TPS, media ja julkisuus

  • 2 987 316
  • 11 997

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti Oloneuvos
Kyllä Sinut kutsuttiin. Olit vaan laittanut yksityisviestilaatikkosi tilaan, jossa viestejä ei oteta vastaan. Tosin totesit jo aiemmin ketjussa, että et ehdi mukaan tilaisuuteen. Aika tarkoitushakuista marinaa Sinulta - jälleen kerran.

Joo, pointti oli siinä etten mitään viestiä ole saanut. Ja sillä selvä, mitä poissaolooni tulee niin olin työmatkalla keskiviikosta torstaiseen, myöhäiseen iltaan. Yksityisviestilaatikkoni on muuten ollut tuossa tilassa aina.

Tarkoitushakuisuudesta sinä Oloneuvos voisit pitää kolmen tunnin luentoja. Kirjoittelit tänne kaksoisominaisuudessa vuositolkulla kunnes homma käytännössä estettiin. Totta kai se vituttaa.

Ohmi, en kuulu kumpaankaan leiriin. Olen vain kertakaikkisen vittuuntunut tämän hetken seurajohdon amatöörimäiseen puuhasteluun ja Turussa vuosikausia vallinneeseen selkäänpuukotus ja kähmintämeininkiin. En voi sellaista hyväksyä enkä ymmärtää. Urheilullista palloseuraa kannatan kritiikittä.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti kausi
Joo, pointti oli siinä etten mitään viestiä ole saanut. Ja sillä selvä, mitä poissaolooni tulee niin olin työmatkalla keskiviikosta torstaiseen, myöhäiseen iltaan. Yksityisviestilaatikkoni on muuten ollut tuossa tilassa aina.

Hyvä kun sanoit sen itse. Aika vaikeaa on saada yksityisviestiä menemään perille, jos vastaanottaja on tehnyt sen jo edeltäkäsin mahdottomaksi. Ja sitten valittaa, että kutsua ei erikseen tullut. Pointti on siinä, että estit alunpitäen yksityisviestin saapumisen ja nyt mekkaloit siitä, ettei Sinulle lähetetty kutsua. Mitään muuta tapaa kutsun toimittamiseen ei ollut ja lisäksi informoin jo ketjussa, että tulen lähestymään kutsuttuja yksityisviestillä. Mikäli olisit ollut asiasta kiinnostunut, olisit varmaan muuttanut asetuksia niin, että yksityisviesti olisi voinut saapua perille.

Olet aika verraton humoristi, vaikka vain tahattomasti.
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti dreamy83
Kuittaan tässä nyt sen, että minä olin se ainoa joka tuossa tilaisuudessa oli mukana. --- Tilaisuudessa oli toki muutakin kuin pelkästään tästä asiasta. Oli ihan mielenkiintoista olla paikalla kuulemassa ja näkemässä mitä siellä tapahtui.
Mitäs siellä sitten tapahtui? Kukaan ei ainakaan toistaiseksi ole sanallakaan viitannut siihen, mistä tilaisuudessa keskusteltiin, miten seuran edustajat reagoivat ja mitä muuta tapahtui. Mikä muuttuu tilaisuuden jälkeen? Infoa, Dreamy83.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti Oloneuvos
Hyvä kun sanoit sen itse. Aika vaikeaa on saada yksityisviestiä menemään perille, jos vastaanottaja on tehnyt sen jo edeltäkäsin mahdottomaksi. Ja sitten valittaa, että kutsua ei erikseen tullut. Pointti on siinä, että estit alunpitäen yksityisviestin saapumisen ja nyt mekkaloit siitä, ettei Sinulle lähetetty kutsua. Mitään muuta tapaa kutsun toimittamiseen ei ollut ja lisäksi informoin jo ketjussa, että tulen lähestymään kutsuttuja yksityisviestillä. Mikäli olisit ollut asiasta kiinnostunut, olisit varmaan muuttanut asetuksia niin, että yksityisviesti olisi voinut saapua perille.

Olet aika verraton humoristi, vaikka vain tahattomasti.

Mekkaloin, valitan yms? Mitä helvettiä, kunhan kirjoitin etten kutsua saanut, älä laita sanoja minun suuhuni vaan keskitä osaamisesi esim virallisiin tiedoitteisiin.

On miehellä munaa. Ensin ollaan koko syksy kuin huopatossutehtaalla tepsin tiedotuksen osalta vaikka kenties tapahtumarikkain syksy ever liigassa. Sitten järkätään tällainen tilaisuus johon kutsuttiin vajaat 10 kannattajaa, osa humoristiksi luokiteltua ja sen jlk kun ihmiset mielestäni varsin pätevistä syistä eivät siihen osallistuneet kas perkele tiedotuksessa ei ole mitään vikaa. Huomatkaa nyt ihmiset, että tässä palloseura ottaa kantaa oloneuvoksen suulla.

Voitko nyt kun olet reinkaroinut itsesi palstalle niin laittaa tähän ketjuun vastauksia kannattajia kiinnostavista aihepiireistä, kuten Saku Koivun paluusta jne. Ei tässä muuta ole pyydetty. Jos et tuollaiseen kykene niin laitappa sitten vaikka selvitystä siitä mikset. On aika vähän pyydetty. Pystynet sopimaan asiasta jatkoajan ylläpidon kanssa että saat siihen ad hoc-tyyppisesti luvan. Yksi pieni tiedote samasta aiheesta olisi myös poikaa. Kiitos.

Sinun asemasi Jokken lakeijana se vasta koominen on, vaikka vain tahattomasti sinun puoleltasi.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti kausi
Huomatkaa nyt ihmiset, että tässä palloseura ottaa kantaa oloneuvoksen suulla.

Minä otan kantaa täällä vain nimimerkkinä. En millään tavoin TPS:n edustajana. Täällä on erinomainen TPS-toimitus, joka pitää huolta Jatkoajan informatiivisesta annista koskien Palloseuraa. Se ei ole täällä minun asiani.

En liioin ole reinkarnoinut itseäni palstalle. Kirjoitusoikeuksiani kun ei yksittäisenä nimimerkkinä ole missään vaiheessa tälle palstalle rajoitettu mitenkään.

Kotiottelujen ennakkojen ja haastattelujen tekeminen on minun hommaani. Jos se on Sinusta Jokken lakeijana olemista, niin olkoon niin. Kyllä Jokkella sitten lakeijoita piisaa. Organisaatiossa kun kaikki tirehtööreistä siivoojiin hallitusta lukuunottamatta ovat toimitusjohtajan määräysvallan alla.

Jokohan ihmettelyt kutsujen ympärillä olisi ihmetelty ja voitaisi palata ketjun varsinaiseen aiheeseen?
 
Viimeksi muokattu:

Jet-Ace

Jäsen
Koska minä olen yksi kutsutuista, niin lienee paikallaan kertoa, miksi en paikalla ollut.

Olin torstaista sunnuntaihin saaristossa kalastusmatkalla, jolla myös juhlittiin pitkäaikaisen kalakerhomme jäsenen pöyreitä vuosia. Lisäksi autoni perässä oli torstaina uusi hankkimani kalastusvene matkalla mökilleni, joten minulla ei ollut mitään mahdollisuutta osallistumiseen.

Kiitän saamastani kutsusta ja ilmoitin heti kutsun saatuani, että minulle ei tämä tapahtuma nyt tällä kertaa sovi.
 

Anders

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mahtavaa menoa

Vuorokauden vietin pois koneen ääreltä ja täällä on täysi mussutus menossa. Hassua väittelyä asian vierestä.

Viestin lähetti champselyse
Jos minä sanon, että juna meni jo, niin se tarkoittaa junan todellakin menneen. Ja sillä seuraavalla junalla on todella vaikeaa saada enää edellistä kiinni. Ei kuitenkaan mahdotonta, jos sitä oikeaa halua ilmenee. Onkohan tämä jo liian vaikeaa symboliikkaa joillekin?
Tuohan on ihan kulttikamaa. Loistavaa argumentointia, etten sanoisi Bubi-luokkaa. Ei lisättävää.

Viestin lähetti Oloneuvos
Kiitos paikalle vaivautuneelle kanattajalle. Oli mukava puhua asioista ihmisten kanssa, joilla on kanttia esittää mielipiteensä ja keskustella parannusehdotuksista.
Annamaila jo kysyikin tästä ja minä peesaan eli voiko keskustelusta saattaa pientä tiivistelmää tänne? Vai (taas naurattaa) kaatuuko tämä siihen mistä on ollut puute?
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti Oloneuvos
Minä otan kantaa täällä vain nimimerkkinä. En millään tavoin TPS:n edustajana. Täällä on erinomainen TPS-toimitus, joka pitää huolta Jatkoajan informatiivisesta annista koskien Palloseuraa. Se ei ole täällä minun asiani.

En liioin ole reinkarnoinut itseäni palstalle. Kirjoitusoikeuksiani kun ei yksittäisenä nimimerkkinä ole missään vaiheessa tälle palstalle rajoitettu mitenkään.

Kotiottelujen ennakkojen ja haastattelujen tekeminen on minun hommaani. Jos se on Sinusta Jokken lakeijana olemista, niin olkoon niin. Kyllä Jokkella sitten lakeijoita piisaa. Organisaatiossa kun kaikki tirehtööreistä siivoojiin hallitusta lukuunottamatta ovat toimitusjohtajan määräysvallan alla.

Jokohan ihmettelyt kutsujen ympärillä olisi ihmetelty ja voitaisi palata ketjun varsinaiseen aiheeseen?

Et vastannut yhteenkään esittämääni kysymykseen, etkä liioin vaivautunut kommentoimaan tepsin yleistä tiedotuspolitiikkaa millään muotoa vaikka siitä tässä on ollut puhe ja puute. Asenne on suoraan Ruissalosta.

Muulta osin arvosteluni oli ehkä paikoin liioin rajua. En kuitenkaan edelleenkään pidä sopivana sellaista asetelmaa, jossa tilaustyönä tehdään ostettua/tilattua ja haluttua tekstiä kuitenkin osaa porukasta toimittajan statuksella sumuttaen.

Muu osa viestistäsi ei pidä paikkaansa. Kirjoitusoikeuksiasi on rajoitettu kaksoisroolituksen vuoksi. Todettakoon etten missään nimessä toivo sinun poistuvan palstalta omana nimimerkkinäsi kirjoittaessasi. Usko tai älä päinvastoin.

Ehdotan myös itse aiheeseen siirtymistä ja siinä edelleen sinua kannustaen yritän myös itse näin toimia. Loppupelissä tämän otsikon alla olevissa kysymyksissä on jopa tapahtunut pientä edistystä kuluneena syksynä.
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tiedotuksesta

Ei kyllä mene jakeluun millä tavalla tästä Sakun tilanteesta pitäisi tiedottaa? Kenties joka päivä tiedotustilaisuus joka televisioitaisiin suorana kaikille kanaville vai lehdistötilaisuuksia kuuden tunnin välein vai mitä? Kun kerran on sanottu, että asia ratkeaa lähiaikoina(eilen sanottiin ratkeavan ensi viikon aikana) niin eikö se riitä. Asia kun tuskin on kiinni Palloseuran johdosta vaan Sakusta itsestään.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti kausi
Olen vain kertakaikkisen vittuuntunut tämän hetken seurajohdon amatöörimäiseen puuhasteluun ja Turussa vuosikausia vallinneeseen selkäänpuukotus ja kähmintämeininkiin. En voi sellaista hyväksyä enkä ymmärtää. Urheilullista palloseuraa kannatan kritiikittä.

Jep jep, TPS saa minultakin propsit mutta MIB ei. Oma analyysini on, että mitään positiivista ei seurassa tapahdu ennen kuin valta Ruissalossa vaihtuu. That´s it.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Re: Tiedotuksesta

Viestin lähetti A - P
Ei kyllä mene jakeluun millä tavalla tästä Sakun tilanteesta pitäisi tiedottaa? Kenties joka päivä tiedotustilaisuus joka televisioitaisiin suorana kaikille kanaville vai lehdistötilaisuuksia kuuden tunnin välein vai mitä? Kun kerran on sanottu, että asia ratkeaa lähiaikoina(eilen sanottiin ratkeavan ensi viikon aikana) niin eikö se riitä. Asia kun tuskin on kiinni Palloseuran johdosta vaan Sakusta itsestään.

Justiinsakin näin. Muutenkin vaahdotaan minusta liikaa näistä tiedottamisista...tai oikeastaan siitä, mitä ei tiedoiteta. En usko, että mib salailee tarkoituksella asioita, kuten olen monen täällä kirjoittavan kaverin teksteistä ymmärtänyt. Ehkä asia on niin, ettei herrat ruissalossa itsekkään ole aina varmoja tulevista tapahtumista. Hyvin on palloseuran kaudet menneet vaikka on ollut loukkaantumisia ja "uutispimentoa". Me fanit taidamme vain olla niin helkkarin malttamattomia, kun tepsin puolelta ei viikottain anneta uutisia, jotka koskevat vahvistuksia tms. Kai olemme tottuneet siihen, että joka tuutista tulee tietoa 24/7 ja tämä aiheuttaa joillekkin harmaita hiuksia...kun palloseura toimii niin, kuin aina ennenkin.

Itse olen tyytyväinen jos saan asioista tietoa, kun ne tapahtuvat. Ei ennakkoon spekuloidut jutut siitä mitä SAATTAA tapahtua palvele minusta ketään. Tai saadaanhan tästä tietenkin huhumyllyä aikaiseksi ja kyllä mä tunnustan, että tällekkin löytyy oma kuluttajakunta. Olkoot sitten kuinka neuvostoliitosta tahansa, mutta ei tästä hirveetä haloota ole tarvis nostaa. Ehkäpä asia en meikäläiselle vaan sitten toisarvoinen. Omasta puolestaan tässä kuitenkin loppupeleissä vaan kirjoitellaan.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti champselyse
Tuossa MustaEnkeli jutteli enemmän kuin asiaa. Minuakin vituttaa se, että julkisesti heitetään lokaa seurajohdon niskaan, mutta kuitenkaan ei olla valmiita keskustelemaan asioista niiden kanssa, jotka asioista päättävät. Tuo mainittu tilaisuus torstaina olisi ollut siihen erinomainen tilaisuus. Miettikääpä moniko seura on järjestänyt tällaisen tilaisuuden avoimeen keskusteluun. Nii-in, ei minullekaan tule muita mieleen.

Sinun luulisi tietävän että moni nicki täällä on seuran ja sen sidosryhmien kanssa tekemisissä jo muutenkin. Nimet ja nimimerkit ovat tiedossa puolin ja toisin. Minulle tämän Jatkis-näytelmän merkitys ei ole vielä avautunut. Asioitahan hoidetaan oikeassa maailmassa koko ajan, mihin tälläistä, kenties hiukan rautakangista väännettyä palaveria aikuisten oikeasti tarvitaan? Ja onko varma että kaikki edes suostuvat neuvottelemaan MIB:n kanssa enää mistään?
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Pressiboxi
Asioitahan hoidetaan oikeassa maailmassa koko ajan, mihin tälläistä, kenties hiukan rautakangista väännettyä palaveria aikuisten oikeasti tarvitaan? Ja onko varma että kaikki edes suostuvat neuvottelemaan MIB:n kanssa enää mistään?

Juurikin näin. Jos nyt lähdetään ihan siitä perusajatuksesta, että TPS:n kokoisen yrityksen ei pitäisi tarvita FANEJAAN kertomaan heille, miten tiedotusasiat kuuluisi hoitaa, oltaisiin jo oikeilla raiteilla. Lisäksi hardcore-fanien mielipiteen voi täältäkin lukea jokainen: ei näin. Jos MIBit eivät sitä itse jaksa tai osaa lukea, luulisi Oloneuvoksen voivan toimia referanssin laativana ja eteenpäin toimittavana tahona.

Olen tosin siitäkin samaa mieltä, että täällä odotetaan Tepsiltä ehkä jopa liikoja. Ei mikään seura maailmassa tiedota niin paljon kuin täällä haluttaisiin. On epärealistista odotella päivittäisiä tiedotteita mitä ihmeellisemmistä asioista, joten ehkä tässä(kin) tapauksessa totuus sijaitsee kahden pisteen välissä?

EDIT: Siinäkin Pressiboxi on ihan oikeassa, että moni nimimerkki tässäkin ketjussa on joko edelleen tai on ollut läheisissä tekemisissä Palloseuran kanssa. Vaikka pienet (ja vähän suuremmatkin) linnut ovat varmasti jo selvittäneet useaan otteeseen nimimerkkien taustoja Ruissalon miehille, olisi silti melko naiivia kuvitella, etteikö palaverin yksi kantava idea ollut yhdistellä naamoja ja nimiä nimimerkkeihin. Siinä on vain se huono puoli, että Tepsissä osataan olla juuri niin pikkumaisia, että pahat puheet voivat tehdä nopeasti stopin yhteistyöhön. Ei siihen välttämättä tarvita kuin kentällä esiintyvien otteiden kritisoimista...
 

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti mission16W
Juurikin näin. Jos nyt lähdetään ihan siitä perusajatuksesta, että TPS:n kokoisen yrityksen ei pitäisi tarvita FANEJAAN kertomaan heille, miten tiedotusasiat kuuluisi hoitaa, oltaisiin jo oikeilla raiteilla. Lisäksi hardcore-fanien mielipiteen voi täältäkin lukea jokainen: ei näin. Jos MIBit eivät sitä itse jaksa tai osaa lukea, luulisi Oloneuvoksen voivan toimia referanssin laativana ja eteenpäin toimittavana tahona.

Hei tätähän mä marisin jo taannoin kun tieto palaverista täällä kerrottiin. Perusasiat on tässäkin ketjussa kerrottu moneen otteeseen. Pallon voikin heittää näin ollen seuraa lähellä toimivien palstalaisten hoteisiin.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti foobar
Hei tätähän mä marisin jo taannoin kun tieto palaverista täällä kerrottiin. Perusasiat on tässäkin ketjussa kerrottu moneen otteeseen. Pallon voikin heittää näin ollen seuraa lähellä toimivien palstalaisten hoteisiin.

Seuraa lähellä toimivien mielipidehän on jo tullut selväksi, iso käsi ojennettiin ja siihen ei tartuttu ja nyt ei tarvitse tehdä enää mitään. Tällä siirrolla poistettiin kritiikiltä syömähampaat ja luotiin illuusio siitä, että sitä viljellyt siipi kun ei kerran halunnut kukin omista syistään siihen osallistua on tätä kautta automaattisesti väärässä eikä tarvetta toimiin ole. On myös johdonmukaisesti esitetty rivien välistä ja välillä suoraankin että kritiikkiä on esitetty tarkoitushakuisesti yms ja annettu ymmärtää että taustalla piilee muita syitä. Voi olla, mutta kai täällä joku voi olla oikeastikin sitä mieltä ettei homma toimi. Ilman ketunhäntää.

Kuitenkin käsittääkseni n 90 % on sitä mieltä että tältä osin toimintaa voisi tehostaa ja nykyaikaistaa. Mitä helvetin väliä tällöin on sillä osallistuivatko esim pygmalion, kausi, pressiboxi jne tähän yksittäiseen tilaisuuteen. Mielestäni ei juuri mitään, niin suuruudenhullu humoristi en minäkään ole.

Toisaalta esim Oloneuvoksen tarkoitus, jos nyt uskoisi vaikka kokeilumielessä siihen että aikeet olivat/ovat pyytettömät, on kyllä yleisesti ottaen hyvä. Siinä aspektissa esitetty tarjous ansaitsee mielestäni kyllä arvostusta.

Loppupelissä minulle on kyllä kansankieltä käyttäen yksi vitun nyanssi-lysti minkälaista tiedotetta Ruissalosta pukkaa, kovin tiedote mitä sieltä voi tulla on sarjataulukko, jossa palloseura keikkuu keulalla ja kevään mestaruusjuhlien selostus. Saa sisältää kirjoitusvirheitä ja mun puolesta saa julkaista vaikka kolme viikkoa myöhässä.

Ehkä pitäisi jättää tämä asia sille kuuluvaan arvoonsa ja alkaa keskittyä olennaiseen eli esim siihen tuleeko Koivu, milloin tulee ja miten urheilullisella puolella pyyhkii. Sivumennen sanoen tällä hetkellä helvetin hyvin materiaaliin nähden.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Katkerimmat sanavalinnat näyttävät olevan harvenemaan päin, joten ehkä tänne yleisen rähinän (Ruissalon satelliitit vs. Ikuiset valittajat) keskelle uskaltaa jo pistää päänsä.


Viestin lähetti kausi
Loppupelissä minulle on kyllä kansankieltä käyttäen yksi vitun nyanssi-lysti minkälaista tiedotetta Ruissalosta pukkaa, kovin tiedote mitä sieltä voi tulla on sarjataulukko, jossa palloseura keikkuu keulalla ja kevään mestaruusjuhlien selostus. Saa sisältää kirjoitusvirheitä ja mun puolesta saa julkaista vaikka kolme viikkoa myöhässä.

Täsmälleen näin. Ja juuri tästä syystä itselleni on ollut hieman vaikeaa ymmärtää sitä yksipuolista negatiivisuutta, mitä seuran johtoporras tuntuu täällä saavan osakseen. TPS on SM-liigan historian, 90-luvun ja 2000-luvun menestynein seura; siinä on mielestäni aika vahva pohja, kun seurajohdon onnistumista tehtävässään aletaan arvioida.

Ja ei, keskimääräistä parempi menestyminen ei tarkoita sitä, etteikö keskimääräistä huonommin hoidettuja osa-alueita (kuten vaikkapa tiedotus) voisi kritisoida. Pointtini on lähinnä, että myös tunnustusta tulisi osata antaa, kun siihen on aihetta. Tämä puoli on jäänyt turhan pienelle huomiolle. Palloseuran asiat eivät mielestäni ole niin huonosti, kuin Jatkoajan TPS-osiota lukemalla voisi päätellä, mutta tämä on toki vain Turun ulkopuolella asuvan ja sisäpiireihin kuulumattoman rivikannattajan näkemys.


Viestin lähetti kausi
Toisaalta esim Oloneuvoksen tarkoitus, jos nyt uskoisi vaikka kokeilumielessä siihen että aikeet olivat/ovat pyytettömät, on kyllä yleisesti ottaen hyvä. Siinä aspektissa esitetty tarjous ansaitsee mielestäni kyllä arvostusta.

Tässäkin samaa mieltä. En kyllä edelleenkään ymmärrä, miten Oloneuvoksen esittämä tarjous keskustelusta voitiin ja voidaan tulkita negatiivisesti. Ikävää sinänsä, että tilaisuus meni aikataulujen sopimattomuuden takia reisille, mutta siitä ei mielestäni voi syyllistää sen kummemmin seurajohtoa kuin kannattajiakaan. Yritys hyvä kymmenen ja askel oikeaan suuntaan, mutta ei luonnollisesti sen enempää. Tuskin kukaan on tosissaan kuvitellut, että seurajohdon velvoitteet faneja kohtaan olisi ko.tilaisuudella täytetty.

Perusasiat ja tarpeet parannuksille on tosiaankin tuotu täällä jo selvästi esiin. Toivottavasti Oloneuvos voi nykyisen roolinsa puitteissa välittää sanaa, mikäli Ruissalon herrat eivät itse Jatkoaikaa lue.

Ohmin viimeisimmän kirjoituksen tähän ketjuun voisin allekirjoittaa sanasta sanaan.
 

Toimitus

Jäsen
Jatkoajalla mediana tai minulla henkilökohtaisesti ei ole intressiä sekaantua enemmälti aiempana käytyyn keskusteluun. Koska tietyissä esitetyissä väitteissä on kuitenkin kyse entisestä toimittajastamme ja siten välillisesti myös Jatkoajan puolueettomuudesta viime vuosina, on syytä mainita pari seikkaa:

Oloneuvos on tehnyt hommia TPS:lle kuluvasta kaudesta alkaen, ei aiempien kausien aikana. Tilanteesta keskusteltiin, ja Jatkoajan TPS-toimituksesta kyseinen henkilö erosi - omasta aloitteestaan - ennen kauden alkua.

Tämä ihan selvyyden vuoksi ja väärinkäsitysten välttämiseksi.

Yhteistyöterveisin,

Jarmo Hannikainen
Toimituspäällikkö ja TPS-vastaava
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Power
Katkerimmat sanavalinnat näyttävät olevan harvenemaan päin, joten ehkä tänne yleisen rähinän (Ruissalon satelliitit vs. Ikuiset valittajat) keskelle uskaltaa jo pistää päänsä.
Niinpä. Olen itsekin ollut vähän aikaa tarkoituksella hiljaa ja antanut tilanteen rauhoittua. Samalla tässä on omakin adrenaliini palautunut normaalitasolleen.

Olen lukenut pariin-kolmeen kertaan nämä viestit läpi ja tullut siihen lopputulokseen, että annetaan asian olla. Tässä kiistassa ei ole kuin häviäjiä. Sen verran tuntuvat kaikki pitävän kiinni omasta mielipiteestään, että olisi loputon suo yrittää päästä yksimielisyyteen. Case closed, ainakin minun osaltani.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Portinvartijan unelmat

Mistä tämä Champin ja Oloneuvoksen tarve kyykytellä muita johtuu? Onko TPS palkannut lisää kitiseviä portinvartijoita jo muutenkin yliraskaaseen organisaatioonsa? Vai ovatko nämä mikroskooppista roolia toteuttavat portinvartijat hairahtuneet ajattelemaan, että heillä oikeasti olisi valtaa seurassa? Fakta nyt kuitenkin on, että TPS:n suuntaan asioidaan seuran operatiivisten johtajien, pelaajien tai toimihenkilöiden kautta, ei jonkin satunnaisen www-saitin toimituksen nykyisten tai entisten mielipidevaikuttajien.

Jotenkin tämä koko asetelma on niin perustepsiläinen, että itse katsoin parhaaksi jäädä ko. miitistä pois. Osa kirjoittajista on selkeästi valinnut "tien kohti viimeistä sisäpiiriä". Osa heistä on tämän pyhän tehtävän vuoksi rekrytoitu jopa seuran palkkalistoille. Tämä sisäpiiriluonnehdinta on Lasse Virtasen aikanaan keksimä ja kuvaa sitä jatkuvaa pyrkyryyden prosessia, josta seura pienine keskenään kilpailevine kuppikuntineen elää. Ansaksen hovi, Narvanmaan hovi, jopa Jatkiksen hovi... kaikki osa samaa ongelmaa, ei ratkaisua.

Minusta tästä pimeästä keskiajasta olisi syytä päästä eroon - jos ei muulla niin erottamalla ko. henkilöt seuraorganisaatiosta ikuisiksi ajoiksi. Kyllä aikuisten ihmisten tulee sietää kritiikkiä ihan toisella tavalla kuin nyt on nähty. Sama koskee oman ammatillisen roolin ja osaamisen kriittistä arviointia, varsinkin Tepsille tutussa tilanteessa jossa valtaa on suotu ilman omia ansioita. Hallita voi myös hajoittamatta.
 
Viimeksi muokattu:

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
"Case opened for a while".

Portinvartijoista en tiedä, mutta nyt P-boxi on totaalisen hakoteillä. Itse en ole missään tekemisissä TPS:n kanssa, enkä ole koskaan ollutkaan. En kuvittele mitään kuvailemaasi, enkä ole koskaan kuvitellutkaan. Enkä halua ketään kyykytellä. Ja tiedän myös tasan sen, että Oloneuvoksella on pelkästään yhteinen etu tässä mielessä.

Mielelläni jatkaisin keskustelua kahden kesken, sillä täällä ovat jo kohta modetkin meidän niskassa. Jos haluat keskustella, niin otahan yhteyttä joko yksityisviestein tai muuten. Voin jopa lähteä keskustelemaan asiasta oluttuopin ääressä, sillä tässä kyllä riittää jutun juurta. Kyllähän me isot miehet näistä aina pystymme keskustelemaan järkevästi.

"Case closed again"
 
Viimeksi muokattu:

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Power
Täsmälleen näin. Ja juuri tästä syystä itselleni on ollut hieman vaikeaa ymmärtää sitä yksipuolista negatiivisuutta, mitä seuran johtoporras tuntuu täällä saavan osakseen. TPS on SM-liigan historian, 90-luvun ja 2000-luvun menestynein seura; siinä on mielestäni aika vahva pohja, kun seurajohdon onnistumista tehtävässään aletaan arvioida.

Voisi itsekin liittyä tähän keskusteluun. Itse en tiedä sisäpiireistä yms. yhtään mitään, kuka on mihinkin kytköksissä Jatkoajassa tai muualla. Yleisesti TPS:n toiminnasta vain jää vanhan ajan porvarillinen hyväveliseuran kuva. No joo, se siitä politiikasta.

Yleisesti minua ei niinkäään huoleta tiedotus tai sen puute. Enemmän minua huolettaa sen sisältö joka vahvistaa muun median kautta saamaani kuvaan siitä miten johto hoitaa pelaajasuhteita. Harva TPS-peluri ilmoittaa TPS:stä lähdön jälkeen, että se on ykköspaikka palata tai jos ilmoittaa niin se syksy milloin se pitäisi tapahtua niin mies löytyy sittenkin toisen seuran paidasta. Tämä koskee niin kasvatteja kuin vierastyövoimaa. On jäänyt vain kuva, että rahalla mällätään, mutta henkilösuhteiden hoito on toisijainen asia.

Itse ainakin olettaisin, nyt tässä NHL-pelaajien tapauksessa, että asiasta varmasti olisi jonkinlainen selvä kommentti ulkona miksei miehet pelaa TPS:ssä. Tiedottamisen puute tässä NHL-asiassa antaa minulle kuvan, ettei pelaamattomuuden syyt ole yksikertaisia kuten verotus. Yleensäkin harvan entisen paluumuuttajan päätepiste ei ole Turku vaan joku muu kaupunki.

Samassa yhteydessä voi todeta että muiden, ainakin osan SM-liiga seurojen johdossa tuntuu olevan tekemisen meininki. Turussa se tuntuu jääneen valmennusportaaseen.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Savu alkaa ilmeisesti hälvetä tuon surullisen kuuluisan fanitilaisuuden tiimoilta. Itse en kutsua tuohon tilaisuuteen saanut, joten ilmeisesti minua ei sinne myöskään kaivattu. Pari sanaa kuitenkin rakkaan seuramme sekä Jatkoaika.comin toiminnasta.

TS:n uutinen (02:00:59)

Yksityishenkilö Jatkoaika.comissa (04:55:00)

Jatkoajan toimittajan kommentit (06:40:00)

Tarkkailkaa erityisesti viestien kellonaikoja.

Viestin lähetti Oloneuvos
Täällä on erinomainen TPS-toimitus, joka pitää huolta Jatkoajan informatiivisesta annista koskien Palloseuraa.
Viime keväänä tuo "erinomainen TPS-toimitus" sitten petti pahan kerran... Vai? Eikö toimituksen pitäisi olla juuri silloin hereillä, kun sopimuksia TOTISESTI allekirjoitellaan (vai olenko väärässä?). Saanko kysyä MISSÄ HELVETISSÄ tämä Jatkoajan "erinomainen TPS-toimitus" oli kyseisen tapahtuman aikana?

Viestin lähetti Vanha Len
Me fanit taidamme vain olla niin helkkarin malttamattomia, kun tepsin puolelta ei viikottain anneta uutisia, jotka koskevat vahvistuksia tms. Kai olemme tottuneet siihen, että joka tuutista tulee tietoa 24/7 ja tämä aiheuttaa joillekkin harmaita hiuksia...kun palloseura toimii niin, kuin aina ennenkin.

Itse olen tyytyväinen jos saan asioista tietoa, kun ne tapahtuvat.
Jos jokin asia TAPAHTUU (esim. sopimus allekirjoitetaan tms.), niin kyllä ainakin itse odotan VÄLITTÖMÄSTI edes jonkinlaista tietoa asiasta myös sähköiseen mediaan (esim. Jatkoaika.com), jossa kuitenkin käyttäjiä on 24/7.

Viestin lähetti mission16w
Ei mikään seura maailmassa tiedota niin paljon kuin täällä haluttaisiin. On epärealistista odotella päivittäisiä tiedotteita mitä ihmeellisemmistä asioista, joten ehkä tässä(kin) tapauksessa totuus sijaitsee kahden pisteen välissä?
Jeps! Eikö tuollainen neljän vuoden sopimus kakkosketjun laitahyökkääjän (yksi tehokkaimmista koko joukkueessa) kanssa ole yhtään mitään näin Euroopan mittakaavassa?

Mielestäni jo tämä yksi yksittäinen episodi kuvaa riittävästi tarvetta TPS:n 24/7 -tiedottamiseen. Ennen tätä tapahtumaa pidin Jatkoaika.comia Suomen parhaimpana on-line -tietolähteenä mitä tulee jääkiekon SM-liigaan. Miten voi olla mahdollista, että yksityishenkilö (tässä tapauksessa nimimerkki Mr.Fox) tuo tämän tasoisen tiedon julkisuuteen ennen kuin Jatkoaika.comin "erinomainen TPS-toimitus"? Siinäpä mietittävää Jatkoaika.comin wannabe-toimittajille.

Toinen asia, johon pyytäisin kiinnittämään huomiota, on se, että yrittäkääpä etsiä tietoa kyseisestä uutisesta TPS:n omilta sivuilta. Niinpä... Siinäpä mietittävää TPS:n tiedotusvastaavalle.

Kolmas asiani koskee nimimerkki Oloneuvosta. Ensiksi haluan kuitenkin kiittää Oloneuvosta erinomaisista matsiennakoista ja -raporteista sekä kaikesta muusta laadukkaasta materiaalista, jota olen Jatkoaika.comin sivuilta lukenut sekä myös tämän Vahalahden sopimuksen uutisoinnista (oletus) VASTA SEN JÄLKEEN, kun yksityishenkilö oli asian tuonut julki. Oletusta siksi, että tämän Vahalahden sopimuksen uutisoinnin yhteydessä ei julkaistu toimittajan nimeä. Oloneuvoksen nimen yhdistäminen kyseiseen uutiseen on täysin omaa päättelyäni uutisen kirjoitusasusta, Vahalahden tulevasta haastattelusta sekä kellonajoista (Oloneuvoksen vastaus viestiketjuun kello 06:15 ja sopimuksen uutisointi kello 06:40) johtuen. Olen ennenkin ollut väärässä, mutta vasta kun toisin todistetaan...

En halua missään nimessä osoittaa kritiikkiäni yksittäistä henkilöä/toimittajaa kohtaan (Oloneuvos on muuten yksi niistä nimimerkeistä Sparrow'n, Pressiboxin ja muutaman muun ohella, jonka haluaisin tavata IRL vaikkapa oluttuopin ääressä ja keskustella TPS:sta, seuran tiedottamisesta ja yleisestä jääkiekkojournalismista). Kritiikkini on lähinnä kohdistettu TPS:n tiedottamiseen/markkinointiin.

Eikö tuollaisen sopimuksen allekirjoittaminen olisi ollut edes pienehkön mediatilaisuuden arvoinen? Seuran johtohenkilöiden mielestä ilmeisesti ei. Riittää kun hovijulkaisija TS saa tiedon asiasta. Muut mediat (inkl. Jatkoaika.com) sitten lukekoot uutisen seuraavan päivän lehdestä.
 

Toimitus

Jäsen
En aivan täysin ymmärtänyt, mitä nimimerkki Mr.Fox ajoi viestissään takaa, mutta yritän Jatkoaika.com:n osalta vastata siihen.

Me, kuten iso osa muistakin medioista toimimme pelaajasopimuksia uutisoitaessa usein seurojen tiedotteiden varassa. Sen lisäksi tietysti uutisoimme valikoiden uutisia muista medioista ja käytämme omia tietolähteitämme, tarkastaen kuitenkin aina niiden todenperäisyyden.

Kyseisestä Ville Vahalahden jatkosopimuksesta en tiedä enkä muista kyseisen uutisen tapahtumaketjua, mutta totean vain ykskantaan, että vaikka meillä on lukijoita 24/7, meillä ei ole päivystävää toimittajaa 24/7. Eli jos yksikään meidän toimittaja ei ole hereillä, kun esimerkiksi Turun Sanomat päivittävät verkkoversiotaan, on TS varmasti edellä uutisoinnissa jos tiedote on tullut hiljattain sitä ennen. Silloin myös palstaa samaan aikaan lukevat ja TS:n verkkoversiota lukevat ovat meitä edellä ja yksityishenkilöinä tietävät asian ennen kuin Jatkoaika siitä tiedottaa. Näin tietysti myös toisinpäin.

Pyrimme tietysti olemaan aina nopein ja luotettavin uutisväline, mutta joskus luotettavuus ajaa nopeuden edelle ja se tulee jatkossakin olemaan linjamme: Tutkitaan ennen kuin hutkitaan.

Terveisin,

Juha Hiitelä
päätoimittaja
 
Viimeksi muokattu:

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti Toimitus
Jatkoajalla mediana tai minulla henkilökohtaisesti ei ole intressiä sekaantua enemmälti aiempana käytyyn keskusteluun. Koska tietyissä esitetyissä väitteissä on kuitenkin kyse entisestä toimittajastamme ja siten välillisesti myös Jatkoajan puolueettomuudesta viime vuosina, on syytä mainita pari seikkaa:

Oloneuvos on tehnyt hommia TPS:lle kuluvasta kaudesta alkaen, ei aiempien kausien aikana. Tilanteesta keskusteltiin, ja Jatkoajan TPS-toimituksesta kyseinen henkilö erosi - omasta aloitteestaan - ennen kauden alkua.

Tämä ihan selvyyden vuoksi ja väärinkäsitysten välttämiseksi.

Yhteistyöterveisin,

Jarmo Hannikainen
Toimituspäällikkö ja TPS-vastaava

Koska väitteet olen esittänyt minä, vahvistan myös minä yllä kuvatun oikeaksi. Taitavana sanankäyttäjänä Hannikainen välttää kuitenkin sanomasta suoraan tiettyjä seikkoja. Fakta on se, että oloneuvos kirjoitti toimittajan ominaisuudessa palloseuraan liityviä juttua ilman rajoitusta a) suuntaan b) toiseen ennen liittymistään tepsin "viralliseen" organisaatioon. Nyt ei enää kirjoita.

En usko että olen väärässä, käytetystä terminologiasta "keskustelujen jlk erosi omasta pyynnöstään" huolimatta, tulkinnassani että myös Jatkoajan toimitus näki uudessa asetelmassa tietyntyyppistä journalistista ongelmatiikkaa.

Edit: poistettu viimeinen kpl, koska alkuperäisessä uutisessa olikin jätetty toimittajan toimesta varsin asiallinen huomautus, "lisää tiedotustilaisuuden annista myöhemmin". Sorry.

Viestin lähetti Mr.Fox
Eikö tuollaisen sopimuksen allekirjoittaminen olisi ollut edes pienehkön mediatilaisuuden arvoinen? Seuran johtohenkilöiden mielestä ilmeisesti ei. Riittää kun hovijulkaisija TS saa tiedon asiasta. Muut mediat (inkl. Jatkoaika.com) sitten lukekoot uutisen seuraavan päivän lehdestä.

Vahalahden tapauksessa kävi juuri niinkuin kuin Mr.Fox esittää mitä tulee TS:n rooliin tässä leikissä. Joku kertoi uutisen TS:lle ennen muita medioita.

Käsittäisin Mr.Foxin tuossa viestinsä loppuosassa tarkoittavan, btw hän on siinä mielestäni täysin oikeilla linjoilla, sitä että tiedottaminen nykymaailmassa ei tarkoita sitä, että säännönmukaisesti annetaan vinkkiä 1-2 "kivalle tyypille" ja muille jätetään asiasta kertomatta. Uutisen sisällöstä riippuen seuraavalla kerralla "kivoja tyyppejä" saatetaan vaihtaa ja jättää muut taas pimentoon.

Miten vaikeaa on a) salata esim. sopimustieto kaikilta ulkopuolisilta henkilöiltä ja b) järjestää heti seuraavana aamuna tiedotustilaisuus tai lähettää tiedote kaikille samaan aikaan. Näin toimiessa seura saisi varmasti huomattavasti enemmän julkisuutta, jota kaikki sidosryhmät ml media, sponsorit ja asiakkaat arvostaisivat. Näin toimii valtaosa muista sm-liigajoukkueista.

Eli heti kun oli jotain kerrottavaa, niin kahvipannu päälle ja toimittajat äkkiä paikalle. Ja sitten toimittajille annetaan mahdollisuus päättää, onko asiassa uutisen siemen vai ei. Se on vaikeaa ainoastaan jos sitä ei tietoisesti haluta.

Ei siis esimerkiksi näin:

Jatkoajan uutinen 9.10.2004 klo 0.45

TPS:n Pulliainen taas Jokipoikiin

TPS:ssä vaille peliaikaa jäänyt keskushyökkääjä Tuukka Pulliainen siirtyy toistamiseen vuokralle Jokipoikiin. Pulliainen kiekkoilee Mestiksen joensuulaisseurassa viisi seuraavaa ottelua.

Tepsin nettisivujen uutinen 11.10.2004 klo 08

Tuukka Pulliainen vuokralle Jokipoikiin

Ko tilanteessa Pulliainen oli siis pelannut jo yhden ottelunkin Jokipojissa ilman että tepsin hätäilemätön tiedotus huomasi asian.
 
Viimeksi muokattu:

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Re: Portinvartijan unelmat

Viestin lähetti Pressiboxi
Mistä tämä Champin ja Oloneuvoksen tarve kyykytellä muita johtuu? Onko TPS palkannut lisää kitiseviä portinvartijoita jo muutenkin yliraskaaseen organisaatioonsa? Vai ovatko nämä mikroskooppista roolia toteuttavat portinvartijat hairahtuneet ajattelemaan, että heillä oikeasti olisi valtaa seurassa? Fakta nyt kuitenkin on, että TPS:n suuntaan asioidaan seuran operatiivisten johtajien, pelaajien tai toimihenkilöiden kautta, ei jonkin satunnaisen www-saitin toimituksen nykyisten tai entisten mielipidevaikuttajien.

Voit olla huoleti. Minkäänlaista hairahtumista jumppamaikaksi, tahi luulotautiin ei ole kohdallani tapahtunut.

On aivan totta, että TPS:n suuntaan asioidaan juuri sanomallasi tavalla. Paitsi että kaikilla Jatkoajan rivikirjoittajilla ei ole Sinun tavallasi hyviä suhteita johtoon, pelaajiin ja toimihenkilöihin. Nuo asialliset puhevälithän ovat luonnollisesti välttämättömyys seuraan päin asioitaessa ja kuuluvat sivistyneen kanssakäymisen edellytyksiin. Ilman niitä asioiden hoitaminen menestykselisesti on mahdotonta. Tämähän on tietysti Sinulle sanomattakin selvää.

Siksi tämä pelinavaus, että tavalliset kannattajat/kirjoittajat täällä Jatkoajassa pääsisivät keskustelemaan halutessaan päättäjien kanssa erityisesti sitä varten järjestetyssä tilaisuudessa. Ja kertomaan näkemyksiään, sekä toivomuksiaan. Olen pahoillani, että olen häirinnyt rauhaasi esittämälläni kutsulla. Ole huoleti. Olen oppinut läksyni. Virheeni ei toistu.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös