia kerhon jannuilla on? Ja kuinka kauan mahtavat olla pois? Itselläni ei ole ainakaan selvää mikä on Vihkon, Sailion ja Jarrettin tilanne tai kuinka kauan Uusikartano parantelee kylkeään?
 

Myrrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kertokaapa paremmin asioista perillä olevat, minkälaisia loukkaantumisia kerhon jannuilla on? Ja kuinka kauan mahtavat olla pois? Itselläni ei ole ainakaan selvää mikä on Vihkon, Sailion ja Jarrettin tilanne tai kuinka kauan Uusikartano parantelee kylkeään?

Eiköhän ainakin Jarret, Sailio ja Vihko kuntoudu kauden avaukseen, Alatalo Hämeen Sanomissa Ässät-pelin (24.8.) jälkeen:

"Katsotaan nyt, pääseekö Joonas Vihko mukaan ensi viikolla. Toivottavasti Vihko ja Jarrett pystyvät pelaamaan kaksi tai ainakin yhden pelin ennen liigaa. Jari Sailio päässee mukaan viikon myöhemmin."
(http://www.hameensanomat.fi/Article.jsp?article=60754&main=49)

Ja Sveitsin turnauksen viimeisen ottelun jälkeen Hämeen Sanomat kertoi:

"HPK:lta puuttui lauantain ottelusta perjantaina kylkensä satuttanut Cole Jarrett. Turnauksesta olivat sivussa myös sairaslistalla olevat Joonas Vihko, Jari Sailio, Jani Hassinen ja Risto Korhonen. Heistä Vihko ja Sailio kuntoutunevat Jarrettin tapaan liigan alkuun mennessä."
(http://www.hameensanomat.fi/Article.jsp?article=60480&main=49)
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mikä siinä on, että joka ikinen kesä jonkun pitää tulla esittämään tämä kauhuskenaario julkisesti? Kiitti vaan taas kananlihoista, .tana.

Kuten jo sanottu joskus aiemmin, Kerho tarvitsisi fyysisyyttä sekä hyökkäykseen että puolustukseen. Yksi hampaaton molemmille osastoille ja näyttää taas paremmalta. Yksikin riittäisi, ettei nyt mene ihan fantasyksi.

Tip-Tap Mäkelä olis kiva.

Anteeksi kauheasti. Ajattelin vain, että joku vahvistus tuonne peräpäähän vielä tarvitaan ja koska se ei voi olla ulkomaalainen niin kattelin läpi nuo kotimaiset vapaana olevat ja huomasin Petriläisen olevan vielä yhä ilman seuraa. Mutta ehkei kuitenkaan ihan paras vaihtoehto?:D.

Mielestäni taas Korkeavuorikaan ei ihan paras vaihtoehto ole. Mutta antaa miehen vielä näyttää...

Mitäs Strömberg tekee? Tässä lienee se paras vaihtoehto kotimaisista, jos jatkaa uraansa?

Tip-Tappisi on muuten kanssa jo varattu, että se siitä...
 

Pörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ihmetyttää kovasti tämä puolustajan perään huuteleminen kun meillä kuitenkin on vielä tuolla lasaretin puolella ja pikapuoliin peliin hyppäämässä sekä Palomäki että Jarrett. Eikä tämänkään hetkinen puolustus ole kolmessa näkemässäni pelissä ollut huono vaan aika lupaavalta vaikuttava. Ja jos näistä kahdesta try-out puolustajasta toinen on pakko ottaa mukaan niin sitten Korkkis, jolla on tuntumaa liigasta jo ennestään. Tällä Erholtzilla näyttäisi olevan vähän vaikeuksia vauhdin ja sijoittumisen osalta eikä niitä enää oikein vanhalle koiralle voi opettaa.

Hyökkäykseen me oikeasti sitä apua kaivataan ja nimenomaan sentteripaikalle. Ei AUKista tai Eemelistä ole meidän pääkeskariksi. Hyviä toki ovat molemmat mutta ei kuitenkaan pysty ruokkimaan laitureita tarpeeksi. Juhis on erittäin käyttökelpoinen myös mutta ei kuitenkaan ihmeitä silti voi odottaa. Nuoremmille tulee sitten tilaa kun joku loukkaantuu tai muuten peli ei kulje.

Eikä niitä kentällisen numeroita niin tarkkaan tarvitse tuijotella. Tässä nykyisessä kokoonpanossa tuntuu olevan ihan kohtalaiset laiturit kaikille senttereille ja peluutushan menee kuitenkin aika tasan, jos peliaikoja tarkastellaan. Se kenen sentterin ketju seuraavaksi hyppää kentälle kertoo ainoastaan peluutusjärjestyksen ei ketjun arvojärjestystä toisin kuin täällä tunnutaan olettavan. Näinhän tämä meni jo Jalosenkin aikaan nyt vaan peliajat ovat enemmän tasapäistyneet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös