Tilanne taistelussa Jarkko Immosesta tai yhtään kenestäkään on täysin erilainen Jyväskylässä kontra hämeenlinnassa.
Jyväskylässä on meneillään uskomaton buumi kun kaupungin jääkiekkoylpeys saa ensi kaudeksi jokatapauksessa kilpailukykyisimmän joukkueensa vuosiin ja Keski-Suomalaiset yritykset syytävät mielellään rahaa teemalla Tämä on Jypin vuosi, tehdään se kaikki yhdessä, tämä on yhteinen asia, rahapussien nyörit auki!
Sama tilanne oli hämeenlinnassa viime vuosituhannen lopulta aina mestaruusvuoteen saakka ja kertsin puku-ukot päätirehtööri Lintumäen johdolla saivat pidettyä uskomattoman kauan tätä tsemppiä yllä Kanta-Hämeen yritysmaailmassa. Siinä nosteessa yritykset laittoivat merkittäviäkin summia yhteisen asian eteen ja "tämä on se kausi, kunhan vielä yhteen pelaajaan varat kaivetaan" kuului monessakin saunaillassa. Itse olin lauteilla kun Balastikiin tällä tavoin varoja kerättiin ja rahat kasaan saatiinkin.
Homma vaan lässähti hämeenlinnassa mestaruuteen. Tuli masut täyteen sponsoreilla, joilta oli kupattu vuosien aikana pirusti extraa teemalla: "tämä on SE vuosi". SE vuosi sitten tuli ja nyt kertsi saa elellä muutaman vuoden hieman pienemmillä sponsoripanostuksilla, ennen kuin Lintumäki keksii uuden teeman mitä saunan lauteilla sponsoreille suoltaa.
Eritoten tähän kauteen on ollut vaikeaa sponsoreita saada syttymään, koska Jukka Jalosen mukana vaan lähti niin paljon myös sitä yhteishenkeä ja kertsin identiteettiä, että ihan kauheaa hypeä ei tällä hetkellä kertsin ympärillä leiju.
Tähän kun yhdistetään se fakta, että Alatalo on pelaajien keskuudessa vähintäänkin ristiriitainen hahmo, syntyy tilanne josta olen jo yrittänytkin mainita, ei ole imua kertsissä ei. Jalosen aikana imua oli, nyt hyviä pelaajia saisi korkeintaan rahalla, mutta kun sitä taas ei nyt ole liikaa laariin kertynyt.
Ottakaa toki provoiluna jos siltä tuntuu, mutta asioista perillä olevat löytävät varmasti tästä totuuden siementä.