Onko kenelläkään omia kokemuksia noista? Ihan auki on vielä oma valinta, ainoastaan toi taloushallinto on aika tervenjuontia. Mites työtilanne pk-seudulla noilla aloilla?
Kyllä varmaan etsivä aina jotain löytää. Toisissa vaan vähän helpommin.
Itse valmistuin keväällä markkinoinnin tradenomiksi, mutta en keksinyt mitään alaan liittyvää duunia, joka oikeasti kiinnostaisi, joten aloin katselemaan taloushallinnon suuntaan. Viikossa löytyi useampi paikka, joihin olisi päässyt. Päädyin sitten Nokialle ja duuni ei (onneksi) vastaa niitä tylsiä taloushallinnon tunteja, joille koulussa oli tapana nukahdella. Pari koulukaveria joihin olen edelleen yhteydessä taas ovat etsineet kuukausia markkinointiduunia eikä oikein mielekkäitä ole tärpännyt. Lähinnä kuulemma "puku päällä puhelinmyyntiä" -tyyppisiä ratkaisuja. Toki monet kurssikavereista pääsivät suoraan duuniin, joten ei voi sanoa, ettei markkinointi-ihmisille olisi ollenkaan kysyntää.
Sanoisin, että ihan opiskelun kannalta noista mielekkäintä on markkinointi. Itsellä meni toi valinta vähän reisille, kun ei sitten oikein kiinnostanutkaan koko ala, vaikka koulussa hauskaa olikin. Kyllä siellä silti sen verran opetetaan muitakin suuntautumisia, että osaamista kertyy niistäkin, joten ei kannata asennoitua, että tarvitsisi sen alan duunissa olla loppuelämää, mihin suuntautuu.
Henkilöstöjohtamista en lähtisi itse pääaineena opiskelemaan, vaan ottaisin siltä puolelta valinnaisia kursseja. Ainakin jos näin suoraa valmistumisen jälkeistä työllistymistä ajatellaan.