Kohtalaisen monta kierrosta on itse tullut vedettyä läpi. Ei nyt mitään kirkkainta menestystä ole koskaan tullut, mutta WW-taistoissa on poikkeuksetta oltu. Siksi voisin tähän muutaman vinkin aloittelijoille laittaa, mitkä ainakin minulla ovat toimineet. Kultaa en ole siis ikinä ostanut.
1. Kaiken A ja O on heimon valinta. Uskokaa tai älkää, sillä on ihan oikeasti PALJON väliä, niin pelin alussa kuin lopussa. Aloittelijoille suosittelisin ehkä roomalaisia. Suhteellisen tasaiset (joskin kalliit) joukot, sekä mahdollisuus rakentaa rakennuksia ja resurssikenttiä samaan aikaan, takaavat melko helpon pelattavuuden.
2. Alussa ei kannata seurata orjallisesti tehtävänantajan ohjeita. Tottakai ne kannattaa suorittaa mitä pystyy, mutta mitään tiettyä tehtävää ei erikseen kannata alkaa suorittaa, jos sitä ei muutenkaan tulisi tehtyä. Oma taktiikkani on lähes aina tehdä alussa pelkästään resurssikenttiä ja vasta suoja-ajan viimeisen vuorokauden aikana siirtyä joukkoihin, jolloin niitä tehdäänkin sitten "24/7". Tämä takaa hyvät joukot ennen suojan loppumista ja mahdollisuutta oman alueen hallintaan harkituilla hyökkäyksillä.
3. Alussa kannattaa harkita hyökkäyksiä. Joukot väärään paikkaan ja kierros on pilalla. Usein radiohiljaisuus on parempi, kuin sota. Lähes aina se samankokoinen pelaaja siinä vieressä pelkää sinua ihan yhtä paljon kuin sinä häntä.
4. Valitse liittosi oikein. Liitossa, jonka sisällä ei liiku juuri minkäänlaista tietoa, tai viestit on kirjoitettu pienillä kirjaimilla ja ilman pisteitä, ei ole tosipaikan tullen mitään hyötyä. Hyvässä liitossa on selkeä roolijako ja jokainen osallistuu sen toimintaan.
5. Farmaa aktiivisesti. Resurssit ovat pelin avain ja helpoin tapa saada niitä on hyökkäillä aktiivisesti. Joukot omassa kylässä makaamassa eivät auta ketään.
6. Pidä kylien resurssituotannot korkealla ja rakenna rohkeasti uusia kyliä. Peli ei saa jäädä jumittamaan ensimmäiseen kylään.
Tässä siis vinkkejä, jotka minulla ovat toimineet. Tapoja on tietysti monia, mutta nuo ovat omasta mielestäni hyvät lähtöohjeet vasta-alkajille. Hauskoja pelihetkiä!