TPS, media ja julkisuus

  • 2 980 838
  • 11 992

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Itseäni ihmetyttää se, että kun tuollainen Community Manager kerran on, niin miten se aikansa saa kulutettua? Ymmärtääkseni on palkollinen kuitenkin, mutta kun mitään ei tunnu tapahtuvan, kuten aiemmista viesteistä on saatu lukea.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Luulisi hitaammallakin järjen juoksulla varustetun TPS-johdon edes pikku hiljaa tajuavan, että tilanteessa, jossa myytävä tuote on täyttä kuraa, pienetkin positiiviset asiat pitäisi tiedottaa suurin kirjaimin. Eihän tuota tuotetta muuten pysty millään myymään, jollei pystytä tiedottamaan ja osoittamaan ostavalle yleisölle, että hommia tehdään kurssin muuttamiseksi hartiavoimin. Kyllä tuloksia pitäisi alkaa jo näkymään.

Nyt tuntuu siltä, että ensi kauden suhteen on jo annettu periksi. Talous lähtee siitä, että satoja tuhansia euroja otetaan turpiin, ja urheilullisilla puolella joukkueen kokoaminen on tyypilliseen TPS-tapaan jätetty puolitiehen ja myöhemmin syksyllä mahdollisesti joukkueeseen tulevien arpojen varaan. Kyllä käy joukkueen valmentajia todella sääliksi, kun kesäharjoittelu menee taas kerran läskiksi, koska joukkue elää liian paljon, jotta minkäänlaista yhteistä pelitapaa saataisiin luoduksi sarjan alkuun mennessä.

Ainoa, mitä toimistolta on kuultu, on, että nyt pitäisi ostaa kausikortti, jotta olisi oikeanlainen kannattaja. Oikeanlainen kannattaja kun ei kyseenalaista mitään, vaan hyväksyy TPS-toimistolta ihan mitä tahansa. Hinta kausikortillekin saa olla mikä tahansa, sillä kyllä toimisto on sen oikein osannut hinnoitella, mitä sitä kyseenalaistamaan. Eihän sitä oikeanlaisen TPS-kannattajan tyyliin saa edes ihmetellä. Ei siis muuta kuin kausikorttia ostamaa ja johdolle taputtamaan.

Kyllä meidän TPS:ssä kaikki on taas kerran ylivertaisen hyvin. Mitä sitä kannattajille mitään tiedottamaan, kun johto on näin ammattitaitoinen ja asiansa osaava.
 

gnarlie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itseäni ihmetyttää se, että kun tuollainen Community Manager kerran on, niin miten se aikansa saa kulutettua? Ymmärtääkseni on palkollinen kuitenkin, mutta kun mitään ei tunnu tapahtuvan, kuten aiemmista viesteistä on saatu lukea.

Sama kävi mielessä. Täyspäiväsellä community managerilla pitäis saada some-matskua aikaan enemmän ku somettajat ehtii nielemään.
 

Fattsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Community Manageri käveli tässä yks päivä vastaan TPS-hupparissa. Kantaa ainakin ylpeänä seuran värejä. Jotenkin kaverista huokuu muutenkin sellainen "vitsi on siistiii olla tepsillä töissä" -olemus. Jottai siel kyl tars tehdäkki...

Mutta joo ei tosiaan ole TPS:n some-asiat viime aikoina olleet ihan mitä pitäisi. Ei tarvitse kuin täl puol jokke mennä löytääkseen parempaa. TuTolle erittäin isoa peukkua kaikesta toiminnastaan somessa.

Mitä muuten kävi niille ottelupromoottoreille, joita haettiin ennen joulua? Varmaan kuolleena syntynyt idea sekin.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Onhan tämä Tepsin tiedotus/sometoiminta aivan uskomattoman naurettavaa nykyään. Kaikenlaista lupaillaan hoitaa, mutta mitään ei hoideta. Kannattajatapaamisestakaan ei ole mitään koostetta saatu ripuloitua ulos.

Eikö jokin aika sitten TPS ollut Somessa ihan liigan parasta kärkeä? Tuntui, että TPS oli kaikessa paska paitsi somessa. Ehkäpä jos tilanne kääntyisi nyt toisinpäin... Kelpaisi mulle

No kyllä tää Community manageri on yksi vitsien vitsi. Palkkaisivat vaikka jonkun innokkaan kesätyöntenkijän kuvaamaan ja haastattelemaan.
 

hokihoki

Jäsen
Eikö jokin aika sitten TPS ollut Somessa ihan liigan parasta kärkeä? Tuntui, että TPS oli kaikessa paska paitsi somessa. Ehkäpä jos tilanne kääntyisi nyt toisinpäin... Kelpaisi mulle

No kyllä tää Community manageri on yksi vitsien vitsi. Palkkaisivat vaikka jonkun innokkaan kesätyöntenkijän kuvaamaan ja haastattelemaan.

Tämä tiedotus menee kyllä tuttua linjaa. Silloin kun jotain tietoa tulee sekin on yleensä ylimielistä, yliampuvaa tai muuten vain menee metsään niin että soi.

Ennen nykyistä CM:ia homma oli hoidossa ja kysymyksiin vastattiin ja tietoa ja tavaraa tuli tasaisen tappavaa tahtia ulos. Nykyisellä tekijällä ei taida kompetenssit riittää ja aiempi tekeminen naapurissa oli lähinnä uhoa ja huutelua. Vahalahden koira selviytyisi tehtävästä ansiokkaammin. *facepalm*
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Valtosesta huokuu tosiaan jäätävä ylimielisyys. En itse ole tuota Fatssonin "siistiä olla töissä TPS:ssä"-mentaliteettia ollenkaan huomannut vaikka jonkun verran joskus pyörinyt vahingossa samoissa ympyröissäkin tuon kanssa. Mielestäni ala-arvoisesti hoitanut julkisen tiedottamisen, mutta onhan tuo epäonnistunut monessa muussakin asiassa. Alla TPS:n listaamat CM:n vastuualueet (työilmoituksestaan 2014):
  • Tehdä Turun Palloseurasta Suomen paras sosiaalisen median joukkue.
  • Vastuussa HC TPS -verkkosivujen, Facebook-, Twitter-, Instagram-, Youtube-tilien sisällön tuottamisesta, ylläpidosta ja kehittämisestä.
  • Olet vastuussa yhteydenpidosta kannattajien ja seuran välillä.
  • Vastuussa yhteisistä tapahtumista ja matkoista kannattajien kanssa.
  • Ideointi markkinoinnin kanssa ottelutapahtumiin, yhteistyökumppanuuksiin ja viestintään.
  • Videoiden tekoa joukkueesta, haastatteluita ja sisältöä joukkueen arjesta.
  • Yhteistyö mainostoimistomme kanssa.
  • Vastuu seurata eri online-yhteisöjä ja sitä kautta kehittää TPS:n toimintaa.
  • Viestinnän strategian kehittäminen ja tiedotteiden tekeminen.
Kaikkiin en osaa ottaa kantaa, mutta esimerkiksi ensimmäinen, toinen, viides, kuudes, kahdeksas ja yhdeksäs kohta ovat sellaisia joissa ei ulospäin mitattavaa mainittavaa menestystä ole tullut. Saattaa olla että on vetänyt vihkoon myös noilla muilla osa-alueilla. Vaadimme Community Managerille kenkää- ketjun paikka?

-TMA-:n ollessa puikoissa TPS:n some-tekeminen ja tiedottaminen sekä fanien ja seuran välisten siilojenkaatamiset olivat ok-tasolla. Ehkä jopa paremmallakin. Nyt ollaan helvetin kaukana siitä, mikä on sääli, sillä muitakaan ilonaiheita ei juuri viime aikoina ole ollut.

Otan vielä kantaa kuitenkin muutamaan itseäni ihmetyttävään seikkaan aiemmissa viesteissä:

Nyt tuntuu siltä, että ensi kauden suhteen on jo annettu periksi. Talous lähtee siitä, että satoja tuhansia euroja otetaan turpiin, ja urheilullisilla puolella joukkueen kokoaminen on tyypilliseen TPS-tapaan jätetty puolitiehen ja myöhemmin syksyllä mahdollisesti joukkueeseen tulevien arpojen varaan. Kyllä käy joukkueen valmentajia todella sääliksi, kun kesäharjoittelu menee taas kerran läskiksi, koska joukkue elää liian paljon, jotta minkäänlaista yhteistä pelitapaa saataisiin luoduksi sarjan alkuun mennessä.

Tämähän ei kuitenkaan pidä alkuunkaan paikkansa. Joukkue on valmis, lukuunottamatta kahta pakkia ja mahdollisesti Tomi Kallion päätös uransa jatkamisesta saattaa vaikuttaa. Ei tuo joukkue tule enää elämään juurikaan. Mielestäni se on poikkeuksellisen aikaisin kasassa jos vertaa aiempiin kausiin. Pakiston rakenne mietityttää, mutta toisaalta sinä olet yksi niistä jotka täällä yleensä mussuttaa siitä ettei omille pojille anneta saumoja. Nyt kun on talouden realiteetit huomioon ottaen vähän pakko, niin mielestäsi se on huono asia? Avaa tätä vähän, jooko.

Urheilullinen puoli halutaan pitää edes jonkinlaisissa kantimissa, joten TPS:n kassavaroilla on laskettu että satojen tuhansien tappioillakin pärjätään, vaikka tukalaksi meneekin. Aivan varmasti toinen vaihtoehto olisi ollut budjetin leikkaaminen puolella, jolloin oltaisiin osallistuttu Liigaan sarjan pienimmällä pelaajabudjetilla ja pääosin omista junnuista koostuvalla porukalla. Silloinkin sinä olisit kaivautunut kolostasi huutelemaan että onpas paska jengi meillä kasassa, joten sen sijaan että tuota monotonista sekoilua (jossa kirjaimellisesti lähestulkoon kuset hedelmällisen keskustelun päälle) taas harjoitat niin iske pöytään myös ratkaisumalleja joissa nämä mainitsemasi hankalat kohdat otat huomioon.

Itse olisin rakentanut jengin vahvan puolustuksen varaan ja jättänyt hyökkääjistöön enemmän tilaa lahjakkaille omille pojille, mutta TPS:n junnuista tulee jatkuvasti potentiaalista puolustajaakin, ja toisaalta muutamat TPS:lle todella merkittävät turkulaiset sidosryhmät osittain vaativat nimekästä tulosyksikköä (osittain tästä syystä täällä on sellainen joka kausi nähtykin), joten nykyisellä mallilla mennään.

Ainoa, mitä toimistolta on kuultu, on, että nyt pitäisi ostaa kausikortti, jotta olisi oikeanlainen kannattaja. Oikeanlainen kannattaja kun ei kyseenalaista mitään, vaan hyväksyy TPS-toimistolta ihan mitä tahansa. Hinta kausikortillekin saa olla mikä tahansa, sillä kyllä toimisto on sen oikein osannut hinnoitella, mitä sitä kyseenalaistamaan. Eihän sitä oikeanlaisen TPS-kannattajan tyyliin saa edes ihmetellä. Ei siis muuta kuin kausikorttia ostamaa ja johdolle taputtamaan.

Onko tuo boldattu siis kuultu toimistolta tuollaisenaan? Onko jotain kättä pidempää tällaiseen oikeanlainen kannattaja- määrittelyyn, joka siis seuran toimesta olisi julkisesti koottu?

Vaikka päin persettä meneekin niin herätys nyt taas.
 
Eikö jokin aika sitten TPS ollut Somessa ihan liigan parasta kärkeä? Tuntui, että TPS oli kaikessa paska paitsi somessa. Ehkäpä jos tilanne kääntyisi nyt toisinpäin... Kelpaisi mulle

No kyllä tää Community manageri on yksi vitsien vitsi. Palkkaisivat vaikka jonkun innokkaan kesätyöntenkijän kuvaamaan ja haastattelemaan.

Eikö se ollut silloin Hietarinnan aikaan? Taisi SM-liiga organisaationa oikein valita TPS:n parhaaksi markkinoijaksi, somettajaksi tms?
 
Vaikkakin itselleni on se ja sama onko TPS hyvä tai huono somessa, antaisin paljon anteeksi jos edes jokin osa-alue edustusjoukkueessa näyttäisi ehjältä.
Ja mitä tulee tuohon Scissorsin listaamaan CM haun vaatimuksiin, niin ovathan ne periaatteessa bisneetöntä (tällä hetkellä) liikevaihtoa pyörittävälle firmalle melko kovat.

Olisi hauska listata CM-heebon twiitit ja muut someilut + tiedotteet + videot ja "kellottaa" aika, joka vuositasolla niihin on mennyt.
Toki se on se näkyvin osa, mutta valitettavan alhaalla on rima. Vai löytyykö edes rimaa?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Vaadimme Community Managerille kenkää- ketjun paikka?
@Jalasvaara -tyyliin paremmin sopisi: "Tässä ketjussa vaadimme Community Managerille kenkää" -ketju!

Joukkue on valmis, lukuunottamatta kahta pakkia ja mahdollisesti Tomi Kallion päätös uransa jatkamisesta saattaa vaikuttaa.
1) tiedote Mojzisin jatkosta (1+1) NYT + Henrik Tallinder (1+1) + Shaone Morrisonn (2) + Tomi Kallio (1+1) jatkaa uraansa = hyvä
2) Mojzisin jatko heinäkuussa (artisti) + "uusi NCAA-arpa" (try-out) elokuussa + Tomi Kallio päättää uransa = paha tai
3) "uusi NCAA-arpa" (1) + "minkä tahansa liigajoukkueen ylijäämäpuolustaja" (try-out) + Tomi Kallio päättää uransa + Mikko Rantanen NHL:n = vielä pahempi

Siis vaihtoehtojahan on! Vaikka vaihtoehto 2 toteutuisikin, niin silti oltaisiin menty tämänastisten tiedotusten mukaisesti. Olisiko tuo vaihtoehto sitten sun mielestäsi hyvä? Mun mielestäni meillä kannattajilla (kuten sinä, kuten aurajoki) pitää olla munaa vaatia, että vaihtoehto 1 olisi edes lähellä toteutumista. Vaihtoehto 3... en halua edes ajatella!

Aivan turha itkeä jotain virttä "rahat on loppu"! Sitä varten siellä toimistolla on palkattuina herrat nimeltä Rauno Sjöroos ja Kari Salminen (+Mika Eskola?), että he hoitavat seuran pyörittämiseen tarvittavat rahat. Jos Varsinais-Suomessa ja yleisesti Suomessa on "lama" ja yritykset eivät halua sijoittaa minkään paikallisen urheilujoukkueen tukemiseen, niin sitten katseet on käännettävä Eurooppaan. TPS pelaa CHL:ssa saksalaista ja itävaltalaista joukkuetta vastaan. Eikö nyt vittu Itävallasta tai Saksasta löydy yritystä, joka haluaisi näkyä keski-Euroopan markkinoilla urheilutapahtumassa + samalla laajentaa markkinointiaan Pohjoismaihin?

Kuinkahan monta sähköpostia tai puhelua herrat Salminen ja Sjöroos ovat mahtaneet yhteensä laittaa keski-Eurooppaan päin sanotaan viimeisen kolmen kuukauden aikana? Jokohan siellä on kaikki volkswagenit, daimlerit, bmw:t, basfit, lidlit, atomicit, redbullit, ktm:t (yrityksiä tulee nopeammassa tahdissa mieleen kuin ehdin edes kirjoittaa) jne. jne. jne. soitettu läpi? Vai onko herrojen ratkaisu "ongelmaan" ollut niinkin yksinkertainen, että "viime kaudesta tuli tappiota pari milliä - no, korotetaan parikymppiä kausikorttien hintoja ja soitetaan sille tutulle kaivurikuskille Loimaalle, jos se sponssais meitä taas viidelläsadalla ja sais taas logonsa meidän rättiin"? Tämän jälkeen rapsutellaan säkkejä, ryystetään kahvia ja varaudutaan samalla siihen, että ensi kaudestakin tulee vähintään muutama satatuhatta turskaa!
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Mr Fox, hienosti kirjoitettu. Juuri tuota samaa itsekin yritin sanoa, mutta kuten Scissorsin viesti taas kerran osoittaa, niin eihän se mennyt perille alkuunkaan. On hänellä sen verran kovat suodattimet TPS- kritiikin suhteen.

Hienoa, että edes jotkut ovat nykyiseen TPS-tilanteeseen tyytyväisiä TPS-johdon lisäksi.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mr Fox, hienosti kirjoitettu. Juuri tuota samaa itsekin yritin sanoa, mutta kuten Scissorsin viesti taas kerran osoittaa, niin eihän se mennyt perille alkuunkaan. On hänellä sen verran kovat suodattimet TPS- kritiikin suhteen.

Hienoa, että edes jotkut ovat nykyiseen TPS-tilanteeseen tyytyväisiä TPS-johdon lisäksi.

Nyt jäin taas ihan sanattomaksi. Et ilmeisesti edes lukenut viestiäni.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mr Fox, hienosti kirjoitettu. Juuri tuota samaa itsekin yritin sanoa, mutta kuten Scissorsin viesti taas kerran osoittaa, niin eihän se mennyt perille alkuunkaan. On hänellä sen verran kovat suodattimet TPS- kritiikin suhteen.

Hienoa, että edes jotkut ovat nykyiseen TPS-tilanteeseen tyytyväisiä TPS-johdon lisäksi.

Eli se onkin lukijassa vika, kun toinen tuo ongelmia esille tyylillään "kaikki on paskaa paitsi kusi" ja toinen tuo ongelmia esille ja kertoo myös miten omasta mielestään voisi tilanteen muuttaa? Arvon aurajoki tekstejäsi otettaisiin luultavammin enemmän tosissaan, jos et jokaisessa tekstissäsi huutelisi vain lukemattomista ongelmista joita näet aivan jokaisessa TPS:n liittyvässä jutussa. Ottaisit myös kantaa miten nämä sinun tuomat ongelmasi voitaisiin mielestäsi ratkaista. Hieman sinusta tulee mieleen politiikan puolelta Timo Soini, joka huuteli välikysymystä jokaiseen tilanteeseen, mutta ratkaisuja ei kuitenkaan kertonut. Nyt hänellä on mahdollisuus näyttää ne omat ratkaisut ja samaa toivoisin sinulta.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Ennen kuin teilaatte yhteisömanagerin alimpaan helvettiin, niin muistakaa että siellä Turkuhallin kellarissa päällikköhattua kantaa sellainen säätäjä, ettei pahemmasta väliä. En yhtään ihmettelis, vaikka sieltä suunnalta on tullut käsky pitää linjat suljettuna.

Muistakaa, että kehutulla TMA:llakin oli melko rajattu mandaatti osallistua keskusteluun tai antaa tietoa (sanoi monesti täälläkin, että jotain pörisee, mutta pitää tsekata kuinka paljon voi kommentoida), mutta edellinen management kaiketi halusi pitää avoimempaa linjaa. Kaikissa yrityksissä kuitenkin ylempi johto päättää, mitä annetaan julkisuuteen, markkinointi ja viestintä etsii tähän sitten parhaat keinot. Ensisijaisesti ei tulisi ampua viestinviejää vaan sen lähettäjä.

Tiedän, että ylin johto on tahollaan hörissyt viestinnän kehittämisestä, mutta katotaan ny... Tää sata parannusta vuodessa -lupaus on taas kerran hyvä esimerkki nykyjohdon tasosta - yleisestihän kovat yritysjohtajat lupaavat 3-5 strategisen tason parannusta, jotka hiljalleen jalkautuvat ruohonjuuritason toiminnan pieniksi teoiksi. Sirpaleinen säätäminen harvoin pelastaa firmoja.
 

iSing

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo 1969–1975, Pre-pride TPS
Ja tapahtui niinä päivinä… että intterwebbi nosti päätään. Moni voorumisti muistaa ajan. 20 vuotta sitten.

»Nyt ei lopu tila!» »Lähes reaaliaikaista!!» »Vihdoin voidaan syventyä!!!» — Paperimediassahan kaksi ensimmäistä ulvaisua olivat aina olleet ongelmallisia. Kolmas vaati vain osaamista.

Entä — miten kävi?

Muutos näkyy parhaiten iltabaaskoissa. Perusartikkelien sijasta on valuttu klikkihuoraukseen ja »Katso kuvat!» -tasolle. 80-luvun printti-iltiksessä ei ylistämistä ollut, mutta alitus onnaa vaivatta. The Toimittajasta on tullut »toimittaja». Sen myötä myös taustoja selvittävä, näkökulmia avaava ja laajahko juttu, se on kuin Koh-i-Noor. Tarinoita surutta kopipeistataan sadoista vastaavista kaukomaiden julkaisuista, kuorrutteena surkea käännös. Kassan kautta kotiin. Haave nopeudesta sentään toteutui: 1. prioriteetti on sikana juosta ekana framille yhden kappaleen kahdella virkkeellä. »Juuri nyt! Kerromme kohta lisää.»

Nykyhetken CM-heeboilla ei suinkaan olisi mistään pulaa. Jollei nyt näkemyksestä. Tai intohimosta. Itsekunnioituksesta ja ammattiylpeydestä. Menneen maailman arvoja? No, megatavu ja minuutti ovat nykytiedon mukaan samoja kuin eilen.

Voinee myös kysyä, mitä arvoja sitten edustaa se, että esim. pelaajien siirrot, loukkaantumiset ja poissaolot kokoonpanosta ilmestyvät usein päiväkausien viiveellä. En ole core-kannattaja, mutta on se kyllä kiusallista kaivella tietoja muiden seurojen osioista tai matsiketjuista, tai nähdä ne puolivahingossa jossain aviisissa. Seurarakkaus ei sfääreihin nouse. Ja jos CM mahd. ei edes omaisi lupaa oma-aktiiviseen julkaisemiseen (monot ja verhot -syndrooma), niin mikä on koko homman funktio? Färikuvakaardi via Polytypos?

Niin. TPS:n web-informaatio nykyisellään muistuttaa iltaruskeita. Rimaa ei ole asetettu, julkaisustrategioita mietitty. Ainakaan valinnat eivät itselleni välity. Ollaan kuin vuodessa 1994: Wei! meilläkin on Home Page. Muutahan ei silloin eräiden käsitysten mukaan tarvittu, ja samaa aikaa tuntuisi nyt mittaavan tston rantarolex — riittää, kun jotakin on. Laadusta niin väliä.

Hämmentävää kyllä, hyviäkin esimerkkejä on, seurattavaksi. Jopa lähellä. Jatkoajassa naputtelee useampi pätevä toimittaja, ja tarinoita kyhätään tasaiseen tahtiin. Tepsin puolella mallia näytti muudan Hanni Hopsu, jonka haastikset olivat liki ammattitasoa. Ehkä modelia tulikin liikaa — CM-näppis kastui kättelyssä.

Kustannukset ovat netin puolella mitättömiä. Imago — voitto tai haitta — näkyy heti. Mistä syystä Tepsi nukkuu Eskolan unta?
 

Alec

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voiskohan meidän CM mennä vaikka TET-jaksolle tuonne FC TPS:n puolelle. Jos sitä puolta tulee seurattua, niin futiksen TPS-TV on ellei paras niin yksi parhaista valtakunnan urheiluseurojen omista mediakanavista. Siitä voisi ottaa hieman esimerkkiä. Ja melko turha vedota rahojen riittämättömyyteen sillä FC:n budjetti on ihan nappikauppaa verrattuna HC:n vastaavaan.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Voiskohan meidän CM mennä vaikka TET-jaksolle tuonne FC TPS:n puolelle. Jos sitä puolta tulee seurattua, niin futiksen TPS-TV on ellei paras niin yksi parhaista valtakunnan urheiluseurojen omista mediakanavista. Siitä voisi ottaa hieman esimerkkiä. Ja melko turha vedota rahojen riittämättömyyteen sillä FC:n budjetti on ihan nappikauppaa verrattuna HC:n vastaavaan.

TPS-TV taitaa olla oma tuotantonsa eikä varsinaisesti ole FC:n sometuotantoa. Pienellä budjetilla äärimmäisen kovaa jälkeä silti. Joskus olen miettinyt, että TPS-tv:n kiekkopuoli voisi olla ihan toimiva. Toki vaatisi omat tekijänsä, mutta formaatti ja pohja toimisi. Lisäksi tuolla voisi tulla lisää tuloja mainospuolella, kun käviämäärät kasvaisi. CM taitaa olla tällä hetkellä saikulla, joten ei varmaan ihan heti mitään taida olla tulossa.
 

Silencie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt siellä on alkanut jo markkinointipäällikkö Rauno Sjörooskin vittuilemaan seuran kannattajille. Virittelevät Tepsiläiset Ry:lle jotain "omaa uudenlaista katsomoa". Mainoksessa lukee "Muodinmukaisesti tämäkin yritys takuuvarmasti teilataan sosiaalisessa mediassa".

Ja näille ylimielisille toimijoille pitäisi rahansa antaa?
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Nyt siellä on alkanut jo markkinointipäällikkö Rauno Sjörooskin vittuilemaan seuran kannattajille. Virittelevät Tepsiläiset Ry:lle jotain "omaa uudenlaista katsomoa". Mainoksessa lukee "Muodinmukaisesti tämäkin yritys takuuvarmasti teilataan sosiaalisessa mediassa".

Jes! Vastakkainasettelun aika on ohi, mtääh? Eli siis istumapaikka, kaulahuivi ja kahvikuppi-bundle. Rauno haikailee vanhan päätykatsomon perään selvästi.
Tässä vielä ilmoitus. http://www.tepsilaiset.net/files/2414/3335/3861/310_-_katsomo.pdf
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Mainoksessa lukee "Muodinmukaisesti tämäkin yritys takuuvarmasti teilataan sosiaalisessa mediassa".
?

Mitähän siellä luultiin saavutettavan tällä maininnalla?

Ei vittu hyvää päivää taas. Siellä tykätään olla maha löysällä? Tahallaanko ne tätä tekee?
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Mahtavaa kun otetaan marttyyrinviitta käyttöön heti lähtöön jo. Turha sellaista on murehtia, että pääasiassa ihan itse on laitettu menemään huolella vihkoon ties kuinka pitkään.
Samalla saadaan jatkumoa sille näkemykselle, että asiakkaan suunnassa se vika piilee.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Suomessa oli lama 1990-luvulla, mutta TPS:n urheilullinen ja taloudellinen menestys haki silloin vertaansa. Vain pääkaupungin ylpeys Jokerit pystyi haastamaan TPS:n. Muut olivat pelkkiä vastaan tulijoita.

Taas Suomessa on lama, mutta nyt TPS:n tilanne on tyystin toisenlainen. Joku voisi sanoa, että maailma on muuttunut, mutta tosiasia lienee kuitenkin, ettei TPS:n markkinointi ole pystynyt muuttumaan mitenkään lähes kahteenkymmeneen vuoteen. Edelleen siellä luullaan, että sponsorisopimukset neuvotellaan Turun murteella, ja asiakkaan on itse tultava TPS-toimistolle, koska seuran markkinoinnissa kuvitellaan, että tuote myy itse itsensä. Valitettavasti tämä luulo on totaalisen väärä.

Jotta seuran markkinointia voisi kansainvälisille toimijoille tehdä tehokkaasti, pitäisi perseet irrottaa penkeistä ja lähteä salkku kädessä asiakkaiden luo. Pitäisi olla esittää selkeät visiot ja strategiat seuran tavoitteista ja toimenpiteistä, miten nämä tavoitteet aiotaan saavuttaa. Ei kansainvälisen firman johdolle voi esittää mitään mutua eikä epäselvää programmia. Pitää olla vakuuttava. Kuka uskoo, että yksikään TPS-johdosta pystyy tähän? Viime vuosien tulokset valitettavasti kertovat, millaisesta harrastelijaporukasta TPS-johto koostuu. Miksi yksikään kansainvälisen tason toimija uskoisi, että muutosta TPS:n tilanteeseen olisi tulossa? Eivät firmat halua saada näkyvyyttä "ynnä muut"-luokkaan kuuluvan toimijan sponsorina. Urheiluun kuuluu, että vain voittajat ja heidän sponsorinsa muistetaan, muut unohdetaan alta aikayksikön.

TPS-johto ilmoitti alkuvuodesta, että nyt tehdään pitkän tähtäimen suunnitelmaa eli rakennetaan menestystä pitkäjänteisesti. Miten tähän ajatukseen sopii nykyinen skenaario eli ostetaan arpoja sieltä sun täältä ja yritetään saada jonkinlaista menestystä "elämäntapaintiaanien" palkkaamisella? Mitä lisäarvoa tällaiset pelaajat tuovat, jos taloudellinen tulos on näiden myötä satoja tuhansia euroja tappiolla? Eivät nämä "elämäntapaintiaanit" tuo mitään jatkuvuutta seuran toimintaan. Kyllä turkulainen kannattaja vihdoin ja viimein haluaisi, että oman kylän poikiin luotettaisiin ja joukkue olisi valmiina jo kesäharjoitusten aikana. Vain yhteiset harjoitukset hitsaavat joukkueen, ja ulkopuolelta myöhemmin tulevat vain rikkovat yhtenäisyyden. Tämän pitäisi jo vihdoin ja viimein olla selvää. Ei kannettu vesi kaivossa pysy.

Paljon olisi siis tehtävää, mutta ammattitaitoisia tekijöitä puuttuu.
 

Fremont

Jäsen
Iän myötä olen alkanut mahdollisuuksien mukaan noudattaa ideologiaa jossa turpa pidetään pääsääntöisesti kiinni mikäli mitään positiivista sanottavaa ei ole. Nyt sanon että töpsyköiden johdon olisi parasta alkaa noudatta samaa tyyliä. Ja julkaista joku vitun pakki ennen juhannusta.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Hahaa! Helvetin hieno homma, että kun ei ole Tepsistä kukaan pystynyt vähään aikaan vittuilemaan faneille, niin pientä ikävää kommenttia sentään saatiin johonkin kausaritiedoitteeseen. Ottelulippuunkin voisi kirjoittaa jotain "vetäkää tumppuun" tms. kun kerta pää on avattu.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hauska homma, että yhessä kohtaa kahviliput joka otteluun kuului kaikkiin kausikortteihin, sitten taas vaan normaalihintaisiin ja nytten kuitenkin tuohon tosifanin erikoiskausariin. Hienoa.

E: Noiden kausareiden myynnin jälkeen varmaan tiedotetaan hyökkäyssuunnan muutoksesta...
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös