TPS, media ja julkisuus

  • 2 980 455
  • 11 992

-TMA-

Jäsen
Johtuuko tämä koko case nyt siitä että noi seisomakausarit on kalliimmat kuin kannattajakausarit ja aitioihmiset ostaa kannattajakausareita hallille sisäänpääsyyn?

Eli Turussa nämä aitot toimivat niin että firma ostaa aition ja kaikki halukkaat saapuvat itse oman sisäänpääsynsä (joka on ollut harmittavasti kannattajakausari, mikä on ollut ihan ymmärrettävää)?

Pahoittelen, että olen pihalla kuin lumiukko mutta en ole HK Areenan* aitiossa ikinä vieraillut.
* korjasin kirjoitusasun.

En usko, että kovin moni aitioita vakituisesti käyttävä ostaa kausikortteja - seisoma tai muitakaan. Tuo aition käyttö riippuu sitten ihan käyttäjästä. On omistus- ja vuokra-aitioita. Useimmiten meidän tai Tepsin kannalta on niin, että firman edustaja hankki aition ja ostaa samalla liput.

EDIT:
TPS ei tietysti uskalla nostaa aition hintaa roimasti ja sisällyttää siihen lippuhintoja, koska oletus on että firma ostaa aition ja pelissä kävijät maksavat itse sisäänpääsyn.

Ehkä kannattaisi siirtyä jo toiseen ketjuun, mutta vastaan vielä tämän eli yleensä ei vieraat lähde itse omia lippujaan ostamaan, vaan isäntä/edustaja ottaa liput aitioistuinten lukumäärän mukaisesti samalla kertaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En nyt ihan ole päässyt jyvälle, että jos ongelmana on istumapaikoille menevät seisomalippulaiset, niin miksi sitä ei valvota niinkuin muualla maailmassa, vaan keksitään joku paitapakko. Omien kokemusten mukaan Turkuhallissa on joka katsomosisäänkäynnillä järkkäri, mikä on hänen tehtävänkuvansa? Olen joskus sille omaa lippuani näyttänytkin, mutta eikö sitä se siis kiinnostakaan?
Eikö se toimisi, että tuon kannattajakausarin ehtona on että ollaan siellä kannattajakatsomossa; suomalainen (myös turkulainen) on niin lainkuuliainen että tarvitsisiko tuota juuri edes valvoa kuin pistoluonteisesti? Vai onko tätä jo kokeiltu?

Tähän väliin pakko myös kertoa tarina joidenkin vuosien takaa Raumalta, kun täpötäydestä seisomakatsomosta tomera järkkärimummo ohjasi pikkulapsia vapaille istumapaikoille jolloin tuloksena oli halli jossa kaikilla oli kivaa eikä tyhjiä penkkejä ollut. Mutta se on toinen tarina.
 
Suosikkijoukkue
HC TPS, Lauri Tukonen
Rahallisesti tämä varmasti myös vaikuttaa seuran suuntaan, mutta kyllä tässä kuitenkin kaikki voittaa mikäli nämä väärinkäytökset saataisiin kitkettyä. Mielestäni tämän voi rinnastaa tapaukseen, jossa joku hakee opiskelupaikkaa vain siksi, että saisi taas vuodeksi opiskelijoiden edut, mutta jättää opinnot kesken, kun taas joku haluaisi oikeasti sen opiskelupaikan, jotta voisi joskus valmistua kyseiselle alalle. Toinen esimerkki on vanhan ajan TV-luvan maksajat vs. maksamatta jättäneet tyypit -> toinen maksaa täyden hinnan, kun toinen saa samat palvelut ilmaiseksi. Molempia tapahtuu/tapahtui, koska se on mahdollista. Toki YLE-vero korjasi jo jälkimmäisen esimerkin.

Tämä vaikuttaa erityisesti hallin tunnelmaan jos kannattajakatsomossa on 15 tyyppiä sen sijaan, että siellä kävisi suurin osa kausikortin hankkineista (~300hlö.?). Lisäksi pientä eriarvoisuutta on havaittavissa jos kaksi tyyppiä saa katsoa samoilta paikoilta matseja, mutta toinen maksaa 600€ enemmän niistä paikoista. Vanhan ajan lipputarkastukset katsomoiden sisäänkäynneillä korjaisi tämän jo ihan pelkästään sillä, että kiristyneistä tarkastuksista mainostettaisiin kausikorttien yhteydessä. Saattaa jäädä näiltä väärinkäyttäjiltä kortit ostamatta sillä jo pelkästään, että on riski ”joutua” katsomaan pelit seisomakatsomosta, mikä olisi tärkeää tehdä jo nyt, jotta väärät tyypit eivät ostaisi niitä kortteja ja sen sijaan ne tyypit saisivat kortin, jotka oikeasti haluisivat sinne kannattajakatsomoon.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Resepti on hyvin yksinkertainen ja sitä olen mielestäni huudellut useasti: Istumapaikkojen sisäänkäynneillä katsotaan lippu/kausikortti. Katsomoon pääsee siis vain istumapaikkaan oikeuttavalla kausikortilla tai irtolipulla. Sisäänkäynneillä seisoo muutenkin jo järjestyksenvalvojat. Sama homma vielä aitiokäytäville, niin bueno.

Seisomakannattajakatsomoon on avoimet luukut, jonne ovat tervetulleita kaikki niin kannattajakausikorttilaiset, seisomalippulaiset kuin istumapaikkalippulaisetkin. Tähän saakka ei ole sellaista ongelmaa vastaan tullut, etteikö halukkaat kannattajakausikorttilaiset olisi katsomoon mahtuneet. Sopu sijaa antaa. Ongelma ratkaistu ja kannattajat sekä seura hyötyisivät.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei tarvitse. Esimerkiksi katsomossa näkyvä ja kuuluva TPS-kannattajat ei ole ry. Turussa on olemassa myös ry, mutta aktiivisista seisomakannattajista ei taida kukaan kuulua siihen. Enkä näe myöskään järkeä siinä, että seura pakottaisi kuulumaan tiettyyn yhdistykseen, seura ei myöskään itse hyötyisi siitä mitään rahallisesti.

Jos on tilanne jossa 895 € maksanut ja 149 € maksanut istuu vierekkäin, niin jälkimmäisessä on juurikin kyse tästä kohutusta kausikortin väärinkäytöstä. Eli istutaan väärillä paikoilla. HK Areenalla on ihan riittämiin katsojakapasiteettia. TPS:lla on iso työ saada paikkoja täytettyä, eikä hintojen nostaminen ainakaan sitä auta. Mitä tulee 895 € kausikorttiin A/C-katsomoon, niin jotenkin veikkaan niiden menevän esimerkiksi yrityksille. Jos ne tekevät näinkin kauppansa, niin ei niiden hintaa ainakaan alentaa kannata. En ylipäätään ymmärrä, miksi lähteä vertaamaan seisomakannattajakatsomoa ja areenan parhaimpia istumapaikkoja keskenään.

Minusta tuo asia että pitää kuulua kannatusyhdistykseen on juurikin se asia että on oikeutettu alempaan hintaan. Se tuo hieman lisää byrokratiaa kaikenmaailman vuosijäsenmaksujen kautta mutta tämä on osaltaan estämässä väärinkäytöksiä (vain oikea fani viitsii käydä ruljanssin läpi saadakseen maksuhyvityksen). Nyt teidän systeemi on liian helppo.

Se että hintataso on hyvin laaja johtaa väärinkäytöksiin, jos lippujen hinnat olisivat lähempänä toisiaan porukka istuisi niillä paikoilla mihin ovat ne ostaneet. Yksi tapa on tosiaan rajata katsomo niin että ylimääräistä tyhjää tilaa ei ole.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Minusta tuo asia että pitää kuulua kannatusyhdistykseen on juurikin se asia että on oikeutettu alempaan hintaan. Se tuo hieman lisää byrokratiaa kaikenmaailman vuosijäsenmaksujen kautta mutta tämä on osaltaan estämässä väärinkäytöksiä (vain oikea fani viitsii käydä ruljanssin läpi saadakseen maksuhyvityksen). Nyt teidän systeemi on liian helppo.

Se että hintataso on hyvin laaja johtaa väärinkäytöksiin, jos lippujen hinnat olisivat lähempänä toisiaan porukka istuisi niillä paikoilla mihin ovat ne ostaneet. Yksi tapa on tosiaan rajata katsomo niin että ylimääräistä tyhjää tilaa ei ole.

No, kannattajakatsomossa oleva porukka ja kannatuskulttuurin eteen tekevä ryhmä ei edelleenkään ole ry. Vierasreissut, tifot, nettisivut, baarialennukset jne. ovat tähänkin saakka onnistuneet ilman, että ihmisiä on rahastettu vuosimaksuilla. Enpä tiedä, kuinka monia porukasta kiinnostaa tehdä virallista kirjanpitoa ja vuosikokouksia ry:n nimissä vain sen takia, ettei seura osaa itse hoitaa lipunmyyntiään. On siinä tietenkin hyvätkin puolensa ja asiasta on kyllä taustalla keskusteltu paljon ajan mittaan.

Olisi erittäin hämmentävää puuttua väärinkäyttäjiin rankaisemalla kaikkia hinnannostolla.
 

Aurelius

Jäsen
Kyllä se valtakunnallinen uutiskynnys saatiin jälleen kerran ylitettyä!

No juu, myönnän erheeni. Menin taas kerran aliarvioimaan Tepsin toimiston kyvyt. Mutta kyllä sitä valtakunnallista näkyvyyttä avitti sitten vielä Ö-luokan kriisiviestintä - tosin kai sekin oli odotettavissa.

Hölmöintä koko keississä on mun mielestä se, että siellä toimistolla on community manager, jonka toimenkuvaan kuuluu käsittääkseni olla edes auttavasti kartalla kannattajien tunnoista. Ja sitten siellä ollaan huuli pyöreinä, kun väkijoukot eivät tanssi riemusta tällaisen idiotismin edessä.

Olisi mielenkiintoista tietää, miten suuret taloudelliset tappiot nämä vääriä kausareita hankkivat seuralle aiheuttaa. Ja sitten sitä voisi verrata niihin summiin, mitä tuo jatkuva ja tarpeeton töhöily aiheuttaa.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Pihvi tässä asiassa on se, että TPS:n pitäisi hankkia ammattitaitoista ja osaavaa henkilöstöä töihin. Jos sellaista olisi, ei hankalien tilanteiden ratkomiseen kysyttäisi kannattajilta apua, vaan ne hoidettaisiin itse. No hoidettiinhan ne tavallaan itse nytkin, mutta lopputulos ei ollut yllättäen kovin ammattimainen.
Eikös tämän Eskolan pitänyt koluta kaikkien osaaminen huolella läpi ja vaatimustason nosto oli isolla agendalla? Tietysti jos omakin osaaminen on niin ja näin, niin hankala tietysti arvioida muitakaan.
 
Viimeksi muokattu:

sorbo82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aitiot myydään summalla X, jonka lisäksi tarvitaan lippu sisäänpääsyyn. Jos firmalla on esimerkiksi kiinteä aitio, niin hommataan kasa halvimpia kausikortteja (=kannattajakausikortteja), joilla tullaan sisään HK Areenalle ja kivutaan sen jälkeen aition jakkaralle.

Lisäksi yrityksen vieraille/työntekijöille voidaan tarjota näitä kausikortteja, joilla päästään sisään hallille syömään yrityslounasta omiin tiloihin ja siitä onkin kätevä jatkaa iltaa joko siellä aitiossa tai jos sellaista ei ole, niin pubeissa tai muualla tyhjillä penkeillä.

Okei, nyt olen kartalla. Tosin erittäin vaikea uskoa, että tällä kovinkaan suurta lovea TPS:än kassaan saa. Aitiovuokra kuitenkin lienee sen 1000€ - ylöspäin, kun puhutaan tuommoisesta reilun 10 hengen porukasta. Lähinnähän tuo päälle maksettu lippu on extraa. Useilla paikkakunnilla vastaava lipun ostamista ei edes vaadita. Kuitenkin aitiohinnat noin muuten lienevät melko linjassa kaikilla paikkakunnilla.

Mitä tulee näihin yrityslounaiden syöjiin jne. niin eikö näissäkin se lounas tms. ole kuitenkin jonkun pussista maksettu ja aitioruuista ja juomistakin maksetaan vielä erikseen.

Ei tämä TPS:n uusi konsepti ja perustelut siis ainakaan omaan korvaan kovinkaan vakuuttavalta kuulosta. Enkä nyt siis viittaa lainattuun tekstiin tai sen kirjoittajaan vaan lähinnä toimitusjohtajan ja seuran juttuihin.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Ehkä absurdein piirre tässä tämän kertaisessa TPS:n töhöilyssä on se, että eihän tämä toimiston keksimä ratkaisuehdotus väärillä paikoilla istuvien ongelmaan kuitenkaan ratkaise mitään. Kun ilmeisesti se ongelma eivät sittenkään ole ne aitiovieraat (jotka toki voisivat tulla hallille fanipaidan kanssa ja käydä nykäisemässä sen vessassa pois päältään, jos aitiossa ei kehtaa fanipaita päällä olla), vaan ihan tavan rahvas, joka on kannattajakausarilla sisään tultuaan etsinyt itselleen istumapaikan puolityhjästä hallista.

Miten se fanipaita tämän ongelman ratkaisee? Kuten todettua, helppohan se on poiskin riipaista, jos mieli tekee. Mutta ennen kaikkea: Onko ideana siis se, että ensi kaudella järjestysmiehet käyvät kyselemässä fanipaita päällä istumapaikoilla olevilta lippuja? Ja vain heiltä?

Tämä mahdollisuus vie perseilyn jo korkeimpaan kategoriaan. Oikeastiko TPS haluaa tehdä fanituotteidensa klassikon käytöstä niin epämiellyttävää, että jokainen fanipaita päällään halliin istumapaikalle tuleva tuntee olevansa epäilty huijari? Onko TPS:n fanipaidan käyttö todellakin niin suuri rike, että sellaista käyttävän pitää saada tuntemaan olonsa kuin romaninaisella kauppaliikkeessä? Oma vartija niskaan hengittämässä, että fanipaitainen henkilö ei nyt vain ole väärillä teillä.

Näin ulkopuolisena sitä jotenkin kuvittelisi, että urheiluseura saattaisi haluta kannustaa ihmisiä käyttämään fanituotteitaan ja haluaisi saada ihmiset tuntemaan hyvää mieltä fanituotteiden hankkimisesta ja käyttämisestä sen sijaan, että fanituotteen käyttö ottelutapahtumassa tekee henkilöstä automaattisen epäillyn väärinkäytöksiin.
 

BigJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehkä absurdein piirre tässä tämän kertaisessa TPS:n töhöilyssä on se, että eihän tämä toimiston keksimä ratkaisuehdotus väärillä paikoilla istuvien ongelmaan kuitenkaan ratkaise mitään.

Väkisinkin tässä taas huolestuu toimiston toimintatavoista. Mitenköhän pienellä valmistelulla tämäkin muutos on tehty, niin ettei kukaan organisaation sisällä ole nähnyt joko tulevaa paskamyrskyä tai koko idean toimimattomuutta. Ja mitä pirua community manager tekee työkseen, jos ei etukäteen käy tälläisistä asioista keskusteluja kannattajien kanssa.

Eskolan sata muutosta on varmaan kohta jo täynnä, tästäkin tulee kaksi kun tuo typerä idea kumotaan.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Väkisinkin tässä taas huolestuu toimiston toimintatavoista. Mitenköhän pienellä valmistelulla tämäkin muutos on tehty, niin ettei kukaan organisaation sisällä ole nähnyt joko tulevaa paskamyrskyä tai koko idean toimimattomuutta. Ja mitä pirua community manager tekee työkseen, jos ei etukäteen käy tälläisistä asioista keskusteluja kannattajien kanssa.

Nimenomaan. Se ei sinänsä ole ihme, että tällainen idea on pälkähtänyt jonkun päähän. Voin hyvin kuvitella, että kun tappiota tuli kuten tuli ja kelkka olisi saatava käännettyä, niin ärsyttäähän se, että ihmiset ostavat alekausarin ja käyttävät kuitenkin premium-luokan palveluita. Varmasti ottaa taloustilanteen kanssaq stressaantuneina toimistolla painivia päähän. Se on täysin ymmärrettävää ja inhimillistä. Ja tästä sitten lähtivät ne virheet kasautumaan.

1 virhe. On annettu tämän ärsytyksen sumentaa näkökenttää ja takerruttu lillukanvarsiin. Ongelma ei takuulla ole TPS:n talouden kurssimuutoksen polttavin. Toki pienillekin ongelmille kannattaa jotain tehdä, mutta kannattaa vakavasti harkita, kuinka paljon huomiotaan kohdistaa kopiopaperin kulutukseen, kun firma tekee yli neljänneksen liikevaihdostaan tappiota.

2 virhe. Lähdetään ampumaan kärpästä tykillä. Kun osa ihmisistä käyttää kausikorttiaan väärin, lähdetään rankaisemaan kaikkia (sekä kannattajakausarin ostajia, että fanipaita päällään muualle lipun ostavia.)

3 virhe. Kehitetään huono ratkaisuehdotus, joka ei edes poista ongelmaa (tässä sinänsä vielä suurempaa vikaa, ei sitä aina tule kaikkea ajatelleeksi) ja ei pohdita porukalla ehdotuksen mahdollisia ongelmakohtia huolella. Joko tästä ei ole yhtään isommalla porukalla keskusteltu, siihen ei ole viitsitty paneutua tai idean on kehittänyt joku, jonka ideoita muut eivät uskalla kritisoida.

4 virhe. Ei ole tehty minkäänlaista kyselyä muutoksen kohderyhmän edustajien tai muiden ulkopuolisten kanssa siitä, miten muutos otettaisiin vastaan.

5 virhe. Kohtien 3 ja 4 seurauksena ei ole yhtään varauduttu siihen, että uudistus saattaisi herättää negatiivisia tunteita eikä olla näin ollen myöskään suunniteltu, miten siihen vastataan.

6 virhe. Paskan osuttua tuuletttimeen sähelletään vielä kriisiviestintä. Esimerkiksi vedetään mukaan aitioissa olevat väärinkäyttäjät, vaikka ilmeiseltä näyttää, että kyse ei ole niinkään tästä, vaan tavallisille istumapaikoille etsiytyvistä katsojista. Eli selitellään, valehdellaan ja syyllistetään asiakasta. Toimii kuin junanvessa joka kerta!
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
IMO tympeämielistä ylireagointia kannattajien toimesta.

Seura on siis tarjonnut alehintaan kausikortteja tiettyyn katsomonosaan. Oletettavasti koska

a) haluavat fanikatsomon tuomaa tunnelmaa halliin
b) kehittää fanikulttuuria

Nyt sitten kitistään, kun sinne tiettyyn katsomonosaan kannattajakausarin ostaneet

a) eivät halua mennä sinne fanikatsomoon
b) eivät halua pukeutua seuran väreihin

Olisitte kiitollisia, että seura tarjoaa näitä alekausareita. Tämä veto on ihan hyvä muistutus kaikille ja tämän faniraivokohun myötä viesti todennäköisesti tavoittaa jokaisen. "Aika paljon oli hei väärinkäytöksiä viime vuonna".

Tietty toinen vaihtoehto olisi sitten laittaa järjestysmiehet vahtimaan ettette väärinkäytä ko. fanikatsomokausaria. Se tarkoittaa ylimääräisiä työtunteja ja legitiimisti liput hankkineiden ylimääräistä kiusaamista.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun kausikorttimyynti aloitetaan, muut julkistavat sopimuksia (HIFK: Järvinen ja Taimi, HPK: Miettinen ja Manninen, Ässät: Ben-Amor ja Marjamäki) TPS julkistaa pakkopaidan. Ei hyvä... Markkinointi kusee pahasti.
 

Aurelius

Jäsen
Tietty toinen vaihtoehto olisi sitten laittaa järjestysmiehet vahtimaan ettette väärinkäytä ko. fanikatsomokausaria. Se tarkoittaa ylimääräisiä työtunteja ja legitiimisti liput hankkineiden ylimääräistä kiusaamista.

Eikös se nyt aiheuta sitä joka tapauksessa? Jokainen jolla on pelipaita on potentiaalisesti karannut fanikatsomosta. Niin kuin yllä todettiin, systeemi ei edes toimi.

Kyllä tässä haisee se, että on katsottu NHL:n pleijareita ja ihasteltu kuinka hienoa on kun siellä on kaikilla pelipaita päällä. Sitten kun ei olla ymmärretty että paras ratkaisu siihen on tehdä hienoja pelipaitoja/fanipaitoja, on keksitty että entäs jos pakotettaisiin porukalle paidat päälle.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eikös se nyt aiheuta sitä joka tapauksessa? Jokainen jolla on pelipaita on potentiaalisesti karannut fanikatsomosta. Niin kuin yllä todettiin, systeemi ei edes toimi.

Ei aiheuta jos

a) nämä väärinkäytökset tämän julkisen asiasta huomautuksen ja säännön myötä vähenevät

Ja jos ei vähenny, vaan pitää tehdä pahalla ja oikeasti alkaa kytätä kaikkia, niin sekin on tietty sitten seuran vika, eikö?
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olisitte kiitollisia, että seura tarjoaa näitä alekausareita. Tämä veto on ihan hyvä muistutus kaikille ja tämän faniraivokohun myötä viesti todennäköisesti tavoittaa jokaisen. "Aika paljon oli hei väärinkäytöksiä viime vuonna".

En vihjaa että floikkari olisi seuran leivissä, mutta juuri tämän kaltaista ylimielistä juttua on varmasti lennellyt seuran sisäisessä aivoriihessä.

Tepsillä ei todellakaan ole enää varaa olettaa että kukaan olisi kiitollinen siitä että SAA ostaa seuralta tuotteita. Jännä ettei toimistolla ole vieläkään opittu nöyryyttä ja työntekoa vaikka korpivaellusta on jo useampi vuosi takana. Julkisia tietoja emme varmaan koskaan saa mutta veikkaan että kausikorttimyynti vetää tänä vuonna kaikkien aikojen riman alituksen (jollei pelaajasopimuksista paljastu jymy-yllätyksiä).
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En vihjaa että floikkari olisi seuran leivissä, mutta juuri tämän kaltaista ylimielistä juttua on varmasti lennellyt seuran sisäisessä aivoriihessä.

Tepsillä ei todellakaan ole enää varaa olettaa että kukaan olisi kiitollinen siitä että SAA ostaa seuralta tuotteita. Jännä ettei toimistolla ole vieläkään opittu nöyryyttä ja työntekoa vaikka korpivaellusta on jo useampi vuosi takana. Julkisia tietoja emme varmaan koskaan saa mutta veikkaan että kausikorttimyynti vetää tänä vuonna kaikkien aikojen riman alituksen (jollei pelaajasopimuksista paljastu jymy-yllätyksiä).

Niin, mikä kenenkin mielestä on ylimielistä.

Toisten mielestä on ylimielistä odottaa, että fanikatsomokausikortin ostavat henkilöt sitten myös olisivat siellä fanikatsomossa kannattamassa, eivätkä käyttäisi sumeilematta porsaanreikää hyväkseen säästääkseen rahaa. Ja vieden samalla paikan joltakulta, jota oikeasti kiinnostaisi olla siellä fanikatsomossa kannattamassa joukkuetta. Toisten mielestä ei.

Ymmärrän, että TPS on pelannut helvetin huonosti, asioita on tehty päin vittua ja maassa makaavaa on joukolla helppo potkia, mutta ihan uskomatonta nillitystä tämä itku tästä aiheesta. Kausareita väärinkäytettiin ja TPS:n faneille tarjoaman kädenojennuksen päälle paskannettiin. Nyt asialle yritetään tehdä jotain. Deal with it.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tietysti tätäkään ongelmaa ei olisi koskaan syntynyt jos urheilullinen tekeminen ei olisi täyttä ripulipaskaa.
 

gknight

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan tämä hämmentävää, vaikkakin lähtökohdiltaan asiassahan ei ole mitään väärää.

Siis jos tapahtumat on saanut liikkeelle vaikka jonkin toimistolaisen kohtaama (fanipaitaan pukeutunut) kannatta, joka on harmitellut ettei saanut ostettua kannattajakatsomoon kausikorttia, jolloin olisi voinut käydä peleissä useammin. Tästä yön pikkutunneilla on tajuttu, että "Ei hitsi, jotain vikaa tässä on koska olihan kannattajakatsomossa aina tilaa eli miten ei voinut tämä kannattaja x saada kausikorttia?". Eli on havaittu epäkohta ja haluttu muutosta. Onhan se väärin, jos kannattajakatsomoon haluava ei sinne kausikorttia saa väärinkäytösten johdosta, mässä kohtaa toimiston juna on tosin suistunut raiteiltaan.

Käsittämätöntä, että ratkaisuksi valitaan ratkaisu, joka ei edes ole ratkaisu. Kai tällaisiakin linjauksia pitäisi keskustella porukalla jossain (muualla kuin lauteilla)? Varsinkin tilanteen ollessa mikä on, ei pitäisi tehdä hätäisiä päätöksiä, joiden mahdollisia seurauksia on hallin vähäisen katsojamäärän väheneminen entisestään.
Ellei asian suhteen olla jo luovutettu. Näinhän on esimerkiksi tehty postimaksujen kanssa. Koska etanapostin lähettäminen vähentyy, on toki luonnollista nostaa hintoja, koska ei edes uskota, että lähettäjiä voisi olla enemmän vaikka merkit olisivat ilmaisia. Ei siis yritetä kasvattaa asiakaskuntaa vaan haetaan tulosta niiden muutamien kukkaroista, jotka vielä palveluun uskovat.

Käytän pelipaitaa tullessani otteluita katsomaan, mutta en aina laita paitaa päälle ennen paikoille saapumista. Ulkona voi esimerkiksi sataa, enkä turhaan halua kastella paitaa. Pitäisikö nyt siis kannattajakausikorttilaisten tulla kaatosateessakin hallille paita päällä?

Ja entäpä, jos vannoutunut Perrin-fani siirtyy Erkin perässä Turkuun ja kannattamaan TPS:ää. Vaikka Perrinin fanipaidan värit olisivatkin kuin Tepsin uusista paidoista ja pelipaidan selkämyksestä löytyisi tps-pelaajan nimi, ei tällä fanipaidalla voi tulla kannattajakausikortilla sisään? Tai esimerkiksi Minnesotan/Anaheimin fanipaidalla?

EDIT: Lisäsin vielä nhl-paidat kysymykseen.
 
Viimeksi muokattu:

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ymmärrän, että TPS on pelannut helvetin huonosti, asioita on tehty päin vittua ja maassa makaavaa on joukolla helppo potkia, mutta ihan uskomatonta nillitystä tämä itku tästä aiheesta. Kausareita väärinkäytettiin ja TPS:n faneille tarjoaman kädenojennuksen päälle paskannettiin. Nyt asialle yritetään tehdä jotain. Deal with it.

Se on kummallista että ihmiset regoivat negatiivisesti näihin Tepsin töhöilyihin. Hassu juttu. No, mutta ihmiset on vaan negatiivisia ja tykkäävät vittuilla vaikka seura tekee parhaansa ammattitaidolla.

Kausikortin ostaminenkin on nyt kädenojennuksen päälle paskomista? Juuri näin, kannattaa varmaan jatkossa olla ostamatta.

Mä en todellakaan pidä fanikausikortin "väärinkäytöstä" kovin suurena ongelmana. Halli on saatana puolityhjä ja jaksetaan itkeä kun joku maksava asiakas istuu väärällä paikalla. Syyllistetämällä ei tule niitäkään vähiä. Korjaavat liikkeet olisi voinut tehdä todella paljon tyylikkäämmin, mutta toki se olisi vaatinut edes avustavaa arkijärkeä.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, mikä kenenkin mielestä on ylimielistä.

Toisten mielestä on ylimielistä odottaa, että fanikatsomokausikortin ostavat henkilöt sitten myös olisivat siellä fanikatsomossa kannattamassa, eivätkä käyttäisi sumeilematta porsaanreikää hyväkseen säästääkseen rahaa.
--
Nyt asialle yritetään tehdä jotain. Deal with it.

Eiköhän tässä monia hierrä se, että tämä paitapakko ei noita väärinkäyröksiä vähennä mihinkään suuntaan. Tai minä en ainakaan keksi, että miten tuo paidan päälle laittaminen estää sitä ihmistä menemästä eri katsomoon. Tähän päälle vielä tuo, että kaikilla ei ole fanipaitaa ja tällä säännöllä seura pakottaa ihmiset ostamaan asian mitä he eivät ole tahtoneet muuten ostaa.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tehdään nyt heti selväksi pari asiaa: Seisomakannattajakatsomon kausikorttien väärinkäyttö on annelista ja sen vuoksi tämä koko tapaus onkin pinnalla. Tehdään toinenkin pointti selväksi: Väärinkäyttäjiä ovat ne, jotka istuvat istumapaikoilla tai aitioissa kyseisellä seisomakannattajakausikortilla. Eivät Mutkassa olevat kannattajat. Tässä kohtaa esimerkiksi @floikkari onkin näemmä ottanut linjakseen syyttää tästä kannattajia.

Kolmas pointti: TPS on mahdollistanut tällaisen järjestelmän. Syitäkin on arvuuteltu monia: Lippukontrolli on heikkoa, lippujen hinnat houkuttelee tällaiseen, systeemi on kokonaan vääränlainen ja HK Areenalla on esimerkiksi liikaa penkkitilaa. Yksikään näistä syistä ei johdu kannattajakatsomosta ja heitä on siitä turha syyttää.

Mitä tulee ylipäätään seuran viestintään, on todella ala-arvoista ja uhkarohkeaa lähteä syyttelemään yhtäkään asiakasryhmää. Olivat ne sitten yritysasiakkaita tai mölyäviä kannattajia. Seura voi miettiä itse, mikä olisi ratkaisu, ennen kuin alkavat julkisesti herjaamaan maksavia asiakkaitaan ja uskollisia kannattajia. TPS:lla ei ole lainkaan varaa suututtaa ketään.

Vain Suomessa voidaan pahoittaa mieli siitä, että kannattajat saavat edullisemman kausikortin. A) Kyseessä on seisomapaikka. Seisomapaikat ovat markkinataloudessa järjestäen aina edullisemmat kuin istumapaikat. B) TPS saa vastikkeeksi näkyvyyttä ja tunnelmaa, jota ei voi suoraan rahassa mitata. Erään urheiluseminaarin perusteella aktiivinen kannattajamassa on ehkä kokonaisluvuissa määrältään pieni, mutta näkyvyys ja vaikutus esimerkiksi sosiaalisessa mediassa sekä seuran imagossa on valtava.
 
Viimeksi muokattu:

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Väittäisin, että iso osa pubeissa ja käytävillä matsia kattovista omaa myös kannattajakausarikortin, ei sitäkään poista lipputarkkailu, tuskin ihmisiä käytävältä tai baarista katsomoon komennetaan?
 
Ymmärrän, että TPS on pelannut helvetin huonosti, asioita on tehty päin vittua ja maassa makaavaa on joukolla helppo potkia, mutta ihan uskomatonta nillitystä tämä itku tästä aiheesta. Kausareita väärinkäytettiin ja TPS:n faneille tarjoaman kädenojennuksen päälle paskannettiin. Nyt asialle yritetään tehdä jotain. Deal with it.
Juuri näin. TPS:n ketjuista on tullut varsinainen mielensä pahoittajien onnela. Joo, aihettakin on, mutta että ihan, siis IHAN KAIKKI tuntuu nykyään oleva väärin, huonosti tai muuten vaan vittuilemisen arvoisesti tehty on käsittämätöntä. Ja sitten medioissa (lue; ip-lehdet) kirjoitetaan TPS:n kannattajien some raivosta etc. Ja täällä mieli pahoitetaan taas kuinka meille nauretaan maailmalla ja urputetaan vähän lisää. Hoh hoijaa, onneksi on suuri hiljainen enemmistö..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös