Mun lottorivi on:
Pyyhtiä - Pärssinen - Nurmi
Ushenin - Ushenin - Slafkovsky
Tammela - Intonen - Descheneau
Liukas - Jasu - Haapanen
Rodewald, Hults, Steenbergen, Vainionpää, Väisänen,
Anttalainen - Lajunen
Arell - Eronen
Viro - Ivarsson
Rafkin, Suomi, Allen, Pulli
Kareev
Anttila
Vuorio
Ihan tosissaan 28 peliä 0+3 Haapanen rotaatiossa ohi Roden, Hultsin ja Steenbergenin? Aika syvä saa olla ulkkariviha tuossa kohtaa. Tosin taas sitten Descheneau ei myöskään omasta mielestä kenenkään ko herroista edelle mene. Toki jokainen saa näitä pyöritellä niin kuin haluaa. Steenbergen ja varsinkin Hults ovat viime aikoina oikeasti näyttäneet vahvistuksilta ja pelanneet sellaista jääkiekkoa kuin alusta asti olisi pitänytkin. Rodewaldilla ollut hiljaisempaa, mutta ihan en hänen laajamittaista mollaamistaan ymmärrä. On huonoimmillaankin samanlainen joukkueen eteen töitä tekevä duunari kuin mitä Haapanen on parhaimmillaan. Näin ainakin omaan silmään.
Yllä mielestäni ihan hyvät ketjuhahmoteltavat. Toki vielä täytyy varmistua että nämä kaksoset ensin rantautuu Aurajoen rannoille ja myöskin Slafkovsky kotiutuu kisoista sekä kärsii pelikieltonsa loppuun mikä on myöskin uskomaton sääntö Liigan puolelta etteivät hänen saamansa ottelumäärä vähentynyt kisojen aikana.
Kaksoset ja Slafkovsky saattaisi olla todella kova ketju loppukautta ajatellen.
Vaikea uskoa että valmennus hajottaisi tässä kohtaa Nurmi-Pärssinen-Pyyhtiä ketjua kun ei ole sitä tehnyt aikaisemminkaan.
Kolmosketju onkin sitten mielenkiintoinen miten valmennus sen tulee rakentamaan. Tammela ja Intonen pelanneet paljon yhdessä ja toiminut mielestäni oikeinkin hyvin joten en lähtisi sitä tandemia hajottamaan. Intonen on pelaamassa hyvää kautta ja hänestä on kasvamassa hyvän tason Liigahyökkääjä joten olisi typeryyttä olla peruuttamatta häntä ja pistää junnuihin jotta tilaa tulisi jollekin muille pelaajille. Ketä siihen kolmanneksi niin siinä onkin jo sitten mietittävää. Hults on parantanut selvästi viime peleissä ja rehellisesti voin nostaa käden ylös sillä itse olen ollut suureen ääneen häntä vaatimassa pois mutta on tosiaan viime peleissä selvästi nostanut tasoansa. Myöskin Dösönöö on parantanut kokoajan ja sanoisin että ollessani itse valmentaja laittaisin ketjun kolmanneksi lenkiksi jommankumman näistä herroista.
Myöskin Eetu Liukkaan kokeilu tuossa kolmosketjussa voisi olla kokeilemisen arvoinen. Eetu toisi ketjuun fyysisyyttä, kunnon maskia maalille, tekisi tilaa näille kahdelle väkkärälle ja lisäksi Liukas osoittanut omaavansa hyvän vedon sekä taitaa hyvin myös maalinteon joten voisi olla siinä melkoinen täsmäase.
Nelosketju on pitkälti vakiintunut muotoon Liukas-Jasu-Haapanen. Liukas sekä Jasu ovat varmoja kortteja pelaavassa kokoonpanossa mutta kolmantena tuossa ketjussa voisi myöskin Haapasen tilalla peluuttaa Rodewaldia tai Väisästä.
Haapanen on tosiaan yksi Liigan parhaimpia av pelaajia mutta niinkuin spine edellä kirjoitti niin kaveri ei saisi maalia tehtyä vaikka edessä olisi ladon seinän kokoinen maali. Eli loppupeleissä Haapanen kun on kuitenkin melkoisen yksipuolinen pelaaja. Kevään peleissä toki hyvä kun otetaan vastustajan ykkösketjulta tilaa pois mutta muutakin tarvitsisi osata jotta voisi puhua hyvä tasoisesta pelaajasta.
Rodewaldin kohdalla tulee se eteen onko hän oikeasti valmis taistelemaan pelipaikasta kolmos nelosketjuun. Hän on ollut todella iso pettymys eikä hänellä ole uusien vahvistusten ja Slafkovskyn paluun myötä mitään asiaa kahteen ensimmäiseen ketjuun eikä loppupeleissä kolmosketjuunkaan. Epäilen ettei ole tyytyväinen tulevaan rooliinsa ja hänelle etsitään uusi joukkue vielä. Toki mahdollisuudet siihen alkavat pienenemään kun monissa sarjoissa siirtoaika on jo mennyt umpeen.
Sama koskee myöskin Steenbergeniä. Vaikka osoittanut piristymisen merkkejä niin ei silti ole ollut sellainen vahvistus että hänen kuuluisi pelata ainakaan kahdessa ensimmäisessä ketjussa ja Hults sekä Dösö tällä hetkellä häntä edellä joten ei kyllä kuuluisi mahtua kolmosketjuunkaan.
Ihmetellä täytyy jollei joukkueessa ovet käy myös toiseen suuntaan ja jotenkin Uraman kauden aikana annetuista haastatteluista olen saanut käsityksen että mikäli uusia tulee niin silloin myös joku saattaa mahdollisesti lähteä. Samoin täytyy suurestikin ihmetellä mikäli Vainionpää tulee näiden kaksosten tulon myötä pelaamaan kauden loppuun Turussa koska hänellä on jo nyt ollut vaikeuksia mahtua pelaavaan kokoonpanoon. Hän on täysin turha pelaaja joukkueessa ja jolla ei mitään annettavaa eikä hyötyä joukkueelle. Niinpä veikkaukseni on että Vainionpää lähtee ainakin ja mikäli lähtijöitä on kaksi niin silloin toinen on roolinsa tyytymätön Rodewald tai Steenbergen.
Tulevat yv koostumukset tulevat olemaan myöskin mielenkiintoiset sillä todennäköisesti kaksoset ovat toisessa koostumuksessa ja Slafkovskyn kuuluisi ainakin saada hetken kokeilla jommasta kummassa yv koostumuksessa. Vahva usko siihen että näiden kolmen pelaajan päästessä pelaamaan yv:tä Tepsin yksi ongelmista tulee helpottumaan olennaisesti. Itse voisin lähteä kokeilemaan seuraavilla yv koostumuksilla eli Pärssinen, Nurmi, Pyyhtiä, Tammela ja Lajunen pysyisi ainakin näin alkuun ennallaan ja toiseksi myöskin ainakin alkuun molemmat kaksoset, Slafkovsky, Hults ja Eronen. Mikäli jollakulla ei kulje yvllä niin sieltä on seuraavaa tulossa tilalle kuten Intonen, Dösö ja Liukas. Olen monesti ihmetellyt miksei Liukasta ole kokeiltu maalin edessä yvllä.