What a fucking bunch of bullshit.
Dorne kustiin aivan täydellisesti. Mitä virkaa Areo Hotahilla, Trystane ja Doran Martelilla oli sarjassa? Eipä oikeastaan niin mitään. Käytännössä koko Dornen olisi tuolla panostuksella voinut jättää täysin näyttämättä. Kaksi POV -hahmoista jätettiin kokonaan pois, Areo Hotah oli pelkkä statisti ja loistava juonittelija Doran Martell kutistettiin johonkin pirun epäpätevän pelkurin rooliin, jonka nyt voi vaan tappaa tuosta noin vaan, jotta Ellaria Sand? tai joku äpäristä nousee hallitsemaan Dornea. Who fucking writes this shit? Fan fictionia kyllä "parhaimmillaan" koko tuo Dorne -osio ja kuvastaa kuinka saatanan epäpäteviä Benioff ja Weiss ovat luomaan itse yhtikäs mitään.
Muurilla... missä kaaos? Kirjan kohtaus riehuvinen Wun-Wunneineen noin sen 100 kertaa tehokkaampi kuin tuo, että Davos nyt vain löytää ruumiin ulkoa ja sen jälkeen linnottaudutaan sisätiloihin loppupäiväksi miettimään tilannetta. Kiitos myös siitä jatkuvasta Ollieen zoomailusta, mä niin nautin siitä, kun sitä vitun rasittavaa tekelettä zoomaillaan, joka kerta, kun puhutaan Wildlingien ryöstöretkistä. Muistatteko, ne tappo Ollien koko perheen! Entäs, nyt, kun näytetään heti uudestaan perään?!
Cerseikin tuntui ottavan turhan rauhallisesti Myrcellan kuoleman, odotin jotain räjähtävää skitsoilua ja täydellistä sekoamista.
Briennen etsivätoimisto löytää kyllä kadonneen kuin kadonneen mistä tahansa. Ramsayn syötetään se koirille kommentin taas näki jo kaukaa, shokkivau. Stannis nyt sitten kuitenkin ilmeisesti kuoli? Vieläkään tuota kuolemaa ei varsinaisesti varmistettu...
Olen edelleen sitä mieltä, että tuo tunarikaksikko on tuolla saatananmoisella kiireilyllään pilannut tv-sarjan lähes täydellisesti niille joille kirjat hipovat yksityiskohdillaan lähes täydellisyyttä. Tuo saatananmoinen yksinkertaistaminen ja kiirehtiminen paikasta toiseen ja kaiken sen juonittelun totaalinen skippaaminen, jotta voidaan näyttää tissejä ja tappaa porukkaa on lähes anteeksiantamatonta. Omassa täydellisessä maailmassa tämä kuudes kausi käsittelisi vasta kahden vikan kirjan loppupalasia ja seiskakaudella hypättäisiin vasta tuohon Martinin ikuisuusprojektiin #6.
Nyt tuolla typerällä hoppuilullaan päästä tekemään jotain muutakin tämä tunarikaksikko (yhdessä Martinin maailman hitaimman kirjoitusprosessin kanssa) tuhoavat myös osittain kirjasarjan vikat osat. Tuon työnäytteen jälkeen en kyllä itse palkkaisi vatipääkaksikkoa käsikirjoittamaan yhtikäs mitään, jos on tarkoitus luoda jotain muutakin kuin aivotonta tusinaviihdettä.